script/batch om modem te resetten/reconnecten
Zou het mogelijk zijn om met een (geplande) taak de 36h disconnects te beïnvloeden? (Niet om uit te stellen/verlengen maar zelf te kiezen wanneer dit gebeurt ipv onverwacht tijdens een of andere activiteit.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Bedankt meon, heb zo eens zitten rondneuzen en die snmp lijkt me niet zo voor de hand liggend.
Via telnet kan je een 'system reboot' commando uitvoeren maar nu is de vraag of/hoe zoiets in een batch/script kan.
Via telnet kan je een 'system reboot' commando uitvoeren maar nu is de vraag of/hoe zoiets in een batch/script kan.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
In het slechtste geval kan je keystrokes naar je scherm sturen, maar er zijn telnet-clients die keystrokes kunnen opnemen en replayen, weet wel niet meer welke.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Moest je daar nu zo'n timerklok tussensteken die iedere nacht 1 of 15 min (afhankelijk van tijdsklok) je modem uitschakelt?
2nd option: een klein programmatje maken die een telnet sessie opent en het reboot commando verstuurt?
2nd option: een klein programmatje maken die een telnet sessie opent en het reboot commando verstuurt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
1ste option gebruik ik al (met 1min)
Werkt prima.
Werkt prima.
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Er zijn nogal wat mogelijkheden via telnet/ssh: expect op Linux bvb, en plink/putty kan je ook scripten op Windows.
Ik heb in het verleden nog zoiets gedaan omdat ik tijdje last had van onstabiele connecties. Ping naar 2 hosts en als die faalde telnet naar modem en herstart. Ik moet het scriptje eens opdiepen.
Ik heb in het verleden nog zoiets gedaan omdat ik tijdje last had van onstabiele connecties. Ping naar 2 hosts en als die faalde telnet naar modem en herstart. Ik moet het scriptje eens opdiepen.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
fritzbox heeft die mogelijkheid standaard, je kan hem dagelijks ts X en X uur eens de verbinding laten verbreken. misschien dat die functie ook wel op uw modem zit?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
probeerPeterken schreef:Bedankt meon, heb zo eens zitten rondneuzen en die snmp lijkt me niet zo voor de hand liggend.
Code: Selecteer alles
cat blah.txt | /usr/local/bin/nc -vvv localhost 11111
localhost [127.0.0.1] 11111 (?) open
/usr/local/bin/nc -vvv -l -p 11111
listening on [any] 11111 ...
connect to [127.0.0.1] from localhost [127.0.0.1] 56022
1ste lijn
2de lijn...
enz.
natuurlijk is het type blah.txt in windows
met linux/bsd kan je ook gebruik maken van expect .. bv passwoord veranderen van cron met script passwd.sh
Code: Selecteer alles
#!/usr/local/bin/bash
exec expect -f "$0" ${1+"$@"}
set password [lindex $argv 1]
spawn passwd -u [lindex $argv 0]
sleep 1
expect "assword:"
send "$password\r"
expect "assword:"
send "$password\r"
expect eof