Cityconnect: onstabiliteit en disconnects
Een nieuwe thread, om de main thread niet te bevuilen.
Als je Cityconnect hebt en vaak disconnects ervaart, post dan iets in de thread met je ervaringen.
Ikzelf heb Cityconnect Plus en heb momenteel elke 20min een disconnect, die ik oplos door het IP te releasen en te renewen. Als ik dat niet doet, ligt mijn connectie ongeveer 10min uit.
Als je Cityconnect hebt en vaak disconnects ervaart, post dan iets in de thread met je ervaringen.
Ikzelf heb Cityconnect Plus en heb momenteel elke 20min een disconnect, die ik oplos door het IP te releasen en te renewen. Als ik dat niet doet, ligt mijn connectie ongeveer 10min uit.
Hier lijkt het iets minder frequent te zijn momenteel. Heb zojuist eens gekeken en zoals zovelen verschrikkelijk slechte snr waarden; 5.5/7.
Iedereen heeft zoiets dacht ik, maar waar ligt de oorzaak ... ?
Afstand is <800m en down/up zit rond de 12Mbit/2Mbit.
Iedereen heeft zoiets dacht ik, maar waar ligt de oorzaak ... ?
Afstand is <800m en down/up zit rond de 12Mbit/2Mbit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik heb geen disconnects in de vorm van sync verlies, maar ik heb wel vaak een verbreking van IP verkeer ... surfen kan opeens niet meer, ssh sessies gaan dood enzoverder, even nadien is het weer in orde ( 1 minuutje ofzo). Zeer storend eerlijk gezegd.
Bedankt om te bellen Marc
Helaas is de respons zoals gevreesd. Het probleem zal dus ineens opgelost worden, als we degelijke SNR waardes krijgen, maar wanneer zal dat zijn?
Oproep aan de ub'ers: zodra je een goede SNR waarde hebt, gelieve hier te posten, dan kunnen wij ook hersynchen en testen. Thanks
Helaas is de respons zoals gevreesd. Het probleem zal dus ineens opgelost worden, als we degelijke SNR waardes krijgen, maar wanneer zal dat zijn?
Oproep aan de ub'ers: zodra je een goede SNR waarde hebt, gelieve hier te posten, dan kunnen wij ook hersynchen en testen. Thanks
Wel ik heb in "Het grote Cityconnect topic" veel gelezen over disconnects maar ik moet echter wel zeggen dat ik er weinig om niet te zeggen geen last van heb ...
Ik heb net de logs van mijn router nagekeken en heb voor vele uren na elkaar een constante verbinding.
Ik wil gewoon maar even zeggen dat jullie misschien eens moeten zien of de disconnects niet veel (of alleen) voorkomen bij de Speedtouch modems/routers ...
Zelf heb ik een ADSL2+ router van Asus (WL-600g) en heb constant mooie snelheden en heel weinig disconnects (zelfs vorig weekend)
Ik heb net de logs van mijn router nagekeken en heb voor vele uren na elkaar een constante verbinding.
Ik wil gewoon maar even zeggen dat jullie misschien eens moeten zien of de disconnects niet veel (of alleen) voorkomen bij de Speedtouch modems/routers ...
Zelf heb ik een ADSL2+ router van Asus (WL-600g) en heb constant mooie snelheden en heel weinig disconnects (zelfs vorig weekend)
Zit op 1,7km van de centrale - speedtouch 516 v6 - *al* de mogelijke firmware getest (5.x 6.x, 7.x) int+uk, allemaal hetzelfde probleem.
Binnen bekabeling volledig nagekeken en ok. Lijntest ook ok.
Heb nu ongeveer om de 5 tot 10 minuten een disconnect. Geen nieuwe sync maar ip dat niet meer verder kan, enkel een renew helpt. Static instellen helpt ook niet, moet je interface nog down/up brengen.
SNR waardes van 7.0 tot 5.5 down/up ..sync
Binnen bekabeling volledig nagekeken en ok. Lijntest ook ok.
Heb nu ongeveer om de 5 tot 10 minuten een disconnect. Geen nieuwe sync maar ip dat niet meer verder kan, enkel een renew helpt. Static instellen helpt ook niet, moet je interface nog down/up brengen.
SNR waardes van 7.0 tot 5.5 down/up ..sync
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Hier is het begonnen op zaterdag 9/2. Ik heb exact geteld 36 uren online gekunnen door de onkunde van dommel. Eerst vijf à zes weken zonder internet gezeten en nu terug die miserie. Ik begin het stilaan beu te worden.marcvan1 schreef:Ik heb een D-Link DSL-320T en het gaat van kwaad naar erger. D'er werd ook een aftandse Alacatel Speedtouch 510, ter controle, geplaatst, met hetzelfde resultaat echter. Het ligt wel degelijk bij hen.
Ik heb een DLINK DSL-320 T op 1,5 km van centrale vismarkt.
Ik had 12 Mbit download, 1,9 upload.
Hopelijk snel opgelost.
Jollito
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Idem hier.ditCh schreef:Ik heb geen disconnects in de vorm van sync verlies, maar ik heb wel vaak een verbreking van IP verkeer ... surfen kan opeens niet meer, ssh sessies gaan dood enzoverder, even nadien is het weer in orde ( 1 minuutje ofzo). Zeer storend eerlijk gezegd.
yep, eerste week+ liep het trouwens wel goeddeej schreef:Idem hier.ditCh schreef:Ik heb geen disconnects in de vorm van sync verlies, maar ik heb wel vaak een verbreking van IP verkeer ... surfen kan opeens niet meer, ssh sessies gaan dood enzoverder, even nadien is het weer in orde ( 1 minuutje ofzo). Zeer storend eerlijk gezegd.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb hier hetzelfde probleem,cityconnect,krijg geen verbinding met het internet terwijl mijn modem/router wel aangeeft dat mijn network en cable status connect zijn,het enige dat dan helpt is DHPC release en DHPC renew te duwen , dan blijkbaar geraak ik weer on line , de situatie doet zich al een paar dagen voor ,is begonnen vrijdag,snr noise waardes zijn ook ineens zeer slecht , voor de moment zit ik op een downstream van 5.4 db en een upstream van 13.1 db.Epo schreef:Een nieuwe thread, om de main thread niet te bevuilen.
Als je Cityconnect hebt en vaak disconnects ervaart, post dan iets in de thread met je ervaringen.
Ikzelf heb Cityconnect Plus en heb momenteel elke 20min een disconnect, die ik oplos door het IP te releasen en te renewen. Als ik dat niet doet, ligt mijn connectie ongeveer 10min uit.
NOg even zeggen dat ik op 2800 meter van de centrale zit en dat ik voor de moment synchroniseer op 8781 Kbps downstream en 945 Kbps upstream.
Mijn modem is een D-LINK DSL-2740B.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 jan 2008, 11:11
idem hier ... vanaf zaterdagnacht ...gemiddeld om het half uur mag ik eens mijn modem rebooten (d-link) en dan werkt het weer goed.
Aan de afstand tot de centrale zal 't niet liggen (dat is net aan de overkant van de straat)
Hopelijk vlug in orde ...na de trage start (en 2 maand zonder internet) heb ik net 10 dagen zonder problemen kunnen surfen ....wel 10 dagen super content geweest ...
Aan de afstand tot de centrale zal 't niet liggen (dat is net aan de overkant van de straat)
Hopelijk vlug in orde ...na de trage start (en 2 maand zonder internet) heb ik net 10 dagen zonder problemen kunnen surfen ....wel 10 dagen super content geweest ...
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
idem in Heverlee op 2.8 km van de centrale.
Zowel met Speedtouch 516 V6 als met D-Link DSL G624T sinds 9/2 misserie en nog een misserie
Zowel met Speedtouch 516 V6 als met D-Link DSL G624T sinds 9/2 misserie en nog een misserie
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14
Ik kan hier niet veel aan toevoegen, alleen dat ik er ook last van heb. In een niet zo technische uitleg: lichtjes op mn speedtouch 858 blijven groen maar op willekeurige tijdstippen heb ik geen verbinding met inet.
Nu zit ik al terug op wifi van de buren want dit is onbruikbaar/waardeloos.
Dus maar weer wachten, ik word er goed in.
Nu zit ik al terug op wifi van de buren want dit is onbruikbaar/waardeloos.
