Disconnects bij vriesweer of erg vochtige omstandigheden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54
Provider

en de SN waarde zakt naar 4dB, bgc centrale is zeer wss de oorzaak.
Zou een belletje iets uitmaken of wacht ik beter op de zomer?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

De centrale zal het niet zijn. Koperpaar of inleiding. e belt best eens voor een meting als je het nog eens voor hebt, vermoedelijk zal er een technieker ter plekke moeten komen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

hoeveel moet je die technieker van belgacom dan betalen? kans op succes lijkt me eigenlijk niet zo groot. waarschijnlijk zal je met de disconnects moeten leren leven, ofwel lager profiel ... maar aangezien je enkel last hebt bij koude&nattigheid lijkt me dat wat voorbarig
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

je hebt toch netconnect?

Indien cityconnect lees andere topics .... is/was een algemeen probleem
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54
Provider

Goendi schreef:De centrale zal het niet zijn. Koperpaar of inleiding. e belt best eens voor een meting als je het nog eens voor hebt, vermoedelijk zal er een technieker ter plekke moeten komen.
Ben bang dat ze ons weer op een lager profiel zetten terwijl dat niets uithaalt (we zitten ook niet zo ver van de centrale), anderen hebben net hetzelfde in de straat.

Wat bedoel je met inleiding? kabel komt uit de muur en is meteen aangesloten op Full rate/range splitter.
Een ander koperpaar aansluiten is mss een optie?

hoeveel moet je die technieker van belgacom dan betalen?dat zou toch gratis moeten zijn?

Het probleem doet zich soms voor, maar nooit echt lang,soms eens paar dagen, meestal enkele uren (lagere snelheid) en nu bvb zo om de 6u een disconnect.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

laurens7 schreef:
Goendi schreef:De centrale zal het niet zijn. Koperpaar of inleiding. e belt best eens voor een meting als je het nog eens voor hebt, vermoedelijk zal er een technieker ter plekke moeten komen.
Ben bang dat ze ons weer op een lager profiel zetten terwijl dat niets uithaalt (we zitten ook niet zo ver van de centrale), anderen hebben net hetzelfde in de straat.

Wat bedoel je met inleiding? kabel komt uit de muur en is meteen aangesloten op Full rate/range splitter.
Een ander koperpaar aansluiten is mss een optie?

hoeveel moet je die technieker van belgacom dan betalen?dat zou toch gratis moeten zijn?
Als het aan de binnenbekabeling ligt, worden er kosten aangerekend.
Ligt de oorzaak buiten van huis naar de straat is het gratis ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13624
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

En dat weet je natuurlijk pas eens hij er staat...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Goztow schreef:En dat weet je natuurlijk pas eens hij er staat...
Als je eerst je modem aansluit aan het punt waar de telefoonlijn binnenkomt en je hebt geen problemen meer dan is het de binnenbekabeling. Heb je nog problemen dan is het de BClijn of je modem...
Je kan dus best eerst zelf op onderzoek.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jelle
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:58
Provider

laurens7 schreef:anderen hebben net hetzelfde in de straat.
patje schreef:Als het aan de binnenbekabeling ligt, worden er kosten aangerekend.
Ligt de oorzaak buiten van huis naar de straat is het gratis ....
Als de buren het ook hebben lijkt het me toch de buitenbekabeling te zijn. Ofwel hebben al je buren een slechte binnenbekabeling, maar de kans daarop lijkt me eerder klein.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

't zal wellicht wel in de ondergrondse bekabeling zitten zeker in combinatie met de afstand? maar of belgacom daar nu werken gaat voor uitvoeren :???:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

xenne schreef:'t zal wellicht wel in de ondergrondse bekabeling zitten zeker in combinatie met de afstand? maar of belgacom daar nu werken gaat voor uitvoeren :???:
Ze doen bij je thuis een meting (met een laptop) om zo dichter te komen bij de juiste plaats waar het verkeerd gaat.
Als er buiten voor uw huis een lek is op de koppeling van die kabel, dan kan er water insijpelen en voor eventuele problemen zorgen ... Belgacom breekt dan wel degelijk het voetpad open om te zien en/om te herstellen.
De centrale zal het niet zijn.
Dat is gewoon uit de lucht gegrepen, er zijn voorbeelden genoeg op het BC forum dat de oorzaak wel degelijk in de centrale dslam kan zijn.
Hier zomaar finaal stellen dat het de centrale niet is ... is gewoon niet verder zien dan je neus lang is!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”