newsserver access denied?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

krijg hier opeens in het midden van een download

"access denied by auth @schedom.."

iemand een idee wat dit betekent? server plat of ben ik ervan geband ofzo?
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Heb je het maximum aantal lijntjes overschreden (8)? Bij sommige programma's gebeurt het wel eens dat een nieuwe lijn wordt geopend voordat een andere gesloten is, zodat het maximum overschreden wordt en je tijdelijk gebanned bent...
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

had er 4 open staan op oldnews
normaal zet ik er 6 op news en 1 op oldnews maar zat met een oude nzb en had er nu gewoon 4 op oldnews gezet en de threads van news tijdelijk gedisabled :) zo ging het toch een paar uur goed..

hoe lang is zo'n tijdelijke ban?
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Mja, heb er zelf nog nooit één gehad, maar dacht dat k ergens gelezen had dat het maar 15mins duurde (plus dat je er een mail van krijgt of zo)...

Maar als je maar 4 lijntjes open had, lijkt het mij sterk dat het daar aan ligt.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

raar dan.. er is toch geen limiet ofzo van hoeveel je mag afhalen he?
zal straks nog eens zien ..hopen dat het dan terug connect..
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Tracer07 schreef:raar dan.. er is toch geen limiet ofzo van hoeveel je mag afhalen he?
zal straks nog eens zien ..hopen dat het dan terug connect..


Neen er is geen limiet, zolang je op breedband zit (je zit toch niet op mediumband?)...
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

nope.. metertje staat nog maar op 10.8 GB :)
vroeg het me maar af omdat bij edpnet je 10GB kon afhalen en daarna kreeg je dan een gelijkaardig bericht :)
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Tracer07 schreef:nope.. metertje staat nog maar op 10.8 GB :)
vroeg het me maar af omdat bij edpnet je 10GB kon afhalen en daarna kreeg je dan een gelijkaardig bericht :)


Ik dacht eerst ook dat Dommel slechts 10gig newsserver had, daarmee dat k ook een Giganews account genomen heb. Maar onlangs werd mij hier verteld dat Dommel newsserver unlimited is zolang je op breedband zit. Ik begin dus wel wat te twijfelen aan het nut van mijn Giganews.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik geraak er momenteel ook niet op, vermoedelijk iets tijdelijk?

Code: Selecteer alles

25/01/2008 10:44:13 Unable to authenticate at server: DOMMEL  (502 Authentication Failed).
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

Idem hier (056)... is wel al langer dan een kwartiertje bij mij.

Zowel news (Authentication Failed) als oldnews (Access Denied via @schedom.be auth server) weigeren dienst...

Heeft misschien nog iets te maken met de "outage" van gisteren? Mits ze geen support geven op nieuwsservers, zullen ze deze wss pas het laatst fixen. (Just a guess)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb wel regelmatig zo een hapering, maar ik ben nu toch al meer dan een kwartier aan't proberen connecteren zonder resultaat :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

welwel, momenteel geen verbinding met de newsserver, gisterennacht geen internet... de dingen lopen niet echt vlot meer, niet ? :roll:
Black is the colour of my true love's hair
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Hier van 't zelfde. Ben al aan het proberen van half 10.
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

FYI: Werkt hier terug!
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

oldnews werkt hier terug, maar news niet. Good enough for me. :)
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

zowel news als oldnews.dommel.be werkt bij mij niet meer - regio antwerpen
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

same here. Alles van nieuwsservers ligt plat. (zone 03)
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

PieterV schreef:FYI: Werkt hier terug!


Correctie: Nu terug niet meer. Connecties die open stonden bleven werken, maar nu werden al mijn connecties gereset.
Terug naar af dus...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het begint precies wel z'n tol te eisen, indien je je als ISP richt op downloaders, heb ik zo de indruk?

Access denied = toegang geweigerd btw.

Waarschijnlijk probleempje met hun authenticatie/authorisatie systeem vermoed ik.
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

Laatste update van mijn kant: Oldnews werkt NU weer

(En nu ga ik stoppen met dit board te spammen, mijn excuses.)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

zelfs al gaat die usenet service niet zoals het hoort, voor de prijs blijft Dommel nog altijd een unieke en stabiele oplossing. Als ik echt iets via usenet zou moeten downloaden doe ik het wel via een apart abonnementje, moest men het morgen willen afschaffen. Vergeet niet dat de grote ISPs één voor één usenet aan het afschaffen zijn. Volgens mij gaan organisaties zoals SADDAM (;-)) en IFPI druk blijven uitoefenen op de ISPA en dus ook op de kleinere isps om deze uiteindelijk te kunnen ontmoedigen om usenet access aan te bieden.

