Ik heb netconnect aangevraagd en een adsl2+ modem gekocht met zicht op later cityconnect.
Nu heb ik problemen met de verbinden. Je kan ook zoveel instellen...
Heb een screenshot genomen van de mogelijke instellingen, kan iemand mij helpen ?
thx
installatie adsl2/2+ modem
Help, ik ben radeloos
Kreeg het niet in gang, ik bel dommel, dommel zegt dat mijn lijn perfect in orde is en het signaal actief, maar dat het aan de modem ligt.
Ik kijk in de modem, daar staat een test die zegt dat het failed op adsl synchronisation.
Volgende stap: naar de winkel, ik krijg een nieuwe modem, kom thuis, sluit hem aan .... zelfde probleem. Bij de logs staar er ook dsl carier down.
Kan er iemand helpen ? ben ten einde raad
thx
Kreeg het niet in gang, ik bel dommel, dommel zegt dat mijn lijn perfect in orde is en het signaal actief, maar dat het aan de modem ligt.
Ik kijk in de modem, daar staat een test die zegt dat het failed op adsl synchronisation.
Volgende stap: naar de winkel, ik krijg een nieuwe modem, kom thuis, sluit hem aan .... zelfde probleem. Bij de logs staar er ook dsl carier down.
Kan er iemand helpen ? ben ten einde raad
thx
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
begin eens met uw login gegevens te checken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vermits hij zegt geen adsl sync te hebben zal dat niet veel uitmaken denk ik.xenne schreef:begin eens met uw login gegevens te checken
Is de modem correct aangesloten, splitter OK? op 1e aansluitpunt in huis?
Zonder sync is elke andere poging tevergeefs.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Failed syncro zegt de modem ... login gegevens hebben daar niets mee te makenxenne schreef:begin eens met uw login gegevens te checken
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ok zit er dan geen apparaat aangesloten zoals bv fax of alarm? loskoppelen. zit er een splitter aangesloten? die kan defect zijn, probeer eventueel eens zonder.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ok, wat ik dus nu zie, ik ga over van telenet naar dommel, maar telenet is nog actief, ik heb de activatie gedaan van mijn belgacom lijn, maar deze komt nu echter nog binnen langs een bakje van telenet.
Als ik het bakje uittrek heb ik effectief geen telefoonsignaal meer, veronderstel dat hier het probleem zit, maar waar zit dan de oude aansluiting zonder bakje ...
Als ik het bakje uittrek heb ik effectief geen telefoonsignaal meer, veronderstel dat hier het probleem zit, maar waar zit dan de oude aansluiting zonder bakje ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Zou het kunnen dat je nog telefoneert via TN i.p.v. BC? Is er een technieker van BC langs geweest om de aansluiting te doen? Als je je modem inplugt in een TN "bakje" dan denk ik dat het niet kan werken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Bel eens naar 1919, dat is een comfortdienst (gratis) van BC om je laatste onbeantwoorde oproep te weten. Ik denk dat TN daar wel een ander systeem/nummer voor heeft. Werkt dat, dan is BC actief, zoniet zit je nog bij TN. Ik ben er echter bijna zeker van dat je van je TN bakje afmoet en je originele telefoonkabel zal nodig hebben om ook het ADSL signaal te hebben.Het bakje zal wel 1 en ander filteren en voor ADSL wil je dat niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
draden van telenet zitten wellicht nog op uw stopcontact aangesloten. die draden loskoppelen en belgacomlijn aansluiten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ja er is hier idd nog een kabel die binnenkomt van het straat, ik denk dat dat de originele belgacom kabel is van belgacom, maar daar zit dus geen signaal op ...
Het kan toch niet dat je naar BC belt voor overschakeling lijn van telenet dat ze daar niet op denken ...
edit: juist gebeld naar belgecom, na een uur aan de lijn te hangen iemand die me (op zeer onvriendelijke wijze) wist te zeggen dat de lijn gestoord is.
Ze zullen iemand sturen, maar over 't feit dat het uit een telenet modem komt werd niets gezegd
Het kan toch niet dat je naar BC belt voor overschakeling lijn van telenet dat ze daar niet op denken ...
edit: juist gebeld naar belgecom, na een uur aan de lijn te hangen iemand die me (op zeer onvriendelijke wijze) wist te zeggen dat de lijn gestoord is.
Ze zullen iemand sturen, maar over 't feit dat het uit een telenet modem komt werd niets gezegd
telenet telefonie gaat over de modem van telenet.
Is uw Belgacom lijn al actief ?
Verbind uw modem is waar de belgacom lijn binnenkomt. Eventueel de binnenbekabeling losmaken. Als ge geen sync hebt weet je dat uw lijn nog niet geactiveerd is.
Is uw Belgacom lijn al actief ?
Verbind uw modem is waar de belgacom lijn binnenkomt. Eventueel de binnenbekabeling losmaken. Als ge geen sync hebt weet je dat uw lijn nog niet geactiveerd is.