Compensatie bij Dommel ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Mr.T schreef:
ceurrrix schreef:
xenne schreef:dat hij tweede factuur moet betalen is zeker geen alleenstaand geval. normaal gezien is dat niet echt probleem omdat alles later op z'n pootjes terecht komt. is gewoon de normale procedure, facturatie werkt volledig automatisch, zie ook de Dommel infoBASE.
Kan je eens een link naar die Dommel infoBASE plaatsen.

Want ik ben blijkbaar te lomp om die te vinden

http://www.google.be/search?hl=nl&q=Dom ... eken&meta=

Dank bij voorbaat


what about ...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635

Moeilijk he!
:wink: Mijn klacht naar Google is al onderweg :wink:
:lol: :lol:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Hoewel het wel vree gedramatiseerd wordt, heeft Ceurrix wel gelijk met zijn klacht.

Maar om te schermen met zaken zoals advocaten en wet op privacy gaat wel beetje te ver.

En eigenlijk betaal je je factuur te laat é. Vervaldatum betekent dat de factuur tegen die datum betaald moet zijn. En een factuur is pas betaald als het geld op de rekening van de leverancier staat. Maar dat is beetje miereneuken :wink:

Maar wat voor verschil maakt het nu uit als jij begint januari betaald hebt en bij hen staat het geregistreerd als eind januari. Belangrijkste is nog altijd dat het geregistreerd staat. Je komt af met een term "valsheid in geschrifte" (denk ik, geen zin om alles te herlezen :wink: ) Maar ik denk dat de meeste firma's zich hier dan schuldig aan maken aangezien er altijd een paar dagen zitten tussen het betalen en het ontvangen van het geld.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

**** OFF-TOPIC ****

Wat is me dat hier... :?

Ik ben zelf al een half jaar klant bij Dommel. Ben overgestapt van Tele2. En heb echt niets te klagen. Ik ben super tevreden over Dommel. Raad het aan iedereen aan die ik ken. En kan me zelf niet meer voorstellen, dat ik het zo lang bij Tele2 heb volgehouden (aan 30 euro in de maand, 250 Mb downloadvolume en 256 Kbps downloadsnelheid). Absurd eigenlijk.

Dommel rules! (wat mij betreft).

Maar is als ISP zeker ook niet perfect. Doordat ze de verwerking van aanvragen, betalingen, etc automatiseren (en daar personeelskosten mee besparen), kan er al gemakkelijk eens iets fout lopen, wat niet goed opgemerkt geraakt.

Zo was mijn snelheid aanvankelijk niet optimaal. Ik heb hiervoor naar de helpdesk gebeld. Ze hebben dit nagekeken. Probleem lag blijkbaar ergens bij mijn modem/router. Ze konden een dienst van Belgacom (ADSL) bij me langssturen (maar dit zou me 50 euro kosten). Ik heb het eerst zelf eens nagekeken. Wat getest. En ontdekt dat ik een splitter (correct) was vergeten aansluiten. Heb dit aangepast en ik kon surfen aan 4 Mbps. Prima dus :-D

Waarmee ik maar zeggen wil, met een beetje goede (en constructieve) wil langs beide kanten, kun je samen veel problemen oplossen.

Maar ceurrrix, begin niet met oeverloos te klagen en/of mensen (organisaties) af te breken. Daarmee vererger je het probleem alleen maar mee. Lost zeker niets op.

En stel je ook eens in de plaats van die ander. Ok, je hebt het gevoel dat jouw onrecht is aangedaan. Terecht of onterecht. Dit eventjes terzijde. Als je nu die ander (die je moet helpen) in de grond gaat boren. Door hem zwart te maken, te zitten dreigen en klagen. Denk je dat die ander je daarmee beter van dienst zal zijn ?

"Hé leuk, die klant breekt me af. Nu ga ik die klant zeker nog beter helpen". Denk je dat zo wert ? :idea:

"Je krijgt wat je geeft" (is een oud spreekwoord)

Kijk, ik snap dat je nog een probleem hebt. En de mensen (forummers) hier doen hun best je daarmee te helpen. Maar laten we het proberen zo objectief mogelijk te houden ok.

Met "negatieve" energie los je namelijk niets op. Daar bereik je niets mee. Ok, het lucht je eventjes op. Je kunt je inwendige spanningen eventjes ventileren (door ze bv op zo een forum te schrijven). Of door trachten je gelijk te krijgen. Of de ander neer te halen. Zoiets voelt fijn. Fijn voor ons ego 8). En dat ego hebben we allemaal. Met zijn vele "needs". Die bevredigd willen worden. Of anders gaat dat ego zich slecht voelen.

Maar dat ego heeft daarom niet altijd "gelijk". Het is niet omdat jij bv pijn voelt, het gerechtvaardigd is de ander ook pijn te gaan doen. Gewoon omdat dit voor jezelf dan terug goed voelt. Dit is een nogal onvolwassen manier van omgaan met elkaar (vind ik).

