Belgacom neemt Scarlet over

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als je ziet hoe Belgacom Telindus & Proximus aan het integreren is zou ik me stevige vragen stellen bij de woorden "onafhankelijke business unit".
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Al op de website van De Standaard:

BRUSSEL - Telecombedrijf Belgacom neemt Scarlet over. Het koopt alle aandelen van de leverancier van telecomdiensten over voor 185 miljoen euro. Dat meldt Belgacom vrijdag. De overname moet nog goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten.

Met de overname 'dringt Belgacom door in een nieuw marktsegment, optimaliseert ze haar marketing positionering en versterkt ze haar multiplayaanbod in België', zo luidt het in een persbericht.

Scarlet zal binnen Belgacom opereren als een afzonderlijke entiteit en de merknaam Scarlet blijft behouden. De klanten houden hun contracten en voordelen.

Tot nu toe kwamen er vanuit politieke hoek nog geen echt afwijzende signalen. Roel Deseyn, parlementslid voor de CD&V, vindt dat een overname van Scarlet door Belgacom mogelijk moet zijn, zij het onder voorwaarden. 'Dan moet Belgacom wel ophouden om de regulering steeds maar te betwisten, en moet het zijn VDSL-netwerk open stellen,' aldus Deseyn in een reactie aan het vakblad IT Professional.

Deseyn vindt niet dat de Raad voor de Mededinging een overname van Scarlet door Belgacom moet blokkeren. Al zegt hij wel dat zo’n overname 'de uitdaging voor de overheid en het BIPT bemoeilijkt' om concurrentie op de telecommarkt te garanderen.

Van de Belgische regulator BIPT moet Belgacom zijn VDSL-net aan competitieve prijzen delen met andere internetaanbieders. Belgacom stribbelt tegen, en heeft zelfs gedreigd niet verder te zullen investeren in VDSL-technologie als het gedwongen zou worden die technologie op te stellen voor anderen. Roel Deseyn: 'Die houding kan Belgacom niet aanhouden als het een dergelijke marktpositie verwerft.'

De analisten van Rabo Securities noemen de overname een slimme strategische zet. 'Met het merk Scarlet kan Belgacom in eigen land het lagekostensegment dekken. De overname helpt bovendien nieuwkomers weg te houden op de Belgische markt en weerhoudt bestaande concurrenten ervan zich te versterken', luidt het. De overnameprijs wordt 'vrij scherp' genoemd, maar is te verantwoorden door de strategische waarde van de operatie.

Scarlet is een leverancier van telecomdiensten die via een eigen netwerk vaste en mobiele telefonie, internet en datadiensten aanbiedt aan particulieren, kmo's, grote bedrijven en wholesaleklanten in Nederland, België en de Nederlandse Antillen. Voor het jaar 2007 bedragen de opbrengsten van Scarlet naar schatting 125 miljoen euro met een bedrijfswinst voor afschrijvingen en voor niet-terugkerende elementen van minstens 18,5 miljoen euro. De groep telt zowat 350 werknemers.

De beursgenoteerde Belgacom Groep heeft al merken als Belgacom, Proximus en Telindus. Belgacom boekte in 2006 een omzet van 6,1 miljard euro en een bedrijfswinst voor afschrijvingen (ebitda) van 2,15 miljard euro. Het bedrijf heeft nog geen cijfers over 2007 gepubliceerd.

Belgacom probeerde in het verleden al om in Nederland voet aan de grond te krijgen. In 2005 werden gesprekken gevoerd over een overname van Versatel, dat nu in handen is van het Zweedse Tele2. Belgacom is ook herhaaldelijk genoemd als fusiepartner van KPN. wle, dsl
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

r2504 schreef:BGC kan moeilijk 40 euro vragen voor een 4096/440 profiel met 12 GB limiet terwijl je bij Scarlet (ook BGC dan) hier een 20480/1024 profiel met 100 GB limiet voor krijgt... en voor 10 euro extra ook nog onbeperkt telefonie heeft

Wat als Belgacom dat ook zou aanbieden, alle kleinere spelers het leven onmogelijk maken?

Zal BGC dus niet doen, zouden verliezen onder die ISP's die klant zijn op het netwerk van BGC.

Hogere limiet daar heb ik geen behoefte aan, 30 GB/maand zou mooi meegenemen zijn.
Aan hogere snelheid zou zeker welkom zijn.

