Het Amerikaanse Microsoft, de grootste softwareproducent ter wereld, biedt 44,6 miljard dollar (bijna 30 miljard euro) om het internetconcern Yahoo! over te nemen. Het bod komt overeen met 31 dollar per aandeel Yahoo!, zo heeft Microsoft vrijdag bekendgemaakt.
Bron: HBVL.be
Lees meer bij ZDNet.be
Lees meer bij Tweakers.net
Lees meer bij MSNBC
Microsoft biedt 44,6 miljard dollar voor Yahoo!
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Het was blijkbaar tijd voor een meer directe strijd met Google.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
WikipediaRevenue US$16.593 billion 56% (2007)[2]
Net income US$4.203 billion 25% (2007)[2]
Total assets US$25.335 billion (2007)[2]
Total equity US$22.689 billion (2007)[2]
Originele bron:
http://investor.google.com/fin_data.html
Ik denk gewoon niet dat Google veel interesse heeft voor Yahoo, Yahoo en Microsoft hun searcg engine samen zijn nog geen bedreiging voor Google denk ik. Macht het nu over een andere internet toepassing zijn zou google misschien wel reageren. (Google en Microsoft apen elkaar trouwens aardig na op dat gebied, als de ene een online reclamebureau koopt volgt de andere snel, en zo met andere toepassingen ook)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
hoeveel weet ik niet, maar bij google gaat het 'minder' goed.L-army schreef:Iemand eenig idee wat de marktwaarde van google is? Want ben wel eens benieuwd hoe een bedrijf als google zich tegenover dit bod weerhoud.
http://pro.tweakers.net/nieuws/51629/go ... jfers.html
Google noteert licht tegenvallende winstcijfers
Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 1 februari 2008 10:26, views: 6.715
Googles winst over het vierde kwartaal van zijn boekjaar is met 17 procent gestegen, maar dat was minder dan analisten verwachtten. De aandelen van het zoekbedrijf daalden dan ook met 6,5 procent.
Google presenteerde donderdag zijn kwartaalcijfers. Uit de cijferlijst blijkt dat de omzet van het bedrijf met 51 procent is gestegen tot 4,82 miljard dollar. Daarmee wist Google net niet aan de verwachtingen van analisten te voldoen; volgens persbureau Reuters hadden die gemiddeld op 4,83 miljard dollar gerekend. De kwartaalwinst steeg tot 1,21 miljard dollar, oftewel 3,79 dollar per aandeel. Over dezelfde periode in 2006 noteerde het bedrijf een winst van 1,03 miljard dollar.
"We zijn erg tevreden met het jaar en ook met het afgelopen kwartaal", aldus Eric Schmidt, ceo van Google. Sergey Brin, mede-oprichter van het bedrijf, liet echter doorschemeren dat het kwartaal niet had gebracht wat het bedrijf ervan verwachtte. Volgens hem genereerden met name de ongeveer twintig socialnetworkingsites die Google-ads serveren, niet het aantal verwachtte kliks. De teleurstelling van investeerders werd versterkt door het feit dat Google vrijwel altijd de verwachtingen weet te overtreffen. Slechts drie keer in de veertien kwartalen dat het bedrijf beursgenoteerd is, presteerde het bedrijf minder goed dan voorspeld was.
de koe zegt boe
161.39 miljard momenteel, maar ze zijn door de ovenamen van yahoo wel 8 procent gezakt. Het zat ornd de 180 miljard.L-army schreef:Iemand eenig idee wat de marktwaarde van google is? Want ben wel eens benieuwd hoe een bedrijf als google zich tegenover dit bod weerhoud.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik hoor net op de radio dat Google ook plannen heeft om Yahoo over te nemen, zodat Microsoft geen monopolie op het internet gaat krijgen. Zo zeggen ze bij Google. Analisten zeggen dat Google dit doet om niet weggedrukt te worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Logisch. Maarja.AnD schreef:Ik hoor net op de radio dat Google ook plannen heeft om Yahoo over te nemen, zodat Microsoft geen monopolie op het internet gaat krijgen. Zo zeggen ze bij Google. Analisten zeggen dat Google dit doet om niet weggedrukt te worden.
Zat er aan te komen.
Een jaar of 2 geleden is er een serieuze braindrain van topmensen van MS naar Google geweest. Een woedende Ballmer heeft toen in niet misverstane woorden gezegd dat "hij Google kapot gaat maken". Dit is, net zoals alle andere dreigementen die MS in het verleden heeft gedaan, wederom geen loos dreigement, duidelijk. En dat MS in dit soort dingen altijd al dodelijk efficient is gebleken, is ook geen goed voorteken.
Niet goed.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Vandaag in de Standaard te lezen: de markt ziet het niet zo zitten... Microsoft aandeel verloor gisteren 7 %, yahoo aandeel heeft sinds dit bod... 48 % gewonnen .
Vele analysten zeggen dat Microsoft te laat is.
Vele analysten zeggen dat Microsoft te laat is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Yahoo wil blijkbaar niks met ms te maken hebben en is een partnerschap met google aan't overwegen. Een overname door google zal hoogst waarschijnlijk niet toegestaan worden door de instanties omdat ze dan een te groot marktaandeel krijgen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Ik hoop echt dat dit niet doorgaat. Dit zou heel erg slecht zijn op de lange termijn voor de eindgebruiker. Dit zou MS nog maar eens in een dominante positie brengen en nog meer controle geven over de computer en het internet.
Want zoveel alternatieven zijn er niet voor yahoo messenger en msn messenger om maar iets te noemen.