Wat me wel zou storen is dat men QOS gaat doen op netwerktraffiek zoals peer2peer omdat niet noodzakelijk aan te tonen valt dat het om illegale dingen gaat en dat je uiteindelijk betaalt voor een RAW ip-connectie waar men dezelfde service moet bieden op elke OSI layer, en dus elk protocol/poort

my 2 cents.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

fryelectro schreef:Vergeet niet dat de grote ISPs één voor één usenet aan het afschaffen zijn.

Reden te meer voor Dommel om vol te houden. Het ligt overal al wel eens plat zeker.. Ondertussen werkt het hier terug.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Leuk om nog is zo een positieve opmerking te horen, wat bij de laatste lichting nieuwe Dommelaars zitten er precies veel zagers.
Ma ja das normaal zeker, hoe groter uw klantenbestand word,... hoe meer malcontenten en hmm hoe zou ik het zeggen, internet-amateurs.

De lijnen naar oldnews zijn beperkt omdat deze een dure dienst is die ze huren bij Giganews, dus alst druk is moet ge uw aantal lijntjes op deze server wat terug schroeven, anders krijgt ge die authentication failed berichtjes. Of als uw IP adress vernieuwd kan het ook zijn dat ge ff (15min dacht ik) moet wachten omdat ge niet goed uitgelogd waard op de server.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Draco888 schreef:Leuk om nog is zo een positieve opmerking te horen, wat bij de laatste lichting nieuwe Dommelaars zitten er precies veel zagers.
Ma ja das normaal zeker, hoe groter uw klantenbestand word,... hoe meer malcontenten en hmm hoe zou ik het zeggen, internet-amateurs.

De lijnen naar oldnews zijn beperkt omdat deze een dure dienst is die ze huren bij Giganews, dus alst druk is moet ge uw aantal lijntjes op deze server wat terug schroeven, anders krijgt ge die authentication failed berichtjes. Of als uw IP adress vernieuwd kan het ook zijn dat ge ff (15min dacht ik) moet wachten omdat ge niet goed uitgelogd waard op de server.


Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten :wink:

Als de dingen niet naar behoren werken, mag dit wel gemeld worden dacht ik, waarom anders een forum.
Voor de rest : Dommel, toppie hoor :wink:
Black is the colour of my true love's hair
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik volg u der in hoor. Maar de laatste maanden is er gewoon een vloed aan "problemen" die al 100 keer behandeld zijn geweest. Duidelijk dus een influx van minder PC geörienteerde klanten.

Zoals dit topic, staat in de infobase dat ge max 8 lijntjes moogt hebben, en dat zeker de lijnen naar giganews/oldnews beperkt zijn. D&at en het geval met een disconnect terwijl je ingelogd bent op de server zijn al enkele malen duidelijk behandeld geweest.

En dat over de compleetheid van hun newsserver, dl wekelijks enkele shows die ik volg en nog geen incomplete tegengekomen, tenzij vorige week omdat een van mijn lijntjes bevroor in grabit.

Velen zouden beter eerst is goed zoeken hier voor ze weer beginnen te zagen. Zagen op Dommel hn communicatie of trage helpdesk daar kan ik veel meer sympathie voor opbrengen (ook al heb ik zelf de helpdesk eigenlijk nog niet nodig gehad).
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Draco888 schreef:De lijnen naar oldnews zijn beperkt omdat deze een dure dienst is die ze huren bij Giganews, dus alst druk is moet ge uw aantal lijntjes op deze server wat terug schroeven, anders krijgt ge die authentication failed berichtjes.

Jep, dit heb ik daarnet gemerkt. Maar het probleem van gisteren was van een andere soort..andere foutmelding.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TomMe schreef:
Draco888 schreef:De lijnen naar oldnews zijn beperkt omdat deze een dure dienst is die ze huren bij Giganews, dus alst druk is moet ge uw aantal lijntjes op deze server wat terug schroeven, anders krijgt ge die authentication failed berichtjes.

