Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
menos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:33

'k heb een ticket geopend, 'k laat iets weten.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Als ik zo ongeveer een 2 uur non stop van de nieuwsservers aan het downloaden ben valt mijn complete internetverbinding telkens weg. Zou dit aan het feit van het downloaden kunnen liggen?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

neen aan je modem die die vele connecties niet meer aankan
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

ljd schreef:neen aan je modem die die vele connecties niet meer aankan


We spreken hier niet over torrents... Dit zijn maar acht connecties, lijkt me sterk dat het ding daaraan bezwijkt... :?
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Volgens het panel van Dommel wordt Dommel geactiveerd op de 15de januari.
Nu heb ik hier gelezen dat als je van Skynet naar Dommel gaat, je niet hoeft te wachten op die activatiedatum.
Ik heb de codes al een week geleden aangekregen en ik heb ze nu eens ingegeven in mijn router en wat blijkt, die slaagt dat op en ik surf nu op Dommel (of ben ik fout??)

Hoe zit het dan juist? Vanaf wanneer loopt mijn contract dan bij Dommel enzovoort?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Kielse schreef:Ik heb de codes al een week geleden aangekregen en ik heb ze nu eens ingegeven in mijn router en wat blijkt, die slaagt dat op en ik surf nu op Dommel (of ben ik fout??)


Je surft dan wel degelijk op dommel, normaal gesproken loopt je contract nu al. Dus je kan gerust gebruik maken van dommel ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Jup, maar de eerste maand begint pas te lopen bij de officiele activatie/overdracht van het signaal, en het volume dat ge tegen dan gebruikt hebt word dus gewoon weggeveegd. Zalig welkomst cadeauke van Dommel :D
Had er in mijn eerste week Dommel al 20gig door gesleurd voor mijn meter gereset werd (officiële reset-datum).

PS: welkom bij Dommel, nooit meer zorgen over limieten ;)
Enjoy the stress free life.
menos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:33

xenne schreef:
menos schreef:Ik zou graag de status hierover volgen via de crm interface (daar kan ik op inloggen), maar wanneer ik via optie 'my packages' op 'I' of op 'U' klik, dan opent zich een nieuw scherm met als melding 'Error.../Fout...'. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Of krijg je hier pas iets te zien wanneer je adsl signaal is geactiveerd? Dat lijkt me niet, toch?
klinkt niet goed. normaal zou je daar moeten kunnen zien voor wanneer de activatie gepland is


:!: Je gebruikt best geen 'speciale' characters in je crm-paswoord. Volgens de helpdesk waren die 'Error' pagina's een gevolg van het gebruik van een '@' in m'n paswoord. :!:

Volgende probleem: ik krijg een adsl signaal op m'n wag200g maar ik kan me niet aanmelden op het dommel netwerk (interface down, op status pagina van de router). Parameters zijn conform de 'sticky'. Volgens de helpdesk zit er te veel ruis op m'n lijn (ik zou op 4.6Mbp moeten zitten, nu zit ik op 2.6), en daardoor zou ik me niet kunnen aanmelden... kan dit? Dommel stuurt alvast een BGC kerel om de lijn na te kijken. Afwachtend dus. *grmbl* bijna 2 maand zonder adsl. Leuk zo een verhuis.
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Even nog een vraagje.
Vroeger toen ik nog Skynet had, kon ik iets downloaden van Rapidshare, router resetten en dan opnieuw downloaden zodat je geen 100 minuten hoefde te wachten.
Ik dacht dat dit bij Dommel hetzelfde was (een dynamisch IP adres bij netconnect), maar blijkbaar is dat niet, want ook al reset ik de router, toch moet ik 100 minuten wachten vooraleer ik opnieuw kan downloaden.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dommel geeft je het zelfde ip terug als je de router reset. Daardoor komt dit. Normaal gesproken 'ververst' je ip om de 36uur.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

L-army schreef:Dommel geeft je het zelfde ip terug als je de router reset. Daardoor komt dit. Normaal gesproken 'ververst' je ip om de 36uur.

hmm... ik krijg wel altijd een ander IP als ik mijn modem eens uittrek zenne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

enkele maad geleden:
Reconnect 99% kans op zelfde ip.

Sinds enkele tijd:
Reconnect 60% nieuwe ip.

dus ik heb geen last van, ik gebruik dat "truckje" dan ook niet echt meer.


toen ik overstapte naar dommel had ik dit ook "nodig" maar nu het er al meer is, heb ik het minder nodig. :-D
Gebruikersavatar
hqql
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2008, 02:41
Locatie: Z-Z-B, Riemst

Hallo, ik ben ook van plan over te stappen op Dommel. Helaas is er in mijn buurt nog geen ADSL2, maar vooralsnog zal de overstap een wereld van verschil zijn!

