Dell latitude.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
gsx300

oef graak nu toch weer in mijn bios.En heb mijn primary password eruit gehaald.
Maar als ik op het admin password ga staan en dan pijtje links of rechts indruk zoals aangegeven kan ik dit niet invoeren er veranderd niks.
Iemand een idee?
bedankt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Kan je de situatie wat beter beschrijven, want dit is een zeer rare en vage post.

Uw primary pwd?

Waar je pwd ingeven? Login screen van WinXp?
Je moet wat meer info geven. Met zo'n post kunnen we niks doen.

Als je 2x ctrl+alt+del indrukt op het welcome screen van xp kan je manueel inloggen evt als Administrator.
I love it when a plan comes together!
gsx300

Is ok nu.
Heb windows kunnen instaleren.
Bedankt.


mvg Xavier.
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Hey,

Ik weet niet of ge al eens met een dell pc hebt gewerkt, maar daar kunt ge een primary password en adminstrator password opzetten. Even uitleggen wat dat is. Dit is een pwd dat ge moet invoeren juist voor u bios windows gaat opstarten. Dit soort van pwd is niet te kraken, toch niet op laptops, desktops wel als ge de pc opent en een overbrugging maakt (maar dat weten zeer weinig mensen). Dit even terzijde. In bedrijven worden deze pwd constant gebruikt. En er is een ook een administrator pwd, dat zorgt ervoor dat hij ook op de pc kan werken, zonder het echt pwd te moeten kennen. Ge krijgt 3 kansen voor u password, mist ge ze allemaal, pc afzeten en terug 3, en nog eens 3 , dan 6 x 1 kans. En als ge het dan nog niet hebt, kunt ge naar Dell bellen, alle papieren voorleggen (waar gekocht, wie zijn naam, serial number, ...) en dan krijgt ge een speciaal pwd van hun om terug binnen te geraken. Een zeer effectieve beveiliging. Deze valt natuurlijk dus ook uit te schakelen.
Ook elke keer er opgestart wordt wordt er weergegeven hoeveel missers er zijn geweest, gemakkelijk om te zien of er iemand geprobeerd heeft in te breken in de pc.

Ik heb weet dat dit systeem op zo goed als alle pc's staat, ook niet dell's. Gewoon naar u bios gaan en daar een naar password zoeken. Of er ook een administrator is, weet ik niet (wel bij dell)

Dit even te verduidelijking

Greetz
Braziboy
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm,

wordt al iets duidelijker.. die info is altijd welcome. Ik heb al met dells gewerkt: korte herstellingen binnen windows of hdd of andere device inbouwen.. dus meestal niet de tijd om die bios eens te doornuffelen :)

Bij de meeste pc's heb je twee mogelijkheden:
In BIOS een beveiliging instellen. De ene beveiliging laat toe dat je de pc kan opstarten, maar dat je niet zonder pwd in de bios kan gaan prutsen. De andere beveiliging laat niet toe dat je de pc kan opstarten zonder pwd.

Was gewoon even confusing met "administrator" -> WinXp/2000 install account :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”