wifi

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

ik verhuis op 01/02/2008.
doordat een verhuis 1 jaar contract is wil ik dezelfde promo als nieuwe klanten
telenet is bereid mij een wifi aansluitin g te geven.

aar nu is de vraag moet ik nog iets kopen op draadloos te surfen ?
Ik heb turbo en ben daar best tevreden over haal snelheden tussen 17 -19.8, maar ik heb al horen zeggen als ge draadloos gaat dagge zo geen snelheden kan halen !!
Als he wat geluk hebt 10 a 13
iemand ervaring mee ??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Het voorspellen van wireless snelheden is zo goed als onmogelijk, dus het effectieve resultaat zal je pas zien nadat alles is geinstalleerd. En de gouden regel blijft, als je ook maar een UTP kabel kan leggen, doe het dan ook.
stevos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:
Provider

Het hangt inderdaad van vele factoren af, Ik haal hier zelf 17,3 Mbit via wifi.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

proxiboyke schreef:telenet is bereid mij een wifi aansluiting te geven.
eerst 2 maanden gratis internet, nu gratis wifi installatie... het kan niet meer op precies :roll: toch ben ik heel blij dat IK niets meer te maken heb met Telenet :lol:

om op uw vraag te antwoorden. zit er al een WiFi ontvanger in uw laptop/pc. indien niet zal je nog een USB WiFi adapter moeten aankopen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

als ik het zo lees zou ik beter die wifi laten vallen en 1 maabd gratis internet vragen, want wifi heb ik eigenlijk nie nodig
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

proxiboyke schreef:als ik het zo lees zou ik beter die wifi laten vallen en 1 maabd gratis internet vragen, want wifi heb ik eigenlijk nie nodig
gratis installatie ter waarde van 224euro is het hé, dat komt eerder overéén met 3,65 maanden gratis internet zenne :wink:
rds
Plus Member
Plus Member
Provider

224 euro voor wifi ?? Rij naar de GB daar heb je voor 30 euro een wireless router. Laat ze daar bij telenet nog maar eens op hun grote afzetknop duwen. En laat me raden. Zal wel een onbeveiligde wifi zijn. Dan kunnen ze nog extra volumepacks verkopen voor iedereen die meesurft op uw verbinding.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

rds schreef:224 euro voor wifi ?? Rij naar de GB daar heb je voor 30 euro een wireless router. Laat ze daar bij telenet nog maar eens op hun grote afzetknop duwen. En laat me raden. Zal wel een onbeveiligde wifi zijn. Dan kunnen ze nog extra volumepacks verkopen voor iedereen die meesurft op uw verbinding.
Telenet wifi wordt _altijd_ door de technieker beveiligd (welliswaar met WEP, maar da doet niet terzake ;) ).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

rds schreef:224 euro voor wifi ?? Rij naar de GB daar heb je voor 30 euro een wireless router. Laat ze daar bij telenet nog maar eens op hun grote afzetknop duwen. En laat me raden. Zal wel een onbeveiligde wifi zijn. Dan kunnen ze nog extra volumepacks verkopen voor iedereen die meesurft op uw verbinding.
tsja, ze maken wel reclame met de slogan "gratis installatie twv 244 euro", dus als je dat niet wenst dan staat daar 3,65 maand gratis internet (turbo) tegenover
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

ditCh schreef:Telenet wifi wordt _altijd_ door de technieker beveiligd (welliswaar met WEP, maar da doet niet terzake ;) ).
Zijn dan trouwens ook AP's ipv. routers... kortom, als je een andere deal kan krijgen ga daar dan voor en koop je zelf een deftige wireless oplossing... als je die al wil (voor desktop gebruik zou ik nooit wireless willen).
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider

r2504 schreef:
ditCh schreef:Telenet wifi wordt _altijd_ door de technieker beveiligd (welliswaar met WEP, maar da doet niet terzake ;) ).
Zijn dan trouwens ook AP's ipv. routers... kortom, als je een andere deal kan krijgen ga daar dan voor en koop je zelf een deftige wireless oplossing... als je die al wil (voor desktop gebruik zou ik nooit wireless willen).
Indeed desktops sluit je best altijd aan met utp. Laptops kan je wireless maar als je toch de mogelijkheid heb, gebruik een utp.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 23 keer
Provider