Na dit topic geheel door te hebben gelezen zijn me toch nog een paar dingen wat onduidelijk.

Ik heb nu internet via Euphony, dit gaat ook over de Belgacom lijn als ik het goed begrepen heb, en er is 1 maand opzegtermijn. Ik heb geen internet via BGC zelf, dus ik moet dit wel zelf opzeggen?


dommel.com schreef:4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.

u bent vanaf nu online op het dommel.com netwerk: veel plezier met uw snelle adsl connectie!


Daar de opzegtermijn bij mijn provider een maand is, en ik na circa 2 weken bericht krijg dat ik kan opzeggen, dan heb ik dus nóg een maand Euphony... Is het niet mogelijk om in die maand al over te stappen en gewoon de Euphony rekening naast de Dommel rekening te betalen? Het zou mij het geld zeer zeker waard zijn!

En hoe kan het dat ze me zeggen mijn gegevens in te vullen terwijl ik mijn oude abbo nog op moet zeggen? Zo zou ik dus een tijdje zonder internet zitten en, nou ja, het is me wat te koud om in deze tijd van het jaar buiten te gaan spelen :P

Bij voorbaat dank voor de hulp! :)
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

Beste dommel-gebruikers,

Ik heb enkele dagen geleden mijn gegevens ontvangen. Mijn contract is opgestuurd/betaling gebeurd en zit nu voor de eerste maal op dommel!
Graag had ik nu nog persoonlijk mijn contract van ADSL Go bij Belgacom opgezegd. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Heb weinig ervaring hiermee. Is dit een standaardbrief? Moet dit aangetekend verzonden worden?

PS: Is de opzegtermijn van Belgacom nog atlijd 7 dagen of is dit één maand (verschillende dingen hier gelezen op het forum, waardoor het nogal verwarrend is).

met vriendelijke groet,

Q.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Altijd aangetekend versturen. Ik denk dat er 1 maand opzegtermijn is.
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Dommel zegt toch Belgacom ADSL automatisch op he. Normaal krijg je dan een brief van Belgacom met daarop een datum wanneer je adsl wordt opgezegd bij hun.
De opzegtermijn is sinds 1 januari 1 maand geworden.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik raak via firefox niet meer op https://crm.schedom-europe.net/ wegens SSL problemen. Nog mensen die hier mee te kampen hebben?
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

Kielse schreef:Dommel zegt toch Belgacom ADSL automatisch op he. Normaal krijg je dan een brief van Belgacom met daarop een datum wanneer je adsl wordt opgezegd bij hun.
De opzegtermijn is sinds 1 januari 1 maand geworden.


Met andere woorden, ik moet voor februari ook nog betalen voor BGC wanneer ik het niet zal gebruiken?
Kan hier een mouw aan gepast worden (contact opnemen met BGC) of moet ik lijdzaam mijn lot aanvaarden?
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Raar bij mij doet hij het wel. Zonder speciale dingen in of uit te schakelen.

Mss moet je eens op de rode url duwen en iets van aanvaarden certificaat doen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Devilex schreef:Ik raak via firefox niet meer op https://crm.schedom-europe.net/ wegens SSL problemen. Nog mensen die hier mee te kampen hebben?

Ik denk dat het de derde keer is dat ik dit op het forum meld, meteen ook de laatste...

Je moet ondersteuning voor oudere SSL-varianten inschakelen in FireFox (about:config).
Gebruikersavatar
hqql
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2008, 02:41
Locatie: Z-Z-B, Riemst

Zou iemand alsjeblieft mijn vragen kunnen beantwoorden? Zodra ik namelijk antwoord heb stap ik over, en dat is dus liefst z.s.m.! :D:D
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

hqql schreef:Zou iemand alsjeblieft mijn vragen kunnen beantwoorden? Zodra ik namelijk antwoord heb stap ik over, en dat is dus liefst z.s.m.! :D:D


je schrijft je in bij Dommel
doet eerste betaling + contract ondertekend terugsturen
eventueel komt er nog een 2de factuur (indien domiciliëring noet tijdig verwerkt geraakt)
je surft gewoon verder via euphony, zodra je via euphony er niet meer opgeraakt stel je de gegevens van Dommel in en voila
stuur dan je opzeg op

heb het zelf zo gedaan 15 maanden geleden (zat dus toen ook bij euphonynet ;) )

op deze manier val je nooit zonder internet maar heb je wel overlappend extra kosten
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
hqql
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2008, 02:41
Locatie: Z-Z-B, Riemst