Je ego leren loslaten. Je emotionaliteit leren onder controle houden. Met oog en oor voor de ander. Je omgeving. Is een leerproces. Dat je leert met vallen en opstaan...

Enfin, tot zover mijn bijdrage.

Vele groetjes aan alle Dommelaars, Edpnetters, telenetters, belgacommers en co...
Laatst gewijzigd door Gent32m op 06 feb 2008, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik heb juist gebeld met de Ombudsman in verband met die kennis van mij,bij Dommel.

Men kent er het probleem van die ongeoorloofde en onjuiste manier van werken,
,maar kan niets doen als er geen schriftelijke klacht is.
Men verzekerde mij,dat die klacht aanvaard word.
Ook het feit dat men 10.5 euro/uur moet betalen om te bellen naar Dommel om dit probleem opgelost te krijgen is niet normaal

Dit ondanks het feit dat madam DommeL ( ik hoop,dat zij of één van haar handlangers meeleest ) mij probeerde wijs te maken,
dat de Ombudsman en TA volledig akkoord gaan met haar manier van werken.

De klacht word opgesteld en verzonden.

En dan ben ik het niet meer die tegen Dommel zal bezig zijn.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

ceurrrix schreef:Ook het feit dat men 10.5 euro/uur moet betalen om te bellen naar Dommel om dit probleem opgelost te krijgen is niet normaal


ceurrrix man man toch waar ben jij toch mee bezig :roll:

Als ik Sandra was dan had ik U al lang eruit gegooid. :twisted:

Trouwens je hangt hoop en al een paar minuten aan de telefoon maar zeker geen uur. Ik voor je dat je ergens anders een (mischien) betere provider gaat vinden hoor waar ze op de helpdesk alleen voor U iemand gaan klaar zetten want dat zal nodig zijn. :lol:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

bmantra schreef:
mala schreef:Als je de andere posts leest van Ceurrix dan heeft hij reeds problemen gehad met andere isp's ook, zegt genoeg voor mij .....


Dat zegt helemaal niks! Ik heb met andere internetproviders nooit problemen gehad. Sinds ik ben beginnen proberen overschakelen heb ik net als Ceurrix niks als miserie gehad met DommeL.
Ik krijg een factuur voor maand 2 terwijl ik niet eens mijn activatiedatum ken. Ik heb al meer dan één maand een ticket openstaan op hun helpdesk, sorry, maar dan is het toch duidelijk waar het probleem zit, nee?
Laten we een hond een hond noemen, maar DommeL is een pitpull, die zijn klanten in hun gat bijt wanneer een klacht over een probleem hun niet aanstaat.



bmantra maar had je al een telefoonaansluiting van Belgacom of niet ?
Als je geen hebt en het duurt al lang voordat ze je bij Belgacom aansluiten dan is het toch niet meer dan normaal dat je bij Dommel ook moet wachten.
Ik heb al meerdere abbo's inorde gebracht en heb bij nog geen enkel een probleem gehad.Tussen kerstmis en nieuwjaar had ik een Abbo inorde op minder dan een half uur tijd.Maar dan had ik ook de moeite gedaan om zelf even naar daar te rijden en daar alles zelf gaan afgeven (contract en betalingsbewijs). Maar die persoon had voordien dan ook skynet dus er was geen aanpassing nodig op zijn lijn. :-)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

ketter schreef:Als ik Sandra was dan had ik U al lang eruit gegooid. :twisted:


Idem. Ik zou snel het contract eenzijdig verbreken. De tijd die je als ISP in ceurrix moet steken, weegt niet op tegen de winst die je erop maakt. Hell, met zoveel klachten maak je er niet eens winst op.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

@ Mr.T en ketter

Ik kan U alleen maar toewensen dat jullie een gelijkaardige miserie meemaken.
Erger,hoeft het niet te zijn.
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 05 feb 2008, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Dommel haar facturatie werkt volledig automatisch en dat verklaart denk ik heel veel.

Heb het ook al eens gehad dat het systeem mij een mail had gestuurd dat ik niet had betaald terwijl de uitvoering wel was uitgevoerd. Maar dat was mijn eigen schuld omdat ik vergeten had het referentienummer op te geven (de +++000/0000/00000+++) waardoor het systeem die betaling niet goed kon verwerken.

Heb ook al eens een waarschuwing gehad dat ik niet betaald heb en dat was zuiver om het feit dat ik de 15e moest betalen en ik de 14e (zaterdag) had gestort. Het geld stond gewoonweg nog niet op hun rekening.

Dat zijn gevallen waar je over kunt vallen maar aan de andere kant weet je dat dergelijke zaken kunnen gebeuren bij dergelijke systemen. En terwijl dat voor het grote deel goed werkt zul je mss situaties tegenkomen die niet logisch lijken of ambetant voor de klant.

