e-mail overzetten

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
gunstn
Member
Member
Provider

Hallo,

Ik surf sinds een half uur op dommel, en zou nu graag mijn pa zijn mailbox van telenet overzetten op een ander telenet account die niet word afgezegd zodat mijn pa zijn email adres kan behouden ...
Nu heb ik het eerst verwijderd op "mijn telenet" en wil het nu aanmaken op het andere abbonoment die niet word opgezegd, maar dan krijg ik deze error = email.error.ERRNSIC_00076
Kan dit zijn omdat ik even moet wachten tot telenet hun servers die verwijdering verwerkt hebben of is er een ander probleem ?
Mijn pa zou namelijk niet graag zijn email adres kwijtzijn ...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ken de TN plicy niet hierover, maar idd vaak duurt het ff voor dat verwerkt is, en sommige ISPs houden het zelfs langer bij.

Maar waarom laat ge u pa niet een goede Gmail of zo (Yahoo,..) nemen? Gratis, en geen last meer als ge nog is van provider wilt overstappen.

Beter in 1 keer de korte pijn, heb hetzelfde gedaan toen ik van BGC-> Dommel ging. Beklaag me alleen maar dat . . . Ik dat niet eerder heb gedaan lol (Scarlet -> Skynet).
mala
Plus Member
Plus Member
Provider

Is de Telenet account opgezegd? Dan worden de email-adressen 6 maand geblokkeerd bij Telenet.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
gunstn
Member
Member
Provider

Dat account is nog niet opgezegd ...
maar mijn pa wil niet overstappen omdat iedereen nu al dat adres kent en hij gebruikt het ook voor semi proffesionele redenen ...(brandweer)
heb hem nu ff weer op mijn vorige account aangemaakt, want anders verliest hij al die emails die ondertussen verzonden worden naar hem, ik ga denk ik vanavond is bellen naar telenet en is vragen hoe ik dat best kan doen ...
gunstn
Member
Member
Provider

Mijn pa gaat nu de gratis email van dommel gebruiken, omdat hij dan nog altijd met outlook kan werken :)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Provider

gunstn schreef:Mijn pa gaat nu de gratis email van dommel gebruiken, omdat hij dan nog altijd met outlook kan werken :)
:???:

Ge kunt met Gmail ook outlook gebruiken ze lol, ge kunt het zelfs ook op uw GSM/PDA gebruiken.
Citeer:
E-mailclient configureren: Outlook Express en Outlook 2002 (alleen voor Windows)
Uw client automatisch configureren:

1. Voer het hulpprogramma voor automatische configuratie uit. (U kunt ook uw client handmatig configureren.)
2. Klik op 'Openen' en selecteer het programma dat u met Gmail wilt gebruiken.
3. Voer uw Gmail-gebruikersnaam (alles vóór '@gmail.com') in het veld 'E-mailadres:' in.
4. Voer uw naam in het veld 'Weergegeven naam:' in.
5. Klik op 'Configureren'.

U hebt uw client geconfigureerd, zodat u Gmail-berichten kunt verzenden en ontvangen.

Uw client handmatig configureren:

1. POP voor uw GMail-account inschakelen.
2. Open Outlook of Outlook Express.
3. Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts...'.
4. Klik op 'Toevoegen' en vervolgens op 'E-mail...'.
5. Voer uw naam in het veld 'Weergegeven naam:' in en klik op 'Volgende'.
6. Voer uw volledige e-mailadres voor Gmail ([email protected]) in het veld 'E-mailadres:' in en klik op 'Volgende'.
7. Voer 'pop.gmail.com' in het veld 'Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP):' in. Voer 'smtp.gmail.com' in het veld 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP):' in.
8. Klik op 'Volgende'.
9. Voer uw Gmail-gebruikersnaam (inclusief '@gmail.com') in het veld 'Accountnaam:' in. Voer uw Gmail-wachtwoord in het veld 'Wachtwoord:' in en klik op 'Volgende'.
10. Klik op 'Voltooien'.
11. Markeer 'pop.gmail.com' onder 'Account' en klik op 'Eigenschappen'.
12. Klik op de tab 'Geavanceerd'.
13. Vink onder 'Uitgaande e-mail (SMTP)' het vakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'.
14. Voer '465' in het veld 'Uitgaande e-mail (SMTP):' in.
15. Vink onder 'Inkomende e-mail (POP3)' het vakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'. De poort wordt gewijzigd in 995.
*De volgorde van de velden met de servers voor uitgaande en inkomende e-mail is afhankelijk van de versie. Zorg ervoor dat u in elk veld de juiste informatie invoert.
16. Klik op de tab 'Servers' en vink het vakje aan naast 'Voor deze server is verificatie vereist'.
17. Klik op 'OK'.

U hebt uw client geconfigureerd, zodat u Gmail-berichten kunt verzenden en ontvangen.

Gmail zelf geeft ook hulp hierover btw:
http://mail.google.com/support/
Gewoon ff naar "acces choises" zien POP en IMAP werken beide met outlook. Gewoon ff op klikken en ge kunt zelfs kiezen voor welke versie ge hulp wilt.
Staan trouwens nog prentjes bij ook :-)
gunstn
Member
Member
Provider

Mja, kwas er ook achtergekomen dat je met gmail ook kunt werken met outlook, maar mijn pa gaat die van dommel gebruiken we zijn toch niet van plan om vroeg over te stappen van dommel ;)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”