Yahoo gebruikt ook opensource technologie en we weten dat MS daar 100% tegen is, dus ook op dat vlak zou deze overname heel slecht zijn.
Ik zeg nu niet dat yahoo zoveel beter is dan MS, maar het is toch een belangrijke concurrent die dan zou verdwijnen. Ik vind dat zolang MS een OS monopolie heeft dat het geen overnames meer zou mogen doen.
Want zoveel alternatieven zijn er niet voor yahoo messenger en msn messenger om maar iets te noemen.
Yahoo gebruikt ook opensource technologie en we weten dat MS daar 100% tegen is, dus ook op dat vlak zou deze overname heel slecht zijn.
Ik zeg nu niet dat yahoo zoveel beter is dan MS, maar het is toch een belangrijke concurrent die dan zou verdwijnen. Ik vind dat zolang MS een OS monopolie heeft dat het geen overnames meer zou mogen doen.
Ho maar, het is niet omdat de meeste en grootste Microsoft-producten closed source zijn, dat ze er 100% tegen zijn. Microsoft heeft wel degelijk een open source-afdeling (Port 25), en heeft onlangs nog de broncode van hun .NET-framework (deels?) vrijgegeven.tooslow schreef:Yahoo gebruikt ook opensource technologie en we weten dat MS daar 100% tegen is, dus ook op dat vlak zou deze overname heel slecht zijn.
Terug ontopic,
Ik vind dit ook een slechte stap. Beide bedrijven hebben concurrerende websites, en een overname zou een samensmelting van deze twee teweeg kunnen brengen, en dan zie ik het niet zo rooskleurig in. Als je de webdiensten van deze twee met elkaar vergelijkt, komt Yahoo er (m.i.) beter uit. Ik zou het vreselijk vinden moesten Flickr en del.icio.us geïntegreerd worden in de Live-omgeving.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
09/02 Yahoo! zal bod van Microsoft afwijzen
De raad van bestuur van internetbedrijf Yahoo! heeft beslist het overnamebod van Microsoft van 44,6 miljard dollar af te wijzen, zo heeft The Wall Street Journal zaterdag gemeld op gezag van een "over de zaak welingelichte bron".
De Yahoo!-top zou vinden dat Microsoft met een bod van 31 dollar per aandeel de waarde van de zoekmachine veel te laag heeft ingeschat.
De raad van bestuur van internetbedrijf Yahoo! heeft beslist het overnamebod van Microsoft van 44,6 miljard dollar af te wijzen, zo heeft The Wall Street Journal zaterdag gemeld op gezag van een "over de zaak welingelichte bron".
De Yahoo!-top zou vinden dat Microsoft met een bod van 31 dollar per aandeel de waarde van de zoekmachine veel te laag heeft ingeschat.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
12/02 Microsoft trekt zijn aanbod over Yahoo! in
Microsoft heeft maandagavond zijn overnamebod op het internetbedrijf Yahoo! teruggetrokken. Microsoft stelde opnieuw dezelfde financiële voorwaarden als voordien, ook al heeft Yahoo! dat aanbod deze morgen nog verworpen omdat het te laag was.
'Het is jammer dat Yahoo ! niet ingaat op ons aanbod waardoor beide bedrijven kunnen fusioneren', schrijft Microsoft in een persbericht. Yahoo! verwierp enkele uren geleden nog het overnamebod van 44,6 miljard dollar.
'Na de gesprekken die tussen beide partijen hebben plaatsgevonden, zijn wij vol vertrouwen dat de overname vlot zal verlopen in de beste verstandhouding voor beide partijen', verklaarde Microsoft nog. 'Het antwoord van Yahoo! verandert niks aan onze overtuiging en financieel aanbod.
Zoals wij reeds hebben meegedeeld, Microsoft zal alle nodige maatregelen treffen om de top van Yahoo! te verzekeren dat ze de waarde van ons aanbod moeten evalueren'.
Microsoft heeft maandagavond zijn overnamebod op het internetbedrijf Yahoo! teruggetrokken. Microsoft stelde opnieuw dezelfde financiële voorwaarden als voordien, ook al heeft Yahoo! dat aanbod deze morgen nog verworpen omdat het te laag was.
'Het is jammer dat Yahoo ! niet ingaat op ons aanbod waardoor beide bedrijven kunnen fusioneren', schrijft Microsoft in een persbericht. Yahoo! verwierp enkele uren geleden nog het overnamebod van 44,6 miljard dollar.
'Na de gesprekken die tussen beide partijen hebben plaatsgevonden, zijn wij vol vertrouwen dat de overname vlot zal verlopen in de beste verstandhouding voor beide partijen', verklaarde Microsoft nog. 'Het antwoord van Yahoo! verandert niks aan onze overtuiging en financieel aanbod.
Zoals wij reeds hebben meegedeeld, Microsoft zal alle nodige maatregelen treffen om de top van Yahoo! te verzekeren dat ze de waarde van ons aanbod moeten evalueren'.
Over? Niet echt:
Microsoft undeterred by Yahoo's rejection, will press on
Lijkt me eerder dat de "oorlog" of liever de campgane om Yahoo een nieuwe fase ingaat. Vooral als ge dit in het achterhoofd houdt:
http://www.eweek.com/c/a/Search/Google- ... %20Outlook
Microsoft undeterred by Yahoo's rejection, will press on
Lijkt me eerder dat de "oorlog" of liever de campgane om Yahoo een nieuwe fase ingaat. Vooral als ge dit in het achterhoofd houdt:
http://www.eweek.com/c/a/Search/Google- ... %20Outlook