Welke provider kiezen?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
timmeke154
Starter
Starter
Provider

Hey,

Ik wil overschakelen van telenet naar een ADSL isp...

Ik kom echt niet toe met mijn 12gb volume van telenet..

Ik heb al gebeld naar dommel, en deze vertellen mij dat ik op 5.3km van de centrale woon, en dus niet ten volle zal kunnen genieten van de 4mbps.. ik zal waarschijnlijk maar 2mbps halen.. (ik zou ook al tevreden zijn)

Zijn er andere providers die niet echt met deze centrales werken, of waar afstand geen grote rol speelt?

Mensen die op 5km afstand zitten van dommel en toch op 4mb kunnen surfen?

Alvast bedankt!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Op 5 km 4 Mb krijgen is zéér onwaarschijnlijk. Als je geluk hebt, 3.3, heb je pech, 1.1. Heb je er iets tussenin, 2.2 :P

Hangt af per lijn enzo, er zitten er hier die op 3.3 zitten te surfen op afstanden tot 5 km.
eco racer
Plus Member
Plus Member
Provider

op 20 februari kan ik genieten van EDPnet ADSL2+ via Scarlet
de telenet opzegbrief ligt al verzendensklaar

Belgacom heeft de Discovery Line al geactiveerd, vanaf dat moment kan je je alternatieve ADSL-provider contacteren en je gegevens doorgeven, telefoonnummer, naam e.t.c. dan duurt het 2 a 3 weken vooraleer je gebruik kan maken van "hun" diensten.

EDPnet gaat via het Scarlet netwerk, Dommel werkt samen met Belgacom en helaas is ADSL2+ momenteel enkel nog maar beschikbaar in Leuven. Als je echt snel wil surfen en veel downloaden is Dommel CityConnect de max, rekening houdend met bovenstaande, zijn het vooral EDPnet en Scarlet die erg interessante/snelle ADSL2+ aanbiedingen hebben. Ben je tevreden met een 4/6 Mbps dan kan je wel terecht bij Dommel, EDPnet, EVOnet, Scarlet ...

Telenet luisterd naar eigen zeggen goed naar z'n klanten ... vandaar nog steeds die belachelijk lage limieten ... Enkel en alleen om deze reden ga ik [en vele andere Telenet Internet klanten] Telenet buitensjotten.

Telenet en Belgacom verliezen terrecht veel internet klanten ... dus da's een possitief signaal aan hun adres, hebben ze puur en enkel en alleen aan zichzelf te danken :-D

In uw situatie [grote afstand tot de centrale] zou ik toch opteren voor een ADSL2+ abonnement van Scarlet of EDPnet.

Ik wens u/jullie alvast veel surfplezier bij de goedkopere Telenet/Belgacom concurrentie :wink:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:Op 5 km 4 Mb krijgen is zéér onwaarschijnlijk. Als je geluk hebt, 3.3, heb je pech, 1.1. Heb je er iets tussenin, 2.2 :P

Hangt af per lijn enzo, er zitten er hier die op 3.3 zitten te surfen op afstanden tot 5 km.
Zoals Lord Utopia zegt. Hangt af van zoveel factoren, die ge zelden kent/kunt kennen.
Kwaliteit van het koper buiten, hoe zwaar het koper belast is (overspraak), is er een versterker, is er een "mini-centrale" (sorry weer naam vergeten) tussen u en de LEX, kwaliteit binnen bekabeling...)

Als ge een goede indicatie wilt hebben: zoek een gebuur in uw straat, aan dezelfde kant van de straat (zeer belangrijk!!!), die al een adsl abonnement heeft bij een provider die op hetzelfde netwerk zit. Dit laatste betekent Belgacom/Dommel/Yabu (Turboline), Scarlet/EDPnet/DxADSL/..
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

is idd niet te voorspellen, hangt af van plaatselijke factoren. maar kans dat je aan volle snelheid op die afstand zal kunnen surfen is klein maar niet onbestaande. ikzelf zit op bijna 6km en haal nog 3,3 - wel stabiel, nooit disconnects (bij dommel)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
timmeke154
Starter
Starter
Provider

Ik heb gebeld naar dommel, en deze zeggen dat de kabels in de straat niet van zo'n goeie kwaliteit zijn en dat ik max 2,2 kan halen..

Dat is dan 220kb/s ?

Als ik dit kan halen ben ik ook tevreden :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

timmeke154 schreef:Dat is dan 220kb/s ?
Euh, zou je je tot 1 topic kunnen houden waarin je zulke vragen stelt? Maakt het voor de anderen wat makkelijker om volgen...
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:
Provider

Fixed 8)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

timmeke154 schreef:Ik heb gebeld naar dommel, en deze zeggen dat de kabels in de straat niet van zo'n goeie kwaliteit zijn en dat ik max 2,2 kan halen..

Dat is dan 220kb/s ?

Als ik dit kan halen ben ik ook tevreden :)
2,2mb = 2200 kbits
8bits = 1byte
=> 275kByte
Maar ge haalt nooit dat maximum door overhead en lijnkwaliteit etc. Een 200-220kByte lijkt me haalbaar idd.
Nog steeds een redelijke snelheid om te surfen. En aangezien ge niet naar uw dl moet zien bij Dommel laat ge gewoon uw pc wat langer downloaden he. Ge gaat nog steeds veel meer kunnen downloaden dan met TN.
Pakt een conservatiieve 200kB : 200*60*60*24/1024= 16 875megabyte/dag
of bijna 17gig/dag
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”