Dommel down

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Voor de 2de keer in een maand tijd (en zolang zit ik al bij Dommel) heb ik weer een dikke anderhalf uur zonder internet gezeten.
Ik weet niet hoe het komt, maar ineens kon ik geen verbinding maken (iets met de DNS).
Na lang proberen, router herstarten via 192.168.1.1,... heb ik de router aan en uit gezet en vanaf dan had ik opnieuw internet, maar het kan goed zijn dat het niet daardoor is dat het terug werkt.

Nog mensen die net zoals mij in zone 02 een storing hadden?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Zone 03, geen downtime.
ooh. shiny.
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

cloink schreef:Zone 03, geen downtime.

Mm, oké dan :-) .
Even een vraag: zou het aan de router kunnen liggen misschien?
De afgelopen dagen had ik wel wat last van disconnects. Ik gebruik draadloos internet en de router staat op het gelijkvloers.

Nu, soms heb ik een paar maanden geen last van disconnects en dan soms weer wel (bij Belgacom).
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kan altijd natuurlijk. Klassieke vraag: SNR-waardes?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hier ook geen problemen , zone 092
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Hier ook geen problemen met internet. (zone 013)
Alleen dat als ik daarstraks de router herstartte, hij niet meteen verbinding wou maken. Ik moest hem 2-3 keer opnieuw opstarten voordat hij verbinding kreeg. Buiten dat werkt het internet hier perfect. (geen disconnects hier)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Sinds ik de servers van Opendns als dns heb ingesteld geen enkel probleem meer gehad, met de dns servers van Dommel heb ik al 2 keer een uitval gehad die eenvoudig opgelost was met een disconnect.
sealken
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2006, 17:19

Zone 010 (Waals-Brabant), downtime van vrijdagavond 22 uur tot zondagmorgen (gelijkaardige problemen met DNS).

Zaterdagnamiddag gebeld naar dommel, maar daar beweerden ze van niks op de hoogte te zijn en zou 't wel eens aan mijn configuratie kunnen liggen. Een mens begint dan uiteraard (en ten onrechte) te twijfelen en nodeloos wijzigingen in zijn configuratie aan te brengen.

Ik denk dat ik toch maar eens die openDNS ga overwegen, want dommel blijkt wel eens vaker problemen te hebben met hun DNS-servers (zie o.a. Gent, Antwerpen, ergens net voor Kerstmis)
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Regio Zaventem (02) gisteren geen enkel probleem gehad met internet. Ik gebruik ook opendns.

Ik denk dat ik toch maar eens die openDNS ga overwegen, want dommel blijkt wel eens vaker problemen te hebben met hun DNS-servers (zie o.a. Gent, Antwerpen, ergens net voor Kerstmis)

Had niets met Dommel te maken maar met problemen bij BGC
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

mala schreef:Regio Zaventem (02) gisteren geen enkel probleem gehad met internet. Ik gebruik ook opendns.

Ik denk dat ik toch maar eens die openDNS ga overwegen, want dommel blijkt wel eens vaker problemen te hebben met hun DNS-servers (zie o.a. Gent, Antwerpen, ergens net voor Kerstmis)

Had niets met Dommel te maken maar met problemen bij BGC


En maar weer de schuld geven aan BGC. Das gemakkelijk hé.
Sorry maar ik heb dit nagevraagd en bij Belgacom was alles in orde.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

sealken schreef:Ik denk dat ik toch maar eens die openDNS ga overwegen, want dommel blijkt wel eens vaker problemen te hebben met hun DNS-servers (zie o.a. Gent, Antwerpen, ergens net voor Kerstmis)


als ik het mij goed herinner had dat toch niets met dns te maken maar met een gebroken fiber van Belgacom?

edit: ze waren mij precies al voor :) mijn tabpage stond al iets te lang open :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”