verhuizen: Wie nu kiezen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Darkempire
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2006, 12:02

Help ik heb advies nodig

ik was een trouwe versatel 1mbit NO LIMIT klant maar moest verhuizen 31/12/07
Ik woon voorlopig op een logeer adres omdat mijn nieuwe woonst (nieuwbouw appt) op 01/03/2008 klaar zal zijn

Helaas ben ik een beetje naief geweest en heb ik mijn belgaciom discovery eind december opgezegd want ik was van plan om vanaf 01/03/08
TELE 2ALL IN te nemen (ook zonder limiet)

maar mijn nieuwe woonst gelegen in Waasmunster is dus niet geschikt voor TELE2 ALL IN
enkel de 1mbit versie :(

wat nu gedaan?
welke opties heb ik? hoe kan ik weten hoever ik van de centrale woon als ik nog geen telefoon heb op mijn nieuw adres?

opties:
nieuwe discoveryline belgacom (6.5+130€ aansluiting)
ADSL pro compact geen limiet (€103/maand)

Dommel
ADSL Max DYN
TELE2 is al geen optie meer helaas :(

als TELE2 slechts 1mbit (en 250mb) kan garanderen heb ik dan bij de andere providers meer kans? en bestaat er een manier om dit te controleren daar je overal een telefoon nr moet ingeven

TELENET en BELGACOM wil ik het liefst vermijden als provider keuze: veel te duur en hun limiet is veel te laag

alvast bedankt voor het advies
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

Ik zou dommel opteren. Ik zit hier namelijk op 6km van de centrale en ik heb een 3,5Mbps profiel. Nu ik wou ook eens zien voor TELE2 en hierbij kon ik ook maar een 1Mbps profiel krijgen, maar omdat dommel op de turboline van Belgacom zit, zullen die meer mini DSLAM (of versterkers) hebben vermoed ik.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bij dommel kun je zo goed als ongelimiteerd surfen he, anders koop je nog een boostpack met 50 GB erbij, als je nóg niet genoeg hebt, koop je gewoon je volumeblokken zeer goedkoop bij. Nog meer, op mediumband staat er geen limiet, met een boostpack is dat 2Mb, snel genoeg, niet?

Bellen naar dommel, met de vraag een afstandscheck te doen op basis van je adres.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

DeepFreeZ schreef:Ik zou dommel opteren. Ik zit hier namelijk op 6km van de centrale en ik heb een 3,5Mbps profiel. Nu ik wou ook eens zien voor TELE2 en hierbij kon ik ook maar een 1Mbps profiel krijgen, maar omdat dommel op de turboline van Belgacom zit, zullen die meer mini DSLAM (of versterkers) hebben vermoed ik.
Wat zijn dan je waardes (Attenuation en SNR) als je zover van de centrale woont ? :?
DeepFreeZ
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:00

AnD schreef:
DeepFreeZ schreef:Ik zou dommel opteren. Ik zit hier namelijk op 6km van de centrale en ik heb een 3,5Mbps profiel. Nu ik wou ook eens zien voor TELE2 en hierbij kon ik ook maar een 1Mbps profiel krijgen, maar omdat dommel op de turboline van Belgacom zit, zullen die meer mini DSLAM (of versterkers) hebben vermoed ik.
Wat zijn dan je waardes (Attenuation en SNR) als je zover van de centrale woont ? :?


Noise Margin 20 dB 4 dB

Attenuation 50 dB 53 dB

Die 4 dB moet normaal wel iets hoger zijn. Van deze waarden zou ik niet weten of het goed is of niet, maar ik ben toch zeer content. Zelfs als ik veel download op hun usenetserver.
Darkempire
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2006, 12:02

Volgens Dommel woon ik 5.4km van de centrale :(
het zou dan een 200kb lijn worden
persoon was wel vrij eerlijk en correct aan de telefoon


is dit de enige mogelijkheid? of maken andere providers gebruik van een andere centrale?

tele2 = 1mbit
dommel= 2mbit

ik kom wel van een 1mbit versatel always more lijn die eigenlijk perfect was om te gamen (wel met 1pc en je mocht geen you tube of dergelijke openen)
dus als 2mbit stabiel is wil ik dit wel overwegen
een dc tijdens het gamen is iets dat ik absoluut niet wil (dan liever iets trager surfen)

nog iemand een suggestie?


het ziet er naar uit dat ik noodgedwongen naar de afzetters van telenet moet of serieus ga moeten dokken voor een adsl pro compact
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”