Maar voor de rest werkt heel dat systeem perfect en ik heb nagenoeg geen problemen met het op voorhand betalen (vind dat zelf gemakkelijk) Als ik eens iets te veel betaalde werd dat netjes gecrediteerd.

Persoonlijk heb ik 2x beroep moeten doen op de helpdesk en telkens werd ik te woord gestaan door Sandra. Zij was enorm vriendelijk en enorm behulpzaam. Maar denk ook dat veel afhangt van hoe je natuurlijk zelf communiceert.

Ik moet wel zeggen dat tussen de nieuwe lichting klanten er wel heel wat meer gezaagd en geklaagd wordt. Er zijn zoals bij elke ISP wel wat problemen en in het verleden liep het niet voor iedereen foutloos - dommel is NIET perfect - maar de reacties waren veel minder heftig.

Moet zeggen dat ik begin te begrijpen waarom Dommel de grote massa mijd en zich eerder richt op dat kleiner (semi pro) publiek. Misschien moeten we maar blij zijn dat Test Aankoop Dommel niet opneemt.
Laatst gewijzigd door Silence op 05 feb 2008, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

ceurrrix schreef:@ Mr.T en ketter

Ik kan U alleen maar toewensen dat jullie een gelijkaardige miserie meemaken.
Erger,hoeft het niet te zijn.


Ween niet, Quit Dommel, ga ergens anders...
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Silence schreef:Persoonlijk heb ik 2x beroep moeten doen op de helpdesk en telkens werd ik te woord gestaan door Sandra. Zij was enorm vriendelijk en enorm behulpzaam. Maar denk ook dat veel afhangt van hoe je natuurlijk zelf communiceert.


Haha, zij zal dan waarschijnlijk ook de enige zijn die daar effectief werkt...
Gewoon enkele kleine aanpassingen aan hun manier van werken en hun geautomatiseerd systeem zou het leven van hun klanten al behoorlijk kunnen veraangenamen. Ik bedoel hiermee gewoon een kleine communicatie naar klanten als er een probleem is met een vooropgestelde deadline, automatische terugstorting wanneer je referentie vergeet te vermelden, klein mailtje bij de 2e factuur met de uitleg waarom die te vroeg komt;
Maw enkele kleine aanpassingen die hun weinig moeite kosten, maar natuurlijk geen inkomsten via de betalende helpdesk genereren...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Silence schreef:Dommel haar facturatie werkt volledig automatisch en dat verklaart denk ik heel veel.

Heb het ook al eens gehad dat het systeem mij een mail had gestuurd dat ik niet had betaald terwijl de uitvoering wel was uitgevoerd. Maar dat was mijn eigen schuld omdat ik vergeten had het referentienummer op te geven (de +++000/0000/00000+++) waardoor het systeem die betaling niet goed kon verwerken.



Ik heb toen men mij van het net kickte op 28/1 ,

24 dagen nadat ik betaald had,gezien,dat men bij de post een onvolledig referentienummer opgegeven had op het door de bediende opgesteld betalingsformulier.
Langs de andere kant,ik heb Dommel op 4/1/2008 een bericht en een kopie van het betalingsbewijs gestuurd als antwoord op hun laatste aanmaning.

Als Dommel zoals ze beloofd binnen de 5 dagen de post nakijkt ,dan is alles in orde voor mijn restdatum op 13/01/2008.

Ps,:ik hoop dat det de laatste verantwoording is die ik hier moet neerpennen

grts
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Er staat trouwens een dt-fout in je signature. In je posts ook, maar je signature is makkelijker aangepast.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

bmantra schreef:maar natuurlijk geen inkomsten via de betalende helpdesk genereren...

Er werd hier al gepost dat ze hier maar een marginale winst uithalen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

feit dat het geautomatiseerde systeem is, is geen excuus. ze moeten het dan maar aanpassen.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

ceurrrix schreef:Ik heb toen men mij van het net kickte op 28/1 ,

24 dagen nadat ik betaald had,gezien,dat men bij de post een onvolledig referentienummer opgegeven had op het door de bediende opgesteld betalingsformulier.


