Verhoging uploadsnelheid?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Nee geen boostpack , modem al paar gereset..
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

DimaX schreef:Nee geen boostpack , modem al paar gereset..

Idem hier, ik geraak niet boven de 26 KB/s (zoals vroeger), waarschijnlijk gaat het in fasen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zone 09 : upload Oké
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

area32 schreef:
DimaX schreef:Nee geen boostpack , modem al paar gereset..

Idem hier, ik geraak niet boven de 26 KB/s (zoals vroeger), waarschijnlijk gaat het in fasen.

zal meer met de regio te maken hebben, upgrades worden niet allemaal over heel belgie tegelijk gestartd
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

afwachten dus.. zone 059
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik blijf het jammer vinden dat het boostpack nu nutteloos is geworden voor mij. Vorige maand kwam ik maar aan 33gig of zo, dus nog meer volume hoeft niet voor mij. Denk trouwens dat de meeste boosters liever een hogere upload gezien hadden ipv wat ze ons nu ter vervanging willen bieden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk dat dat probleem bij Belgacom ligt. De reden waarom Dommel een boostupload kon geven, is omdat Belgacom dat ook deed.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jonge jonge, wat een probleem
nu kan je boosterpack hebben zonder meer betalen ....
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

LoSeR schreef:jonge jonge, wat een probleem
nu kan je boosterpack hebben zonder meer betalen ....


Tja, normaal gezien zouden mensen content moeten zijn als ze minder moeten betalen maar blijkbaar niet :eek: de wereld op zijn kop. :lol:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Tja dan mist ge totaal waar het bij mij, en waarschijnlijk nog meer boosters, om gaat: een hoge upload.

DE hoge upload was een jaar geleden voor mij een van de redenen waarom ik zo hard twijfelde tussen Dommel en EDPnet.
Ik zou nog liever mijn boostpack blijven betalen als ik er 640kbit, misschien zelfs nog 512kbit (met nog iets anders lekkers) voor zou krijgen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Draco888 schreef:Tja dan mist ge totaal waar het bij mij, en waarschijnlijk nog meer boosters, om gaat: een hoge upload.

DE hoge upload was een jaar geleden voor mij een van de redenen waarom ik zo hard twijfelde tussen Dommel en EDPnet.
Ik zou nog liever mijn boostpack blijven betalen als ik er 640kbit, misschien zelfs nog 512kbit (met nog iets anders lekkers) voor zou krijgen.

ma die optie zit er niet in omdat belgacom dat niet aanbiedt..
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ja dat weet ik ook wel.
Maar technisch is het mogelijk he.
En ik druk gewoon mijn wens hierover uit, en waarschijnlijk die van nog anderen met boostpack.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Draco888 schreef:Ja dat weet ik ook wel.
Maar technisch is het mogelijk he.
En ik druk gewoon mijn wens hierover uit, en waarschijnlijk die van nog anderen met boostpack.

technisch was het ervoor ook al mogelijk
mijn punt: omdat het nu zonder extra te betalen kan is geen reden om ineens te eisen dat er moet boosterpack komen met nog hogere snelheden, want dat zou je van in het begin kunnen doen
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

LoSeR schreef:
Draco888 schreef:Tja dan mist ge totaal waar het bij mij, en waarschijnlijk nog meer boosters, om gaat: een hoge upload.

DE hoge upload was een jaar geleden voor mij een van de redenen waarom ik zo hard twijfelde tussen Dommel en EDPnet.
Ik zou nog liever mijn boostpack blijven betalen als ik er 640kbit, misschien zelfs nog 512kbit (met nog iets anders lekkers) voor zou krijgen.

ma die optie zit er niet in omdat belgacom dat niet aanbiedt..