Dagdromen zeker :-)

(aangepast wegens typo)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 15 feb 2008, 18:45, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Als reactie op de dreigende verplichting tot afstoten van hun netwerk heeft men nu de n°3 opgekocht. Gelukkig dat de Europese Commissie er nog is, anders waren we nog voor jaren de LUL.

Die politiekers van CD&V, SPa en VLD denken maar aan 1 ding: hun eigen zak. En allesbehalve aan de consument (cf. Deseyn, ook weer zo'n politicus komende van een andere planeet). :evil:
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

ik ben destijds ook naar scarlet gegaan om van monopoly van bgc vanaf te zijn ... en nu voel ik me dus serieus in mn gat gebeten ...

Hopelijk wordt de overname niet goedgekeurd!!

Dit is een ramp .. bgc is alleenheerser op adsl .. en iedereen hangt van hén af ...zeer gezonde situatie...
En tele2 is nog de enige met bruo? en dommel in leuven?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Fluppeke schreef:ik ben destijds ook naar scarlet gegaan om van monopoly van bgc vanaf te zijn ... en nu voel ik me dus serieus in mn gat gebeten ...

Hopelijk wordt de overname niet goedgekeurd!!

Dit is een ramp .. bgc is alleenheerser op adsl .. en iedereen hangt van hén af ...zeer gezonde situatie...
En tele2 is nog de enige met bruo? en dommel in leuven?


Al zijn er niet echt vanuit de hoek waar het moet komen hevige tegenstanders te melden. Ik vrees in dat opzicht het ergste.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Rudi.$ schreef:
Fluppeke schreef:ik ben destijds ook naar scarlet gegaan om van monopoly van bgc vanaf te zijn ... en nu voel ik me dus serieus in mn gat gebeten ...

Hopelijk wordt de overname niet goedgekeurd!!

Dit is een ramp .. bgc is alleenheerser op adsl .. en iedereen hangt van hén af ...zeer gezonde situatie...
En tele2 is nog de enige met bruo? en dommel in leuven?


Al zijn er niet echt vanuit de hoek waar het moet komen hevige tegenstanders te melden. Ik vrees in dat opzicht het ergste.


stel dat belgacom nu ook internet via adsl2+ en vdsl2 zou aanbieden, is die overname dan nog zo erg.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

ja holle bolle gijs
Welke abbenemmenten hier ook uit voortvloeien .. is bijzaak.
mensen die voor de 3 de grooteste operator hebben gekozen om het monopoly weg te stemmen krijgen vandaag een ijskoude douche.

Alle resellers hangen nu af van 1 bedrijf .. het is whisfull thinking om te denken dat dit de prijszetting ten goede kan komen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

hollebollegijs schreef:stel dat belgacom nu ook internet via adsl2+ en vdsl2 zou aanbieden, is die overname dan nog zo erg.


Als dit aan de gewoonlijke tarieven en voorwaarden (lees limieten) van BGC gebeurt, dan is en blijft het een ramp.

Als BGC derden (resellers) tot deze technologie toelaat aan redelijke voorwaarden, dan is er nog hoop

Moet ik hieruit lezen dat BGC een bocht van 180 graden aan het maken is onder het motto 'if you can't beat them, join them' ? Op termijn zal BGC toch verplicht worden om VDSL2 open te stellen. Misschien kunnen ze het nu maar beter uit vrije wil doen (en toch min of meer hun eigen voorwaarden kunnen stellen) i.p.v. door Europa/BIPT in een keurslijf gedwongen te worden ?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

zoals ik onlangs vertelde en niemand wou me toen geloven.

op termijn zijn er nog maar enkele spelers in belgie : telenet, belgacom, kpn en voo.
de kleine providers zullen en kunnen niet overleven. daarvoor is belgie immers te klein.
Laatst gewijzigd door hollebollegijs 15 feb 2008, 16:06, in totaal 1 gewijzigd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Dit is een heel erg slechte zaak imo.

Misschien dat er nu veel mensen naar Dommel of zo zullen overstappen ?? Maar als ik daar dan lees dat er ook problemen zijn met hun netwerk de laatste tijd dan kunnen belgische internetgebruikers eigenlijk nergens naar toe. Telenet is jammer genoeg geen alternatief want volgens mij zijn er prijsafspraken tussen telenet en belgacom om elkaar het leven vooral niet zuur te maken.

Het is bijna hopen dat er een grote buitenlandse speler onze kleine markt wil betreden en dat die over genoeg geld beschikt om belgacom onder druk te zetten om eindelijk eens te doen wat ze in het buitenland al jaren doen.

