Cityconnect: onstabiliteit en disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Epo
Plus Member
Plus Member

Ook nog geen verbetering hier, integendeel: enkel maar slechter. Als ik online geraak is het meestal voor een seconden of 15.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:Ook nog geen verbetering hier, integendeel: enkel maar slechter. Als ik online geraak is het meestal voor een seconden of 15.
Misschien kunnen we voorlopig een overstap wagen naar dommel netconnect ,tot de problemen hier opgelost zijn . :wink:
tequila
Plus Member
Plus Member

Mr.T schreef:Als ge ne Veyron zou kopen voor 100000 euro, dan mag je dat inderdaad verwachten ja ... Iets met addertje ... en gras ...
Ge zegt dan dus eigenlijk dat Dommel een product verkoopt dat veel doet uitschijnen als je naar de specs kijkt, het voor een veel te lage prijs verkoopt en er dus wel iets aan moet schelen?
Iets met verkeerde ... analogie ...?

Daar gaat het in ieder geval hier niet over. Ik kan begrijpen dat velen dit als gezaag zien, vooral als het geen betrekking heeft op hun situatie. Laat het dan ook zijn voor wat het is. Ik vraag mij af waarom jullie het dan lezen en het jullie op de koop toe ook nog eens op stang jaagt.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

tequila schreef:
Mr.T schreef:Als ge ne Veyron zou kopen voor 100000 euro, dan mag je dat inderdaad verwachten ja ... Iets met addertje ... en gras ...
Ge zegt dan dus eigenlijk dat Dommel een product verkoopt dat veel doet uitschijnen als je naar de specs kijkt, het voor een veel te lage prijs verkoopt en er dus wel iets aan moet schelen?
Iets met verkeerde ... analogie ...?

Daar gaat het in ieder geval hier niet over. Ik kan begrijpen dat velen dit als gezaag zien, vooral als het geen betrekking heeft op hun situatie. Laat het dan ook zijn voor wat het is. Ik vraag mij af waarom jullie het dan lezen en het jullie op de koop toe ook nog eens op stang jaagt.

Goed gezegd ,ik zou die 'buitenstaanders ' wel eens willen zien roepen en klagen indien zij de problemen hebben waar we nu mee zitten . :|
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die 'buitenstaander', heeft die problemen al paar maanden voor, zij het niet via Cityconnect. Terzijde, ik meen me te herinneren dat je vele posts zat te zagen achter username en paswoord, ondertussen al je username en paswoord gekregen fieldoxide? Mijn punt daarmee is da ik kwasi élk van de posters hier om het uur hetzelfde zie posten. Mss es zagen bij Dommel? Hier zal het niet veel uithalen hoor, misschien kun je er kopje thee bijpakken en gezellig keuvelen over het onrecht in deze internetwereld?
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Die 'buitenstaander', heeft die problemen al paar maanden voor, zij het niet via Cityconnect. Terzijde, ik meen me te herinneren dat je vele posts zat te zagen achter username en paswoord, ondertussen al je username en paswoord gekregen fieldoxide? Mijn punt daarmee is da ik kwasi élk van de posters hier om het uur hetzelfde zie posten. Mss es zagen bij Dommel? Hier zal het niet veel uithalen hoor, misschien kun je er kopje thee bijpakken en gezellig keuvelen over het onrecht in deze internetwereld?
Ik heb inderdaad mijn username en paswoord al gekregen sinds 31 januari,spijtig genoeg heb ik er nog niet veel mee kunnen doen. :x
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:
Goendi schreef:Die 'buitenstaander', heeft die problemen al paar maanden voor, zij het niet via Cityconnect. Terzijde, ik meen me te herinneren dat je vele posts zat te zagen achter username en paswoord, ondertussen al je username en paswoord gekregen fieldoxide? Mijn punt daarmee is da ik kwasi élk van de posters hier om het uur hetzelfde zie posten. Mss es zagen bij Dommel? Hier zal het niet veel uithalen hoor, misschien kun je er kopje thee bijpakken en gezellig keuvelen over het onrecht in deze internetwereld?
Ik heb inderdaad mijn username en paswoord al gekregen sinds 31 januari,spijtig genoeg heb ik er nog niet veel mee kunnen doen. :x
By the way heb al veel gebeld naar de helpdesk van dommel en deze mensen hebben mij tot hier toe nog niet echt kunnen helpen,gelukkig dat bij jou internetprovider die problemen zich nooit voordoen he . :wink:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb inderdaad mijn username en paswoord al gekregen sinds 31 januari,spijtig genoeg heb ik er nog niet veel mee kunnen doen.
Eens en voor altijd: ROUTED DHCP.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:
Ik heb inderdaad mijn username en paswoord al gekregen sinds 31 januari,spijtig genoeg heb ik er nog niet veel mee kunnen doen.
Eens en voor altijd: ROUTED DHCP.
Ja dat weet ik nu ondertussen ook al , wat ik bedoelde was dat ik reeds van 31 januari kan surfen maar dat er door de problemen nog niet veel deftig gesurft is geweest.
Dat paswoord en username heb ik wel kunnen ingeven voor van de nieuwsgroepen gebruik te maken,ikzelf heb met hulp van de dommel helpdesk mijn router en modem geconfigureerd , dus de instellingen zullen wel juist staan zeker . :wink:
tequila
Plus Member
Plus Member