Dus maar weer wachten, ik word er goed in.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
The story of our life,......Freakazoid schreef:Ik kan hier niet veel aan toevoegen, alleen dat ik er ook last van heb. In een niet zo technische uitleg: lichtjes op mn speedtouch 858 blijven groen maar op willekeurige tijdstippen heb ik geen verbinding met inet.
Nu zit ik al terug op wifi van de buren want dit is onbruikbaar/waardeloos.
Dus maar weer wachten, ik word er goed in.
Hopen dat het snel opgelost geraakt,misschien zetten ze wel een announcement op bun site over de problemen (alhoewel dat geen te beste reclame is denk ik ).
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Heeft er eigenlijk iemand al gebeld naar die nitwits ?Freakazoid schreef:Ik kan hier niet veel aan toevoegen, alleen dat ik er ook last van heb. In een niet zo technische uitleg: lichtjes op mn speedtouch 858 blijven groen maar op willekeurige tijdstippen heb ik geen verbinding met inet.
Nu zit ik al terug op wifi van de buren want dit is onbruikbaar/waardeloos.
Dus maar weer wachten, ik word er goed in.
Ik heb een heel weekend gebeld naar dat 0903 nummer, geen antwoord.
Gisteren heel lang on hold gestaan op de 070 nummer, om dan te horen : onze "specialisten" zijn er mee bezig.
Mooie reclame ...
wat doen jullie, gaan jullie volgende factuur betalen of hoe? Ik denk dat ik via aangetekend schrijven ga zeggen dat ik in eerste instantie een stabiele lijn wil met een behoorlijke downspeed alvorens ik verderga met betalen.
Ik kan met mijn huidige lijn zelfs niet eens meer bellen via voip. De connectie valt constant weg.
Lang leve het internet van de buren...
Ik kan met mijn huidige lijn zelfs niet eens meer bellen via voip. De connectie valt constant weg.
Lang leve het internet van de buren...
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier ook al heel de morgen problemen,volgens mijn modem heb ik verbinding,enkel DHCP release duwen en dan DHPC renew duwen ,daarna kan ik terug on line,dit moet echt opgelost geraken,ik betaal wel om te kunnen internetten en een stabiele lijn te hebben.Wat betekent eigenlijk DHCP?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dhcpfieldoxide schreef:Hier ook al heel de morgen problemen,volgens mijn modem heb ik verbinding,enkel DHCP release duwen en dan DHPC renew duwen ,daarna kan ik terug on line,dit moet echt opgelost geraken,ik betaal wel om te kunnen internetten en een stabiele lijn te hebben.Wat betekent eigenlijk DHCP?
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb ook al gedreigd met niet te betalen deze maand, heb reeds 84 euro betaald en slechts 36 uur online geweest op zes weken (eerst zes weken geen internet, dan 36 uur, dan terug offline).bmantra schreef:wat doen jullie, gaan jullie volgende factuur betalen of hoe? Ik denk dat ik via aangetekend schrijven ga zeggen dat ik in eerste instantie een stabiele lijn wil met een behoorlijke downspeed alvorens ik verderga met betalen.
Ik kan met mijn huidige lijn zelfs niet eens meer bellen via voip. De connectie valt constant weg.
Lang leve het internet van de buren...
Ik ga ook testaankoop inlichten, misschien zullen ze dan iets sneller in gang schieten.
J.
ik weet niet welk type DSLAM dommel gebruikt maar als ik de problemen hier lees dan zou ik eerder denken dat het een probleem is in hun IP backbone. Het type DSLAM waar ik ervaring mee heb zijn puur layer 2 apparaten die ATM cellen switchen. Er is ook geen syncro verlies dus de lijnkaarten zouden ok moeten zijn. Als je je DHCP lease moet vernieuwen om terug online te geraken denk ik niet dat het iets te maken heeft met de DSLAM. Het zou mij verbazen dat de DSLAM ook hun DHCP server is. Dat is eerder een job voor een aparte DHCP server of één van hun Junipers. Als ik de problemen hier lees is het alsof één of ander Dommel netwerkelement de ARP entry van de klanten "verliest" en door een geforceerde DHCP renewal klanten terug connectiviteit kunnen forceren.
