e-mail zenden naar Tiscali gaat niet ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
t.r.i.n.

Hallo,

ik heb een kennis die geen e-mail kan ontvangen van Skynet adressen. Zijzelf heeft een adres bij Tiscali. Ze kan wel andere mails gewoon ontvangen, bv van hotmail en telenet enzo. Hoe komt het dat zij geen mail van skynet kan ontvangen ?

Thxzz :wink:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

de enige verklaring die ik kan bedenken (buiten vertragingen) is dat skynet (weer) op de blacklists staat, deze mails worden dan soms geblockd door isps
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het heeft er waarschijnlijk niks mee te maken, maar ik heb al gemerkt dat een mail waar alle bestemmelingen in BCC staan (dus geen enkele in TO of CC) niet worden afgeleverd bij Tiscali !
Voor hen moet er blijkbaar een "zichtbare" bestemmeling van de mail zijn.

Zoals gezegd : het heeft waarschijnlijk niks met jouw probleem te maken, maar ik vond het toch het vermelden waard :-)
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dus via BCC niet meer afgelevered bij Tiscali??

Dat gaan we straks even testen....dat zou een grote blunder van Tiscali zijn...das de beste manier om mailings te doen...

t.r.i.n,

wat krijgt de afzender bij het versturen van een mail naar jou? Dus de skynetabonnee? Hoelang wacht je eer die mail al dan niet binnekomt?

We hebben meer info nodig...een mail kan immers niet zomaar verdwijnen eh
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Wat die problemen betreft in verband met die werken op de Skynet mailservers: die zijn een paar dagen geleden afgerond en alles zou dus perfect moeten werken. Ik had ervooor even gebeld naar de helpdesk en hij zij dat de werken nog niet klaar waren, maar dat wij nu geen problemen meer zouden mogen ondervinden.

Dus dat probleem is ook al van de baan. En we hebben inderdaad meer informatie nodig: wanneer werkt het, wanneer niet?

En worden al die mails geblockt bij Tiscali als ze van Skynet abbonées komen of heb je al geprobeerd om van andere Skynet adressen mails te ontvangen. Je moet een beetje proberen en zoeken en desnoods eens bellen naar de Tiscali helpdesk, die zullen je zeker en vast kunnen verder helpen.
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik ( skynetabonnee ) stuur inderdaad steeds mijn mails ( lees nieuwsbrief ) via BCC - om het nutteloos verspreiden van adressen tegen te gaan :wink: - naar alle mensen die zich hebben ingeschreven. Waarschijnlijk ligt het dus daaraan ? Van die Tiscaliabonnee kreeg ik na ongeveer 12 uur een melding dat de e-mail eerst niet kan worden afgeleverd wegens vertraging, na enkele uren daarna wordt er gemeld dat die abonnee niet bestaat. Soms krijg ik na ongeveer 12 uur ook meteen een melding dat het e-mail adres niet bestaat.

Ik zal eens testen of het ook gaat zonder BCC, ik laat nog iets weten in ieder geval. :mrgreen:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het ligt dus volledig aan Tiscali...

Ofwel een kl*te policy/config wat betreft het gebruik van BCC ofwel een fout op de servers...

Ofwel gewoon fout adres...

Even geduld dus...:-)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Tiscali/BCC --> is al een paar maanden zo. Dus : het lijkt meer op een policy, als dat het op een fout mailadres lijkt.

(ik weet in ieder geval 100% zeker dat een mail naar hetzelfde adres, maar dan niet verstuurd in BCC, aankomt :wink: )
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Net even de test gedaan naar een tiscali.be adres en dat geeft geen enkel probleem.

BCC ontvangt de persoon bij Tiscali keurig het mailtje.. leek me al verdacht dat ze zoiets zouden doen...
Dus even checken of het adres wel klopt en eventueel statuspagina bij Tiscali in de gaten houden.. voor evt mailserverprobs...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oddity, niet alle mailservers staan geblacklist eh. Als je toevallig via ne geblackliste server mailt ... Dan kan het zijn dat de server die weigert...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, maar toch.. denk niet dat dit het probleem is...

Indien blacklisted.. dan is de error: connection refused ofzo iets.. en niet: user unknown... allez ja...

