SpeedTouch 716 - Geavanceerde instellingen

Plaats reactie
deepBlue
Member
Member

Ik heb momenteel firmware versie 5.4.0.14 draaien op de router. Ik ben er over het algemeen tevreden mee, maar Wake-on-LAN lijkt niet te werken.

Heeft iemand een andere firmware versie waar het wel op werkt?

Hoe zit het trouwens met de 6-serie versies van de firmware, zijn deze goed? Ik had indertijd 6.1 erop gezet maar kreeg problemen met VoIP, is dit nog steeds zo met de nieuwere versies?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

WOL is toch de instelling van je netwerkkaart, of bedoel je de USB van de modem op de PC?

Wat je 2de vraag betreft, ik had ook last van de eerste v6 firmware, met voip..

Nu heb ik:

Product Name: ST716v5
Software Release: 6.2.17.5

... en die's bijna probleemloos.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ook eventjes in de war hier. WOL ? Voor de PC's toch hé ?

Nou, werkt als een zonnetje, met de orginele firm zelfs (5.3.3.5). Of bedoel je nog iets anders.

@ splinterbyte : nieuwe firm, en hoe zag het dan uit met de dialplans ? Kunnen overnemen of moeten aanpassen ?
deepBlue
Member
Member

Ik heb het inderdaad over WOL, Wake-on-Lan, maar dan via het internet. Vanaf versie 5.4 moet er manueel enkele lijnen veranderd worden in de user.ini instellingen om het werkend te krijgen. Dit lukte inderdaad, maar een serieus nadeel was dat dit telkens opnieuw moest bij een reset omdat de instellingen dan weer weg zijn.

Ondertussen heb ik de firmware gedowngradet naar versie 5.3.3.5. Met deze versie bestaat dat probleem niet. Ik vraag me trouwens af wat het verschil is tussen 5.3.3.5 en 5.4.0.14, changelogs zijn er blijkbaar niet.

Dit topic gaat over dezelfde kwestie: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1095953/16
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Dat verklaart wel wat want zoals ik al zei, werkt hier als een zonnetje. Ik heb zelf ook wel in de begindagen zitten modderen met hogere fimware, maar na een tests toch maar terug naar de orginele 5335 gegaan. Nooit echt een duidelijke verbetering vast kunnen stellen tussen de orginele T2 firm en de nieuwere, zal er best wel zijn hoor, maar ik heb daar dus nooit veel van gemerkt.

En inderdaad, het feit dat ik niet zomaar aan mijn vrouwtje bij eventuele problemen met telefoon kan zeggen "reset de modem" met iets anders als de orginele 5335, is een andere niet te onderschatten issue, zoals je zelf al correct aangeeft.
deepBlue
Member
Member

Upgraden zal er voor mij ook niet meer inzitten, ik blijf nu gewoon op versie 5.3.3.5 ongeacht. Deze versie werkt gewoon zoals het hoort, punt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

@kaween: ik heb gewoon via telnet de country op belgium gezet, om de dialtone/ring freq niet van UK te hebben. Da's al. Verder was het een clean flash.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

SplinterByte schreef:@kaween: ik heb gewoon via telnet de country op belgium gezet, om de dialtone/ring freq niet van UK te hebben. Da's al. Verder was het een clean flash.
Interessant. Ik heb niet voor niets een 2e 716 om mee te rotzooien hé. :wink:
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

kaween schreef:
SplinterByte schreef:@kaween: ik heb gewoon via telnet de country op belgium gezet, om de dialtone/ring freq niet van UK te hebben. Da's al. Verder was het een clean flash.
Interessant. Ik heb niet voor niets een 2e 716 om mee te rotzooien hé. :wink:
Probeer dan ook maar eens de firmware die Speedlinq gebruikt. Te vinden op "http://www.speedlinqsupport.nl/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=29".
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”