Toch wel, op de Belgacom Office XL http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_pop_offprem&detailPage=hbs_adsl_pop_offprem_detail heb je 640 Kbps upstream (4.6 Mbps down). Dus ze hebben er een profiel voor, Dommel netconnect pro gaat echter enkel tot 4.6 Mbps down en 512 kbps up. (misschien is dat ook de reden dat ze dit niet aanbieden)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

DimaX schreef:afwachten dus.. zone 059


De upload is al hoger ze (Oostende).
Afbeelding
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Kurt Breezer schreef:
DimaX schreef:afwachten dus.. zone 059


De upload is al hoger ze (Oostende).


hier nog altijd zelfde :-(
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Helaas vallen de netconnect plus abo's buiten de boot :cry: .Pffffff geen hogere upload haal max 31kb/s. :twisted:
Live life to the Max
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

pfff mijne upload speed is nog steeds zelfde ! :?
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Kan ik best het Boostpack ook maar afzeggen... wat zijn we er nu nog mee ?
haal nog steeds maar max 40k
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Upload 45-60kbyte/s maar wel nogal onstabiel :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

hoy69 schreef:nope, 36uur disconnect is enkel voor gewone pppoe sessies. als je een vaste ip adres hebt is dat niet (net zoals de office produkten van belgaom) en mocht je het niet weten, als je bij belgacom een pro of office pakket hebt (pro bestaat al zelfs nie meer) heb je zelfs geen downloadlimiet ;)
Hier een pro compact op m'n werk en toch hebben we iedere 36u een disconnect. Thuis een netconnect plus en ook iedere 36u een disconnect. Bij alle andere bedrijven waar ik een pro compact of netconnect plus heb geïnstalled ook 36u disconnect. Heel stipt zelfs, nooit geen seconde vroeger of later... Heb dit onderzocht omdat m'n VPN connecties op 'random' tijden werden 'afgesloten'. Bleek dus mooi die 36u disconnect te zijn.
Zou hier wel graag van af zijn.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Told you ... afhankelijk van het Turboline netwerk, die infra forceert de disconnects.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:Told you ... afhankelijk van het Turboline netwerk, die infra forceert de disconnects.

idd, TurboLine: Easynet: disconnects, Dommel: disconnects
Broba II: EDPNet: geen disconnects gehad (volgens mijn router log toen)
Afbeelding
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

Ken schreef:
hoy69 schreef:nope, 36uur disconnect is enkel voor gewone pppoe sessies. als je een vaste ip adres hebt is dat niet (net zoals de office produkten van belgaom) en mocht je het niet weten, als je bij belgacom een pro of office pakket hebt (pro bestaat al zelfs nie meer) heb je zelfs geen downloadlimiet ;)
Hier een pro compact op m'n werk en toch hebben we iedere 36u een disconnect. Thuis een netconnect plus en ook iedere 36u een disconnect. Bij alle andere bedrijven waar ik een pro compact of netconnect plus heb geïnstalled ook 36u disconnect. Heel stipt zelfs, nooit geen seconde vroeger of later... Heb dit onderzocht omdat m'n VPN connecties op 'random' tijden werden 'afgesloten'. Bleek dus mooi die 36u disconnect te zijn.
Zou hier wel graag van af zijn.


dat zijn ok, nu begrijp ik het , geen echte pro's zoals ze vroeger waren.
Een nieuw produkt die pppoe'd maar altijd met zelfde ip adres (om de 36 uur) de pro's van vroeger noemen nu denk ik gewoon office
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Wanneer ik grotere bestanden upload via ftp haal ik (verschillende servers geprobeerd) nooit meer dan 42kb/s, dit is ook stabiel.

Via de speedtest hier haal ik gewoon 52kb/s, is er iemand die hier een verklaring voor heeft of zijn de ervaringen ook zo dat er effectief maar 42kb/s gehaalt wordt ?

Ook getest op verschillende tijdstippen van de dag, dit kan ook uitgesloten worden.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Volledig normaal. Up en downloaden gaat vaak in booms en busts, en als het download of upload bestand te klein is dan geeft dat een beetje een vertekend beeld.
Als ge 52-53kByte haalt op de speedtest zult ge 42-43kByte stabiele upload hebben.
In mijn Azureus seed ik tegen 43kByte constante snelheid (wel aantal totale connecties beperkt).
Metaldennis
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2008, 23:45

De uploadsnelheid is hier (zone 03 542, Ekeren) nog altijd niet boven de 27KB/s gestegen; zijn er nog mensen uit deze streek die hetzelfde ervaren, of moet ik het probleem hierthuis zoeken (binnenbekabeling)? Modem is al enkele keren gereset geweest, maar de uploadsnelheid stijgt niet verder. Ik zit zo'n twee kilometer van de centrale verwijderd en haal de volle downloadsnelheid (tegen de 420KB/s). Iemand een idee?

