Nee, zo snel krijgen ze ceurrrix nie kleinceurrrix schreef:Ik heb al mensen geweten,die bij een onterechte aanmaning,een hartaanval kregen,een andere ging door het lint en sloeg van koleire zijn inboedel kort en klein.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nee, zo snel krijgen ze ceurrrix nie kleinceurrrix schreef:Ik heb al mensen geweten,die bij een onterechte aanmaning,een hartaanval kregen,een andere ging door het lint en sloeg van koleire zijn inboedel kort en klein.
Robbe had dat toch hier toch eens mooi samengevat indien men vragen heeft aan hun.
Gent32m schreef:En ceurrrix als klant hebt. Lijkt me je ergste nachtmerrie. Proberen helpen... Afgestraft worden. Geklaag, gezaag... Ombudsman... Deurwaarder...
Waar HEB jij het over ?!?!
Hoe heeft Dommel proberen te helpen? Hoe zijn ZIJ afgestraft? Welke deurwaarder?
Ofwel heb ik deze ochtend teveel straffe thee gedronken, ofwel lees jij dingen die er niet staan...
on4bam schreef:Het factuursysteem is ondertussen welbekend. Betaal (of wil je nog vertraging?) en laat na aansluiting de betaling syncroniseren met het abonnementsgeld. Probleem opgelost.
bmantra schreef: Dommel die een foutief referentienummer opgeeft,
Juist,maar als voorzorgsmaatregel had ik 23 dagen voor uitsluiting een email met de kopie van het betalingsbewijs verzonden.on4bam schreef:bmantra schreef: Dommel die een foutief referentienummer opgeeft,
Ik dacht dat het eerder de klant (de post) was die het referentienummer verkeerd invulde.
En voor de (nog) anderen ook aub.bmantra schreef:Ze zullen naast mensen op de helpdesk ook geen boekhouder kunnen betalen denk ik
Soit, k hoop voor u dat ze snel de moeite nemen om het op te volgen..
cloink schreef:Laten we even bij de feiten blijven, ongeacht van het feit dat ceurrrix ne zageman is die overdrijft: Dommel is de fout ingegaan door hem onterecht af te sluiten, dat de oorzaak ligt bij een volledig geautomatiseerd facturatiesysteem kan je hem moeilijk kwalijk nemen. Dommel had zich in deze nederig moeten opstellen en op z'n minst even hun excuses kunnen aanbieden, zelfs al hangt de klant in kwestie de klier uit. Het probleem was dan allicht al van de baan.
Beste ketter,als ik daar naartoe ga,geeft men mij dezelfde antwoorden,die ze aan de telefoon geven en die leiden niet naar een oplossing.ketter schreef:Beste ceurrrix als je de mogelijk hebt en ook nog het lef hebt om is zelf tot bij Dommel langs te gaan om alles te regelen zou ik dit doen.Dan ga je met een heel ander gedachte naar huis dan dat je nu hebt hoor.Er word wel degelijk hard en zo correct mogelijk gewerkt. Maar mensen zoals U verbruiken zoveel onnodige tijd dat andere mensen met problemen moeten wachten voor een oplossing van hun probleem.
Een half uur wachten en naar muziek luisteren kost tegen zonaal tarief bijna niets of niets.ketter schreef:Wat ik nogmaals zeg is dat het wel raar is dat er hier geklaag is over wachten aan de telefoon.De keren dat ik er was is het me steeds opgevallen dat er maar zeer beperkt gebeld word naar de helpdesk.Lange wachttijden dat noem ik een half uur maar geen 5 min.Als Hollebolle de mogelijk heeft om mijn oude facturen op te zoeken dan mag hij is nazien hoelang ik ooit bij Skynet aan de muziektoon gehangen heb.Als ik zeg dat ik ooit 1 uur en 36 min heb moeten wachten dan noem ik 5 min 2 keer niks. Elke provider heeft voor en nadelen ceurrrix.
In die zin heb ik al een bericht naar Dommel verzonden waarvan hier de tekst,:
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
xxxxxxxxxxx
Wanneer ik daar een antwoord ga op krijgen weet ik niet
Services Reply - Wednesday, 6 February 2008, 1:44 p.m.
Geachte,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Een antwoord op deze vraag vindt u terug in onze faq : www.dommel.com >> ? >> internet access >> general >> wat is de fakturatieprocedure?
Indien u hierbij verdere vragen heeft, kan u best onze helpdesk contacteren tijdens kantooruren op 070 224 305.
Hartelijk dank!
wat is de fakturatie-procedure?
als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
hoe ga je dan reageren.Dat ge uw stookolie of mazout besteld,men vraagt te betalen op voorhand, en voor men levert vraagt men de volgende leveringsfactuur ook al te betalen,want ge gaat nadien ook nog brandstof nodig hebben.
op uw vraag waarom,krijg je dan een antwoord van " onze voorwaarden zijn wel wat onduidelijk,maar u word aangeraden te betalen of we stoppen met leveren of we schorsen onze leveringen.
ceurrrix schreef:
En hier gaan ze al duidelijk in de fout,want een overeenkomst tussen een leverancier en zijn klant,hoort in de eerste plaats ,duidelijk te zijn.
als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum
Je moet lef hebben om mensen die al een maand geleden betaald hebben,DaNi0 schreef:het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is.