Goendi schreef:Eens en voor altijd: ROUTED DHCP.
SCORE! ... *zucht*
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

tequila schreef:
Goendi schreef:Eens en voor altijd: ROUTED DHCP.
SCORE! ... *zucht*
Goendi ,
als jij je dusdanig 'stoort' dat de mensen hier hun hart uitstorten over cityconnect en al de problemen die ze meemaken nu , waarom blijf je dan dit topic volgen?
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Hey mensen,
ik denk dat er beterschap op komst is , ik heb al 15 minuten een stabiele connectie,volgens mij zijn ze er mee bezig. :lol:
tequila
Plus Member
Plus Member

Ik wou niks posten, maar ik heb zojuist 300MB zonder problemen binnen gehaald :-)
Hout vasthouden natuurlijk ...

EDIT: nog steeds stabiel hier ... beste wat deze week al geweest is (01:22AM)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

tequila schreef:Ik wou niks posten, maar ik heb zojuist 300MB zonder problemen binnen gehaald :-)
Hout vasthouden natuurlijk ...

EDIT: nog steeds stabiel hier ... beste wat deze week al geweest is (01:22AM)
Hier ook , al 45 minuten on line zonder de DHCP te moeten renewen ,afwachten of het zo blijft , ga morgen verder testen want ik kruip eens onder de wol . :wink:
tequila
Plus Member
Plus Member

Hier ook eens slapen, morgen weer werken. Maar verbinding is vooralsnog stabiel hier. Haal een mooie 16483kbps down en 970kbps up (Annex A). Niks nieuws onder de zon dus, als je dat zo mag zeggen nu er opnieuw een stabiele verbinding is :-D

Morgen eens kijken wat Annex M zegt.
Marie-Anne
Member
Member

k denk dat er beterschap op komst is , ik heb al 15 minuten een stabiele connectie,volgens mij zijn ze er mee bezig
De problemen zijn de wereld nog niet uit :wink:

Weliswaar heb ik tot nu toe (06h30 - 07h20) een stabiele stand alone (wired op D-Link DSL-G624T in bridge mode (Annex A), zonder DHCP) internet verbinding (Apple iMac OS 10.4.11).

D.w.z. zonder DHCP verlies, maar m'n Wireless Notebook (Windows Vista) vindt (nog steeds) GEEN internet verbinding :cry:

Voordien werkte alles naar behoren met een Dynamic IP address en DHCP (D-Link DSL-G624T).

:eek:
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Hier werkt alles ook weer al. Ik ben al ongeveer 40 min up and running.
Ik heb wel mijn lijn nog niet belast.

edit: Newsservers willen blijkbaar nog niet mee.
14/02/2008 8:50:01 Unable to connect / authenticate server: news.dommel.be @ news.dommel.be (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
Epo
Plus Member
Plus Member

Afbeelding

Zoals je kunt zien was het hier rond een uur of 01:00 's nachts in orde, voor lange tijd, maar om een uur of 05:00 was het weer gedaan. Ik sliep wel in tussentijd, dus mijn lijn is niet gebruikt. Toen ik opstond had ik geen internet, renewed en nu ben ik online. Eens zien voor hoe lang.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Epo schreef:Afbeelding

Zoals je kunt zien was het hier rond een uur of 01:00 's nachts in orde, voor lange tijd, maar om een uur of 05:00 was het weer gedaan. Ik sliep wel in tussentijd, dus mijn lijn is niet gebruikt. Toen ik opstond had ik geen internet, renewed en nu ben ik online. Eens zien voor hoe lang.
Hier ook,
heb zonder problemen kunnen surfen tussen 0100 uur en 0200 uur , maar toe mijn vrouw vanmorgen eens wou surfen had ze geen verbinding, heb nu de DHCP weer moeten renewen , zien hoe lang de verbinding stand houdt,
blijkbaar is alles toch nog niet hoe het zou moeten zijn .
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:
Epo schreef:Afbeelding

Hier ook,
heb zonder problemen kunnen surfen tussen 0100 uur en 0200 uur , maar toe mijn vrouw vanmorgen eens wou surfen had ze geen verbinding, heb nu de DHCP weer moeten renewen , zien hoe lang de verbinding stand houdt,
blijkbaar is alles toch nog niet hoe het zou moeten zijn .
Hey Epo ,
hoe krijg jij die mooie grafiek eigenlijk gepost ?
Is dat een bepaald programma dat je ergens moet downloaden ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

fieldoxide schreef: Hey Epo ,
hoe krijg jij die mooie grafiek eigenlijk gepost ?
Is dat een bepaald programma dat je ergens moet downloaden ?
Komt van de smokeping op mijn server ;) Ik kan jouw ip ook toevoegen als je wil en je de url geven :)
tequila
Plus Member
Plus Member

Ah smokeping zie ik ook in macports terug komen. Straks eens kijken wat daarmee aan te vangen is op mijn MBP.

