Cityconnect: onstabiliteit en disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

deej schreef:Wel fieldoxide ik zit nu al meer dan 2 uur te downen aan 15 Mbps dus het komt zeker en vast in orde. Nog even geduld, misschien is het donderdag al in orde. Voor zij met frequente disconnects zou ik aanraden van alles efkens een half uurtje af te zetten (power off) en dan opnieuw te proberen.

Afbeelding


This te hopen dat alles in orde komt, en dat er mensen van Kessel-Lo, zoals ik, Dommel CityConnect de 15de kunnen bestellen...

Weet je daar toevallig iets meer over deej?
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

deej schreef: Voor zij met frequente disconnects zou ik aanraden van alles efkens een half uurtje af te zetten (power off) en dan opnieuw te proberen.


Daarnet meer als een uur modem laten uitstaan. Geen verbetering, zelfde SNR waardes (5,5/7).

En Woofie: Je weet toch dat er een verschil is tussen kbps en kBps? Kilobit/s versus Kilobyte/s. Speedtest.nl geeft je 2,7Mbyte/s, Speedtest.net geeft je 24Mbit/s, dat stemt overeen met 3Mbyte/s (delen door 8).

Nu, dat gezegd zijnde zijn het wel onrealistische (onbetrouwbare) cijfers. Download eens iets groot van ftp.belnet.be?

(In de tussentijd van deze post quoten + reply typen is het intussen uitgevallen. Geen 2 minuten online, geweldig...)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Epo schreef:
deej schreef: Voor zij met frequente disconnects zou ik aanraden van alles efkens een half uurtje af te zetten (power off) en dan opnieuw te proberen.


Daarnet meer als een uur modem laten uitstaan. Geen verbetering, zelfde SNR waardes (5,5/7).

En Woofie: Je weet toch dat er een verschil is tussen kbps en kBps? Kilobit/s versus Kilobyte/s. Speedtest.nl geeft je 2,7Mbyte/s, Speedtest.net geeft je 24Mbit/s, dat stemt overeen met 3Mbyte/s (delen door 8).

Nu, dat gezegd zijnde zijn het wel onrealistische (onbetrouwbare) cijfers. Download eens iets groot van ftp.belnet.be?

(In de tussentijd van deze post quoten + reply typen is het intussen uitgevallen. Geen 2 minuten online, geweldig...)


Hier hetzelfde,
net mijn modem meer dan een uur uitgeschakeld ,daarna opgezet , kon mijn mails binnenhalen maar de moment dat ik op internet wou was het weer hetzelfde,daarna DHCP release en renew gedaan en dan kon ik op internet,toen ik de volgende pagina wou lezen op dit forum had ik weer geen verbinding meer dus die workaround van deej werkt niet echt,komaan mannekes doorwerken en zorg dat dit opgelost geraakt .
Sorry maar mijn geduld begint op te geraken, en dat zal bij de vele andere mensen die het probleem hebben ook wel zijn , niets spreekt deze serieuze 'bug ' goed , hoe is het mogelijk dat dit probleem zich voordoet,ik zit nog maar een dikke 2 weken bij dommel en heb nog een 24 uur deftig kunnen surfen,ofwel disconnects en nu weer dit .
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 maa 2007, 09:29

Blijkbaar toch nog een bericht vandaag

Dommel schreef:February 13 - 2008 - 12:37 AM

subject: disconnects on cityconnect-accounts
recently we have discovered a bug in the alcatel dslam-firmware causing random dhcp-disconnects under heavy load. this can impact all users on a cityconnect account. we have contacted alcatel regarding this matter, they have reproduced the problem and are working on a firmware patch. we expect a solution from them in this issue within the next 48-hours. we apologise for any inconveniences caused.