Lijkt me duidelijk genoeg...
Kwatch,die uitleg!!DaNi0 schreef:op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum
Lijkt me duidelijk genoeg...
ceurrrix schreef:DaNi0 schreef:[...]
Je moet lef hebben om mensen die al een maand geleden betaald hebben,
en die nog niets gezien hebben al een tweede keer te laten betalen ,zij dat het dan al is voor een volgende periode.
En als ze er over klagen ,worden ze afgescheept met "het zal wat langer duren voor je een derde factuur moet betalen.
ceurrix schreef:Kwatch,die uitleg!!
Het zou niet meer dan fair zijn ,dat hun systeem zodanig word afgesteld,dat de 2e factuur maar moet betaald worden,
als de klant al 2 weken over zijn verbinding beschikt.
En dan zorgt zo'n systeem,verder ook wel dat ge nooit dubbel betaald
Er is gebeld en mooi gevraagd om die 2e factuur te mogen betalen als het internet er ligt.DaNi0 schreef:ceurrrix schreef:Ik heb nog nooit gezegd dat er teveel moet betaald worden .DaNi0 schreef:ceurrix schreef:Kwatch,die uitleg!!
Het zou niet meer dan fair zijn ,dat hun systeem zodanig word afgesteld,dat de 2e factuur maar moet betaald worden,
als de klant al 2 weken over zijn verbinding beschikt.
En dan zorgt zo'n systeem,verder ook wel dat ge nooit dubbel betaald
Niks kwatch. Jij zult geen cent teveel betalen. Je zult gewoon meer geld kwijt zijn op kortere periode die je normaal gezien pas later had moeten betalen. Waarom moet je hier zo'n probleem van maken om even je tweede factuur nu al te betalen (alleszins voor de verloopdatum)? Het is niet alsof ze je zoveel mogelijk uit je zakken proberen te kloppen om daarna te gaan lopen met je geld.
Maar die je normaal gezien pas later had moeten betalen.
het is zoals je zegt,normaal gezien moet je die later betalen.
En niet voor je aangesloten bent en nog geen internet hebt gezien.DaNi0 schreef:Het enige advies dat ik je kan geven is contact opnemen met Dommel en mooi vragen of ze de vervaldatum van die tweede factuur niet kunnen verschuiven omdat jij het moeilijkhebt die nu te betalen. Willen ze daar niet mee instemmen dan kun je daar verder niks aan doen
zogro schreef:Er zitten hier toch duidelijk dommel fanboys. Ik heb hier ticketten openstaan van 6 weken oud ongeantwoord.
Als ik bel zeggen ze dat ik ticket moet openen mooie service daar
Nu heb ik het boostpacket afgezegd en maar hopen dat ze rap antwoorden of je mag nog maanden betalen ervoor.
Ik kom van telenet in de tijd en inderdaad daar was het ook al dat niet maar de service van dommel slaat toch alles vind ik.
zogro schreef:Er zitten hier toch duidelijk dommel fanboys. Ik heb hier ticketten openstaan van 6 weken oud ongeantwoord.
Als ik bel zeggen ze dat ik ticket moet openen mooie service daar
Nu heb ik het boostpacket afgezegd en maar hopen dat ze rap antwoorden of je mag nog maanden betalen ervoor.
Ik kom van telenet in de tijd en inderdaad daar was het ook al dat niet maar de service van dommel slaat toch alles vind ik.
Ketter,Mag ik er U attent op maken,dat ik nooit bang ben geweest en nooit gezegd heb,dat ik teveel ging moeten betalen.ketter schreef:ceurrrix heb je er al is ooit aan gedacht om hulp te gaan zoeken bij een Psygiater ? Ik denk dat dit de beste oplossing voor je is .
Ik heb alles nog is overlezen van U en ik denk dat jij wel degelijk hulp nodig hebt voor je Providerfobie te kunnen onderdrukken.
Voor mijn part laten ze je nog maanden wachten want je bent werkelijk aan een kruistocht bezig die je aan het verliezen bent.
Als je hier iets vraagt en je krijgt een antwoord dan geloof je het nog niet.
Het is hier al meer dan genoeg gezegd dat je geen cent teveel zal betalen aan Dommel. (Buiten je onnodige lange telefoongesprekken).Het teveel betaalde bedrag word verrekend VANAF dat je aangesloten bent.
![]()
ceurrrix schreef:Buiten het feit,dat er nog wat ticketjes onbeantwoord zijn,ga ik hier niet meer zeveren.
Telefoneren,ga ik wel nog doen op vraag van men kennis,die dank zij mijn raad nog erger geplaagd dreigt te worden door Dommel.
Zijn brief met klachtGeachte,
Hier mijn klacht,:
Op 03/01/2008 heb ik €89.26 betaald voor een adsl netconnect + raw copperlijn abonnement bij Dommel.
