Cisco wil samen met partners een 'cordon sanitaire'

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
sparkiii
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:22

Cisco wil samen met Network Associates (o.a. Mcafee), Symantec (o.a. Norton) en Trend Micro (o.a. PC-cillin) ons netwerk veiliger maken door het Cisco® Network Admission Control Program. De bedoeling is om een controle-systeem in het leven te roepen dat virussen en ander gespuis het veel moeilijker moet gaan maken om pc's te besmetten. Wanneer je nu een niet beveiligde pc in een netwerk (al dan niet Internet) zet en er Lovegate of bv. Sobig op hebt dan mag je er vrij zeker van zijn dat iedere andere niet beveiligde pc binnen de korste keren ook 'prijs' heeft met alle gevolgen. Als we deze mensen mogen geloven zal dit in de toekomst vermeden kunnen worden door gebruik te maken van hun systeem. Het 'netwerk' gaat namelijk bepaalde dingen gaan nakijken voor het je toegang gaat geven. Ik leg het even in grote lijnen uit aan de hand van een voorbeeld (toekomst):

Je bent thuis en wil een paar mensen uitnodigen om wat games in LAN te spelen. Je 'netwerk' kijkt na welke software geïnstalleerd is en of de systemen goed gepatched zijn. Een van de laptops bevat een virus omdat versie 1.4 van de virusscanner geïnstalleerd is en het virus pas gevonden kan worden vanaf versie 1.9. Het systeem krijgt geen of slechts beperkte toegang zodat hij de andere systemen niet kan besmetten.


BRON: Cisco
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

En jawel op tweakers hebben ze het ook geroken. Eigenlijk voor ons :)

http://www.tweakers.net/nieuws/29742

Cheers
Afbeelding
sparkiii
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:22

Volgende keer post ik gewoon de info van zodra ik iets heb ;-) <grumble>
Je kent me hey, liever eerst vragen dan...

Groeten,
sparkiii

I killed Kenny! (southpark)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hehe, Sparkii,

Tip: nooit inhouden, tenzij je illegal gaat doen :).

Nuja, was te verwachten dat dit overal wel ging te lezen zijn... is groot nieuws.. allez ja.. zeker nu in tijden van massale virusinfecties...
Ik ben benieuwd naar het systeem :)
I love it when a plan comes together!
Foenne
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2003, 12:46
Locatie: Zemst / Antwerpen

Heb het persoonlijk niet echt voorzien met systemen die op mijn pc komen snuffelen of die mijn pc allerhande informatie laten versturen, maar het zou mssn wel een verbetering kunnen zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”