--------

recent hebben we een bug vastgesteld in de alcatel dslam-firmware dewelke random dhcp-disconnects veroorzaakt op onze cityconnect accounts onder zware belasting. we hebben alcatel hierover gecontacteerd, dewelke het probleem hebben gereproduceerd. we verwachten een oplossing voor deze problemen binnen de 48 uur in de vorm van een firmwarepatch. hierbij wensen we ons te verontschuldigen voor de veroorzaakte hinder.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar sinds vanacht 12 uur krijg ik niet langer dan 5 minuten connectie, en nu gaat allles er precies uit. *zucht*
Bijlagen
Leuven_last_10800.png
(32.81 KiB) 200 keer gedownload
smokem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jan 2008, 10:45

ditCh schreef:Ik weet niet wat er aan de hand is, maar sinds vanacht 12 uur krijg ik niet langer dan 5 minuten connectie, en nu gaat allles er precies uit. *zucht*


yup same here, connectie tijden van 10 seconden :lol:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

smokem schreef:yup same here, connectie tijden van 10 seconden :lol:


het vreemde is dat ik eigenlijk altijd een stabiele connectie heb gehad tot vanacht :(
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Nikon schreef:Blijkbaar toch nog een bericht vandaag

Dommel schreef:February 13 - 2008 - 12:37 AM

subject: disconnects on cityconnect-accounts
recently we have discovered a bug in the alcatel dslam-firmware causing random dhcp-disconnects under heavy load. this can impact all users on a cityconnect account. we have contacted alcatel regarding this matter, they have reproduced the problem and are working on a firmware patch. we expect a solution from them in this issue within the next 48-hours. we apologise for any inconveniences caused.

--------

recent hebben we een bug vastgesteld in de alcatel dslam-firmware dewelke random dhcp-disconnects veroorzaakt op onze cityconnect accounts onder zware belasting. we hebben alcatel hierover gecontacteerd, dewelke het probleem hebben gereproduceerd. we verwachten een oplossing voor deze problemen binnen de 48 uur in de vorm van een firmwarepatch. hierbij wensen we ons te verontschuldigen voor de veroorzaakte hinder.


ok, dus duidelijk geen compensatie...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ondertussen is mijn dommel connectie volledig onbruikbaar geworden, wat een bende prutsers.

Heb men Telenet modem maar weer aangesloten.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Een virus dat de server beinvloed en een zware load legt op de alcatel dslam van cityconnect...

Soit, ik heb geen zin meer om nog eens x euro te verspillen door in de queue te zitten wachten van de helpdesk om mijn snelheidsprobleem van de baan te krijgen.
Zou dit snelheidsprobleem met die disconnects te maken kunnen hebben?
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

had toch wel verwacht dat na 6 maand uitstel alles stabiel ging lopen
't zal nog eens 6 maand duren vrees ik
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

_rEuTeL_ schreef:had toch wel verwacht dat na 6 maand uitstel alles stabiel ging lopen
't zal nog eens 6 maand duren vrees ik


alleen het probleem is dat we nu wel aant betalen zijn
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Mja je kan wel op het net hè, tis gewoon een hassle en je kan niks downloaden ... dat is natuurlijk niet echt bruikbaar. Zeker als je eens een dag van thuis uit wil werken :(
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

tequila schreef:Mja je kan wel op het net hè, tis gewoon een hassle en je kan niks downloaden ... dat is natuurlijk niet echt bruikbaar. Zeker als je eens een dag van thuis uit wil werken :(


Ik kan zelfs niet op het net ... heel af en toe komt er eens een site door ... heb vandaag 3 tickets gestuurd, gaan natuurlijk weer naar /dev/null ...
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Ja dit is echt huilen met de pet op ... Probeer eens een site online te krijgen voor een klant met een FTP connectie die na 50 sec. uit valt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

volgens dat bericht zou het dussen binnen de 48 uur moeten opgelost zijn, geef ze die tijd nog. nu tickets versturen lijkt me weinig zinvol, voor een keer dat ze een bericht posten op hun site
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:volgens dat bericht zou het dussen binnen de 48 uur moeten opgelost zijn, geef ze die tijd nog. nu tickets versturen lijkt me weinig zinvol, voor een keer dat ze een bericht posten op hun site


tja, dommel en afspraken, ik heb er toch gemengde gevoelens bij...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Was het excuus voor uitstel van de opleveringen niet steeds dat ze nog aan het testen waren en dat ze pas zouden beginnen met opleveren als alles 100% functioneel was ? Lijkt mij dat ze dan toch niet zo grondig getest hebben...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