Ik vraag me trouwens af of dit wel kan ? Scarlet is nl de enige concurrent van enige waarde op dit moment. Ik had ook gehoopt dat KPN (terug) scarlet zou overnemen en zeker niet belgacom.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dommel is ook afhankelijk van BGC :), enkel cityconnect in leuven is van dommel.
maybeme
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren op lange termijn met de Studentenabo's (KUL tarief)...
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Zeg dat het niet waar is... Nu gaat de Belgacom monopolie weer à volonté van toepassing zijn..

Zolang dat ze maar niet aan de bandbreedte prutsen kan ik nog mee leven, wie weet dat de meeste Scarlet klanten dan eindelijk hun beloofde snelheid gaan krijgen, ik hoop er alleszins niet op.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Uzzi schreef:
hollebollegijs schreef:stel dat belgacom nu ook internet via adsl2+ en vdsl2 zou aanbieden, is die overname dan nog zo erg.


Als dit aan de gewoonlijke tarieven en voorwaarden (lees limieten) van BGC gebeurt, dan is en blijft het een ramp.

Als BGC derden (resellers) tot deze technologie toelaat aan redelijke voorwaarden, dan is er nog hoop

Moet ik hieruit lezen dat BGC een bocht van 180 graden aan het maken is onder het motto 'if you can't beat them, join them' ? Op termijn zal BGC toch verplicht worden om VDSL2 open te stellen. Misschien kunnen ze het nu maar beter uit vrije wil doen (en toch min of meer hun eigen voorwaarden kunnen stellen) i.p.v. door Europa/BIPT in een keurslijf gedwongen te worden ?

Praktisch alle kleinere providers gaan nu Adsl2+ aanbieden, zoals Dommel, Dx-Solutions, X-treme Adsl, en al bestaande bij Edpnet, Scarlet en Tele2.
Die spelers kunnen in de grootsteden veel klanten afsnoepen van BC met hun Adsl2+ abo ........ denk dat zelfs Belgacom niet anders zal kunnen dan volgen met een Adsl2+ internet abo. (ook nu ze scarlet in handen hebben)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

of een eventuele goedkeuring door de EC een goede zaak is voor de consument valt te betwijfelen want uiteindelijk zal het duopolie Belgacom/Telenet blijven bestaan en ertoe bijdragen dat er te weinig concurrentie is en blijft op de Belgische markt. De EC zou Belgacom bvb kunnen verplichten alle alternatieve providers eveneens en verplicht een aanbod te formuleren voor telefonie/tv/internet. Telenet zal Belgacom wel weer gaan aanklagen e.t.c. Nu de glasvezel nog tot bij de mensen thuis :wink:
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Toch triestig dat we als Belgen/Vlamingen naar Europa moeten kijken om ons uit de misserie te halen ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoeveel échte alternatieven heb je nu eigenlijk nog voor telecommunicatie? Belgacom, Telenet en ... Tele2 of zo?
Dus telecomoperatoren (telefonie, internet) met een grote mate van onafhankelijkheid qua netwerk. Dat de last mile bij BGC blijft snap ik wel, maar de rest ?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Slechte zaak...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

meon schreef:Hoeveel échte alternatieven heb je nu eigenlijk nog voor telecommunicatie? Belgacom, Telenet en ... Tele2 of zo?
Dus telecomoperatoren (telefonie, internet) met een grote mate van onafhankelijkheid qua netwerk. Dat de last mile bij BGC blijft snap ik wel, maar de rest ?


Ik denk in eigen netwerk dat scarlet vrij uniek is qua dekkingsgraad van vlaanderen en brussel.

http://www.scarletbusiness.be/business/ ... etwork.jsp
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Beste Scarlet klant,

Wij zijn verheugd u te melden dat Belgacom, door een overname van alle aandelen, de activiteiten van telecomleverancier Scarlet overneemt. Deze overname laat Scarlet toe haar marketing positie op de markt te optimaliseren en haar multiplay aanbod (internet, telefonie en televisie) in België te verbeteren en uit te breiden.

Scarlet zal verder blijven functioneren als een aparte entiteit van de Belgacom Groep. Het merk Scarlet blijft behouden. U behoudt uw huidige contracten en voordelen. Alvorens deze overname kan gefinaliseerd worden, moet ze nog goedgekeurd worden door de bevoegde autoriteiten op het gebied van mededinging.

In naam van alle Scarlet-medewerkers dank ik u voor het vertrouwen dat u ons schenkt.

