Fritzbox aansluiten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

De installatie van de Fritzbox heeft hier nooit gewerkt. De installateur was weg zonder te testen. Als ik opnieuw iemand wil laten komen om de installatie WEL correct te doen ben ik véél geld kwijt (weet het exacte getal niet meer, ik dacht rond de 90 EUR). Nu gebruik ik mijn oude modem om op het internet te geraken want bij de Fritzbox blijft het "power"-lampje steeds knipperen.
Nu het vakantie is dacht ik mij hier eens mee bezig te houden en het eerste mankementje duikt al op:
Het korte stukje kabel zat los en valt uit het blokje. :?

Weet iemand hoe de interne bekabeling moet zitten om de Fritzbox te laten werken?
Aan welke contacten moeten de 2 kabeltjes van het korte kabeltje?
Hoe moet de Fritzbox aangesloten worden aan de bekabeling zodra die correct aangesloten is?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

1e vraag: Welke Fritzbox
2: Bij mijn Fritzbox (7170) zit een duidelijke handleiding en eigenlijk is het aansluiten een fluitje van een cent.

Wie kwam de installatie doen? Indien het niet werkte toen de installateur vertrok heb je daar al een fout gemaakt. Ik zou alvast deze schriftelijk in gebreke stellen en een redelijke termijn stellen om de installatie in orde te maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Het is de Fritz!Box Fon. Ik heb GEEN handleiding, GEEN cd-rom gekregen. Het enige dat ik gekregen heb ik de Fritz!Box Fon, stroomadapter en een LAN-kabel.
Ik heb al contact opgenomen met dommel maar zij willen er niets aan doen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik veronderstel dat de installatie gedaan werd door dommel?

persoonlijk heb ik een 7140 en installatie was kinderspel. gewoon voeding & de telefoons op modems. dan heb je nog een kabel met 2 ingangen, de éne (in mijn geval wit uiteinde) sluit je aan op de splitter. het zwarte uiteinde (in mijn geval) sluit je achter je splitter. andere kant van de kabel gewoon op de modem (ingang)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

jenske schreef:Het is de Fritz!Box Fon. Ik heb GEEN handleiding, GEEN cd-rom gekregen. Het enige dat ik gekregen heb ik de Fritz!Box Fon, stroomadapter en een LAN-kabel.
Ik heb al contact opgenomen met dommel maar zij willen er niets aan doen.

http://www.avm.de en daar de manual downloaden. In de manual staat een schema hoe de aansluiting moet gedaan worden.Ik vermoed dat je dus ook Dommeltelefonie hebt vermits de installatie door hen gedaan is en dat er dus een paswoord op staat zodat je niet zelf aan de settings kan?

Aangetekende brief dus... BTW, waarom heb je de technieker laten vertrekken zonder dat de opstelling werkte?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

on4bam schreef:
jenske schreef:Het is de Fritz!Box Fon. Ik heb GEEN handleiding, GEEN cd-rom gekregen. Het enige dat ik gekregen heb ik de Fritz!Box Fon, stroomadapter en een LAN-kabel.
Ik heb al contact opgenomen met dommel maar zij willen er niets aan doen.

http://www.avm.de en daar de manual downloaden. In de manual staat een schema hoe de aansluiting moet gedaan worden.Ik vermoed dat je dus ook Dommeltelefonie hebt vermits de installatie door hen gedaan is en dat er dus een paswoord op staat zodat je niet zelf aan de settings kan?

Aangetekende brief dus... BTW, waarom heb je de technieker laten vertrekken zonder dat de opstelling werkte?


Mischien kan je fritzbox helamaal resetten en andere voip nemen, en je zal dan ook in fritzbox kunnen om alles te kunnen regelen en kijken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

DimaX schreef:Mischien kan je fritzbox helamaal resetten en andere voip nemen, en je zal dan ook in fritzbox kunnen om alles te kunnen regelen en kijken.


Afhankelijk of de Fritzbox gekocht of gehuurd is. Een gehuurde is niet je eigendom en dus mag je niet eens in de settings.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

on4bam schreef:
DimaX schreef:Mischien kan je fritzbox helamaal resetten en andere voip nemen, en je zal dan ook in fritzbox kunnen om alles te kunnen regelen en kijken.


Afhankelijk of de Fritzbox gekocht of gehuurd is. Een gehuurde is niet je eigendom en dus mag je niet eens in de settings.


het is een gehuurde bij hem.. en wat gaat dommel dan doen als hij dat doet ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Waarborg niet teruggeven. Lijkt logisch.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

on4bam schreef:Waarborg niet teruggeven. Lijkt logisch.


Dus hij mag dan die fritzbox "hebben" blijven verder gebruiken ?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

jenske schreef:Ik heb al contact opgenomen met dommel maar zij willen er niets aan doen.


Ik zou dan gewoon zelf een andere Fritzbox op de kop tikken en via een andere VOIP provider bellen (Betamax,...).

Stuur dan de Dommel-Fritzbox terug en vraag je waarborg terug (weet wel niet of dit ook met jaarcontracten werkt).
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

DimaX schreef:Mischien kan je fritzbox helamaal resetten en andere voip nemen, en je zal dan ook in fritzbox kunnen om alles te kunnen regelen en kijken.

Die Fritz!Boxen van Dommel zijn paswoord protected.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Petrikske schreef:
DimaX schreef:Mischien kan je fritzbox helamaal resetten en andere voip nemen, en je zal dan ook in fritzbox kunnen om alles te kunnen regelen en kijken.

Die Fritz!Boxen van Dommel zijn paswoord protected.


Jah en je kan hem zonder paswoord resetten...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”