Ik heb me een Linksys router BEFSR41 aangeschaft. Heb ik nu nog een modem nodig ?
Want mijn speedtouch home is omgebouwd tot router. Is dit toch omkeerbaar, of heb ik die nu helemaal niet meer nodig ?
Linksys router BEFSR41
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Administrator
- Contacteer:
mja, nu kan ik niet meer volgen.
Dit gaat mijn opstelling zijn:
ISP -> Modem -> Router -> pc1,pc2,pc3,pc4
Mijn modem moet dus altijd opstaan, en de router moet inloggen. Of zie ik dit verkeerd.
Want nu logged mijn modem in, en wordt er al vanalles geblokkeerd, wat niet de bedoeling is. Dat moet deze router gaan doen.
Dit gaat mijn opstelling zijn:
ISP -> Modem -> Router -> pc1,pc2,pc3,pc4
Mijn modem moet dus altijd opstaan, en de router moet inloggen. Of zie ik dit verkeerd.
Want nu logged mijn modem in, en wordt er al vanalles geblokkeerd, wat niet de bedoeling is. Dat moet deze router gaan doen.
-
- Administrator
- Contacteer:
surf naar http://10.0.0.138
dan bij PPP connections, duid je "off" aan, en dan "apply", dan gaat hij uitloggen, je krijgt hier een melding van.
dan klik je op "save all", voilla, nu logged de modem niet meer zelf in, en kan de router zonder problemen een PPPoE connectie met de modem maken
dan bij PPP connections, duid je "off" aan, en dan "apply", dan gaat hij uitloggen, je krijgt hier een melding van.
dan klik je op "save all", voilla, nu logged de modem niet meer zelf in, en kan de router zonder problemen een PPPoE connectie met de modem maken
SeNsEi Ze0n schreef:surf naar http://10.0.0.138
Heb vandaag eindelijk alles kunnen installeren, en PPP connections OFF gezet. Doch indien ik nu naar 192.168.1.1 ga en voor PPPoE connectie kies, mijn username en login geef, en dan wil connecten zegt ie dat hij geen pppoe connectie kan maken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon een idee...
Kan je die modem niet gewoon in bridged mode plaatsen ?
Op die manier krijgt je router op zijn WAN interface het normale IP-adres dat je van je provider krijgt, en is de modem transparant.
Je modem zal dan ook nog altijd aanloggen.
Kan je die modem niet gewoon in bridged mode plaatsen ?
Op die manier krijgt je router op zijn WAN interface het normale IP-adres dat je van je provider krijgt, en is de modem transparant.
Je modem zal dan ook nog altijd aanloggen.
-
- Deel van't meubilair
Zelf heb ik geen Speedtouch ding... het enige dat ik weet is dat hij bridging ondersteuning heeft.
Wel kon ik via Google dit alvast vinden http://www.netintegrity.com.au/webalcatelbridge.html
Voor zover ik kan uitmaken uit het artikel doet de modem dan ook geen login meer (in tegenstelling tot wat ik eerder dacht). Je kan echter PPPoE configuraties ingeven op je LinkSys... dus misschien is dit zelfs nog beter.
Het enige waar je moet op letten is hoe je nog aan je modem kan eens hij in bridging mode staat (reset misschien ?)... aangezien hij dan niet meer zal beschikken over de 10.0.0.138 interface (veronderstel ik).
Enfin... leuke experimentjes
Edit1:
Nog een goede URL die uitleg geeft over bridging met de Speedtouch (vooral de tekening zou duidelijk moeten zijn voor jou setup)... http://www.petri.co.il/alcatel_bridge.htm
Blijkbaar is het ook zo dat je 10.0.0.138 interface behouden blijft... je kan er dus nog steeds aan (misschien wel je subnetmask tijdelijk aanpassen).
Edit2:
En als je toch wil dat de modem de dialing doet... dan kan je hem in DHCP spoofing zetten.