Het is dus feitelijk allemaal de fout van de Post :lol:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

ceurrrix je mag er gerust van zijn dat Sandra een heel eerlijke en correcte zakenvrouw is maar jij denkt zeker en vast dat jij alleen maar klant bent bij Dommel. :roll:
En wees gerust hoor ze lezen ALS ze al is tijd hebben hier ook mee maar met de kruistocht die jij nu aan het maken bent tegen Dommel gaat dit zich alleen nog verder tegen U keren.
Ik zeg het nog is als ik in Sandra of Bart zijn schoenen zou staan dat had ik jou al lang eruit gegooid want jij maakt meer schade dan wat anders.
Ik spreek me nu niet uit wie fout is maar iedereen ziet hier dat U wel fout bezig bent. :roll:
Er zijn hier mensen die een paar maanden langer als voorzien op hun Adsl2+ aansluiting hebben moeten wachten en die waren nog niet zo bezig als U.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ketter schreef:Ik zeg het nog is als ik in Sandra of Bart zijn schoenen zou staan dat had ik jou al lang eruit gegooid want jij maakt meer schade dan wat anders.
ze hebben waarschijnlijk veel zin, maar ze kunnen dat zomaar niet doen, zou contractbreuk zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

xenne schreef:
ketter schreef:Ik zeg het nog is als ik in Sandra of Bart zijn schoenen zou staan dat had ik jou al lang eruit gegooid want jij maakt meer schade dan wat anders.
ze hebben waarschijnlijk veel zin, maar ze kunnen dat zomaar niet doen, zou contractbreuk zijn


xenne zouden ze geen achterpoortje hebben denk je ? :|

Hij had veel beter is langs gegaan bij Dommel hoe ver het dan ook is voor hem en dan proberen om alles terplaatse op te lossen maar dat durven zo een gastjes niet want dan durven ze niks zeggen. :lol:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Euh, excuseer hé, het is weldegelijk Dommel dat hier in de fout gaat !

Ik ben het helemaal eens dat ceurrrix best kan zagen en dat hij allicht meer resultaat boekt indien hij de telefoon wat meer opneemt, maar om hier nu als een bende kleuters te zitten verkondigen dat Dommel hem beter zou buitensmijten? :roll:
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Vandaag om 13.04 uur kreeg ik een aanmanings email voor een niet betaalde factuur,vervaldatum 5/2/2008
Om 14.50 uur stond diezelfde factuur bij Dommel geregisrteerd als zijn de betaalt.
Ik heb al mensen geweten,die bij een onterechte aanmaning,een hartaanval kregen,een andere ging door het lint en sloeg van koleire zijn inboedel kort en klein.

Sorry,dat ik weer zo'n extreme gevallen aanhaal,maar het gebeurt.

Dommel had mogen wachten tot morgen om me bij niet betaling,een aanmaning te sturen

'k zal nog maar eens ,een kaarsje aansteken voor de beschermengelen van het internet en me een :twisted: tje inschenken
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ceurrrix schreef:Ik heb al mensen geweten,die bij een onterechte aanmaning,een hartaanval kregen,een andere ging door het lint en sloeg van koleire zijn inboedel kort en klein.

What not to post nadat iemand het net min of meer voor je opnam.

Zucht.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

cloink schreef:
ceurrrix schreef:Ik heb al mensen geweten,die bij een onterechte aanmaning,een hartaanval kregen,een andere ging door het lint en sloeg van koleire zijn inboedel kort en klein.

What not to post nadat iemand het net min of meer voor je opnam.

Zucht.
Het gequote betreft
ceurrrix schreef:Vandaag om 13.04 uur kreeg ik een aanmanings email voor een niet betaalde factuur,vervaldatum 5/2/2008
Om 14.50 uur stond diezelfde factuur bij Dommel geregisrteerd als zijn de betaalt.
en heeft niets te maken met Uw steunbetuiging.

Waarvoor ik U trouwens bedank .
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

ceurrrix schreef:Dommel had mogen wachten tot morgen om me bij niet betaling,een aanmaning te sturen

Het moet zijn dat op 13u04 dat geld nog niet ingeboekt stond waardoor hun systeem je een aanmaning heeft gestuurd.

Het systeem toetst gewoon na een bepaalde tijdsinterval van is er een storting binnengekomen met die referentie en dat bedrag. Zo niet stuur een eerste aanmaning.

Relatief simpel en voor het overgrote deel - gezien er maar heel weinig mensen over klagen - efficient genoeg.

Euh, excuseer hé, het is weldegelijk Dommel dat hier in de fout gaat !

Als ik het zo lees dan was het de eerste keer zo dat de post het referentienummer niet of verkeerd had opgegeven.

Er staat duidelijk in de mails het volgende en ik quote

Gebruik ENKEL deze gestructureerde referentie als mededeling bij de overschrijving zodat we uw betaling snel kunnen verwerken!


Wat ook logisch is want hoe weet zo'n systeem wie of wat er heeft betaald en voor wat ?

Er is ook geen fysieke/menselijke tussenkomst in heel het betalings/aanmanings systeem.

En het claimen van dat moeten ze dan maar aanpassen is wel heel leuk maar de enige aanpassing die men dan kan doen is een stapel mensen aannemen voor manueel de facturatie te doen. En wie denk je dat dit zal betalen ?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Silence schreef:Als ik het zo lees dan was het de eerste keer zo dat de post het referentienummer niet of verkeerd had opgegeven.