BTW ik lees net dat het probleem een DHCP probleem zou zijn. Normaal gezien heb je bij cityconnect toch een vast ip dus mischien eens een vast ip instellen op de modem ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

VOiD schreef:Was het excuus voor uitstel van de opleveringen niet steeds dat ze nog aan het testen waren en dat ze pas zouden beginnen met opleveren als alles 100% functioneel was ? Lijkt mij dat ze dan toch niet zo grondig getest hebben...


Dat testen was was toch een smoes. De laatste keer dat ik belde waren er problemen met de levering van een bepaalde netwerkcomponent ... hoe kunnen ze testen zonder hardware ?
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

VOiD schreef:BTW ik lees net dat het probleem een DHCP probleem zou zijn. Normaal gezien heb je bij cityconnect toch een vast ip dus mischien eens een vast ip instellen op de modem ?


dat lostte bij mij het probleem in elk geval niet op.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

VOiD schreef:BTW ik lees net dat het probleem een DHCP probleem zou zijn. Normaal gezien heb je bij cityconnect toch een vast ip dus mischien eens een vast ip instellen op de modem ?


Hier flikkert heel de handel er uit, syncronisatie en al ... ze moeten ook niet afkomen met een smoesje van mijn binnenbekabeling. De eerste 2 weken had ik geen enkel probleem met Dommel ...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Het is een probleem met het sessiemanagement op de DSLAM. Die dropt sessies voortijdig waardoor de DHCP renew te laat komt. Die bug gaan ze nu patchen bij Alcatel.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Gieleuh schreef:Weet je daar toevallig iets meer over deej?


Of het de 15de is weet ik niet maar de voorbereidende activiteiten om de centrales klaar te maken zijn in ieder geval al aan de gang.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

deej schreef:Het is een probleem met het sessiemanagement op de DSLAM. Die dropt sessies voortijdig waardoor de DHCP renew te laat komt. Die bug gaan ze nu patchen bij Alcatel.


Hoe komt dat ik er pas van vanacht last van heb ? Het werkte hier eerlijk gezegd 2 weken perfect :s Nu syncroniseer ik niet eens meer deftig ...
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Is dat custom firmware voor Dommel ofzo? Geen idee hoe die dingen in hun werk gaan, maar ik dacht dat Alcatel zowat marktleider was als het op die dingen als DSLAM's aan komt. Moeten er dan niet meer netwerken zijn (wereldwijd) waar deze problemen bestaan?
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

tequila schreef:Is dat custom firmware voor Dommel ofzo? Geen idee hoe die dingen in hun werk gaan, maar ik dacht dat Alcatel zowat marktleider was als het op die dingen als DSLAM's aan komt. Moeten er dan niet meer netwerken zijn (wereldwijd) waar deze problemen bestaan?


Wat ik niet begrijp is dat als er al 2 weken serieuze problemen gemeld worden dat ze dan nu pas bij alcatel gaan aankloppen. Alcatel heeft daar toch ook SLA's op, niewaar?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Volgens mij waren de disconnect bij vele mensen al 'het begin van het einde ',
ik heb een aantal keren gebeld naar hun om te vertellen over de disconnects en ik kreeg altijd te horen dat ik naar mijn binnenbekabeling moest zien terwijl ik weet dat daar niet de oorzaak ligt en als ik nu lees dat er mensen zijn die in het begin nooit problemen hadden en nu niks als disconnects .
Ik vind het eigenlijk vreemd dat dit product op de markt is gekomen terwijl er nog zoveel problemen mee zijn .
Nu is het wel extreem , om de pagina valt mijn verbinding uit .
Ik denk dat ik even ga stoppen met internetten want dit is alles behalve leuk,
ik heb nu al spijt dat ik naar dommel ben gegaan .
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

fieldoxide schreef:ik heb nu al spijt dat ik naar dommel ben gegaan .


hoeveel geduld kan men van iemand verwachten?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

fieldoxide schreef:ik heb nu al spijt dat ik naar dommel ben gegaan .


