gebruiksvriendelijkheid systeem bij "limiet opgebruikt&

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Hoe ervaren jullie de gebruiksvriendelijkheid van het systeem bij EDPnet wanneer je je limiet hebt opgebruikt?

Momenteel ben ik erg tevreden over de manier van werken bij Telenet. (Ben ex-Chello-klant, en denk eraan een simpel EDPnet Starter-abo te nemen wanneer ik ga verhuizen).

Bij Telenet krijg je een bericht/email op 80% van je limiet, nog eens op 90%. Aan 100% krijg je de keuze om verder te gaan aan lage snelheid of om een pakketje bij te kopen. Dit alles is ook configureerbaar.

Mag ik me aan een gelijkaardig, handig systeem (met waarschuwingen voroaf en opties) verwachten bij EDPnet?
Laatst gewijzigd door woutervhb 03 feb 2008, 18:48, in totaal 1 gewijzigd.
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb gisteren nog zo'n mail gehad:

Geachte klant,

U (*username*) heeft uw toegelaten maandelijkse adsl-trafiek bijna volledig verbruikt!

Wij raden u aan uw verbruik geregeld na te kijken. Bij het overschrijden van uw limiet zal u op "smalband" geplaatst worden.

Om uw verbruik te controleren verwijzen we u door naar My EDPnet
Hoe u dat precies moet doen, kan u hier terugvinden

Met vriendelijke groeten
Het EDPnet team


Dit is de enige mail die ik gekregen heb, dit was ongeveer op 90% van de 60 gb, als je over de 20 gaat krijg je dus niets. En welke mail je krijgt wanneer je echt over je limiet zit weet ik niet want ik had deze nacht reset :p.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

woutervhb schreef:Hoe ervaren jullie de gebruiksvriendelijkheid van het systeem bij EDPnet wanneer je je limiet hebt opgebruikt?

Momenteel ben ik erg tevreden over de manier van werken bij Telenet. (Ben ex-Chello-klant, en denk eraan een simpel EDPnet Starter-abo te nemen wanneer ik ga verhuizen).

Bij Telenet krijg je een bericht/email op 80% van je limiet, nog eens op 90%. Aan 100% krijg je de keuze om verder te gaan aan lage snelheid of om een pakketje bij te kopen. Dit alles is ook configureerbaar.

Mag ik me aan een gelijkaardig, handig systeem (met waarschuwingen voroaf en opties) verwachten bij EDPnet?


Uit ervaring denk ik dat het bij EDPnet als volgt werkt: de dag nadat je 90% hebt overschreden van je maximaal toelaatbare quota (in mijn geval 60 BG) krijg je een mail.

Indien je in de 24h na het overschrijden van de 90% nog veel hebt geDL, kan het zijn dat die mail toekomt als je quota zo goed als helemaal verbruikt, hetgeen het nut van die mail wel beperkt natuurlijk.

Boven je maximaal toelaatbare quota heb je geen opties (-> smalband).

Bij het overschijden van je "ingebrepen" quota (in mijn geval 20 GB), word je helemaal niet gewaarschuwd.

Dus op dit punt ongetwijfeld minder handig dan bij Telenet.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

geen waarschuwing na overschijred limiet (dus automatisch bijbetalen)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:geen waarschuwing na overschijred limiet (dus automatisch bijbetalen)

Wel aan 0.25€/gig gelukkig, maar ik vind wel dat ze voor het overschrijden van de 20 gig die je standaard krijgt ook wel een mailtje zouden mogen sturen.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Sta je bij Edpnet op smalband,dan surf je,vergeleken bij TN nog confortabel en ben je zelfs nog in staat 60 mb/uur te downloaden.

:idea: Toen **** nog geen Dommel had,bereidde ***** ,wanneer **** aan 58gb dl kwam,zijn dag van de download voor.
zocht een ??gb downloadable materiaal bijeen en slurpte daar de laatste dag op breedband zoveel mogelijk van naar binnen..
8)
tot de volgende reset kon ***** dan voort op z'n 2e Edpnet abonnementje

Nu ***** er een Dommel abonnementje bij heeft,is dat niet meer nodig :curt:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Mette schreef:Wel aan 0.25€/gig gelukkig, maar ik vind wel dat ze voor het overschrijden van de 20 gig die je standaard krijgt ook wel een mailtje zouden mogen sturen.

Bij het EDPnet Starter abo is het aan 1€/GB (en maximaal 20GB). Met nachtsurfen kan je er wel 1€/2GB van maken.

Ik geloof hier wel ooit eens een Starter gezien te hebben, die verklaarde dat ie maar 0.25€/GB aangerekend werd, maar dat strookt niet met de abo-voorwaarden op de EDPnet site.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

nogChoco schreef:
Mette schreef:Wel aan 0.25€/gig gelukkig, maar ik vind wel dat ze voor het overschrijden van de 20 gig die je standaard krijgt ook wel een mailtje zouden mogen sturen.

Bij het EDPnet Starter abo is het aan 1€/GB (en maximaal 20GB). Met nachtsurfen kan je er wel 1€/2GB van maken.

Ik geloof hier wel ooit eens een Starter gezien te hebben, die verklaarde dat ie maar 0.25€/GB aangerekend werd, maar dat strookt niet met de abo-voorwaarden op de EDPnet site.

Oeps, ik had niet gezien dat het om het starter abo ging.

Mijn gedacht over zo'n starter abo's is dat ze over het algemeen redelijk afzetterij zijn eigelijk, maar misschien dat sommige mensen er wel genoeg mee hebben (al blijft het afzetterij omdat je veel minder krijgt dan de "normale" abo's en toch maar een beetje minder betaald).

Nu ja, de manier waarop er met het overschrijden van de limiet wordt omgegaan zal normaal gezien niet verschillen van de andere EDPnet abo's veronderstel ik.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”