Grtz
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ruben schreef:Wanneer ik grotere bestanden upload via ftp haal ik (verschillende servers geprobeerd) nooit meer dan 42kb/s, dit is ook stabiel.

Via de speedtest hier haal ik gewoon 52kb/s, is er iemand die hier een verklaring voor heeft of zijn de ervaringen ook zo dat er effectief maar 42kb/s gehaalt wordt ?

Ook getest op verschillende tijdstippen van de dag, dit kan ook uitgesloten worden.

Is normaal, bestandsgrootte voor upload is wat te klein(speed test). Toen het nog 256 was haalde ik 35KB/s terwijl het in werkelijkheid 26/27KB/s was. Nu met 448 heb ik een test gedaan door 1GB te uploaden. Gemiddelde was ook ongeveer 42KB/s, wat normaal is voor 448.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Metaldennis schreef:De uploadsnelheid is hier (zone 03 542, Ekeren) nog altijd niet boven de 27KB/s gestegen; zijn er nog mensen uit deze streek die hetzelfde ervaren, of moet ik het probleem hierthuis zoeken (binnenbekabeling)? Modem is al enkele keren gereset geweest, maar de uploadsnelheid stijgt niet verder. Ik zit zo'n twee kilometer van de centrale verwijderd en haal de volle downloadsnelheid (tegen de 420KB/s). Iemand een idee?

Grtz


Ik zit ook op oude upload snelheid...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mss moet je eens ticket maken of moeten ze toch centrale per centrale manual aanpassen.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

ljd schreef:Mss moet je eens ticket maken of moeten ze toch centrale per centrale manual aanpassen.


Ticket aangemaakt 13 dagen geleden... :|
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

laurens7 schreef:vanaf 01/02/2008 zal het mogelijk zijn om een boostpack op elk moment op te zeggen zonder extra kosten.


Iemand een idee hoe we dit moeten opzeggen?
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nysos schreef:
laurens7 schreef:vanaf 01/02/2008 zal het mogelijk zijn om een boostpack op elk moment op te zeggen zonder extra kosten.


Iemand een idee hoe we dit moeten opzeggen?


Eens bellen :roll:
Metaldennis
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2008, 23:45

Over die onjuiste (oude) uploadsnelheid: ik heb er eens voor gebeld (technische dienst), dat werd onmiddelijk vanop afstand opgelost; nu haal ik een goei 40KB/s upload.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Metaldennis schreef:Over die onjuiste (oude) uploadsnelheid: ik heb er eens voor gebeld (technische dienst), dat werd onmiddelijk vanop afstand opgelost; nu haal ik een goei 40KB/s upload.


ik zal maandag dan ook maar eens bellen :wink:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

boost opzeggen: bellen/mailen?
Mijn # gb's staat nnog altijd op 120. Ging toch 30gb derbij zijn? Blijkbaar hebben ze de aanpassingen nog niet eens doorgevoerd. En had ook wel verwacht om te kunnen opzeggen via de site
En der is ook iets mis met hun SSL. Moet nu telkens via IE surfen, omdat FF mij tegenhoudt omdat het niet veilig is
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

frado schreef:En der is ook iets mis met hun SSL. Moet nu telkens via IE surfen, omdat FF mij tegenhoudt omdat het niet veilig is


In FF de oudere SSL varianten aanvinken :-)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Is hier nog iemand van zone 059 dat upload snelheid nog steeds oude is ? Want aan de telefoon zeiden ze dat men moest iets updaten en dat gaat gelijdelijk en dat ik nog moest wachten... Maar met andere dommel accaunt (netconect plus) van een kennis haal ik 50 kb/s (ook van zone 059) . :roll:
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Getest met andere modem was alles ok, nog een keer gebeld en ze moesten dus wel iets instellen in het modem. nu alles ok :-)
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Burny schreef:In FF de oudere SSL varianten aanvinken


Dat is niet genoeg. Ik heb altijd elke variant of SSL aangevinkt, maar het probleem keert regelmatig terug.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”