Extra bijdrage op lege DVD's ???

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Binnenkort bijdrage op blanco DVD?s
Op blanco DVD's voor privé-gebruik zal binnen afzienbare tijd een bijdrage geheven worden. Minister van Economische Zaken Fientje Moerman legt de komende weken aan de ministerraad een ontwerp-KB voor dat het tarief vastlegt. Dat staat vrijdag in de krant "Le Soir".

De bijdrage moet de auteurs, artiesten en producenten vergoeden als de verbruiker voor privé-gebruik kopieën maakt van beschermde werken. De organisaties die de auteursrechten verdedigen, willen zelfs verder gaan. Ze eisen dat er ook een bijdrage komt op toestellen om CD?s en DVD?s te graveren. Daartoe moet er echter een compromis komen met de machtige industrielobby die vastberaden is de informaticasector, die erg onder de economische crisis leidt, te beschermen. Nu is het zo dat er een bijdrage wordt geheven op blanco videocasettes en op blanco CD?s. Audivel, die de bijdragen voor de auteursrechten op audiovisuele werken int, denkt aan een heffing van 1,27 euro per blanco DVD. De fabricanten willen niet boven de 0,34 euro per DVD gaan.

Ik denk dat we dus massaal lege DVD's nu moeten gaan kopen, want je kan nu reeds lege DVD's kopen aan 0,9 - 1,2€ / stuk en als bovenstaande erdoor komt word dit dus een prijsverhoging van meer dan 100% ... Dat kan toch niet !!

MVG,

siske
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dus Fientje gaat ervan uit dat ik illegaal copieer ?

Ik gebruik men DVDs enkel voor data... waarom moet ik dan een taks betalen voor auteursrechten ?

Trouwens als iemand die taks betaald... pleit dit dan die persoon vrij van het illegaal copieren ?

Mmm... gek land... taks heffen op illegale dingen :roll:

Belgische politiekers... duidelijk niet gehinderd door enig gebrek aan kennis (doe zo verder mijne heren/dames, de afrekening zal wederom hard aankomen).
vscomp
Plus Member
Plus Member

ja inderdaad wie zal het zeggen of je nu legaal of illegaal gebruik maakt van die DVD's het kan dus zoals r2504 zei ook zijn om enkel documenten of voorstellingen e.d die je zelf gemaakt hebt op op te slaan. Dit zal dus inderdaad een grote vooraad dvd'tjes inslaan worden :p
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Dat gaat weer een kostelijk grapje worden (als het doorgaat)

Hier in het ziekenuis archiveren wij op de dubbelzijdig DVD-media. Op dit ogenblik verbruiken we zo'n 30 DVD's per week (dubbelzijdig!!!)

Kassa, kassa.... 8)

In nederland is deze tax al een heel tijdje geleden ingevoerd zonder boe of ba.

Dan gaan maar naar den Deutz voor onze voorraadjes (Aken is toch maar 45 km van hier)
grote smurf
Starter
Starter

ik gebruik ze ook enkel voor data,een voorraadje aanschaffen zou geen slecht idee zijn,ik vraag mij alleen af hoelang de DVD bruikbaar blijven,ervaring leert bij cd 's dat sommige merken na een jaar niet meer bruikbaar zijn,ik heb een spindel van 100 cd 's waarmee ik alleen nog frisbee kan spelen. :cry: :cry: :cry:
vulture
Starter Plus
Starter Plus

Het is gewoon een schandaal. :evil:

Alsof de heren/vrouwen platenbonzen/artiesten in armoede leven omdat er gekopieerd wordt. Gimme a break! :roll:

Als ik mijn ingescande foto's dus op DVD zet, betaal auteursrechten aan die zakkenvullers voor materiaal waar ik zelf het copyright op heb! :evil:

Waarom moet iemand die een beetje kan zingen (vaak zelfs niet) en er beter uitziet dan ge gemiddelde mens 10 miljoen € per jaar verdienen?

De hele telecom/informaticabranche ligt op zijn gat, maar de platenfirmas maken nog miljoenen winst....rara hoe komt dat...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”