Irrelevant. Alvorens iemand af te sluiten (toch vrij drastisch, ik zou hier ook ALLERMINST mee kunnen lachen) kan er op z'n minst iemand eens kijken of er toevallig geen betaling binnen is gekomen, mét of zonder correcte referentie...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

cloink schreef:
Silence schreef:Als ik het zo lees dan was het de eerste keer zo dat de post het referentienummer niet of verkeerd had opgegeven.

Irrelevant. Alvorens iemand af te sluiten (toch vrij drastisch, ik zou hier ook ALLERMINST mee kunnen lachen) kan er op z'n minst iemand eens kijken of er toevallig geen betaling binnen is gekomen, mét of zonder correcte referentie...


Kostenbesparingen... Omdat zij dit geautomatiseerd hebben hoef jij maar €35 per maand te betalen voor je abonnementje. Denk je dat men hiervoor geen extra personeel zou moeten inlijven om maandelijks dit te laten controleren op een klantenbestand van 20 000 klanten? Jij zou toch ook moeten beseffen dat het simpelweg niet opweegt ten opzichte van de kosten om hier extra personeel voor in te huren. Laat de klant zijn eigen fout oplossen en zelf contact opnemen met ons. Immers als zij tijdig contact opnemen vanwege een foutieve aanmaning (daar dient die dan ook voor - laten weten dat Dommel nog geen betaling heeft ontvangen van jou) is er geen vuiltje aan de lucht.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

ceurrrix schreef:Vandaag om 13.04 uur kreeg ik een aanmanings email voor een niet betaalde factuur,vervaldatum 5/2/2008
Om 14.50 uur stond diezelfde factuur bij Dommel geregisrteerd als zijn de betaalt.
Ik heb al mensen geweten,die bij een onterechte aanmaning,een hartaanval kregen,een andere ging door het lint en sloeg van koleire zijn inboedel kort en klein.

Sorry,dat ik weer zo'n extreme gevallen aanhaal,maar het gebeurt.

Dommel had mogen wachten tot morgen om me bij niet betaling,een aanmaning te sturen

'k zal nog maar eens ,een kaarsje aansteken voor de beschermengelen van het internet en me een :twisted: tje inschenken

Gij en die mensen zouden echt is de Scarlet experience mogen ervaren, das iets anders dan gewoon een herinnerings mailke.
Daar dreigden ze meteen met deurwaarders, en dat was RUIM op voorhand betaald he!!!

Wat is nu zo een herinnering mail dat ge u daar zo een drukte om moet maken, gewoon incalculeren dat een overschrijving er tot 3 werkdagen over kan doen om verwerkt te orden (door de banken). Dus gewoon 4 werkdagen voor uw due datum de overschrijving doen.

Ik kan uw onvrede snappen he met dat voorval. Maar de drukte die ge er over maakt is gewoon zo buiten proportie.

De miserie die wij thuis met Scarlet meemaakten die was zo veel groter he, denk dat ge dan zoud liggen schuimbekken hebben op de grond als ge u hierover al zo opwind.
Hier is BGC triuwens nog moeten tussenkomen opt einde omdat Scarlet zo vervelend deed: ze wouden de adsl verbinding niet overdragen (binnen de 14dagen-maand) maar hadden mij ondertussen wel al van hun netwerk gesmeten.

echt: mug > olifant zegt u dat iets?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

isssue is hier houding van dommel
en dat hij 2 keer afgesloten is geweest
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

LoSeR schreef:isssue is hier houding van dommel
en dat hij 2 keer afgesloten is geweest

En daarin kan ik hem volgen, maar de overdreven reactie erop niet. Ik heb veel erger meegemaakt met de afzetters van Scarlet. die meteen over deurwaarders beginnen.

Er ergens iets fout met hun systeem, op zijn minst in het geval van Ceurix, en daar zou een excuus idd terecht zijn van Dommel. Maar wat hij hier al laten zien heeft maakt het niet makkelijk om nog te sympathiseren met zijn probleem. Als het nu nog tot een pagina beperkt was gebleven, dan zoud ge nog van stoom aflaten kunnen spreken.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

DaNi0 schreef:Kostenbesparingen...

Again: bollocks.

Als je systeem niet waterdicht is wegens kostenbesparingen, dan moet je ook nooit zulke drastische maatregel nemen om de klant af te sluiten. Dan gun je hem op z'n minst het voordeel van de twijfel en pas als je écht zeker bent, kan je overgaan tot afsluiten. Afsluiten moet een ultiem middel zijn, niet een geautomatiseerd proces!

Dit systeem - onder het mom van "kostenbesparing" - is gewoon ronduit arrogant: als het u niet aanstaat, bolt ge het maar af. Ik hoop voor Dommel's sake dat er geen klantvriendelijkere ISP in dezelfde "league" komt spelen, want klant blijft koning en dit soort zaken wreken zichzelf wel eens.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Draco888 schreef:
LoSeR schreef:isssue is hier houding van dommel
en dat hij 2 keer afgesloten is geweest

En daarin kan ik hem volgen, maar de overdreven reactie erop niet. Ik heb veel erger meegemaakt met de afzetters van Scarlet. die meteen over deurwaarders beginnen.