r2504 schreef:
Als ik het zo een beetje volg in de telenet forums zou die 99euro kostende "accesspoint" inderdaad niet "routen" en dus kun je maar met 4 laptops connecteren (Turbo)

je kunt dus beter voor 10 euro een fonera (shop.fon.com) eraan hangen...en voor gratis internet/maand gaan...

zeker aangezien je daar '"TURBO" hebt da >50euro per maand :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef: je kunt dus beter voor 10 euro een fonera (shop.fon.com) eraan hangen...en voor gratis internet/maand gaan...
En heb je der gelijk een vuurtje bij om eitjes op te bakken. Die fonero hier wordt abnormaal heet :P
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef:
skynetbbs schreef: je kunt dus beter voor 10 euro een fonera (shop.fon.com) eraan hangen...en voor gratis internet/maand gaan...
En heb je der gelijk een vuurtje bij om eitjes op te bakken. Die fonero hier wordt abnormaal heet :P
je moet hem dan ook op zijn zijkant plaatsen; er zijn uitsparingen voorzien om aan de muur te hangen...de ventilatiegaten zijn aan de zijkanten :-)

de nieuwe FON2200 verbruikt maar 1A ipv de 2A die jij zult hebben....

btw niemand houdt je tegen om 3,2V achter de 5V->3,2V transformer te connecteren.... Die 5V zou alleen maar dienen voor de seriele connector
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef: je moet hem dan ook op zijn zijkant plaatsen; er zijn uitsparingen voorzien om aan de muur te hangen...de ventilatiegaten zijn aan de zijkanten :-
and ... hier staat em gewoon ergens op de kast met "vrije" ventilatiegaten, waarom zou ik em dan op zijn zijkant moeten plaatsen. Dit slaat nergens op wat jij zegt ;)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef:
skynetbbs schreef: je moet hem dan ook op zijn zijkant plaatsen; er zijn uitsparingen voorzien om aan de muur te hangen...de ventilatiegaten zijn aan de zijkanten :-
and ... hier staat em gewoon ergens op de kast met "vrije" ventilatiegaten, waarom zou ik em dan op zijn zijkant moeten plaatsen. Dit slaat nergens op wat jij zegt ;)
een tekening zegt meer dan 100 woorden
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef: een tekening zegt meer dan 100 woorden
Afbeelding
Ik ga em toch niet ophangen hoor ;) Mijn ander AP's van ongeveer dezelfde grootte worden niet eens half zo warm.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef:
skynetbbs schreef: een tekening zegt meer dan 100 woorden
Afbeelding
Ik ga em toch niet ophangen hoor ;) Mijn ander AP's van ongeveer dezelfde grootte worden niet eens half zo warm.
Het zal wel geen kwaad kunnen...Die fonera is al bijna 2 jaar oud en heeft het nog niet begeven... gebruik 'm as we speak :-)

btw hij past 3x in m'n oude linksys... daar was meer "lucht" verplaatsing mogelijk :-)
eco racer
Plus Member
Plus Member
Provider

telenet verkoopt oude rommel voor de nieuwprijs van een aantal jaren geleden ... het zullen altijd melkers blijven, daarom alleen als is overstappen verstandig ... hoe zit het met de beveiliging van je WIFI verbinding? welke technieken gebruiken ze daar en hoeveel computers configureren ze? Ik heb een Linksys WAG200G, binnen 2 weken begin ik daarmee te surfen ipv via de onbeveiligde kabelmodem van Telenet, welliswaar 4 keer sneller dan Snelle Marcel van ADSL [Skynet GO]!!! :lol:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