Dankjewel, ik ga dit meteen maandag doen! :D


Is er overigens een gemiddelde wachttijd totdat je Dommel inet hebt na insturing van het contract? Dan kan ik wellicht wel de kosten wat drukken, het lijkt me overbodig dat ik een hele maand, of langer, dubbel betaal. Of is dit zo variabel dat het dat niet is?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hqql schreef:Dankjewel, ik ga dit meteen maandag doen! :D


Is er overigens een gemiddelde wachttijd totdat je Dommel inet hebt na insturing van het contract? Dan kan ik wellicht wel de kosten wat drukken, het lijkt me overbodig dat ik een hele maand, of langer, dubbel betaal. Of is dit zo variabel dat het dat niet is?

- bestellen, betalen & contract opsturen
- het kan een werkdag of 5 duren eer ze het contract verwerken
- activatie volgt dan meestal 7-10 dagen later (in uitzonderlijke gevallen kan dit langer duren)

dus normaal gezien zit er ts de 2 a 3 weken ts bestelling en activatie
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

hqql schreef:Dankjewel, ik ga dit meteen maandag doen! :D


Is er overigens een gemiddelde wachttijd totdat je Dommel inet hebt na insturing van het contract? Dan kan ik wellicht wel de kosten wat drukken, het lijkt me overbodig dat ik een hele maand, of langer, dubbel betaal. Of is dit zo variabel dat het dat niet is?


Als je momenteel al ADSL via Belgacom (Turboline, ik weet niet of Euphony hiervan gebruik maakt, volgens jou wel...) hebt, dan duurt het wssn 2-3 dagen. Ik ben in december overgestapt van Skynet naar Dommel. Dinsdagavond besteld via website, direct betaling gedaan via netbanking, woensdagmiddag contract doorgefaxt, donderdagmiddag kreeg ik in het CRM te zien dat eerst de factuur betaald was en even later dat ook het contract goed was. Toen kwam er een expected activition date te staan, maar aangezien ik al ADSL had, kon ik gewoon de Dommel login opgeven in mijn router en voila.

Als je het contract via mail of post opstuurt, duurt het precies wat langer, dus ik kan je alleen maar aanraden om het per fax te doen. Van zodra Dommel actief is en je Euphony nog niet opgezegd is, kan je nog op beide netwerken surfen door gewoon de login gegevens te veranderen. Normaal gezien zit je geen seconde zonder internet.

Veel plezier ermee, je zal het je niet beklagen :)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hm, ik vind het zometeen niet terug, maar ik dacht dat bij de hosting die inbegrepen was bij een ADSL-abonnement PHP tot de mogelijkheden behoorde?

Het lijkt er nl. op dat dit niet het geval is. Kan iemand bevestigen?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

hqql schreef:Zou iemand alsjeblieft mijn vragen kunnen beantwoorden? Zodra ik namelijk antwoord heb stap ik over, en dat is dus liefst z.s.m.! :D:D

Vragen ivb. met overstappen zijn meer iets voor het gelijknamige forum.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Gewoon, om geen nieuwe topic te openen.

Toen ik nog Belgacom Skynet had, downloadde ik iets via Rapidshare, klikt op Restart connection (via 192.168.1.1), ik wachtte 1 minuutjes en dan kon ik opnieuw downloaden van Rapidshare zonder die 100 minuten te wachten.
2 weken geleden overgestapt op Dommel en wat bleek toen, als ik dus op die Restart Connection klikte, dan duurde dat vaak langer dan bij Skynet en vaak moest ik dan nog eens 100 minuten wachten. Het trukje lukte niet (heb trouwens de gewone netconnect).

