newsserver access denied?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

on4bam schreef:Ondertussen kan ik sinds zaterdag voormiddag geen connectie meer maken met textnews.
" server textnews.dommel.be rejected your username and password. (Failes connection to netblock restricted feed 'dommel.com) "
Met nog 85 GB te gaan dus ook geen probleem van limieten.


Als je alleen maar van de textserver gebruik maakt, zou je zowiezo geen last hebben van limieten, toch? Dat is toch een peuleschil aan data.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het werkt nog steeds niet. ff settings aangepast naar news.dommel en dat werkt wel. Ik krijg dan wel terug headers van 2005 binnen :-( Met een purge is dat natuurlijk opgelostr.

Toch raar dat textnews het bijna 48 uur laat afweten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Textnews lijkt inderdaad nog steeds down te zijn. News en oldnews echter werken weer aan volle snelheid.
Sido
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2007, 18:54

Hier is het weer niks op 't moment, geen enkele van de drie werkt.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Binaries werken hier nog steeds top...
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Geachte Klant,

We hebben vastgesteld dat u meer dan 8 gelijktijdige sessies hebt geopend op onze newsservers. Om iedereen een eerlijke kans te geven om van onze newsservers te kunnen downloaden vragen we u vriedelijk om het maximum aantal gelijktijdige sessies te verlagen tot 8.
De toegang tot de newsfarm werd voorlopig geblokkeerd voor de periode van 15 minuten. Indien na deze periode het aantal gelijktijdige sessies nog steeds de 8 overstijgt zal uw access weer worden geblokkeerd voor de periode van 15 minuten totdat het maximaal aantal gelijktijdige sessies werd ingesteld op 8.

Indien u verdere vragen heeft, neem dan eerst een kijkje op onze support-paginas via https://crm.schedom-europe.net (klik op "online faq"). Mocht u hier geen antwoord vinden op uw vraag, open dan een ticket via https://crm.schedom-europe.net (klik op "support-desk"), of contacteer ons telefonisch elke werkdag van 09.00 tot 18.00 (+32 70 224 305) of via fax (+32 70 224 305).


met vriendelijke groeten
het dommel.com-team
een schedom nv/sa oplossing
http://www.dommel.com
t + f = +32 70 224 305


Wel vreemd aangezien ik newsleecher gebruik en deze nooit boven de 8 connecties laat gaan :???:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fryelectro schreef:
Geachte Klant,

We hebben vastgesteld dat u meer dan 8 gelijktijdige sessies hebt geopend op onze newsservers. Om iedereen een eerlijke kans te geven om van onze newsservers te kunnen downloaden vragen we u vriedelijk om het maximum aantal gelijktijdige sessies te verlagen tot 8.
De toegang tot de newsfarm werd voorlopig geblokkeerd voor de periode van 15 minuten. Indien na deze periode het aantal gelijktijdige sessies nog steeds de 8 overstijgt zal uw access weer worden geblokkeerd voor de periode van 15 minuten totdat het maximaal aantal gelijktijdige sessies werd ingesteld op 8.

Indien u verdere vragen heeft, neem dan eerst een kijkje op onze support-paginas via https://crm.schedom-europe.net (klik op "online faq"). Mocht u hier geen antwoord vinden op uw vraag, open dan een ticket via https://crm.schedom-europe.net (klik op "support-desk"), of contacteer ons telefonisch elke werkdag van 09.00 tot 18.00 (+32 70 224 305) of via fax (+32 70 224 305).


met vriendelijke groeten
het dommel.com-team
een schedom nv/sa oplossing
http://www.dommel.com
t + f = +32 70 224 305


Wel vreemd aangezien ik newsleecher gebruik en deze nooit boven de 8 connecties laat gaan :???:
heb ik hier ook voor gehad, je moet het op 7 zetten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Bij mij staan ze op 6 in newsleecher en ik krijg ook van die mails :eek:

Voor een keer per maand dat ik iets wil afhalen dan krijg ik zoiets
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Kenneth schreef:Bij mij staan ze op 6 in newsleecher en ik krijg ook van die mails :eek:

Voor een keer per maand dat ik iets wil afhalen dan krijg ik zoiets


Kennelijk hebben ze een script geimplementeerd dat bij het overschrijden van 8 connecties een notification stuurt + block instelt. Ik heb er wel niet veel van gemerkt, maar ja...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Newsleecher met 8 connecties hier. Zolang ik de 'pause'-knop niet misbruik ervaar ik geen problemen. Indien wel krijg ik gewoon een connection-refused voor 1~2 minuten en kan dan weer zonder problemen verder doen. Zo'n mail heb ik nog niet ontvangen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

# January 27 - 2008 - 12:04 AM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: scheduled maintenance newsservers
tonight between 01.00 and 05.00 am on sunday january 27th, we will perform some maintenance on our newscluster. therefor, connections to news.dommel.be, oldnews.dommel.be and textnews.dommel.be might be unavailable until the end of the maintenance-window.


Ik weet niet als iemand dit al gepost heeft?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ljd schreef:
# January 27 - 2008 - 12:04 AM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: scheduled maintenance newsservers
tonight between 01.00 and 05.00 am on sunday january 27th, we will perform some maintenance on our newscluster. therefor, connections to news.dommel.be, oldnews.dommel.be and textnews.dommel.be might be unavailable until the end of the maintenance-window.


Ik weet niet als iemand dit al gepost heeft?


yup , 9 posts terug ...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”