Cityconnect: onstabiliteit en disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Daarnet toch wel disconnected.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

bmantra schreef:
ipv nu, zeg maar al 3 maand...
merken jullie ondertussen al beterschap? Ik hoop in elk geval dat ik deze avond eens via mijn eigen netwerk online kan...


3 maand ? . De oplevering is nog maar pas enkele weken geleden gebeurd. Dat het misschien wat later was kan best zijn , maar dit kon bv te wijten zijn aan leverings problemen bij de toeleveranciers .

En als de problemen werkelijk bij de firmware zou liggen heeft dommel er al helemaal niks mee te maken . Zij kunnen alleen maar hopen dat de leverancier van de apperatuur snel met een oplossing gaat komen .
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

daarvoor zijn we lang genoeg aan het lijntje gehouden geweest. ik had ff een goeie snelheid, maar tis weer uit met de pret...
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

op hun site staat de oorzaak.
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

maar 1 disconnect gehad vandaag,
voor de rest werkt het hier perfect sinds deze morgen
Leuvenaar
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2008, 16:08

Allee, voor het moment toch.

Ben al een tijdje online zonder disconnects.

Die mannen van Dommel/Alcatel zijn er dus inderdaad aan bezig.

Geven we ze nog wat tijd om te zien hoe het de komende dagen evolueert.

Cheers...
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

hier werkt het nog langs geen kanten...

Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vandaag er tussen 1600 uur en 1630 uur tussenuit gelegen,dhcp renew gedaan en nu daarnet geraakte ik er ook niet op , ook weer moeten renewen,het is aan het beteren maar toch nog niet volledig opgelost.
Blijkbaar in de grafiek heb ik er tussen 1930 uur en nu ook uitgelegen,heb dit pas nu ontdekt aangezien de pc afstond.Hij blijft deze verbinding toch testen zeker ook als je pc afstaat?

Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=514&i=screenhunter01feb142235ub6.jpg][IMG]ht
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Dommel heeft percies niet veel geluk gehad de laatste tijd :D. Wie heeft tot nu toe eigenlijk de hoogste snelheden met de speedtest behaalt?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

broli schreef:Dommel heeft percies niet veel geluk gehad de laatste tijd :D. Wie heeft tot nu toe eigenlijk de hoogste snelheden met de speedtest behaalt?


Ik denk dat ik dat ben :-D
15478 / 1827 64% 14-02-2008 13:03 tequila
En als ik mijn eigen systeem mag geloven (en speedtest.net ook) dan zijn de resultaten nog ietsje beter zelfs.

Maar ditch en deej zitten niet ver af :-)
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

fieldoxide schreef:
Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .


Ja.

Je PC krijgt een IP van Dommel, en die smokeping is een programma wat draait op Ditch zijn server. Elke vijf minuten pingt hij jouw IP om te kijken of jouw verbinding actief is, en zoja, hoeveel packetloss er optreedt. Als je PC niet aanstaat dan lukt de ping niet, wat logisch is gezien je PC uitstaat.

Een router is in principe ook gewoon een PCtje, maar eentje die dag en nacht aan staat. Waarom koop je geen (draadloos) routertje? Dat kost hoop en al 60EUR, en je kunt ineens met heel wat meer PC's online. :-) (En de smokeping is duidelijker ;-))
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:
fieldoxide schreef:
Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .


Ja.

Je PC krijgt een IP van Dommel, en die smokeping is een programma wat draait op Ditch zijn server. Elke vijf minuten pingt hij jouw IP om te kijken of jouw verbinding actief is, en zoja, hoeveel packetloss er optreedt. Als je PC niet aanstaat dan lukt de ping niet, wat logisch is gezien je PC uitstaat.

Een router is in principe ook gewoon een PCtje, maar eentje die dag en nacht aan staat. Waarom koop je geen (draadloos) routertje? Dat kost hoop en al 60EUR, en je kunt ineens met heel wat meer PC's online. :-) (En de smokeping is duidelijker ;-))


Ik heb een modem/router nml de D-LINK DSL-2740B , ik gebruik deze voor mijn xbox 360, voor xbox live(wireless) , mijn pc is aangesloten via een utp op de modem/router , mijn pc staat vlak waar de telefoonaansluiting staat ,ik heb wel geen draadloze netwerkkaart in mijn pc steken,dus dat zou ik mij dan ook nog moeten aanschaffen .
Of is het dan toch mogelijk om continue te pingen?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

fieldoxide schreef:
Epo schreef:
fieldoxide schreef:
Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .


Ja.

Je PC krijgt een IP van Dommel, en die smokeping is een programma wat draait op Ditch zijn server. Elke vijf minuten pingt hij jouw IP om te kijken of jouw verbinding actief is, en zoja, hoeveel packetloss er optreedt. Als je PC niet aanstaat dan lukt de ping niet, wat logisch is gezien je PC uitstaat.

