modem router opstelling

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Ik heb net eens een test gedaan en mijn oude speedtouch (510) modem van onder het stof gehaald en deze gezet in de plaats van mijn huidige modem/router (USR9106, modem en router in één). Ik zie dat ik dan een winst heb van 5 dB(down) bij de attenuation wat voor mij toch een snelheidswinst kan opleveren omdat ik op 5.5 Km van de centrale zit. ;)

Nu was ik aan het denken om het hier eens wat te veranderen. Kan ik het adsl signaal laten binnenkomen op de speedtouch modem en dan met een utp kabel zo naar de USR modem/router, dus dan moet de USR als switch dienen, gaat dit ? En waar moet ik dan de utp kabel insteken op de USR als ik van de speedtouch kom, op poort 1.... + hoe moet ik de speedtouch modem configureren, in bridged zetten ?

Ik heb een simpele tekening gemaakt zoals het dan zou moeten zijn, zo kan je het beter zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Je moet gewoon de speedtouch als bridged zetten..
that's all
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dafke schreef:Je moet gewoon de speedtouch als bridged zetten..
that's all
ok :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Effe gemoved naar netwerken ;)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

that's all
Nee, gewoon NAT laten doen en de DHCP op de USR uitschakelen !

Aangezien de USR een ADSL modem/router is heeft die namelijk geen WAN kant om de bridged verbinding op aan te sluiten. De bridged verbinding zal dan trouwens maar één adres doorgeven.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
that's all
Nee, gewoon NAT laten doen en de DHCP op de USR uitschakelen !

Aangezien de USR een ADSL modem/router is heeft die namelijk geen WAN kant om de bridged verbinding op aan te sluiten. De bridged verbinding zal dan trouwens maar één adres doorgeven.
Ok, maar dan kan ik geen adres meer verkrijgen zoals op de USR zoals bijvoorbeeld 192.168.1.2 ?

Ik dacht dat als je een netwerkkabel op een poort (van 1 tot 4) insteekt dan het toestel als switch werkt zo heb ik dit toch bij de USR8054 (router) al gedaan, maar spijtig genoeg werkt dit toestel niet meer door een firmware upgrade en een stroompanne.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Die speedtouch is normaal ook een volwaardige router , hij heeft gewoon geen switch aan boord zodat er maar 1 apparaat aan kan.

Wat And bedoelt is inderdaad correct :
Je hangt je PC eerst eens aan die USR en configureert 'm zodat DHCP afstaat en je geeft 'm een vast IP adres in de range van je speedtouch.

Bijv 10.0.0.137 voor de USR
Mijn speedtouch510 zat vroeger op 10.0.0.138

Daarna hang je je USR aan je speedtouch via een van de 4 Lan poortjes.
Zo blijven beide configureerbaar

je USR zal inderdaad enkel als switch en wireless ap gaan functioneren.
Floris Bakker for president!
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cavecat schreef:Die speedtouch is normaal ook een volwaardige router , hij heeft gewoon geen switch aan boord zodat er maar 1 apparaat aan kan.

Wat And bedoelt is inderdaad correct :
Je hangt je PC eerst eens aan die USR en configureert 'm zodat DHCP afstaat en je geeft 'm een vast IP adres in de range van je speedtouch.

Bijv 10.0.0.137 voor de USR
Mijn speedtouch510 zat vroeger op 10.0.0.138

Daarna hang je je USR aan je speedtouch via een van de 4 Lan poortjes.
Zo blijven beide configureerbaar

je USR zal inderdaad enkel als switch en wireless ap gaan functioneren.
Dan ga ik dat zo doen.
10.0.0.138 is toch het standaard adres van de speedtouch ?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ok, na het vaststellen dat er een kabelbreuk was heb ik het toch kunnen laten werken door een andere kabel te gebruiken (gelukkig legt ne mens al eens een dubbele kabel) ;)

Nu nog eens dommel contacteren of ze me m'n profiel willen verhoegen en dan ben ik weer een tevreden man. :)

EDIT: Ik heb te snel gejuicht, ik kan met de laptop niet meer verbinden met de USR router. :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

AnD schreef:Ok, maar dan kan ik geen adres meer verkrijgen zoals op de USR zoals bijvoorbeeld 192.168.1.2 ?
Ja, door de Speedtouch gewoon NAT te laten doen ipv. in bridged te plaatsen.
AnD schreef:Ik dacht dat als je een netwerkkabel op een poort (van 1 tot 4) insteekt dan het toestel als switch werkt
Inderdaad, maar dat wil zeggen dat er een ander toestel de NAT en DHCP moet doen... maw. je Speedtouch.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
AnD schreef:Ok, maar dan kan ik geen adres meer verkrijgen zoals op de USR zoals bijvoorbeeld 192.168.1.2 ?
Ja, door de Speedtouch gewoon NAT te laten doen ipv. in bridged te plaatsen.
AnD schreef:Ik dacht dat als je een netwerkkabel op een poort (van 1 tot 4) insteekt dan het toestel als switch werkt
Inderdaad, maar dat wil zeggen dat er een ander toestel de NAT en DHCP moet doen... maw. je Speedtouch.
Ik heb dat geprobeerd en het werkt toch niet zoals ik gehoopt had. Ik heb beslist maar een router te bestellen en het zo op te lossen want het draadloze gedeelte wil ook niet meer werken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”