Wou met testje gewoon duidelijk maken.. dat het dus geen beleid was.. dat BCC niet meer werkte op Tiscali.. dat ze dat blockten ofzo...dat wou ik testen :)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

En aangezien ik niet graag iets post zonder bewijzen, zeker als er aan getwijfeld wordt :-)

> ----- Original Message -----
> From: "Mail Delivery Subsystem" <[email protected]>
> To: <[email protected]>
> Sent: Sunday, July 06, 2003 6:20 PM
> Subject: Returned mail: see transcript for details
>
>
> > The original message was received at Sun, 6 Jul 2003 18:20:36 +0200
> > from 241.14-201-80.adsl.skynet.be [80.201.14.241]
> >
> > ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
> > <[email protected]>
> > (reason: 550 Administrative prohibition)
> >
> > ----- Transcript of session follows -----
> > ... while talking to mail-in.tiscali.be.:
> > >>> DATA
> > <<< 550 Administrative prohibition
> > 554 5.0.0 Service unavailable
> >

In bovenstaande quote werden enkel de mailadressen aangepast.
Als ik dezelfde mail nadien zond naar hetzelfde Tiscali-mailadres - maar dan niet in BCC natuurlijk -, dan werd de mail zonder problemen afgeleverd (maar dat kan ik niet zo gemakkelijk bewijzen :wink: ).

En dit is niet de enige keer geweest dat ik een mailing mail terugkreeg van Tiscali. Maar soit, het kan zijn dat het opgelost is nu - vorige week woensdag (12/11) gaf een mailing in ieder geval nog aanleiding tot een returnmail :?

MAAR ik moet inderdaad toegeven dat het erop lijkt dat de prohibitie weggevallen is (en dat concludeer ik na een test van mezelf :wink: ).
Ik denk dus direct aan een complottheorie : er zit hier ergens een admin van Tiscali mee te lezen die gauw de setup van hun mailservers veranderd heeft (uit angst dat TheOddity Tiscali aan de schandpaal ging nagelen :lol: ).
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Niemand vraagt iets, moet ik nu echt aannemen dat ik de enige dommerik ben die niet weet wat BCC, TO en CC betekend :oops:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Cueboy,

Hehe, ik had je reactie verwacht :). Maar ze wel al een tijdje oud eh die notify :). Nu, ik ken geen admins bij Tiscali en voorlopig, denk ik niet dat er véél hier rondneuzen, dat zal pas gebeuren als we ze idd aan de schandpaal rijgen.. maybe eens doen :). Weet nooit voorwat het goed is. Neen.
Het kan zijn dat het een tijdelijke fout was... en dat die ondertussen al is opgelost. Het kan zijn, dat het slechts bepaalde servers zijn die last vertonen.. zoals meon suggereerde met slechts bepaalde blacklisted servers. Dus kan nog altijd bij Skynet liggen, maar eventueel ook aan enkele of een server bij Tiscali...wat handig zou zijn is de notify die t.r.i.n ontvangt...

Mahi,
TO: AAN (dus aan wie je de mail stuurt)
CC: Carbon Copy (wie een copie krijgt van de mail)
BCC: Blind Carbon Copy (zelfde als CC, maar niemand ziet aan wie de mail allemaal gestuurd is...)

Bij CC ziet iedereen alle adressen wie een copy ontvangen hebben. BCC ziet niemand de adressen...:)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

The Oddity schreef:Maar ze wel al een tijdje oud eh die notify :).

Het was de enige die ik nog terugvond. En waarom had ik deze nog en die die er op volgenden niet meer ? Omdat ik een van de eerste malen dat ik het probleem vaststelde de returnmail heb geforward naar mijn 'Tiscali-contact'.
Daarna heb ik de foutmeldingen systematisch gedelete. Maar, zoals reeds gezegd, heb ik op woe. 12/11 nog zo'n foutmelding gekregen, maar hier heb ik geen 'harde' bewijzen meer van :-)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Thx Oddity, wat zou ik moeten beginnen zonder jou :-D
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

No problem Mahi,

Cueboy, het kan misschien een tijdelijke maatregel geweest zijn om mails zoals sobig ofzo tegen te houden... geen schitterende manier.. maar kom.. een mogelijkheid :).
Btw ik geloof je wel zenne, dat je véél probs al gehad hebt.. maar dat het een policy (definitieve) zou zijn, dat zou er niet in gaan bij mij...vandaar dat ik direct getest heb.

