Linksys N Router Setup

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Naar aanleiding van een vorige post van mij over de expresscard ben ik gaan kijken wat een andere oplossing zou kunnen zijn .
Nu ben ik gaan rond neuzen op de linksys.com site en daar stond weer mooi speelgoed op :-)
met namen deze Wireless routerke met dual band ,WRT600N De usb stich die ik nodig zou hebben staat ook op de pagina vermeld . Nu wilde ik wel eens horen wat de kenners van hier er van denken ? En of er iemand al iets vernomen heeft wanneer deze verkrijgbaar is in europa ?
Wat denken jullie over deze setup ?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Niemand die het N gebeuren volgt of er intresse in heeft ?
De WRT350 is ook intressant en hier vlot verkrijgbaar , maar deze is dan geen dual band . En wat mij intresseerd is dat dual band het toe laat om twee naast mekaar liggende netwerken kan laten werken dus G en N naast mekaar .Dit zou tot gevolg geven dat beide netwerken beter zouden werken en betere prestatie bezorgen .
Zijn er eigenlijk al mensen hier die een N router hebben ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sniffie schreef:De WRT350 is ook intressant en hier vlot verkrijgbaar , maar deze is dan geen dual band.
Onlangs heeft m'n USR8054 de geest gegeven en toen ben ik ook aan het kijken geweest naar de WRT350N (en zelfs de WRT150N) maar internet staat bol van de problemen met beide routers !

Uiteindelijk heb ik het risico niet genomen en gewoon een WRT54GR gekocht... goedkoop, en doet prima z'n werk.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:De WRT350 is ook intressant en hier vlot verkrijgbaar , maar deze is dan geen dual band.
Onlangs heeft m'n USR8054 de geest gegeven en toen ben ik ook aan het kijken geweest naar de WRT350N (en zelfs de WRT150N) maar internet staat bol van de problemen met beide routers !

Uiteindelijk heb ik het risico niet genomen en gewoon een WRT54GR gekocht... goedkoop, en doet prima z'n werk.
de reviews dat ik gelezen heb komen toch goed uit de bus . En de 350 daar is er ook al een versie 2.0 van uit met andere wireless chip.
Moet wel toegeven dat je veel problemen tegen komt door slechte bij geleverde software om via een wizard de router in te stellen .
Eens manueel ingesteld bold die toch deftig ( van gelezen revieuws ) .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:Eens manueel ingesteld bold die toch deftig ( van gelezen revieuws ) .
Google dan nog maar eens wat verder... trouwens aan een wireless router valt niets in te stellen. Ding op DHCP, en WPA2 encryptie activeren en that's it.

In ieder geval, moest iemand de stap toch zetten dan zou ik toch duidelijke afspraken proberen te maken met de leverancier... een WRT350N is nu ook niet meteen een goedkoop ding.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

@ r2504

heb eens geinformeerd en die 350 zou ondertussen al wifi certified zijn en draft 2.O hebben . Dus hij zou met andere merken moeten kunnen samenwerken . Het is ook zo dat ze aan hardware versie 2.0 zitten en misschien is deze stukken beter als versie 1.0 ? Als je daar op verder gaat op google dan kom ik toch positieve dingen tegen .
Maar de WRT600N lijkt me intressanter omdat hij met twee netwerken overweg kan namelijk 2.4 en 5 Ghz en deze draaien naast mekaar en zouden nog een beter resultaat moeten geven .Volgens sommige pc winkels zou hij bij ons te verkrijgen zijn in de loop van maart . Eens de prijs bekend is wil ik die wel aanschaffen met bij horende usb stick . En dan zal ik wel de resultaten laten weten.

Ik merk wel op dat veel mensen de boot links laten liggen en geduldig wachten . Ik zal wel zien hoe het verloopt. Ik lees ook hier en daar over dat draft 3.0 zou uit komen in het eerste kwartaal van 2008
en op het eind van 2008 zal alles definitief zijn .Dan zal het aanbod ook veel groter zijn . Al mogen we volgens mij niet klagen .

En wat je zegt over de prijs van de 350 dat die wat duur is vind ik wel dat je ook rekening moet houden dat er een gigabit switch inzit wat ook een meerwaarde heeft .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:heb eens geinformeerd en die 350 zou ondertussen al wifi certified zijn en draft 2.O hebben . Dus hij zou met andere merken moeten kunnen samenwerken.
Het gaat hem niet over samenwerken, maar over dingen zoals spontaan rebooten of gewoon hangen, en trage snelheden met andere Linksys apparaten. Nu heb ik het niet meer bekeken de laatste maanden, maar hopelijk heeft men er uiteindelijk een oplossing voor gevonden (want Amerikanen kunnen hebben er al meer dan een jaar ellende mee).
Sniffie schreef:Het is ook zo dat ze aan hardware versie 2.0 zitten en misschien is deze stukken beter als versie 1.0 ?
Maar op die versie kan je dan ook weer geen alternatieve firmware draaien moest je dat graag doen.
Sniffie schreef:En wat je zegt over de prijs van de 350 dat die wat duur is vind ik wel dat je ook rekening moet houden dat er een gigabit switch inzit wat ook een meerwaarde heeft .
Maar dergelijke switch kost vandaag de dag ook niets meer.

In ieder geval, ik wou potentiele kopers er gewoon op wijzen best eerst wat huiswerk te doen, als je dan besluit dat alles prima is an is dat je persoonlijke beslissing.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

[quote="r2504
Maar op die versie kan je dan ook weer geen alternatieve firmware draaien moest je dat graag doen.[/quote]

Das dan weer een kwestie van even geduld hebben hè!
Draai op mijn huidige wrt54GL ook DD-WRT firmware ;-)

[quote="r2504
Maar dergelijke switch kost vandaag de dag ook niets meer.[/quote]
De prijzen inderdaat alwel goed gezakt de laatste maanden .
[quote="r2504
In ieder geval, ik wou potentiele kopers er gewoon op wijzen best eerst wat huiswerk te doen, als je dan besluit dat alles prima is an is dat je persoonlijke beslissing.[/quote]

Ben ik ook volledig mee eens , daarom dat ik ook de vraag hier heb gesteld en ik apprecieer zeker en vast u antwoorden .

Veel mensen volgen het gebeuren niet echt omdat ze kontent zijn met het huidige of de prijs is nog wat te hoog voor de meeste onder ons .
Maar ik zou het wel kunnen gebruiken alleen al voor data over te zetten van laptop naar laptop en backups te laten maken via windows home server . Dan loopt alles veel vlotter en das voor iedereen plezant . Als je ziet dat de meeste N draft routers rond de 270Mb zitten met hunne overzet .
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Maar op die versie kan je dan ook weer geen alternatieve firmware draaien moest je dat graag doen.
Das dan weer een kwestie van even geduld hebben hè!
Draai op mijn huidige wrt54GL ook DD-WRT firmware ;-)
r2504 schreef: Maar dergelijke switch kost vandaag de dag ook niets meer.
De prijzen inderdaat alwel goed gezakt de laatste maanden .
r2504 schreef: In ieder geval, ik wou potentiele kopers er gewoon op wijzen best eerst wat huiswerk te doen, als je dan besluit dat alles prima is an is dat je persoonlijke beslissing.
Ben ik ook volledig mee eens , daarom dat ik ook de vraag hier heb gesteld en ik apprecieer zeker en vast u antwoorden .

Veel mensen volgen het gebeuren niet echt omdat ze kontent zijn met het huidige of de prijs is nog wat te hoog voor de meeste onder ons .
Maar ik zou het wel kunnen gebruiken alleen al voor data over te zetten van laptop naar laptop en backups te laten maken via windows home server . Dan loopt alles veel vlotter en das voor iedereen plezant . Als je ziet dat de meeste N draft routers rond de 270Mb zitten met hunne overzet .
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

We zijn onder tussen weer enkele maanden verder en nu word het wel degelijk interessant.
Op Amazone verkopen ze de router al aan 159 euro dus een kleine 100 euro. De router wordt nog niet onmiddellijk verwacht in België dus misschien daar maar eens bestellen. Onder tussen al veel reviews gelezen en bevindingen gehoord van gebruikers op het GOT forum. De meeste halen de juiste maximum snelheid van 270mb/sec en das zeker niet mis. Nu wilde ik wel eens weten over hier ook mensen zijn die hem al hebben en van waar jullie hem hebben. En wat zijn de bevindingen van jullie?
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Je kan altijd eens in het forum op www.linksysinfo.org rondkijken.

BTW , een USB Stick ? qua ontvangst/Snelheid/drivers zijn dat zelden echte toppers. Zelf zou ik eerder een PCI kaartje of een PC-Card ding aanraden.
Floris Bakker for president!
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

cavecat schreef:Je kan altijd eens in het forum op www.linksysinfo.org rondkijken.

BTW , een USB Stick ? qua ontvangst/Snelheid/drivers zijn dat zelden echte toppers. Zelf zou ik eerder een PCI kaartje of een PC-Card ding aanraden.
Heb vandaag een WRT600N besteld met WEC600N ( exprescard ).
Ik zal de bevindingen laten weten eens ik de setup geïnstalleerd heb na ontvangst.

Heb nog een bijkomende vraag aan de kenners. De WRT600N zal de huidige WRT54GL (DD_WRT 24vbeta7 ) vervangen.Nu was men vraag of het mogelijk is om de WRT54GL als AP te zetten bij de overbuur geconecteerd op mijn WRT600N. Is dit mogelijke of moet die echt verbonden zijn met een kabel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:Nu was men vraag of het mogelijk is om de WRT54GL als AP te zetten bij de overbuur geconecteerd op mijn WRT600N. Is dit mogelijke of moet die echt verbonden zijn met een kabel.
Mag geen probleem zijn... http://www.sylbek.eu/support/wrtgl-firm ... ap-en.html
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:Nu was men vraag of het mogelijk is om de WRT54GL als AP te zetten bij de overbuur geconecteerd op mijn WRT600N. Is dit mogelijke of moet die echt verbonden zijn met een kabel.
Mag geen probleem zijn... http://www.sylbek.eu/support/wrtgl-firm ... ap-en.html
bedankt voor de tip ga het morgen eens volledig door nemen.

edit
-----

heb even al eens gezien naar de site ,maar daar spreken ze van twee de zelfde routers . Is dit echt noodzakelijk ?

Edit2
------

Na een goede nachtrust en opnieuw eens alles door te nemen betreft het zo dat elke Router WDS moet ondersteunen.Nu even de WRT600N router handleiding geraadpleegd en daar word nergens iets vermeld van WDS ondersteuning. En op een site waar men een review heeft gegeven word duidelijk vermeld dat er geen WDS aanwezig is.Dus met andere woorden lig ik er uit! DD-WRT is bezig aan een firmware voor deze router maar staat nog in kinderschoenen. De gigabit switch zou nog niet werken maar het wireless gedeelte wel. Misschien dat het in de toekomst wel mogelijk word.
Al er iemand nog een andere betaalbare oplossing ziet dan hoor ik dit graag.
tequila
Plus Member
Plus Member

Draai hier een WRT150N (v1.1) zonder problemen hoor. Niet duur in aankoop en je kan er DD-WRT op flashen. Eerst de mini dan de full.
Werkt hier voortreffelijk.
Maar zo'n USB stick ... misschien toch je prioriteiten verleggen. Ik heb er ooit zo'n 2 gehad (Netgear en Linksys) en dat is nu eens echt rotzooi.
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar investeer dan in een fatsoenlijke expresscard voor je laptop ofzo. Die USB dingen zijn echt de mogelijke besparingen niet waard.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Kan je die WRT54gl in "bridge" mode zetten ?

Dan werkt ie zoals een WET54g , een gewone network bridge dus.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

cavecat schreef:Kan je die WRT54gl in "bridge" mode zetten ?

Dan werkt ie zoals een WET54g , een gewone network bridge dus.
Ik heb nu een WRT54GL ( DD-WRT V24 Final Stnd. )
Er is een WRT600N onderweg met originele linksys software .

De bedoeling is dat ik die 54GL vervang door de WRT600N .Het zou knap zijn dat ik de 54GL bij de buurman kon zetten en deze via wireless kan verbinden zodoende dat de 54GL het signaal van de wrt600n kan ontvangen en dus kan versterken bij de buurman .
Zoals op de volgende site vermeld staat zou ik het dus moeten voor mekaar krijgen . Het enige probleem dat ik heb is dat de wrt600 geen WDS ondersteund ( voorlopig toch niet )dus moet een andere oplossing zien te vinden ;-)

http://www.sylbek.eu/support/wrtgl-firm ... ap-en.html
cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik bedoel eigenlijk dit :
http://blogs.ittoolbox.com/webdesign/ph ... ware-21161

Je WRT54g gaat dan werken zoals een PC met een WiFi kaartje erin , alleen dat je hier een switch kan aanhangen en meerdere PCs achter hangen.
Moet ie zelf terug WiFi uitzenden ?
Want dat doet ie hier dus niet ... dit is clientmode.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

cavecat schreef:Ik bedoel eigenlijk dit :
http://blogs.ittoolbox.com/webdesign/ph ... ware-21161

Je WRT54g gaat dan werken zoals een PC met een WiFi kaartje erin , alleen dat je hier een switch kan aanhangen en meerdere PCs achter hangen.
Moet ie zelf terug WiFi uitzenden ?
Want dat doet ie hier dus niet ... dit is clientmode.
De bedoeling is inderdaat dat ik het signaal bij de buurman kan versterken zodoende dat die met zijn laptop op de wrt54gl kan connecten.
De WRT54GL zal dus het signaal van de WRT600N moeten op pikken en dan versterkt door stuuren naar een laptop
cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gezien...
To enable Bridge-Mode between two Routers, the Primary router has to be in AP mode.
... lijkt mij dit ook niet echt interessant.

Dan is hij beter af met gewoon nog een extra WRT54GL aan te kopen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

dat is wat ik zocht zè ! dat ik daar over heb gezien ;-)
Bedankt voor de tip .
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Gezien...
To enable Bridge-Mode between two Routers, the Primary router has to be in AP mode.
... lijkt mij dit ook niet echt interessant.

Dan is hij beter af met gewoon nog een extra WRT54GL aan te kopen.
Waarom ? Het is voldoende dat router 2 (wrt54gl )het signaal versterkt en dar er wireless clients op kunnen connecten.
Als ik het artikel even door lees zie ik dat je enkel router 2 moet instellen en router 1 moet niets aan gebeuren.
De huidige router staat hier standaard voor het wireless gedeelte toch ook op AP. Dus het lijkt me de eenvoudigste manier om het tot stand te brengen zonder extra kosten te doen.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

AP modus staat normaal aan , neen ?

Je hebt AD-hoc mode (tussen 2 pcs) en client mode (zoals een PC doet) ,AP mode is volgens mij gewoon dat ie je netwerk als verdeelt zoals een Accesspoint nu eenmaal doet.
Allez , zo lees ik het :-)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

cavecat schreef:AP modus staat normaal aan , neen ?

Je hebt AD-hoc mode (tussen 2 pcs) en client mode (zoals een PC doet) ,AP mode is volgens mij gewoon dat ie je netwerk als verdeelt zoals een Accesspoint nu eenmaal doet.
Allez , zo lees ik het :-)
En wat bedoel je hiermee ? Begrijp niet onmiddelijk naar welke richting je wil stuuren .
cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Was een reactie op wat R2504 zei.

@sniffie : test het anders eens ... als je alle apparatuur al hebt , kan je dat perfect proberen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

cavecat schreef:Was een reactie op wat R2504 zei.

@sniffie : test het anders eens ... als je alle apparatuur al hebt , kan je dat perfect proberen.
jaja ok , dat gaan we zeker doen ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Op je PRIMARY router toch niet... anders zou het ook geen router zijn maar een AP.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Op je PRIMARY router toch niet... anders zou het ook geen router zijn maar een AP.
Wel als ik in de huidige firmware ga kijken dan zie ik toch dat onder de firmware van DD_WRT de optie staat om het wireless gedeelte in AP te zetten . Daarom dat ik een beetje verward ben . Maar dit is geen originele firmware dus zal het wel zien als de WRT600N hier is toe gekomen . Komt normaal deze week binnen zit nu bij de douane aan de belgische grens .
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

r2504 schreef:Onlangs heeft m'n USR8054 de geest gegeven en toen ben ik ook aan het kijken geweest naar de WRT350N (en zelfs de WRT150N) maar internet staat bol van de problemen met beide routers !
Ik heb sinds zaterdag een WRT150N, werkt zonder problemen. Weliswaar niet met de bijgeleverde firmware ;) maar met dd-wrt.

Ding staat in WDS met m'n wrt54gl (met Tomato) en werkt goed. Leuke is dat ik nu hogere snelheden haal naar m'n NAS toe vanop m'n laptop :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:
r2504 schreef:Onlangs heeft m'n USR8054 de geest gegeven en toen ben ik ook aan het kijken geweest naar de WRT350N (en zelfs de WRT150N) maar internet staat bol van de problemen met beide routers !
Ik heb sinds zaterdag een WRT150N, werkt zonder problemen. Weliswaar niet met de bijgeleverde firmware ;) maar met dd-wrt.

Ding staat in WDS met m'n wrt54gl (met Tomato) en werkt goed. Leuke is dat ik nu hogere snelheden haal naar m'n NAS toe vanop m'n laptop :)
Op de WRT600N kan verlopig nog geen degelijke firmware op van dd-wrt.
Ze zijn er aan bezig maar ze krijgen de switch die er in zit niet aan de praat. Dus enkel het wireless gedeelte .Het zal nogwel even duuren vrees ik voor ze een stabile versie kunnen afleveren . Eens die er is dan stap ik me die router ook over op dd-wrt. Ben van mijn WRT54GL heel content met de V24 final
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”