Er ergens iets fout met hun systeem, op zijn minst in het geval van Ceurix, en daar zou een excuus idd terecht zijn van Dommel. Maar wat hij hier al laten zien heeft maakt het niet makkelijk om nog te sympathiseren met zijn probleem. Als het nu nog tot een pagina beperkt was gebleven, dan zoud ge nog van stoom aflaten kunnen spreken.

ok hij overdrijft wel, maar laat me oude vb aanhalen:
hoeveel zou er hier niet gespammed zijn moest belgacom of telenet dat gedaan hebben?
ik zie het al voor mij: OMG DIE maffia bazen zijn helemaal zot geworden en bla bla bla
IMHO: hoe dommel heeft gecommuniceer is not done. Ik zeg ni dat hij compensatie verdient ofzo, maar dit ook niet. Mensen die komen hier praten over dat men moet dommel "begrijpen" omdat ze betere product hebben op de markt irriteren me evenwel. Op deze manier gaan we 1 ding bereiken -> iedereen gaat producten met crappy support aanbieden
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

De Dommel-evangelisten willen er geen slecht woord over horen, maar face it
de service van Dommel trekt op geen kl....
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

bmantra schreef:De Dommel-evangelisten willen er geen slecht woord over horen, maar face it
de service van Dommel trekt op geen kl....


Volledig mee eens ... ondertussen heb ik hier reeds 5 tickets openstaan van meer dan een week ( 1 zelfs een week of 4 ) en krijg er geen antwoord op.
lanky
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2007, 14:04

bmantra schreef:De Dommel-evangelisten willen er geen slecht woord over horen, maar face it
de service van Dommel trekt op geen kl....


Inderdaad hun internet producten zijn fantastisch maar hun service laat toch wel veel de wensen over. Ik ben al een paar jaar klant bij Dommel en heb de service zo naar beneden zien gaan, ik vermoed samen met het groeien van hun klantenbestand. Maar ja ik vind de service bij BGC en TN niet echt beter en ik zegt het nogmaals de internet producten van Dommel vind ik echt wel de beste van de markt in Belgie.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

cloink schreef:
Silence schreef:Als ik het zo lees dan was het de eerste keer zo dat de post het referentienummer niet of verkeerd had opgegeven.

Irrelevant. Alvorens iemand af te sluiten (toch vrij drastisch, ik zou hier ook ALLERMINST mee kunnen lachen) kan er op z'n minst iemand eens kijken of er toevallig geen betaling binnen is gekomen, mét of zonder correcte referentie...

Je krijgt wat ? 3 waarschuwingen (en er zit dan nog eens veel tijd tussen) voor het systeem je ervan kicked ?

Toen ik zelf een 2e waarschuwing had gekregen had ik de natuurlijke reflex om toch maar eens contact op te nemen met Dommel om te zien wat het probleem was. Denk dat zoiets bij elke logisch redenerend individu een belletje doet rinkelen. Euvel was trouwens snel gevonden een probleem met het referentienummer en 10 minuten later stond het in het panel als betaald.

Misschien moeten de nieuwe klanten maar eens wat topics lezen in het verleden. Het onderbemant zijn van de helpdesk of de trage of geen reactie via mail is al ontiegelijk vaak besproken geweest en bekritiseerd door quasi elke dommel klant. Hoe denk je dat die vacature er is gekomen bij dommel ? Omdat ze er efkes zin in hadden ofzo ? Wij weten ondertussen al zeer goed dat bij problemen je best de telefoon pakt hoe spijtig dat ook moge zijn.

Het op evangelisme steken is wel heel simpel en goedkoop. Ik heb trouwens ook bepaalde gevoelens bij bepaalde members gezien ik de toon van de post al kan ervaren door gewoon de nick te bezien en niet eens de post hoef te lezen. Misschien is het niet omwille van het evangelisme dat mensen zich storen maar eerder het constant gekanker, gezijk en geneuzel. Trouwens het helpt ook niet echt als je direct mensen als fanatiekelingen bestempeld omdat ze niet onverwijld willen meegaan in uw mening.

Serieus sommige hun geval heb ik al tot treurens toe moeten lezen en ik ken het haast van buiten. Ik snap trouwens ook niet hoe consumenten dan gewoon niet zeggen "de boom in, ik ga naar uw concurrent die wel op mijn grieven kan ingaan". Vote with your money ! Het krachtigste wapen als consument.