allemaal speculatie van mijn kant natuurlijk want ik weet niet hoe het Dommel netwerk in elkaar zit
ik denk dat Dommel nu ook beseft dat het niet gemakkelijk is om zelf een ISP te zijn die een end-to-end netwerk moet beheren. In het wholesale model kan je altijd gaan zagen bij Belgacom, nu moeten ze de technische problemen zelf oplossen (die soms zeer ingewikkeld zijn, ik spreek uit ervaring )
allemaal speculatie van mijn kant natuurlijk want ik weet niet hoe het Dommel netwerk in elkaar zit
ik denk dat Dommel nu ook beseft dat het niet gemakkelijk is om zelf een ISP te zijn die een end-to-end netwerk moet beheren. In het wholesale model kan je altijd gaan zagen bij Belgacom, nu moeten ze de technische problemen zelf oplossen (die soms zeer ingewikkeld zijn, ik spreek uit ervaring )
Enkele dingen die ik merk, maar dat kan even goed toeval zijn, misschien dat anderen het kunnen staven.
- Problemen doen zich 's avonds vaker voor dan overdag.
- Na downloaden (of tijdens) van een groot bestand is het hier bijna altijd prijs, gewoon surfen tijdens de dag geeft meestal weinig problemen.
- iedereen heeft ongeveer dezelfde SNR waarden; 5,5/7
- snelheden zijn niet wat je zou verwachten (ik sync wel op een mooie 2.213/18.067)
- ...
- Problemen doen zich 's avonds vaker voor dan overdag.
- Na downloaden (of tijdens) van een groot bestand is het hier bijna altijd prijs, gewoon surfen tijdens de dag geeft meestal weinig problemen.
- iedereen heeft ongeveer dezelfde SNR waarden; 5,5/7
- snelheden zijn niet wat je zou verwachten (ik sync wel op een mooie 2.213/18.067)
- ...
Zelfde hier + oorspronkelijk wel stabieltequila schreef:Enkele dingen die ik merk, maar dat kan even goed toeval zijn, misschien dat anderen het kunnen staven.
- Problemen doen zich 's avonds vaker voor dan overdag.
- Na downloaden (of tijdens) van een groot bestand is het hier bijna altijd prijs, gewoon surfen tijdens de dag geeft meestal weinig problemen.
- iedereen heeft ongeveer dezelfde SNR waarden; 5,5/7
- snelheden zijn niet wat je zou verwachten (ik sync wel op een mooie 2.213/18.067)
- ...
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik ga nogmaals eens naar de helpdesk bellen, zal ze ook even doorverwijzen naar userbase dan kunnen ze zien dat ik tenminste niet de enige met problemen ben .
Hou jullie op de hoogte .
Hou jullie op de hoogte .
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Heb contact opgenomen met de technische dienst,het antwoord dat ik kreeg was dat ze een ticket geopend hebben naar alcatel toe , het probleem zou (zoals ik reeds dacht ) te maken hebben met hun dslam,blijbaar waren ze op de hoogte van het probleem ( er zullen nog wel mensen gebeld hebben vermoed ik ), in ieder geval ze konden niet zeggen wanneer het opgelost ging geraken , de enige manier om te surfen is via DHCP release en renew voorlopig.
Van zodra het probleem opgeslost was gingen ze er iets van op hun website zetten.
Meer nieuws heb ik ook niet , de persoon aan de andere kant van de lijn vond het ook heel vervelend maar hij is maar de ' messenger ' die uitleg moet geven dus daar kan ik niet boos op zijn,blijft natuurlijk een zeer lastige zaak en moet eerlijk zijn sinds ik dommel heb heb ik nog niet het gevoel gehad dat ik bij een 'degelijke ' internetprovider zit .
Van zodra het probleem opgeslost was gingen ze er iets van op hun website zetten.
Meer nieuws heb ik ook niet , de persoon aan de andere kant van de lijn vond het ook heel vervelend maar hij is maar de ' messenger ' die uitleg moet geven dus daar kan ik niet boos op zijn,blijft natuurlijk een zeer lastige zaak en moet eerlijk zijn sinds ik dommel heb heb ik nog niet het gevoel gehad dat ik bij een 'degelijke ' internetprovider zit .