Gegroet,
In de zeer nabije toekomst ga ik een draadloos netwerk opstellen bij familie.
Hun provider is Telenet, er dienen zowel desktops als laptops verbonden te worden aan het draadloos netwerk.
Mijn vraag is nu, hoe begin ik hieraan?
Zelf heb ik enkel ervaring met ADSL en wifi, maar ik veronderstel dat ik de modem van telenet wired verbind met een wireless router die het signaal uitstuurt naar de laptops en de wireless transceivers van de desktops.
Correct me if I'm wrong.
De wireless router moet nog aangekocht worden alsook de wireless transceivers.
Iemand een voorstel/goede ervaringen/... + Voorkeur voor usb-transceiver of pci-kaart of...?
Inzake beveiliging veronderstel ik dat dit het vergelijkbare proces is als bij ADSL-wifi: MAC-adressen instellen, WPA(2) key, Firewalls verzorgen, ...
Alle goeie raad is welkom en dank bij voorbaat!
Wifi Telenet
Linksys WRT54GL met DD-WRT Firmware als router
Linksys PCI of PCMCIA kaartjes voor desktops/laptops. Blijf weg van enige vorm van USB WiFi receivers.
Grtz,
X
Linksys PCI of PCMCIA kaartjes voor desktops/laptops. Blijf weg van enige vorm van USB WiFi receivers.
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Dat is niet waar ... enkel de v5 en de v6 moet je van wegblijven.ljd schreef:ZEKER DE GL nemen, want de andere versies zijn goedkopere versies die veel problemen hebben
een wtr54g v1 of v2 heeft dezelfde specs al de GL
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En wat zou een een gewone familie hier aan voordeel hebben ? Beter gewoon het toestel standaard laten... voor huis-tuin-en-keuken gebruik zal dit prima voldoen.X-2datop schreef:met DD-WRT Firmware als router
Als je alles toch nieuw moeten kopen is het te overwegen een N-versie aan te schaffen (al blijken de WRT150N en WRT3xxN niet echt positief ontvangen te worden op de diverse forums).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
de GL is ook stabieler zonder dat je DD-WRT eropgooit.
Het verminderde buffergeheugen bij de gewone G versie zorgt sneller voor vastlopers bij hevig torrent of P2P gebruik.
Het verminderde buffergeheugen bij de gewone G versie zorgt sneller voor vastlopers bij hevig torrent of P2P gebruik.
Floris Bakker for president!