Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) ziet voorlopig geen reden om het overheidsbelang in de telecomgroep Belgacom af te bouwen. Dat heeft ze zondag bevestigd in het VRT-programma De Zevende Dag.
(belga) - "Ik vind dat het nog altijd een meerwaarde heeft dat een overheid hoofdaandeelhouder kan zijn van die bedrijven die toch wel fundamentele dienstverlening aan de mensen verzorgen", aldus Vervotte. Er zijn volgens haar nog niet voldoende elementen voor een andere beslissing.
"Mocht nu blijken dat het overleven van deze onderneming in een Europese markt op deze manier in het gevaar zou komen, dan ben ik bereid om daarover te praten. Maar enkel en alleen als er echte garanties zijn voor het personeel en de dienstverlening. Ik ben echt niet van zin om in een commercieel avontuur te gaan", aldus Vervotte. Met dat standpunt botste de CD&V-minister eerder deze week op kritiek van de Vlaamse liberalen.
Wat de NMBS betreft, vindt minister Vervotte dat men de moed moet hebben om de "interne factoren" die mee aan de basis liggen van de dalende stiptheid te onderzoeken. Daarbij moeten ook de "conflicten binnen de groep" bekeken worden. Vervotte heeft een studie besteld om te kijken waar er "efficiëntiewinst geboekt kan worden".
Bron: De Tijd
De Staat had zogezegd een begroting in evenwicht en de staatsschuld zou verdwijnen, allemaal leugens van Verhofstadt & Partners in Crime, de staat zoekt geld voor al dat wanbeleid en uitdeelbeleid en heeft er alle belang bij belangen te behouden in TELENET en Belgacom ... en dat internet duur is en blijft [moet blijven] pleit ook in hun voordeel!
Als Belgacom idd het lef heeft en glasvezel tot bij de mensen gaat leggen, dan kan TELENET inpakken
Belgacom interesse voor overname interkabel gebied.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan moet Vervotte ook eens dringend leren dat er een essentieel verschil is tussen "zelfverijking ten alle kosten" en "fundamentele dienstverlening".Belga schreef:(belga) - "Ik vind dat het nog altijd een meerwaarde heeft dat een overheid hoofdaandeelhouder kan zijn van die bedrijven die toch wel fundamentele dienstverlening aan de mensen verzorgen", aldus Vervotte.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Fundamentele dienstverlening is niet het aanbod dat zichtbaar gepubliceerd wordt en commerciele doelen beoogt!Dan moet Vervotte ook eens dringend leren dat er een essentieel verschil is tussen "zelfverijking ten alle kosten" en "fundamentele dienstverlening".
Misschien moet jij eerst eens opzoeken wat fundamentele dienstverlening impliceert, alvorens te reageren :)
Telenet is zo goed als 100% van privé aandeelhouders (iets meer dan de helft privé-aandeelhouders, de rest op de beurs).de staat zoekt geld voor al dat wanbeleid en uitdeelbeleid en heeft er alle belang bij belangen te behouden in TELENET en Belgacom ... en dat internet duur is en blijft [moet blijven] pleit ook in hun voordeel!
Vroeger was een belangrijk deel van de aandelen van Telenet in handen van de overheid (gemeentes, intercommunales, GIMV, ...)
Ik heb niet de indruk dat Telenet consumentvriendelijker (prijzen, aanbod, dienstverlening) is geworden sinds ze een paar jaar geleden volledig privé is geworden.
Ik vind Vervotte's uitspraken dus nog zo zot niet.
Wat impliceert dat volgens u?Goendi schreef:Fundamentele dienstverlening is niet het aanbod dat zichtbaar gepubliceerd wordt en commerciele doelen beoogt!Dan moet Vervotte ook eens dringend leren dat er een essentieel verschil is tussen "zelfverijking ten alle kosten" en "fundamentele dienstverlening".
Misschien moet jij eerst eens opzoeken wat fundamentele dienstverlening impliceert, alvorens te reageren
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -