disconnects regio hasselt?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ik heb hier om het kwartier disconnects
tis de eerste dag dat ik dommel heb... misschien heeft dat er iets mee te maken?
ik heb van mijn telefoonaansluiting tot aan de router wel een 15meter lange van die zwarte dunne telefoonkabel gebruikt, kan dit ermee te maken hebben?zoja hoe kan ik dit oplossen?bestaat er betere telefoonkabel? router tot aan de telefoon brengen is GEEN optie aangezien ik er geen stroom heb

titel aan gepast door Blue-Sky
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wat zijn de sync en snr waarden ?

kzou toch een proberen van modem te zetten waar telefoonlijn binnenkomt (er bestaan verlengkabels), en de lijnwaarden eens vergelijken.

platte telefoonkabel wordt afgeraden, gebruik (ronde) telefoonkabel of UTP kabel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ik woon op een app. ik heb geen stroom in de gang hier waar mijn telefoonstekker is,dus kan geen router/modem daar zetten.
kan ik een utp kabel gebruiken vanaf de telefoonsplitter tot aan mijn router?? die ronde kabel waarover je het hebt? waar vind ik dit?
denk je dat de disconnects kunnen komen door de 15 meter zwarte telefoonkabel die ik gebruik?
nr van de kabel is 6p4c?
ik heb deze gekocht in de mm, enigste telefoonkabel die ze hadden was deze
alvast bedankt...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

predje schreef:denk je dat de disconnects kunnen komen door de 15 meter zwarte telefoonkabel die ik gebruik?
't is een mogelijkheid, maar zeker ben ik dat niet zenne... zoals gezegd, test eens door uw modem in de gang te zetten (tijdelijke opstelling) en vergelijke de sync en snr waardes. als je veel verschil merkt kan je evt. investeren in een nieuwe kabel. maar 't kan ook een kapotte splitter/modem zijn ofzo of gewoon veel ruis op de lijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ik haal trouwens ook maar een downloadspeed van 250 max
langs ftd gezocht en dan langs alt.binz aant downen, dno of ik dan langs de dommel nieuwsgroep bezig ben(heb dat ingesteld bij server), of wat programma ik nodig heb om de nieuwsgroepe tegoei te kunnen zien...
maarja dno, ben toch niet content ervan... op 5 uur tijd ben ik minstens al 15 keer uitgevallen...
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

predje schreef:ben toch niet content ervan, op 5 uur tijd ben ik minstens al 15 keer uitgevallen...
Heel begrijpelijk, maar in 90% van zo'n gevallen ligt dat aan de binnenbekabeling.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Kan ook gewoon het feit zijn dat je te ver vd centrale woont, gegevens uit uw modem/router zouden meer klaarheid kunnen brengen.
Noise margin en Line attenuation hier eens posten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

hier geen disconnects in hasselt (banneux)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Is dit een paar dagen geleden begonnen?

Ik merk hier ook een enorm vreemd gedoe sinds een paar dagen met sync drops & reconnects om de 5min, soms voor een uur of 2, en dan blijft de boel wel gesynced, en dan valt de boel weeral weg.

En die "Near End Indicator: Fast Path FEC Correction" & "Far End Indicator: Fast Path CRC Error" lopen de spuigaten uit. Daarstraks stond hem op 100.000+ :(

Vreemd eraan is dat bijvoorbeeld, mijn opstream van 20 a 22db, nu naar 12 a 14db blijft. En binnenbekaling, don't think so. Staat een full rate splitter waar de kabel binnenkomt, en minder dan 2 meter verder de modem. Heb intussen de kabels vervangen enz, zelfde. Veel te lage db waarden tegenover vroeger.

Mja, in mijn geval verdenk ik de werken dat men verderop in de straat aan het doen zijn... Zal maar is mailen naar Dommel als dit zo blijft.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Kan ook die full rate filter zijn.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Gisterenavond ook af en toe een disconnect, maar ik twijfel of het aan dommel lag of aan men router, want er waren nogal veel connections open. Wat ik raar vond was dat ik ook niet meer op men router kon inloggen, na het internet disconnecte.(alle lampjes behalve WAN waren aan).
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ik woon dus op 1.5km van de centrale
waar kan ik die informatie vinden over Noise margin en Line attenuation??
is echt wel heel irritant die disconnects
de binnenbekabeling is normaal gezien goed... ik gebruik 15m van die ronde zwarte telefoonkabel, en 1 meter van router nr men pc netwerkkabel
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Normaal kan je die vinden als je inlogt op je router/modem.

Vaak is dat 192.168.1.1 of 10.0.0.1
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

predje schreef:ik woon dus op 1.5km van de centrale
waar kan ik die informatie vinden over Noise margin en Line attenuation??
is echt wel heel irritant die disconnects
de binnenbekabeling is normaal gezien goed... ik gebruik 15m van die ronde zwarte telefoonkabel, en 1 meter van router nr men pc netwerkkabel
15 meter is toch veel, je modem korter bij het overgave punt zetten, waar je telefoonlijn in je woning/appartement binnenkomt.
Bij mij thuis zit daar ca. 12 meter kabel tussen, en dat werkt dus al lang zo.

Uit een oude thread...
Ik plak je hier een tekening.
Koppel de overbodige draden los in het overgave punt Belgacom, zoek daar de a en de b ader, dit is het enige paar waar het signaal op zit.(afkomstig van de tf centrale Belgacom)
Van daar uit verbind je een nieuwe afgeschermde kabel naar de plaatst waar je PC staat.
Daar plaatst je de Telefoon doos en sluit je uw nieuwe kabel aan, plaats er een tf toestel in en test.
Plaats nu uw splitter en plaats daar uw telefoon in.
Verbind de onderkant van de splitter met de voorziene kabel naar uw modem of router.
Op deze wijze heb je alle mogelijke oude bedrading in uw woning omzeild.
(veronderstellend dat jij alleen in dit gebouw woont)
Opletten dat je geen andere users afkoppelt van het tf net :!:
Afbeelding
Deze afgeschermde kabel is 'n 2 paar, waar je dus maar 1 paar van nodig hebt.
('n paar is gedraaid haal dus deze niet uit elkaar, zoniet kun je per vergissing 'n draad aansluiten met 'n draad van het aldere paar)
Met in elkaar gedraaid wou ik zeggen getwist
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 29 jan 2008, 19:10, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Geen problemen hier (Godsheide - Hasselt)
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ok
ik heb hier iets gevonden
als iemand mij ermee kan helpen want het is chinees voor mij
Downstream Rate: 2240 kbps
Upstream Rate: 480 kbps
Downstream Margin: 2147483647 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 55 db
Upstream Line Attenuation: 15.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

De downstream margin lijkt me wel ERG veel?
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

en wa kan ik eraan doen?
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

predje schreef: Downstream Line Attenuation: 55 db
lijkt mij toch zeer slecht

heb je nu al eens getest met je modem rechtstreeks aan te sluiten waar telefoon binnenkomt
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Downstream Line Attenuation: 55 db, is dus helemaal niet OK.

Misschien is 'n splitter defect, heb je die al eens vervangen?

Wat ik ook mogelijk is.
Je telefoon paar loopt het hele appartement door en heeft dus 'n te grote verzwakking.
Ook overspraak of (diafonie) genoemd van gesprekken van je buren welke in dezelfde blok wonen.


Zijn er nog buren in je blok, die ADSL hebben en zo ja, functioneert het daar?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

PowerSoft schreef:
predje schreef: Downstream Line Attenuation: 55 db
lijkt mij toch zeer slecht

heb je nu al eens getest met je modem rechtstreeks aan te sluiten waar telefoon binnenkomt
Ik heb ook 55db maar ik zit dan ook 5,5 Km van de centrale. ;)
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

hoi
ik heb mijn router nu korter gezet bij de telefoonaansluiting,
men downloadspeed is verdubbelt en ik heb tot nu toe nog geen disconnects gehad
merci dus alvast aan de mensen die mij hebben geholpen
nu mijn laatste vraag:
ik heb alt.binz voor te downloaden, daar heb ik dommel als nieuwgroep ingestelt
nu ik zoek langs ftd wat ik nodig heb en klik dan het nzb bestand,
dan opent alt.binz en begint hij te downloaden
ben ik dan langs de nieuwsgroep van dommel aan het werken? of zit ik dan op publieke nieuwsgroepen ???
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

predje schreef:hoi
ik heb mijn router nu korter gezet bij de telefoonaansluiting,
men downloadspeed is verdubbelt en ik heb tot nu toe nog geen disconnects gehad
merci dus alvast aan de mensen die mij hebben geholpen
nu mijn laatste vraag:
ik heb alt.binz voor te downloaden, daar heb ik dommel als nieuwgroep ingestelt
nu ik zoek langs ftd wat ik nodig heb en klik dan het nzb bestand,
dan opent alt.binz en begint hij te downloaden
ben ik dan langs de nieuwsgroep van dommel aan het werken? of zit ik dan op publieke nieuwsgroepen ???
je gebruikt dan nieuwsgroepen die op de dommelserver staan(eigenlijk giganews,...)

De meeste nieuwsproviders bevatten alle nieuwsgroepen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”