Enfin, mogelijkheden genoeg... en alles is bijna te vinden op de laatste URL die ik gegeven heb. (het feit dat het een Home, Pro of 510 is maakt volgens mij niets uit).
[mod="The Oddity"]
Posts even samengezet. Maakt de topic overzichtelijker. Als regged member kan je je post editten.[/mod]
Wel kon ik via Google dit alvast vinden http://www.netintegrity.com.au/webalcatelbridge.html
Voor zover ik kan uitmaken uit het artikel doet de modem dan ook geen login meer (in tegenstelling tot wat ik eerder dacht). Je kan echter PPPoE configuraties ingeven op je LinkSys... dus misschien is dit zelfs nog beter.
Het enige waar je moet op letten is hoe je nog aan je modem kan eens hij in bridging mode staat (reset misschien ?)... aangezien hij dan niet meer zal beschikken over de 10.0.0.138 interface (veronderstel ik).
Enfin... leuke experimentjes
Edit1:
Nog een goede URL die uitleg geeft over bridging met de Speedtouch (vooral de tekening zou duidelijk moeten zijn voor jou setup)... http://www.petri.co.il/alcatel_bridge.htm
Blijkbaar is het ook zo dat je 10.0.0.138 interface behouden blijft... je kan er dus nog steeds aan (misschien wel je subnetmask tijdelijk aanpassen).
Edit2:
En als je toch wil dat de modem de dialing doet... dan kan je hem in DHCP spoofing zetten.
Enfin, mogelijkheden genoeg... en alles is bijna te vinden op de laatste URL die ik gegeven heb. (het feit dat het een Home, Pro of 510 is maakt volgens mij niets uit).
[mod="The Oddity"]
Posts even samengezet. Maakt de topic overzichtelijker. Als regged member kan je je post editten.[/mod]
-
- Deel van't meubilair
Nogmaals... ik heb zelf zo'n ding niet, maar...
Was het tweaken net niet om er een router/NAT van te maken ? (dacht trouwens dat tweaken niks te maken had met de pure settings, maar wel met ergens een byte te veranderen in de firmware).
En is nu net dat wat je niet wil, maar wel DHCP spoofing ?
Enfin... het leven is aan de durvers
Was het tweaken net niet om er een router/NAT van te maken ? (dacht trouwens dat tweaken niks te maken had met de pure settings, maar wel met ergens een byte te veranderen in de firmware).
En is nu net dat wat je niet wil, maar wel DHCP spoofing ?
Enfin... het leven is aan de durvers
vraagje, kan ik deze router/switch ook gewoon gebruiken als hub voorlopig ?
Zodat ik voorlopig verder kan.
Zodat ik voorlopig verder kan.
-
- Deel van't meubilair
Ik zie niet in waarom het niet zou gaan...
Heb nu juist eens de router achter de modem geplaatst en op auto.ip gezet. Met 1 pc kan ik nu verder surfen.
Zet ik hem op PPPoE doet het helemaal niets.
Met die andere 3 pcs geraak ik zelfs niet op http://192.168.1.1 , en het netwerk marcheert ook al niet meer.
Zet ik hem op PPPoE doet het helemaal niets.
Met die andere 3 pcs geraak ik zelfs niet op http://192.168.1.1 , en het netwerk marcheert ook al niet meer.
-
- Deel van't meubilair
Eerste vraag... hoe staat je modem momenteel ingesteld ?
DHCP spoofing, bridged mode, NAT, ... ?
DHCP spoofing, bridged mode, NAT, ... ?
-
- Administrator
- Contacteer:
kijk eens bij www.bruring.com en daar welk 2e deel van de tweak je gekozen hebt, is dat nat of zonder nat? (als je dit nog niet gedaan hebt, doe dit dan )
-
- Deel van't meubilair
In jouw situatie mag je geen NAT gebruiken.. wel DHCP spoofing of bridging.
Lees de vorige posts er terug op na... en zorg dat dat eerst in orde is
Lees de vorige posts er terug op na... en zorg dat dat eerst in orde is