Echter met iemand die geen of weinig rekening houd met de tijd die nodig is voor een overschrijving, een fout referentienummer op geeft of zelf niet reageert op de waarschuwingsmails, daar kan ik met de beste wil van de wereld echt geen compassie mee hebben.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Buiten het feit,dat er nog wat ticketjes onbeantwoord zijn,ga ik hier niet meer zeveren.
Telefoneren,ga ik wel nog doen op vraag van men kennis,die dank zij mijn raad nog erger geplaagd dreigt te worden door Dommel.

Zijn brief met klacht
Geachte,

Hier mijn klacht,:

Op 03/01/2008 heb ik €89.26 betaald voor een adsl netconnect + raw copperlijn abonnement bij Dommel.
Tot nu toe 6/02/2008,ben ik nog niet aangesloten en heb ik nog geen millimeter gesurft.
Toch heeft men mij al een tweede factuur van €49.26 gestuurd en nog straffer men zend mij al aanmaningen en dreigt alles af te sluiten bij niet onmiddelijke betaling van die 2e factuur.
Als ik via hun contactformulier hiertegen protesteer word daar niet op gereageerd.

Op het forum van Userbase heeft men een onderdeel gewijd aan Dommel waar men voor inlichtingen en discusies terecht kan.
Daar krijgt men de raad om naar een 070 telefoonnummer te bellen dat 10.5 euro/uur kost.
Ik vind het niet normaal dat men moet zoveel betalen om te melden dat er iets niet in orde is.
En zo tezien op dat forum,worden de klanten nogal dikwijls verplicht om te bellen.
Bellen ze niet dan blijven onbepaalde tijd met hun miserie zitten.
Met m'n excuses voor het negatieve beeld dat ik schep.
Moest de schuld bij de klant liggen ,zou het nog licht aanvaard kunnen worden.
Een gewoon zonaal nummer zou normaal zijn.

Wat mijn facturen betreft,kan ik niet aanvaarden dat ik al aangemaand word,nu die 2e factuur te betalen.
Wat ik ( maar wie en ik ?)normaal zou kunnen vinden is,dat ik die 2e factuur maar moet betalen,als ik al minstens de helft heb gebruikt,van wat er al betaald is.
In die zin heb ik al een bericht naar Dommel verzonden waarvan hier de tekst,:
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer xxxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
xxxxxxxxxxx

Wanneer ik daar een antwoord ga op krijgen weet ik niet.

Hopende dat mijn klacht duidelijk en aanvaarbaar is,wil ik vragen of U me kunt helpen

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxxx
Ps,: Bij deze klacht laat ik mij bijstaan en vertegenwoordigen door :angel: ,die me Dommel aanraadde voor hij wist welke problemen hem en mij nog te wachten stonden.



is al weg richting ombudsman
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

***** OFF-TOPIC *****

De Dommel-evangelisten willen er geen slecht woord over horen, maar face it de service van Dommel trekt op geen kl....


Hey iedereen,

Misschien moeten we anders eens een thread opstarten met de pro's en contra's van Dommel ?

Als de mensen van Dommel meelezen, weten ze meteen op welke punten ze de service naar hun klanten nog kunnen verbeteren.

Pro's:
- Prijs (en kwaliteit/stabiliteit die je daarvoor krijgt)
- Groot download volume (100 GB bij netconnect)
=> Atm-overhead wordt hierbij niet meegerekend.
=> Happy Hours (tussen 1u en 13u wordt slechts 50% aangerekend)
=> Upload wordt niet meegerekend in dit download-verbruik.
- Nieuwsservers (met binaries)
- Geen poorten die uitgeschakeld zijn
- Goede upload (met onbeperkt gebruik)
- Automatisch omschakeling naar smallband
(dus geen onverwachte factuur voor extra verbruik)
- Goede website/software (telemeter die correct werkt, faq database, etc)

Contra's:
- Vervelende klanten die soms echt muggeziften :wink:
- Geautomatiseerde verwerking van aanvragen, betaalde facturen, etc.
* Voordeel: Personeelskosten drukken. Prijs abonnement laag houden.
* Nadeel: Geen menselijke controle/tussenkomst. Dus je houdt best
als klant je betalingen wat in de gaten. Maar dat moet je bij andere
leveranciers (van gas, water, etc) toch ook ? Misschien kan het
mailingsysteem van Dommel hierin wel wat verbeterd worden ?
(ik heb hier zelf geen ervaringen mee, mijn facturen zijn tot nu
toe altijd netjes op tijd betaald). Dus heb geen idee hoe laat of te laat
Dommel je hiervan een waarschuwing geeft. Dat je afgesloten wordt.
- Helpdesk.
* Voordeel: Dommel heeft een goede FAQ database. En hier zitten ook
heel wat forummers die elkaar ondersteunen en de nodigde
technische specs met elkaar delen.
* Nadeel: Als dit je niet helpt. Ben je ofwel aangewezen op hun gratis
mail-systeem (die traag werkt. en onderbemand is ? of overbelast ?)
Ofwel kan je hen telefonisch opbellen. Dit kost je dan een kleine duit.
Maar je bent wel meteen geholpen.