Vandaag deed ik weer hetzelfde. Downloade, klikken op Restart Connection (en nu een paar keer want ik moest steeds wachten) en ineens lukte het. Ik dus downloaden en dan nog eens klikken op Restart Connection en het duurde opvallend lang om verbinding te maken.
Ik kreeg steeds de error op 192.168.1.1 dat hij niet kon connecten. Heb het dan opnieuw geprobeerd, de router 2 keer volledig gereset en na ongeveer een uurtje is het dan toch gelukt om verbinding te maken.
Lag die disconnect van een uur nu aan Dommel of heb ik dat veroorzaakt door steeds op Restart Connection te klikken?
Btw, zit in zone 03.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

of het truukje werkt op niet heeft er mee te maken of je een nieuw IP krijgt of niet. als ik mijn modem zonder spanning zet krijg ik precies toch altijd een nieuw IP, maar naar 't schijnt is het niet altijd zo.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik vraag me eigenlijk ook af of dat "mag". Ik doe het ook soms, en dan merk je dat na enkele keer in je modem staat "adsl-up" maar je krijgt geen ip. Is dat opzettelijk? soort van temp-ban van de ISP ofzo?
(Edpnet hier)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als je vorige PPPoE connectie niet 'afgemeld' is dan wacht hij op een timeout. Dit wil zeggen dat je niet kan reconnecten tot dat de radius bij je provider die timeout 'vast-gesteld' heeft :)

Je doet in princiepe niets verkeerd, maar dit is gewoon 1 van de nadelen van het hele aanmeld princiepe :)

Dommel met boostpack klanten zullen dit nooit voor hebben ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Wat is er zo verschillend dan met het boostpack?

En is er al geweten of de 480 standaard wordt bij turboline..enfin bij dommel?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Fluppeke schreef:Wat is er zo verschillend dan met het boostpack?


Een boostpack geeft je de mogelijkheid om 4 gelijktijdige PPPoE connecties te openen. Daardoor kan je een 2de sessie beginnen zonder dat de andere timed out moet zijn :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

op wat zet je je router ook al weer best?

heb router gereset en weet niet direk meer wat het moet zijn

Afbeelding

staat op het laatste voor het moment.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Volgens Dommel PPPoE met LLC, maar persoonlijk geeft dat hier problemen met disconnects. PPPoA met VC MUX (en dial on demand uit) werkt hier het beste. Geen meerdere disconnects/dag en zelfs een iets hogere snelheid (44-45kbyte up constant ipv 43).
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Draco888 schreef:Volgens Dommel PPPoE met LLC, maar persoonlijk geeft dat hier problemen met disconnects. PPPoA met VC MUX (en dial on demand uit) werkt hier het beste. Geen meerdere disconnects/dag en zelfs een iets hogere snelheid (44-45kbyte up constant ipv 43).

idem
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Heb net enkele maanden van dagelijks enkele disconnects achter de rug omdat ik na een reset van de router vergeten was dat dial on demand vinkje af te zetten :oops: . Daarvoor enkele maanden geen enkele last gehad met de configuratie die ik beschreven heb.

Heb er aan zitten denken of we niet een sticky hiervoor zouden maken in het Dommel forum. Iets a la "Last van disconnects? Probeer dit eens."
Denk dat het heel wat problemen en onnodig gezaag aan het adres van Dommel hun helpdesk kan voorkomen.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

met "en dial on demand uit"

bedoel je da onderste he?

Afbeelding

Wat is eingelijk het best?

De dns servers van dommel ingeven of deze elke keer laten zoeken, of hoe dat ook werkt?
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb eens getest op alle soorten van connecties:

Resulaten:

PPP over ATM VC muxed

down
Your DOWNLOAD Speed:
2861 kbps or 358 KB/sec

an efficiency of ~72%

up
Your UPLOAD Speed:
415 kbps or 52 KB/sec
***********

PPP over ethernet LLC/SNAP

down
Your DOWNLOAD Speed:
2864 kbps or 358 KB/sec

an efficiency of ~72%

up
Your UPLOAD Speed:
415 kbps or 52 KB/sec
***********

ppp over Ethernet VC muxed

down
Your DOWNLOAD Speed:
2864 kbps or 358 KB/sec

an efficiency of ~72%

up
Your UPLOAD Speed:
415 kbps or 52 KB/sec
***********
PPP over ATM LLC/SNAP

down
Your DOWNLOAD Speed:
2813 kbps or 352 KB/sec

an efficiency of ~70%

up
Your UPLOAD Speed:
417 kbps or 52 KB/sec
***********

Alles lijk ongeveer het zelfde behalve bij PPP over ATM LLC/SNAP download is daar 6kB trager
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Op speedtests gaat ge het niet zien, maar probeer is met een groot bestand te uploaden.
VB met azureus en dan naar de grafiek in statistieken zien. Met PPPoA/VC Mux ligt mijn constante upload (geen pieken/dalen) 1-2Kbyte hoger.
Niet veel, maar op de lange duur telt dat wel aardig aan (170MB op 24u).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”