Met vriendelijke groeten,

Gert Post
Managing Director Scarlet Belgium
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

belgacom zal dus drie soorten klanten hebben, zij die internet met trallalla willen, dus duur ["gratis tickets, ...] al dan niet met telefonie/digiTV, klanten die enkel internet willen [zonder trallalla], goedko[o]p[er], al dan niet met telefonie/digiTV en de zakelijke markt. Ik denk dat de limieten en de snelheid nog hoger zullen worden, de prijzen zullen ze niet opdrijven hoop ik, Telenet moet terugslaan of ze gaan veeeeeeeeeeeeeeeeel internetklanten verliezen [ik hoop het] :lol: De techniekers/installateurs van BGC zijn beter dan die van Telenet, zeker met Telindus in de portefeuille. :wink:
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

xenne schreef:Beste Scarlet klant,

Wij zijn verheugd u te melden dat Belgacom, door een overname van alle aandelen, de activiteiten van telecomleverancier Scarlet overneemt. Deze overname laat Scarlet toe haar marketing positie op de markt te optimaliseren en haar multiplay aanbod (internet, telefonie en televisie) in België te verbeteren en uit te breiden.

Scarlet zal verder blijven functioneren als een aparte entiteit van de Belgacom Groep. Het merk Scarlet blijft behouden. U behoudt uw huidige contracten en voordelen. Alvorens deze overname kan gefinaliseerd worden, moet ze nog goedgekeurd worden door de bevoegde autoriteiten op het gebied van mededinging.

In naam van alle Scarlet-medewerkers dank ik u voor het vertrouwen dat u ons schenkt.

Met vriendelijke groeten,

Gert Post
Managing Director Scarlet Belgium


Ben er echt van gepakt sie, tot tranen toe bewogen,
Scarlet zal verder blijven functioneren....? ik hoop beter fuctioneren Gert!
Hoeveel kansen moet Scarlet nog hebben?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Rudi,

Het is niet enkel bij Scarlet dat er soms iets misloopt. Telenet kan er blijkbaar ook heel veel van.
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

Volgens mij is dit wel een goede zaak naar alle klanten toe.
Scarlet zal blijven verder bestaan maar dan wel onder het toeziende oog van expert ter zake Belgacom.
Na deze overname zal Telenet wel iets moeten doen wat dan waarschijnlijk weer gevolgd zal worden door BGC.
Met deze overname gaat BGC toch weer een stukje buitenland, Nederland, Nederlandse Antillen, betreden.
Wat KPN hier wil doen, wil BGC daar nu ook doen.
The world is not enough!
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

peewee schreef:Volgens mij is dit wel een goede zaak naar alle klanten toe.
Scarlet zal blijven verder bestaan maar dan wel onder het toeziende oog van expert ter zake Belgacom.
Na deze overname zal Telenet wel iets moeten doen wat dan waarschijnlijk weer gevolgd zal worden door BGC.
Met deze overname gaat BGC toch weer een stukje buitenland, Nederland, Nederlandse Antillen, betreden.
Wat KPN hier wil doen, wil BGC daar nu ook doen.


Belgacom zou beter HIER doen wat KNP DAAR doet.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

lithion schreef:Rudi,

Het is niet enkel bij Scarlet dat er soms iets misloopt. Telenet kan er blijkbaar ook heel veel van.


Dat betwijfel ik ook niet, maar ik zit niet bij telenet, en voor wat ze binnenrijven wordt het stilaan tijd dat internet in Belgie volwassen wordt. Breedband en je hebt geen volume, of breedband en je hebt geen snelheid, en bijna iedere isp is ziek in dat bedje, maar stel dat je gewone gsm of telefoon of electriciteit op dezelfde manier zou sputteren...

Ieder produkt heeft fouten, mensen ook, maar als alles duurder wordt moet men niet schrikken dat de klant ook op zijn strepen gaat staan.

Dat is toch maar een normale manier ven reactie.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

eco racer schreef:De techniekers/installateurs van BGC zijn beter dan die van Telenet, zeker met Telindus in de portefeuille. :wink:


Telindus doet wel iets anders dan BGC modems en centrales installeren. Eerst informeren, dan spreken, anders kraam je weer eens onzin uit.
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

eco racer schreef: :lol: De techniekers/installateurs van BGC zijn beter dan die van Telenet, zeker met Telindus in de portefeuille. :wink:


Kunt ge 1 gegronde reden geven die uw stelling hier onderbouwd? Anders kunt ge beter zo'n dingen niet zeggen :!:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

deej schreef:
eco racer schreef:De techniekers/installateurs van BGC zijn beter dan die van Telenet, zeker met Telindus in de portefeuille. :wink:


Telindus doet wel iets anders dan BGC modems en centrales installeren. Eerst informeren, dan spreken, anders kraam je weer eens onzin uit.

