Hallo,
Edpnet beweert dat raw copper kwalitatief beter is dan een discovery lijn. Is dit inderdaad zo of puur een commerciële uitspraak om wat meer omzet binnen te halen ?
Is er iemand die eerst een discoverylijn had en daarna is overgeschakeld naar raw copper ? Wat zijn je ervaringen ?
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Ik_w ... lefoonlijn
Alvast bedankt !
Uzzi
Discoverylijn vs raw copper
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Ik heb raw copper. Het signaal is super (zit wel vlakbij centrale)
Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 14490 6144
Upstream : 1509 640
Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 58 10432
Upstream : 58 1088
Bearer Generic Info Downstream Upstream
Margin (dB) : 19.5 17.0
Attenuation (dB) : 11.0 6.0
OutputPower (dBm) : 11.5 11.5
Er moet geen filter tussen, dus dat is ook een voordeel. Maar het prijsverschil is niet te verantwoorden...
Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 14490 6144
Upstream : 1509 640
Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 58 10432
Upstream : 58 1088
Bearer Generic Info Downstream Upstream
Margin (dB) : 19.5 17.0
Attenuation (dB) : 11.0 6.0
OutputPower (dBm) : 11.5 11.5
Er moet geen filter tussen, dus dat is ook een voordeel. Maar het prijsverschil is niet te verantwoorden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Het prijsverschil is voor mij even bijzaak. Wat ik wil weten is of het een beter resultaat (lees : betere verbindingswaarden, zoals SNR, ....) geeft. Is het op dat vlak te verantwoorden of is het gewoon een fabeltje.cloink schreef:Waarom heb jij het dan genomen?Siglo schreef:Maar het prijsverschil is niet te verantwoorden...
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
tsja, dat is moeilijk te bewijzen. je zou moeten overstappen van een gewone lijn naar raw copper, of omgekeerd om een goeie vergelijking te maken. persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt, 't is nog altijd hetzelfde koperUzzi schreef:Het prijsverschil is voor mij even bijzaak. Wat ik wil weten is of het een beter resultaat (lees : betere verbindingswaarden, zoals SNR, ....) geeft. Is het op dat vlak te verantwoorden of is het gewoon een fabeltje.cloink schreef:Waarom heb jij het dan genomen?Siglo schreef:Maar het prijsverschil is niet te verantwoorden...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
Volgens mij is het verschil tussen een telefoonlijn en raw copper minimaal
Beide werken op verschillende frequentiebanden en kunnen probleemloos naast mekaar door hetzelfde koperpaar worden verzonden
Beide werken op verschillende frequentiebanden en kunnen probleemloos naast mekaar door hetzelfde koperpaar worden verzonden
A post without a signature is like a fish without a bike

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik vind het zeer leuk dat je altijd verwijst naar dezelfde post. Kan je dit ook aantonen door middel van een aantal (anonieme) voorbeelden ?EDPnet schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=121156#121156
Jullie zullen zeker al wel gevallen tegengekomen zijn van gebruikers die overgestapt zijn van een Discoverylijn naar raw copper. Kan je hier eens lijnwaarden voor en na de overschakeling posten ?