Kan ook gewoon iets fout zijn op de server of geweest zijn.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Aha, de plot thickens, of misschien toch niet... daarom dit bericht : dus gisteren zelf ook een mail gestuurd naar Tiscali, en zie wat ik vandaag krijg (alweer zijn enkel de mailadressen aangepast) :

----- Original Message -----
From: "Mail Delivery Subsystem" <[email protected]>
To: <[email protected]>
Sent: Friday, November 21, 2003 5:47 PM
Subject: Warning: could not send message for past 4 hours

> **********************************************
> ** THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY **
> ** YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE **
> **********************************************
>
> The original message was received at Thu, 20 Nov 2003 23:12:21 +0100 (MET)
> from ferengi.skynet.be [195.238.2.126]
>
> ----- Transcript of session follows -----
> ... while talking to mail-in.tiscali.be.:
> >>> DATA
> <<< 451 Could not complete sender verify callout
> <[email protected]>... Deferred: 451 Could not complete sender verify callout
> <<< 503 valid RCPT command must precede DATA
> ... while talking to mailer.tiscali.be.:
> >>> DATA
> <<< 451-could not connect to meel.advalvas.be [194.7.83.67]: Connection timed out
> <<< 451-Could not complete sender verify callout for <[email protected]>.
> <<< 451-The mail server(s) for the domain may be temporarily unreachable, or
> <<< 451-they may be permanently unreachable from this server. In the latter case,
> <<< 451-you need to change the address or create an MX record for its domain
> <<< 451-if it is supposed to be generally accessible from the Internet.
> <<< 451 Talk to your mail administrator for details.
> <[email protected]>... Deferred: 451-could not connect to meel.advalvas.be [194.7.83.67]: Connection timed out
> <<< 503 valid RCPT command must precede DATA
> Warning: message still undelivered after 4 hours
> Will keep trying until message is 2 days old
>

Als ik bovenstaande goed begrijp, gebeurt er door Tiscali een check bij Advalvas (ik gebruik als returnadres niet mijn Skynet-, maar wel Advalvas-adres) om te zien of mijn mailadres bestaat ?
Is dit juist ? En is dit een courante praktijk ? (ik veronderstel dat dit gebeurt om mails van fake-adressen te filteren of zoiets)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja dat gebeurt normaal wel, de ene mailserver doet dat wel de andere niet..

Blijkbaar is advalvas gewoon slecht bereikbaar... lijkt mij niet iets dat te zien heeft met die bcc :)

Nuja, ondertussen hebben we nog steeds geen notify van trin eh :).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

De oorzaak is een spamcheck die Tiscali toepast.
Vorige maand was er op be.providers een stevige discussie over tussen medewerkers van providers. zie thread van:
http://groups.google.be/groups?q=%22Try ... gle+zoeken
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Probleem blijft. Ik kan vanop Skynet geen mails sturen naar die Tiscali-abonnee.

Ik moet wel toegeven dat ik in deze nieuwsbrief wel html opmaak gebruik: beetje tekst onderlijnen en in een kleurtje, en in de mail staat ook een prentje, waarvan de bron op mijn webspace staat.

Misschien daarmee dat Tiscali deze mail als "spam" aanziet en deze weigert ? Ik zal eens een gewone mail sturen, enkel in tekst. Misschien werkt dat. Antwoord op maandag, de persoon in kwestie is op weekend. :mrgreen: :mrgreen:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zal je niet helpen. Of de heren van Skynet en Tiscali moeten inmiddels tot overeenkomst komen, nu is 30% van alle spam bij Tiscali afkomstig van Skynet.
http://groups.google.be/groups?hl=nl&lr ... e%2Bzoeken
zie antwoord Glenn Plas.

Wat ik begrijp is dat Tiscali controleert op een geldig return en afzender adres. Misschien gebruik je daar een adres met een ongeldige domeinnaam? (Met zoiets als NOSPAM ertussen?
Zet er eens een geldig adres neer, dan zal het wel werken.
Laatst gewijzigd door Limburg 22 nov 2003, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De inhoud van je mail is niet zo zeer belangrijk.. het is gewoon een niet zo successvole controle die ze doen.. waardoor ook niet-spam wordt afgescheept....

Ik zou zeggen.. eventueel niet direct bcc mailen... zeker naar de mensen die je kan vertrouwen gewoon mailen.. de andere: bcc.. en hopen dat hij door de controle glipt doordat de servers eens reageren :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”