Tot nu toe 6/02/2008,ben ik nog niet aangesloten en heb ik nog geen millimeter gesurft.
Toch heeft men mij al een tweede factuur van €49.26 gestuurd en nog straffer men zend mij al aanmaningen en dreigt alles af te sluiten bij niet onmiddelijke betaling van die 2e factuur.
Als ik via hun contactformulier hiertegen protesteer word daar niet op gereageerd.
Op het forum van Userbase heeft men een onderdeel gewijd aan Dommel waar men voor inlichtingen en discusies terecht kan.
Daar krijgt men de raad om naar een 070 telefoonnummer te bellen dat 10.5 euro/uur kost.
Ik vind het niet normaal dat men moet zoveel betalen om te melden dat er iets niet in orde is.
En zo tezien op dat forum,worden de klanten nogal dikwijls verplicht om te bellen.
Bellen ze niet dan blijven onbepaalde tijd met hun miserie zitten.
Met m'n excuses voor het negatieve beeld dat ik schep.
Moest de schuld bij de klant liggen ,zou het nog licht aanvaard kunnen worden.
Een gewoon zonaal nummer zou normaal zijn.
Wat mijn facturen betreft,kan ik niet aanvaarden dat ik al aangemaand word,nu die 2e factuur te betalen.
Wat ik ( maar wie en ik ?)normaal zou kunnen vinden is,dat ik die 2e factuur maar moet betalen,als ik al minstens de helft heb gebruikt,van wat er al betaald is.
In die zin heb ik al een bericht naar Dommel verzonden waarvan hier de tekst,:
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
xxxxxxxxxxx
Wanneer ik daar een antwoord ga op krijgen weet ik niet.
Hopende dat mijn klacht duidelijk en aanvaarbaar is,wil ik vragen of U me kunt helpen
Hoogachtend,
xxxxxxxxxxxx
Ps,: Bij deze klacht laat ik mij bijstaan en vertegenwoordigen door,die me Dommel aanraadde voor hij wist welke problemen hem en mij nog te wachten stonden.
is al weg richting ombudsman
Als ik iets koop,mag men mij zelfs vragen om de eerste levering op voorhand te betalen.ketter schreef:Waar haal jij het recht om te denken dat je het 2de factuur later zou mogen betalen ? Wie maakt de regels bij Dommel ? Jij Of Sandra ? Ik denk het laatste en als je daar niet mee akkoord bent dan zoek je elders maar een aansluiting.
![]()
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
xxxxxxxxxxx
Ben nooit in de politiek geintresseerd geweest.TomG schreef:Nog nooit aan een politieke carrière gedacht Ceurrix?
Ik wil het niet op m'n geweten hebben,dat een psychiater,ketter schreef:ceurrrix heb je er al is ooit aan gedacht om hulp te gaan zoeken bij een Psygiater ? Ik denk dat dit de beste oplossing voor je is .
Ik heb alles nog is overlezen van U en ik denk dat jij wel degelijk hulp nodig hebt voor je Providerfobie te kunnen onderdrukken.![]()
Gent32m schreef:
Terwijl jij, jij kijkt niet naar de toekomst.
Jij kan niet genieten, jij blijft gewoon in het verleden hangen.
En geniet volgens mij ervan om dit verleden maar blijven op te halen en op te halen en verder aan te halen...
Tot "ceurrrix" toe.
Gent32m schreef:ceurrrix,
Een ander voorbeeld. Als je hier een bus of een trein neemt en die komt 15 minuten te laat, spreken de mensen al gauw schande. Zo verwend zijn we. Zo gesteld op de ordentelijkheid van alles. Als je in Afrika een bus of trein neemt en hij komt binnen de 2u naar je toe, mag je jezelf gelukkig prijzen. Want voor hetzelfde geld, kwam die misschien maar binnen 5u aangereden... Dat is daar nu eenmaal zo...
Niet leuk, ik weet het ceurrrix. En waarschijnlijk je ergste nachtmerrie.
Dus blijf maar mooi hier. Voor je ginder nog een cultuurschok opdoet!
Tot "ceurrrix" toe.
Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
ceurrrix schreef:Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
hij moet blijkbaar wel erg lang wachten op z'n activatie, die kennis van henriketter schreef:ceurrrix schreef:Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
Dit is de gewone gang van zaken.Nogmaals hij zal GEEN cent teveel betalen.
Zeg ik dat?ketter schreef:ceurrrix schreef:Heeft ondertussen al komen klagen dat er al gevraagd word om de 3e factuur te betalen,ondanks het feit dat er nog altijd geen connectie is of connectiedatum vaststaat.ceurrrix schreef:En dat het niet meer over mijn facturen gaat,maar over de facturen van een kennis die ik Dommel had aangeraden,
?
Dit is de gewone gang van zaken.Nogmaals hij zal GEEN cent teveel betalen.
ceurrrix schreef:Ene troost de Ombudsvrouw is er mee bezig,en er is al wat vertrokken richting Dommel met haar complimenten.
ceurrrix schreef:
Ene troost de Ombudsvrouw is er mee bezig,en er is al wat vertrokken richting Dommel met haar complimenten.