Welke provider?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Reapersuls
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Ik wil graag overstappen van Belgacom adsl go.
Ik vind ze te duur en ik zou graag een groter maandelijks volume hebben ,minstens 30 GB. Ik zou ook graag rond de 35euro/maand blijven

Ik ben aan het twijfelen tusssen Scarlet en Dommel of als iemand een betere provider weet, mag die het altijd laten weten.

Ik woon in Geel (2440).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

bij dxADSL krijg je 40GB voor 25euro? anders Dommel!
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

moest scarlet geen snelheidsprobelemen hebben in sommige regios zou ik edpnet of dxadsl aanraden
moest dommel niet zo een slechte klantenservice hebben zou ik dommel aanraden

maja :/

PS: is er eigenlijk nog een andere reseller op turboline?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

LoSeR schreef:PS: is er eigenlijk nog een andere reseller op turboline?
er zijn resellers van dommel, oa yabu - maar dan kan je beter bij dommel zelf gaan imho
Reapersuls
Starter
Starter
Provider

xenne schreef:bij dxADSL krijg je 40GB voor 25euro? anders Dommel!
Die dxADSL lijkt me heel interessant, het lijkt zelfs bijna te mooi om waar te zijn. Zitten er geen adertjes onder het gras?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Reapersuls schreef:
xenne schreef:bij dxADSL krijg je 40GB voor 25euro? anders Dommel!
Die dxADSL lijkt me heel interessant, het lijkt zelfs bijna te mooi om waar te zijn. Zitten er geen adertjes onder het gras?
Aders? Zeker niet, die zitten meestal onder de huid! :lol:

Er is een topic in het "andere isp's"-forum waar mensen ervaringen over dxadsl delen. Daar eens kijken?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
saffie
Pro Member
Pro Member
Provider

dxADSL idd :)
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

het enige addertje bij dxADSL is dat ze op het Scarletnetwerk zitten, en die zitten met plaatselijk overbelaste nodes. maar in tegenstelling tot bv EDPNet lijkt dxADSL wel moeite te doen om voor een upgrade te zorgen, zie idd bij andere isp's
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik zou niet twijfelen ga voor dommel, zeer stabiel en een heel groot volume
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Skynet -> Dommel is trouwens erg makkelijk, en zonder enige overgang. omdat ge op hetzelfde netwerk blijft he (Turboline).

DXADSL is ook interessant maar . . Scarlet netwerk he. Op het moment krijgen ze nog vlot extra bandbreedte van Scarlet, maar hoe lang nog? Op het moment is dxADSL nog klein en kunnen ze dat makkelijk opvangen. Bij EDPnet gaat het al stroever als ge het Scarlet en EDPnet gedeelte hier volgt.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer
Provider

Draco888 schreef:DXADSL is ook interessant maar . . Scarlet netwerk he. Op het moment krijgen ze nog vlot extra bandbreedte van Scarlet, maar hoe lang nog?
Zolang ze ervoor betalen... :?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

DaNi0 schreef:
Draco888 schreef:DXADSL is ook interessant maar . . Scarlet netwerk he. Op het moment krijgen ze nog vlot extra bandbreedte van Scarlet, maar hoe lang nog?
insinueert ge soms dat ze tegen EDPnet moeilijker doen over die opgrades omdat ze wanbetalers zijn? :p En hun eigen klanten?

Ga maar is de SCarlet en EDPnet forums hier na, veel geklaag over blijkbaar capaciteitsproblemen op hun netwerk. En hun adsl2+ lijkt stilgevallen.
Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje ongerust te worden over wat er bij Scarlet gaande is. We hebben nood aan meer concurrentie van medium/grote ISPs, niet de derde failliet zien gaan.(tenzij misschien als KPN ze zou overnemen...)
Reapersuls
Starter
Starter
Provider

Pfff dit wordt een moeilijkere beslissing dan verwacht :s
toch bedankt allemaal voor de uitleg :D
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer
Provider

Draco888 schreef:
DaNi0 schreef:
insinueert ge soms dat ze tegen EDPnet moeilijker doen over die opgrades omdat ze wanbetalers zijn? :p En hun eigen klanten?

Ga maar is de SCarlet en EDPnet forums hier na, veel geklaag over blijkbaar capaciteitsproblemen op hun netwerk. En hun adsl2+ lijkt stilgevallen.
Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje ongerust te worden over wat er bij Scarlet gaande is. We hebben nood aan meer concurrentie van medium/grote ISPs, niet de derde failliet zien gaan.(tenzij misschien als KPN ze zou overnemen...)
Haha nee, jij sprak over bandbreedte en die krijgen ze ook naargelang ze betalen. :wink:

We weten natuurlijk beiden evengoed dat Scarlet het aan hun laars lapt om upgrades uit te voeren in hun achterliggende netwerk om al die bandbreedte aan te kunnen. Wat zich dus uit in de erbarmelijke snelheden op het netwerk op de piekmomenten.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

DaNi0 schreef:
Haha nee, jij sprak over bandbreedte en die krijgen ze ook naargelang ze betalen. :wink:
.
Nu nog wel, DxADSL is nog een (zeer) kleine speler, dus wat betekend het om hun wat meer bandbreedte te verhuren? Dat is niet meer dan een druppel in een zwembad.

Maar Scarlet moet nog een redelijk deel van hun bandbreedte (van LEX naar hun netwerk(en die van hun klanten) zelf ook huren van Belgacom, of er in investeren. En dat soort investeringen lijkt wel een beetje stilgevallen bij Scarlet. (uitrol ADSL2+ lijkt stilgevallen, steeds vaker klachten over capaciteitsproblemen bij EDPnet/Scarlet op het forum hier => gemene deler het Scarlet netwerk (en investeringen hier in)).

Nu, zelf moet ik niet veel van Scarlet weten, na wat ik daar meegemaakt heb als klant, maar voor de ISPs op hun netwerk en voor de concurrentie op onze ISP-markt vind ik het erg en begin ik bezorgd te worden.
Reapersuls
Starter
Starter
Provider

Ik heb uiteindelijk toch maar voor Dommel gekozen. Wat moet ik nu doen om mijn adsl abonnement op te zeggen? Ik wil namelijk niet voor verassingen staan zoals nog 3 maand te moeten betalen of andere problemen. :P
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Als je "vrij" bent bij BC (op geen "aanbiedingen" ingegaan en dus een nieuw jaarcontract)) dan zal Dommel BC opzeggen. Dit staat ook op dommel.com.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Reapersuls
Starter
Starter
Provider

on4bam schreef:Als je "vrij" bent bij BC (op geen "aanbiedingen" ingegaan en dus een nieuw jaarcontract)) dan zal Dommel BC opzeggen. Dit staat ook op dommel.com.
Ik moet geen brief/fax sturen om te zeggen dat ik bij ze opstap?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Nee.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

U kan ook bij Scarlet gaan,maar dit alleen als de Belgacom telefoon centrale binnen 1km van de woning is,als dit niet zo is,of u weet het niet,dan je beter af bij een andere provider.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”