Welke java ide gebruiken jullie ?
-
- Member
- Contacteer:
Gewoon stomme vraag, tis uit interesse welk proggie gebruiken jullie voor te programeren in java ? Ik gebruik vooral jbuilder van borland.
Eclipse + Visual Editor Project Plugin (maakt de interface van eclipse zo dat ge met componenten kunt draggen den droppen zoals in VS.NET)
Ook nen UML plugin voor 't school om UML diagrammas te tekenen (lees te laten creëeren )
Ook nen UML plugin voor 't school om UML diagrammas te tekenen (lees te laten creëeren )
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Euh... notepad (tegenwoordig meer dreamweaver omdat die handige kleurtjes zet)
Ik heb wel eens JBuilder gebruikt en dat vond ik erg leuk
Maar kom, ik moet gelukkig niet teveel met java bezig zijn (enkel voor de speed test).
Ik heb wel eens JBuilder gebruikt en dat vond ik erg leuk
Maar kom, ik moet gelukkig niet teveel met java bezig zijn (enkel voor de speed test).
Laatst gewijzigd door NuKeM 10 sep 2004, 23:27, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
jGrasp hiero
Hier ook JBuilder.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
meon schreef:Ik ken er niks van, maar hoe is Visual J++ (.net) ten opzichte van die dingen eigenlijk?
is Microsoft nie gestopt mee de ontwikkeling van visual j++ ik heb der ergens iets van gelezen meen ik mij te herrinneren het zou iets te maken hebben mee een rechtszaak die sun microsystems (uitvinders van java) aangespannen heeft tegen microsoft
Registered Linux user #286313
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat zou vreemd zijn aangezien het in Visual Studio .NET steekt
Maar dan wel in de vorm van Visual J# ... wat is het verschil eigenlijk ? Java is blijkbaar niet altijd java?
Maar dan wel in de vorm van Visual J# ... wat is het verschil eigenlijk ? Java is blijkbaar niet altijd java?
Even een omschrijving uit de VS.NET 2003 documentatie gehaald:
Microsoft Visual J# .NET
Visual J# can be used by developers who are familiar with the Java-language syntax to build applications and services on the .NET Framework using the Visual Studio .NET 2003 IDE. Visual J# also supports most of the functionality found in Visual J++, including Microsoft extensions.
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Divino schreef:Ook nen UML plugin voor 't school om UML diagrammas te tekenen (lees te laten creëeren )
Welke plugin is dat. Ik moet namelijk ook soms UML diagrammas tekenen en ik doe dat met de hand
Met pc zou wel beter zijn
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Websphere Development Studio Client (WDSCi)... wat eigenlijk Eclipse is, maar met veel extra features.
Snakehit schreef:Divino schreef:Ook nen UML plugin voor 't school om UML diagrammas te tekenen (lees te laten creëeren )
Welke plugin is dat. Ik moet namelijk ook soms UML diagrammas tekenen en ik doe dat met de hand
Met pc zou wel beter zijn
Omondo voor Eclipse is die plugin
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
SeNsEi Ze0n schreef:emacs
hier schrijven we op school alle progs in, en meer heb je niet nodig
Voor een 'Hello world' style programma is dit inderdaad meer dan voldoende, wanneer je echter bezig bent met vrij complexe web applicaties en services dan is het hebben van een goede IDE met ditto geintegreerde test/debug environment toch wel een enorm voordeel.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
SeNsEi Ze0n schreef:Mja wij moeten hier ook al de programma's op papier schrijnven op het examen en eigelijk is dat de enige manier om de commands volledig en goed te kennen, maar natuurlijk biedt een IDE een enorm voordeel.
Heb ik altijd al absurd gevonden... syntax van een taal van buiten leren brengt je weinig voordeel (da's iets dat je wel doet wanneer je het dagelijks gebruikt).
Voor talen zoals C die slechts enkele tientalle instructies kennen is het nog te doen, maar voor de rijke class library die je in Java nodig hebt is het niet echt een bewijs dat je goed kan programmeren.