Ik ook ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

bmantra schreef:
fieldoxide schreef:ik heb nu al spijt dat ik naar dommel ben gegaan .


hoeveel geduld kan men van iemand verwachten?
Bij klanten vantegenwoordig... 0.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Lord Utopia schreef:
bmantra schreef:
fieldoxide schreef:ik heb nu al spijt dat ik naar dommel ben gegaan .


hoeveel geduld kan men van iemand verwachten?
Bij klanten vantegenwoordig... 0.
Lord uptopia ,
ik vind dat we al veel geduld hebben gehad met dommel, eerst het lange wachten met de oplevering, nu zijn we opgeleverd en nu dit probleem weer, ik ben de eerste om te zeggen als er iets goed wordt gedaan maar dit is in dit geval NIET zo , ze zijn hier gewoon in de fout gegaan, dat is iets dat elke buitenstaander wel doorheeft,ik hoop echt dat het snel opgelost geraakt en stabiel blijft,uiteindelijk zijn we voor een product aan het betalen dat niet deftig werkt,ik denk moest dit bij belgacom of telenet gebeuren dat het zelfs al op teletekst en in de krant zou staan .
Zelfs om dit bericht te kunnen posten moet ik weer DHCP gebruiken .
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
bmantra schreef:
fieldoxide schreef:ik heb nu al spijt dat ik naar dommel ben gegaan .


hoeveel geduld kan men van iemand verwachten?
Bij klanten vantegenwoordig... 0.


Niet akkoord, we hebben al zéér, maar dan wel zéér véél geduld gehad!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Lord Utopia schreef:
bmantra schreef:
fieldoxide schreef:ik heb nu al spijt dat ik naar dommel ben gegaan .


hoeveel geduld kan men van iemand verwachten?
Bij klanten vantegenwoordig... 0.


Na 3 maanden wachten is er nog steeds geen werkend product ... de klant valt hier niets te verwijten.

Moest Telenet of Belgacom mij 3 maanden laten wachten zou ik hetzelfde reageren ( en dan zou men mij hier waarschijnlijk gelijk geven, want het is zijn de grote boemannen die niet kunnen opleveren, maar ho maar als het over dommel gaat ).
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

er zijn duidelijk na de apple-evangelisten ook dommel-evangelisten gesignaleerd
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Naja, als het 3 maanden is, zou ik natuurlijk ook wel boos zijn.

Maar als er hier beginnen zagen na 1 week geen internet te hebben, of sommige anderen die hier zitten zagen dat het boostpack nog niet veranderd is... menschen, ge hebt mediumband aan 1 Mb, alsof dat een afstraffing is.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

bmantra schreef:er zijn duidelijk na de apple-evangelisten ook dommel-evangelisten gesignaleerd


Hela ... niks tegen apple evangelisten he ! :D
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:
bmantra schreef:er zijn duidelijk na de apple-evangelisten ook dommel-evangelisten gesignaleerd


Hela ... niks tegen apple evangelisten he ! :D


ik heb zelf ook ne iMac hoor, maar sommigen willen zelfs niks goed horen over linux :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

bmantra schreef:ik heb zelf ook ne iMac hoor, maar sommigen kunnen zelfs niks goed horen over linux :-)


:P linux + apple = (l) :)

Maar back on topic ...

Dommel is the s*ck ;)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hmm, toevallig allemaal Mac'ers, het ligt toch niet aan de Mac?




(/ducks :lol: )
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”