Hier ook vanmorgen moeten klikken op de DHCP knop :-) Vooralsnog wel alles in orde momenteel.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

fieldoxide schreef:Goed gezegd ,ik zou die 'buitenstaanders ' wel eens willen zien roepen en klagen indien zij de problemen hebben waar we nu mee zitten . :|
ipv nu, zeg maar al 3 maand...
merken jullie ondertussen al beterschap? Ik hoop in elk geval dat ik deze avond eens via mijn eigen netwerk online kan...
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

bmantra schreef:
fieldoxide schreef:Goed gezegd ,ik zou die 'buitenstaanders ' wel eens willen zien roepen en klagen indien zij de problemen hebben waar we nu mee zitten . :|
ipv nu, zeg maar al 3 maand...
merken jullie ondertussen al beterschap? Ik hoop in elk geval dat ik deze avond eens via mijn eigen netwerk online kan...
Vannacht hebben blijkbaar een aantal mensen (waaronder ik ) een stabiele lijn gehad tussen ongeveer 0100 uur en 0200 uur ,daarna weet ik het niet meer ,vanmorgen kon ik zelf niet direct connecteren (moest de DHCP renewen), nu is het verder afwachten.
Wel heb ik hier nog veel disconnects .
smokem
Starter Plus
Starter Plus

Momenteel is het beter met de disconnects, wel nog veel packetloss
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Hier een profiel van mijn lijn van de laatste 2 uren,(met dank aan ditch) :wink:
http://img262.imageshack.us/img262/3291 ... 157pn5.jpg
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

uwmoeder schreef:edit: Newsservers willen blijkbaar nog niet mee.
14/02/2008 8:50:01 Unable to connect / authenticate server: news.dommel.be @ news.dommel.be (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
die melding ook al paar gekregen met netconnect sinds gisteren, er schijnt algemeen probleem te zijn met hun newsserver. maar als je blijft proberen schieten ze uiteindelijk wel in gang.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fieldoxide schreef:Hier een profiel van mijn lijn van de laatste 2 uren,(met dank aan ditch) :wink:
Nu nog [img]voor%20de%20url%20en%20achter%20de%20url%20dit[/img]
dan zie je meteen de foto en geen link *goeie raad van tante kaat* uhum :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:
fieldoxide schreef:Hier een profiel van mijn lijn van de laatste 2 uren,(met dank aan ditch) :wink:
Nu nog [img]voor%20de%20url%20en%20achter%20de%20url%20dit[/img]
dan zie je meteen de foto en geen link *goeie raad van tante kaat* uhum :wink:
Weer iets bijgeleerd ,mercikes . :lol:
bmantra
Plus Member
Plus Member

zitten jullie op dezelfde dslam?
edit: anders kunnen we kijken of er op dezelfde momenten uitval is..
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

bmantra schreef:zitten jullie op dezelfde dslam?
edit: anders kunnen we kijken of er op dezelfde momenten uitval is..
Volgens mij wel,is dat niet diegene die op de vismarkt staat ?
bmantra
Plus Member
Plus Member

ik zit normaal gezien op de dslam van Veltem...
Epo
Plus Member
Plus Member

Volledig stabiel signaal van deze morgen 8u tot nu. Dat is goed nieuws.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

Hopelijk is de patch er. Zodat er eindelijk deftige connecties aangeboden kunnen worden.

Maar laat het een troost zijn, jullie hebben mooi de testpersonen gespeeld voor de toekomstige Cityconnecters
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ljd schreef:Maar laat het een troost zijn, jullie hebben mooi de testpersonen gespeeld voor de toekomstige Cityconnecters
Én hebben nu zowat de droom van elke leecher.

/soils his pants.
ooh. shiny.
bmantra
Plus Member
Plus Member

nog resultaten? gimmegimme...
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

bmantra schreef:ik zit normaal gezien op de dslam van Veltem...
Ik dacht dat dommel maar 1 dslam had , die in de centale op de vismarkt .
bmantra
Plus Member
Plus Member

fieldoxide schreef:
bmantra schreef:ik zit normaal gezien op de dslam van Veltem...
Ik dacht dat dommel maar 1 dslam had , die in de centale op de vismarkt .
Ah, dat zou ik wel vreemd vinden, maar inderdaad het zou kunnen... ik ben er eigenlijk altijd van uitgegaan dat ik op de centrale van veltem was aangesloten.
Marie-Anne
Member
Member

Het werkt ondertussen weer (redelijk) stabiel :-D

Afbeelding

De enige DHCP reset was rond het middaguur.

Er zijn nog wel problemen :-( zo kan ik maar met één (1) computer tegelijk in bridge mode en uitgeschakelde DHCP (D-Link DSL-G624T) het net op.

:?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

bmantra schreef:Ah, dat zou ik wel vreemd vinden, maar inderdaad het zou kunnen... ik ben er eigenlijk altijd van uitgegaan dat ik op de centrale van veltem was aangesloten.
Onmogelijk. Dommel heeft er alleen één op de Vismarkt en binnenkort in Kessel-Lo en Sint-Truiden.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”