ik heb een heel raar probleem.
We hebben een gewone Scarlet-verbinding thuis. Die heeft jaren goed gewerkt met een kleine Speedtouch 330 USB-modem.
Maar omdat deze slechts 1 PC toelaat heb ik een D-Link router gekocht een tijd geleden. Heb de verbinding ingesteld met vci/vpi 8/35 en de juiste gebruikersgegevens. Enkele dagen later werktehet internet niet meer.
Alle leds ok, behalve de internet led..die bleef rood. Maar het rare is dat het op sommige momenten wel werkte, en soms niet. Soms na een reset, of pc terug op te starten.
Heb toen de modem terug naar de winkel gebracht en de 330 terug gezet. Alles weer piekfijn in orde..
Heb nu alweer een andere router geinstalleerd. Alles werkte de eerste dagen en nu gaat het ineens weer niet meer; ZELFDE probleem ! DSL ok, PPP uit/rood..
Heb de 2de router nu ook enkele keren opnieuw proberen in te stellen, pc opnieuw opgestart, reset gedaan. Niets helpt. Het is nu enkele dagen dat het helemaal niet meer werkt, dus permanent geen groen internetledje meer.
Iemand een idee van waar dit aan kan liggen?
Als het aan Scarlet lag dan zou ik toch met die 330-modem OOK een probleem moeten hebben..maar deze werkt altijd.
PPP/internet valt vaak weg
-
- Starter
Be a model or just look like one
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
En die modem/router de laatste firmware te geven die je op de site van de fabrikant kan vinden.
Ik heb gelijkaardige problemen gehad met een D-Link model bij een gebruiker. Pas met de laatste firmware was dat in orde.
Stond als comment bij "Fixed known stability issues" ...
Ik heb gelijkaardige problemen gehad met een D-Link model bij een gebruiker. Pas met de laatste firmware was dat in orde.
Floris Bakker for president!
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Idem dito hier.cavecat schreef:En die modem/router de laatste firmware te geven die je op de site van de fabrikant kan vinden.
-
- Starter
mh ik zal eens kijken. Leuk dat jullie al meehelpen
-
- Starter
tis een speedtouch 706
en het was al de laatste firmware want er is maar 1 versie op de site te zien.
Heb de stomme USB modem maar weer in gang gezet, ik kan niet van mijn 61)jarige moeder vragen dat ze telkens op de modem gaat inloggen om daar op CONNECT te duwen (want dan werkt het wel deze keer).
en het was al de laatste firmware want er is maar 1 versie op de site te zien.
Heb de stomme USB modem maar weer in gang gezet, ik kan niet van mijn 61)jarige moeder vragen dat ze telkens op de modem gaat inloggen om daar op CONNECT te duwen (want dan werkt het wel deze keer).
-
- Starter
euh PPPoA. Das toch wat je standaard moet gebruiken he?
Kep het eigenlijk opgegeven. Kdenk dat ik TELENET ga nemen als ik ooit terug bij mijn moeder ga wonen
Kep het eigenlijk opgegeven. Kdenk dat ik TELENET ga nemen als ik ooit terug bij mijn moeder ga wonen
-
- Starter
*ughe*
kzal maar niet zeggen dat ik al op 2 helpdesks gewerkt heb en dat telenet toch de betere van de 2 is als het op technische problemen aankomt..omdat die problemen vaakst aan de pc liggen. Denk ik.
kwil niet weten of bij hun ook PPP-problemen bestaan eigelijk want ik zou geen idee hebben hoe ge dat moet oplosse
(bedenk opeens dat ik geen al te intelligente indruk maak door tegelijk zo'n vraag te posten hier hehe)
kzal maar niet zeggen dat ik al op 2 helpdesks gewerkt heb en dat telenet toch de betere van de 2 is als het op technische problemen aankomt..omdat die problemen vaakst aan de pc liggen. Denk ik.
kwil niet weten of bij hun ook PPP-problemen bestaan eigelijk want ik zou geen idee hebben hoe ge dat moet oplosse
(bedenk opeens dat ik geen al te intelligente indruk maak door tegelijk zo'n vraag te posten hier hehe)