Dat is inderdaad een zeer uitdagende opmerking :eek:
Ze hebben daar verschillende units/teams voor interventies, van hoog opgeleide ingenieurs tot elektriciëns en die hoog opgeleide ingenieurs gaan heus niet je modem komen aansluiten...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

hmmm, IIRC eurorings was van kpn/qwest, overgenomen door kpn, kpn had dan kpn.be aan scarlet verkocht maar niet eurorings.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Het lijkt mij vrij evident dat de mededingings-autoriteiten dit nooit zomaar gaan laten gebeuren.

Belgacom wil via Scarlet waarschijnlijk gewoon weer voet aan wal krijgen in Nederland nu KPN ze weer in belgie aanvalt via Tele2.

Scarlet belgie zal waarschijnlijk verkocht moeten worden.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vind het geen slechte zet, het internet landschap kan er maar beter van worden. Het klinkt misschien raar, maar dit is vrij goed voor het Belgische internet ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Het lijkt mij wel gevaarlijk dat Belgacom een vertraagde groei probeert op te vangen door het overnemen van de kleinere spelers.
Ook het behouden van het scarlet merk lijkt mij maar bizar, binnenkort kan je wel wisselen van provider en andere voorwaarden krijgen maar het geld gaat nog steeds naar eenzelfde bedrijf.
Zo kan er hier nooit concurrentie komen als iedere kleine speler opgekocht wordt nog voor het groot geworden is.


Misschien moet telenet maar eens een bod doen, want als hun concurrenten zoiets proberen dan zit belgacom moord en brand te schreeuwen maar zelf kopen ze lustig de markt op.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ergens in de nabije toekomst, een gesprek met de Scarlet helpdesk:

Klant:"Ja goede morgen, ik zit hier nog steeds met mijn probleem. Ik kan nog steeds niet op het internet via ADSL."
Helpdesk:"Eens kijken meneer... Ach ja, ik zie het al. Het zijn die van Belgacom. Ja kijk meneer, daar kunnen wij nu eens niets aan doen, wij moeten wachten op Belgacom, ik zal een ticket aanmaken en hopen dat ze hierop snel reageren, want het is altijd hetzelfde..."
Klant:"Euh... jullie zijn toch Belgacom nu?"
Helpdesk:*Mmm, nog een goede dag meneer..." *klik* tuut tuut

:twisted:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

L-army schreef:Ik vind het geen slechte zet, het internet landschap kan er maar beter van worden. Het klinkt misschien raar, maar dit is vrij goed voor het Belgische internet ;)


Nu hebben we drie spelers en enkele kruimels
Straks hebben we twee spelers en enkele kruimels

Wat is daar nu in godsnaam goed in? Och ja, Belgacom heeft wat meer klanten, de speler die hen rechtstreeks via hun website aanvalt (denk maar aan die paardekleppen) heeft men monddood gemaakt door de overname. De ISP's die gebruik maken van het Scarlet netwerk heeft men nu ook in de tang en het vizier (Edpnet, Fulladsl, DX(?), ...) dus koopt men onrechtstreeks het ganse Belgische ADSL landschap op. Tja, en dat noemt men dan een goede zaak voor het internet in dit landje. Dat wil zeggen dat er geen alternatieven meer zijn en dat de vrije markt door Belgacom gewoon monddood is gemaakt.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

L-army schreef:Ik vind het geen slechte zet, het internet landschap kan er maar beter van worden. Het klinkt misschien raar, maar dit is vrij goed voor het Belgische internet ;)


Nee, voor die prijs had het beter naar ik noem maar wat Mobistar kunnen gaan.
Het wordt hoe dan ook slechter, ofwel het marketing budgetwordt bijna nul ofwel het wordt een side kick.
ofwel het productaanbod veranderd dusdanig dat het niet meer als alternatief voor de skynet range door kan gaan.

Terwijl een overname door mobistar zou betekenen dat er 3 grote telecomaanbieders moeten vechten om de gunst van de klant.
Laatst gewijzigd door dbr 16 feb 2008, 18:53, in totaal 1 gewijzigd.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”