De Helpdesk lijkt me wat de zwakste schakel van Dommel. Dommel is op zoek naar extra personeel. Maar moet die eerst ook nog vinden. Een bedrijf dat groeit heeft ook tijd nodig om alle kinderziektes en tekorten hier en daar stap per stap op te vullen.

Zo is CityConnect dit jaar in Leuven gelanceerd. En dit ging ook niet zonder de nodige problemen. Ik vond het wel leuk om lezen, hoe de forummers in die thread daarmee omgingen. Ipv te zitten kafferen en mekkeren op Dommel (zoals ceurrrix hier doet), zoekt men daar samen naar een oplossing. Welke instellingen heeft mijn modem nodig ? Welke firmware update kan ik eventueel gebruiken, etc. Soort try and error principe. Het systeem wat tunen.

Niet blijven mekkeren over de problemen. Of het aanduiden van een schuldige. Maar samen zoeken naar een oplossing. En samen de problemen oplossen, die zich op dat moment stellen...

Enfin, genoeg gepreekt :wink:

Als jullie een aparte thread over de pro's en contra's van Dommel een goed idee vinden. Kunnen we dat misschien opstarten ?

12:19 Bij deze is die thread opgericht...
Laatst gewijzigd door Gent32m op 06 feb 2008, 12:19, 3 keer totaal gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik kan mij het antwoord al voorstellen. Zolang BC niet zorgt dat er een WERKEND koperpaar met ADSL signaal is kan Dommel je niet aansluiten.
Het factuursysteem is ondertussen welbekend. Betaal (of wil je nog vertraging?) en laat na aansluiting de betaling syncroniseren met het abonnementsgeld. Probleem opgelost.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

ditCh schreef:Volledig mee eens ... ondertussen heb ik hier reeds 5 tickets openstaan van meer dan een week ( 1 zelfs een week of 4 ) en krijg er geen antwoord op.
Dommel, die zijn wel 'n beetje het slachtoffer van hun succes, door de grote aanwinst van klanten.

Robbe had dat toch hier toch eens mooi samengevat indien men vragen heeft aan hun.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Echter met iemand die geen of weinig rekening houd met de tijd die nodig is voor een overschrijving, een fout referentienummer op geeft of zelf niet reageert op de waarschuwingsmails, daar kan ik met de beste wil van de wereld echt geen compassie mee hebben.


Groot gelijk, Silence.
you have my vote... :wink:

Er zijn vele soorten mensen...
Moeilijke mensen (zoals ceurrrix)
Prekerige mensen (zoals ik, met een zweverige schrijfstijl :wink:)
Recht-toe-recht aan mensen (zoals Silence. to the point)...

Etc...

Ik snap zelf niet goed waarom ceurrrix hierin zo moeilijk doet ? Dit allemaal zo opblaast. En mensen over wat zijn we hier in feite bezig ? :!:

Ik krijg zo wat het gevoel dat we hier maar aan het mokken om te mokken zijn. Kick jij ergens op aandacht ofzo, ceurrrix ?

Ik ben alvast blij dat ik geen internet provider ben. En ceurrrix als klant hebt. Lijkt me je ergste nachtmerrie. Proberen helpen... Afgestraft worden. Geklaag, gezaag... Ombudsman... Deurwaarder...

En zoals Silence ook treffelijk zei:

Serieus sommige hun geval heb ik al tot treurens toe moeten lezen en ik ken het haast van buiten. Ik snap trouwens ook niet hoe consumenten dan gewoon niet zeggen "de boom in, ik ga naar uw concurrent die wel op mijn grieven kan ingaan". Vote with your money ! Het krachtigste wapen als consument


Inderdaad. Waarom dan nog langer bij Dommel blijven ? Stap het op. Ga naar een ander. Tenzij men er plezier in schept, in heel dit gedoe. Men toch ergens kickt op die aandacht. Of het maar vinden van die schuldige ? (de post, dommel, hij zelf). Het vinden van zijn gelijk...

De job van Advocaten lijkt me voor mensen zoals ceurrrix in het leven geroepen. Maar zoals mijn vader ooit eens zei. Je bent vaak veel beter af met een minnelijke schikking (met een compromis tussen beide partijen). Dan elk via een advocaat te zitten procederen en zo je EIGEN gelijk proberen te behalen (in iets wat veelal soms een gedeelde affaire/fout is)

Wie wordt er daar beter van ? De consument ? De fabricant ? De advocaten kunnen ondertussen alvast gretig hun zakken vullen...

Terwijl beide partijen rustig verder ruziëen...

ceurrrix, mag ik je advocaat worden. Kan ik nog een leuk centje bijverdienen ondertussen :wink: **grapje**
Laatst gewijzigd door Gent32m op 06 feb 2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”