Een router is in principe ook gewoon een PCtje, maar eentje die dag en nacht aan staat. Waarom koop je geen (draadloos) routertje? Dat kost hoop en al 60EUR, en je kunt ineens met heel wat meer PC's online. :-) (En de smokeping is duidelijker ;-))


Ik heb een modem/router nml de D-LINK DSL-2740B , ik gebruik deze voor mijn xbox 360, voor xbox live(wireless) , mijn pc is aangesloten via een utp op de modem/router , mijn pc staat vlak waar de telefoonaansluiting staat ,ik heb wel geen draadloze netwerkkaart in mijn pc steken,dus dat zou ik mij dan ook nog moeten aanschaffen .
Of is het dan toch mogelijk om continue te pingen?

Gewoon router laten opstaan. Zoals al gezegd houdt deze je wan ip addres.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Die blijft heel de tijd opstaan,
vanmorgen toch weer een dhcp renew moeten doen om on line te geraken?
wel nog geen disconnects,zal blijkbaar toch nog niet volledig opgelost zijn,voor de rest vannacht iets binnengehaald via de nieuwsgroepen en dat is goed gegaan,dus enkel die dhcp moet nog opgelost geraken.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

fieldoxide schreef:Die blijft heel de tijd opstaan,
vanmorgen toch weer een dhcp renew moeten doen om on line te geraken?
wel nog geen disconnects,zal blijkbaar toch nog niet volledig opgelost zijn,voor de rest vannacht iets binnengehaald via de nieuwsgroepen en dat is goed gegaan,dus enkel die dhcp moet nog opgelost geraken.



Bij mij heel de nacht stabiel, eindelijk. Wel maar tegen 6MB tegenover 12MB verleden week toen ik aangesloten werd (via speedtest.nl). Ik wacht nog een weekend, dan klagen over snelheid. Stabiele connectie is voorlopig het belangrijkste.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Afbeelding

Rare grafiek voor deze nacht. Ik moest dus renewen deze morgen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dit is de grafiek voor vandaag al, vind toch dat deze ook een vreemde curve vertoont ?
Wat denken julli hier over ? :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Dat ziet er niet zo geweldig goed uit eerlijk gezegd, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of de oorzaak daarvan bij Dommel ligt.

Vanaf 9u is er ineens heel wat activiteit op de lijn. Dat je ping (in aantal ms) dan omhoog gaat is absoluut niet erg. Die donkere lijnen duiden gewoon op het feit dat je lijn op dat moment gebruikt wordt.

Erger zijn de verandering van kleur van groen naar blauw/paars. Daar is je lijn wel actief, maar treedt packetloss op, kijk maar naar de legende. Tussen 10u en 10.30u treedt er constant een packetloss van 50% op. De bedoeling van een goede lijn is dat die lijn ononderbroken groen is.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:Dat ziet er niet zo geweldig goed uit eerlijk gezegd, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of de oorzaak daarvan bij Dommel ligt.

Vanaf 9u is er ineens heel wat activiteit op de lijn. Dat je ping (in aantal ms) dan omhoog gaat is absoluut niet erg. Die donkere lijnen duiden gewoon op het feit dat je lijn op dat moment gebruikt wordt.

Erger zijn de verandering van kleur van groen naar blauw/paars. Daar is je lijn wel actief, maar treedt packetloss op, kijk maar naar de legende. Tussen 10u en 10.30u treedt er constant een packetloss van 50% op. De bedoeling van een goede lijn is dat die lijn ononderbroken groen is.


Die activiteit op mijn lijn tussen 0900 uur en 0930 uur is normaal aangezien ik dan eventjes aan het downloaden was op de dommel nieuwsservers,heb nu ook regelmatig nog last van disconnects maar weet eerlijk gezegd ook niet waar ik het probleem moet zoeken,ga het in ieder geval de komende dagen nog een kans geven , misschien zijn ze bij dommel nog volop aan het testen met die patch van alcatel,als het echt niet betert dan zal ik nogmaals kontakt opnemen met dommel.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Op de crm:

dommel schreef:subject: disconnects on cityconnect-accounts
recently we have discovered a bug in the alcatel dslam-firmware causing random dhcp-disconnects under heavy load. this can impact all users on a cityconnect account. we have contacted alcatel regarding this matter, they have reproduced the problem and are working on a firmware patch. we expect a solution from them in this issue within the next 48-hours. we apologise for any inconveniences caused.

--------

recent hebben we een bug vastgesteld in de alcatel dslam-firmware dewelke random dhcp-disconnects veroorzaakt op onze cityconnect accounts onder zware belasting. we hebben alcatel hierover gecontacteerd, dewelke het probleem hebben gereproduceerd. we verwachten een oplossing voor deze problemen binnen de 48 uur in de vorm van een firmwarepatch. hierbij wensen we ons te verontschuldigen voor de veroorzaakte hinder.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

devilkin schreef:Op de crm:


Oud nieuws ... :P
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zou die software upgrade van alcatel al volledig afgerond zijn en voldoende getest?
Volgens mij zullen ze wel een aankondiging maken zeker op het crm als alles volledig in orde is gebracht, want nu weten we ook nog niets ,het vervelende is dat bij vele mensen de lijn nog niet optimaal is en blijft .
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Mjah, kinderziektes van een "nieuwe" technologie he (op de Belgische markt).
De huidige Cityconnect klanten zijn er vet mee, maar alles wat ze nu meemaken zal er hopelijk toe leiden dat het in nieuwe gebieden veel vlotter zal gaan.
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

Code: Selecteer alles

* February 13 - 2008 - 12:37 AMposted by: [dommel.com servicecenter]
subject: disconnects on cityconnect-accounts
recently we have discovered a bug in the alcatel dslam-firmware causing random dhcp-disconnects under heavy load. this can impact all users on a cityconnect account. we have contacted alcatel regarding this matter, they have reproduced the problem and are working on a firmware patch. we expect a solution from them in this issue within the next 48-hours. we apologise for any inconveniences caused.


Dat wil dus zeggen dat we binnen dit en 10 minuutjes een oplossing gaan krijgen? Bij mij werkt het langs geen kanten .
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Euhm dat is 12:37AM, dus dan zou die oplossing er al moeten geweest zijn.
Bij mij merk ik niks meer van de problemen, alles werkt hier naar behoren voor zover ik kan zien.
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

Kan je de modem eigenlijk instellen op routed PPP ? Want tot nu toe werkte enkel bridge bij mij?

Tnx
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

Want tot nu toe werkte enkel bridge bij mij?


Idem bij mij :-(

Spijtig genoeg kan ik in Bridge mode maar met een computer tegelijk op het net :eek:

Zodra ik DHCP inschakel (D-Link DSL-G624T Router) geeft m'n router (nog) wel "internet online" maar er is geen webpagina opvraagbaar :eek:

Voorheen (Dynamic IP address + DHCP) wel werkte alles wel perfect :-D
Woofie555
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:07
Locatie: Herent

Bij mij staat de router op MAC encapsulated routing,
heb die philips-modem van Belgacom.
Nog geen enkele disconnect gehad sinds woensdagmiddag.
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Dat klinkt een beetje zoals het bij het geval was. Ik ben geen expert dus wacht eerst af wat anderen zeggen over hetgeen ik post :-)

Ik heb in de router het MAC adres van de computer waar ik mee online kon gekloond. De modem denkt dus nu dat die computer aan de modem hangt omdat de router hetzelfde MAC adres heeft.
Bij Chello was dit ook zo, maar dan moest je de provisioning doorlopen om het nieuwe MAC adres van je netwerkkaart of router kenbaar te maken.
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

Maar als ik het goed begrijp is het nog niet mogelijk de speedtouch aan je router te hangen om zo meerdere pc's online te zetten?

Want enkel bridge werkt. Dus dit gaan ze nog in orde maken hoop ik??
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

SePP schreef:Maar als ik het goed begrijp is het nog niet mogelijk de speedtouch aan je router te hangen om zo meerdere pc's online te zetten?

Want enkel bridge werkt. Dus dit gaan ze nog in orde maken hoop ik??


Hier hangt de speedtouch in bridge aan mijn router ... werkt perfect :)
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

Hoe heb je de WAN instellingen van je router dan geconfigureerd?

tnx!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

SePP schreef:Hoe heb je de WAN instellingen van je router dan geconfigureerd?

tnx!


Hetzelfde als toen ik die op telenet gebruikte, DHCP dus :) ( geen pppoe of andere toestanden ... ).
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

Dus :

Dynamic IP address

Moet je iets instellen bij MAC address, dns address ofzo dan?

J
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

SePP schreef:Dus :

Dynamic IP address

Moet je iets instellen bij MAC address, dns address ofzo dan?

J


Daar heb ik niets ingesteld.

Het enige wat ik nog gedaan heb voor ik men router heb aangesloten is de speedtouch herstart :)
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

Ok tnx !!
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

@Plons (ditCh),

Heb je een router met WLAN ingang waar de speedtouch aanhangt?

Bij mij werkt het (spijtig genoeg) niet als ik de Speedtouch aan m'n D-Link DSL-G624T (Zonder WLAN ingang) hang.

Voor de mega BUG werkte alles wel correct :-D

Als ik nu met een tweede P(l)eeCee wired aan de router, het net opwil (automatisch IP adres verkrijgen) kan kom ik niet verder dan:

169.254.6.257
255.255.0.0

Volgens Dommel support, is de enige oplossing een nieuwe WiFi Router kopen met WLAN ingang :eek: waar de Speedtouch ingeprikt wordt.

Ook de door Dommel geleverde Speedtouch WiFi routers schijnen niet met meerdere P(l)eeCee's te werken (Bridge mode).

Iemand :idea:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ik denk dat je WAN poort bedoelt :)

Ja mijn router heeft een WAN poort waar de speedtouch op hangt, en deze krijgt automatisch het IP van de speedtoch. Een DHCP server draait op de router en daar krijgen al mijn pc's een ip van. Wifi doe ik via aparte AP's die in mijn huis staan. IP krijgen ze ook via de router.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”