Dag allen,
Ik heb hier de lijst van topics doorlopen maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag, dus dacht ik me even te registeren en hem hier te vragen.
Ik heb dus een verbinding via Dommel en een router van Belgacom (zo'n nieuwe met een witte bovenkant (geen blauwe of rode).
[ INFORMATION ]
Numbers of DHCP Clients: 2
Runtime Code Version:
0.80i1 (Mar 24 2007 08:41:52)
Boot Code Version: 0.72.5
Hardware Version: 01A
Serial Num: J7*******
[/INFORMATION]
Alles werkt naar behoren, ik heb namelijk een DHCP server opgezet in de router zelf en ik krijg mooi een IP toegewezen, andere clients ook. Nu wringt het schoentje pas, ik krijg een DNS IP mee van de router zelf (192.168.1.1) maar ik kan niet online tot dat ik zelf, manueel de DNS servers van Dommel ingeef (lokaal op de PC) en dan werkt het wel zonder problemen.
Iemand enig idee waar ik iets in mijn router moet aanpassen dat hij niet 192.168.1.1 moet doorgeven als DNS IP maar wel de servers van Dommel?
Wat ik zelf al geprobeerd heb is het volgende:
Bij Advanced settings - System - DNS : de nodige IP's ingevuld
DHCP enabled gezet natuurlijk...
Iemand ideeen?
DNS gegevens
Ik heb ondertussen ook een firmware update van die bepaalde router geprobeerd, maar dat blijkt uiteindelijk ook niet te werken... (firmware voor verschillende van hun toestellen waaronder CIA6720NB te downloaden op www.belgacom.be/tvinstall ) of de rechtstreekse link : http://geniusfiles.mirrors.skynet.be/bw ... FWU_NL.exe
Nu heb ik helemaal geen idee meer...
Nu heb ik helemaal geen idee meer...
Dommel user
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Normaal hoef je zelfs geen DNS servers in te voeren in je PC en zelfs in je router, dit gaat automatisch. Mocht dit niet zo zijn dan forward je router de DNS requests niet goed. Dit kan aan de ingebouwde firewall liggen van je router of aan je pc.
Oplossing: andere modem/router of deze router omruilen.
Oplossing: andere modem/router of deze router omruilen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)