eco racer schreef:telenet verkoopt oude rommel voor de nieuwprijs van een aantal jaren geleden ... het zullen altijd melkers blijven, daarom alleen als is overstappen verstandig ... hoe zit het met de beveiliging van je WIFI verbinding? welke technieken gebruiken ze daar en hoeveel computers configureren ze? Ik heb een Linksys WAG200G, binnen 2 weken begin ik daarmee te surfen ipv via de onbeveiligde kabelmodem van Telenet, welliswaar 4 keer sneller dan Snelle Marcel van ADSL [Skynet GO]!!! :lol:
tenige wat ze je niet lappen is het verplichten van een telefoonlijn :)
ik lees overal dat ze een ap in "bridge" plaatsen dus je kunt zonder "router/dhcp" dus maar 1,2 of 4 pc's aankoppelen via telenet.

met de fonera kun je 2x 254 wireless pc's aankoppeln :-)
een accesspoint van 10 euro :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Standaard worden de AP's van Telenet met WEP "beveiligd". Afhankelijk of je een comfort(plus) installatie hebt worden bijkomende pc's ook geconfigureerd. En afhankelijk van je abonnement kan je 1,2 of 4 pc's aansluiten.

Telenet levert dus geen router, maar een AP.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef:Standaard worden de AP's van Telenet met WEP "beveiligd". Afhankelijk of je een comfort(plus) installatie hebt worden bijkomende pc's ook geconfigureerd. En afhankelijk van je abonnement kan je 1,2 of 4 pc's aansluiten.

Telenet levert dus geen router, maar een AP.
dus binnen de 5minuten zijn ze gehacked...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef: dus binnen de 5minuten zijn ze gehacked...
Das waar ... dat is wat Jan modaal doet he ;) *zucht*
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef:
skynetbbs schreef: dus binnen de 5minuten zijn ze gehacked...
Das waar ... dat is wat Jan modaal doet he ;) *zucht*
vaak kiezen ze een gsm nummer...
nog maar 1x voorgehad dat het een "key" was zo groot...dat het een karakter te lang was voor een linksys :-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef: vaak kiezen ze een gsm nummer...
nog maar 1x voorgehad dat het een "key" was zo groot...dat het een karakter te lang was voor een linksys :-)
Das niet waar men beste.

Telenet techniekers gebruiken het serienummer van het toestel ( vroeger linksys, dlink ) als WEP key, of genereren er een wep key mee ...

Dat van dat GSM nummer is volledig uit de lucht gegrepen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef: Das niet waar men beste.

Telenet techniekers gebruiken het serienummer van het toestel ( vroeger linksys, dlink ) als WEP key, of genereren er een wep key mee ...

Dat van dat GSM nummer is volledig uit de lucht gegrepen.
hmm... even navraag gedaan... twas een philips wifi adsl modem...
geen idee of het een officiele installateur was of niet...maar de eigenaar heeft het nooit zelf geinstalleerd :-)

de livebox van Mobistar blijkt zijn wpa key te onthouden na een "reset"... alleen zijn adsl username/paswoord onthoudt hij dan niet....
de Gui spreekt wel over een 128bit wep key geloof ik... maar windows beweerd toch dat het WPA is ...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Provider

skynetbbs schreef:
geen idee of het een officiele installateur was of niet...maar de eigenaar heeft het nooit zelf geinstalleerd :-)
Een wifi adsl modem vs. Telenet ? Tiens tiens ... het ging hier over Telenet he ;)

Telenet plaatste vroeger Linksys AP's, tegenwoordig zijn het D-Links.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef:
skynetbbs schreef:
Een wifi adsl modem vs. Telenet ? Tiens tiens ... het ging hier over Telenet he ;)

Telenet plaatste vroeger Linksys AP's, tegenwoordig zijn het D-Links.
altijd leuk om te vergelijken tussen een Telenet & Belgacom & Mobistar wifi installatie?

bij de start van het IVI project stak Telenet er ook een wifi installatie bij ook gebaseerd op "dlink"... een 1 poort (wan) toestel waardoor er geen 2de kon aangesloten worden aan de telenet modem tenzij je een hub plaatste...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”