Jep, dit heb ik daarnet gemerkt. Maar het probleem van gisteren was van een andere soort..andere foutmelding.
idd, gisteren was er wel degelijk een probleem, lijkt me dan ook maar logisch dat het gemeld wordt - zo weet je tenminste dat je niet de enige bent bij wie het niet marcheert
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Sido
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2007, 18:54

Textnews geeft hier nu al een hele tijd een time-out (een trace blijft onderweg ook ergens hangen). De andere doen hun werk wel.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Deze nacht :

subject: scheduled maintenance newsservers
tonight between 01.00 and 05.00 am on sunday january 27th, we will perform some maintenance on our newscluster. therefor, connections to news.dommel.be, oldnews.dommel.be and textnews.dommel.be might be unavailable until the end of the maintenance-window.


Tis maar da ge 't weet :wink:
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben sinds kort ook bij dommel en had nog nooit eerder gebruik gemaakt van een newsserver met bin's . Nu vraag ik me eigenlijk af 'wat' en 'waar' jullie zoveel nest kunnen van downloaden... Als ik alles download wat ik wil , dan heb ik max 10GB/maand. Nu men maandelijks totaal verkeer is uiteraard wel een pak hoger , maar dan 70 %legaal...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

a.b.hdtv.x264 ;-)
Gebruikersavatar
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 maa 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

idem hier
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

jo

heb es in alt binz groups list gefetched, en heb er een, maar er staat geen binaries bij. Hoe kan ik daar nu dingen van downloaden? Ik kan hem bij favorieten zetten, maar dit is alles wat ik er mee kan doen:/ , en alsik dan zoek op zulke zoek sites, bestaat de groep niet :D
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

frado schreef:jo

heb es in alt binz groups list gefetched, en heb er een, maar er staat geen binaries bij. Hoe kan ik daar nu dingen van downloaden? Ik kan hem bij favorieten zetten, maar dit is alles wat ik er mee kan doen:/ , en alsik dan zoek op zulke zoek sites, bestaat de groep niet :D


Gebruik het progie FTD :wink:
Link: http://www.ftd.nu/upd/
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ja ik heb FTD, maar dat leeft op posts vn de mensen zelf. Ik heb iets specifiek nodig juist uit die groep, omdat daar de dingen inzitten dat ik wil(denk ik). Dus heb manier nodig om in die groep te kunnen browsen, want nu kan ik er niks mee
Laatst gewijzigd door frado 27 jan 2008, 21:45, in totaal 1 gewijzigd.
Blackpitcher
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 mei 2007, 01:16

tw2007 schreef:
Tracer07 schreef:raar dan.. er is toch geen limiet ofzo van hoeveel je mag afhalen he?
zal straks nog eens zien ..hopen dat het dan terug connect..


Neen er is geen limiet, zolang je op breedband zit (je zit toch niet op mediumband?)...


hehe dat is dan ook weer opgelost he met boostpack vanaf 1 februari kunt ge wel me mediumband op newservers :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

January 27 - 2008 - 12:04 AM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: scheduled maintenance newsservers
tonight between 01.00 and 05.00 am on sunday january 27th, we will perform some maintenance on our newscluster. therefor, connections to news.dommel.be, oldnews.dommel.be and textnews.dommel.be might be unavailable until the end of the maintenance-window.

geen idee wat ze bedoelen met until the end of the maintenance-window :???:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

xenne schreef:January 27 - 2008 - 12:04 AM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: scheduled maintenance newsservers
tonight between 01.00 and 05.00 am on sunday january 27th, we will perform some maintenance on our newscluster. therefor, connections to news.dommel.be, oldnews.dommel.be and textnews.dommel.be might be unavailable until the end of the maintenance-window.

geen idee wat ze bedoelen met until the end of the maintenance-window :???:

een windows is een gelijk een "time frame"
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

xenne schreef:geen idee wat ze bedoelen met until the end of the maintenance-window :???:


Wel eh staat toch duidelijk in de post?
xenne schreef:January 27 - 2008 - 12:04 AM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: scheduled maintenance newsservers
tonight between 01.00 and 05.00 am on sunday january 27th, we will perform some maintenance on our newscluster.

Dus tussen 1 en 5u zult ge geen connectie met de nieuwsserver kunnen maken door het onderhoud.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Draco888 schreef:Dus tussen 1 en 5u zult ge geen connectie met de nieuwsserver kunnen maken door het onderhoud.


Ondertussen kan ik sinds zaterdag voormiddag geen connectie meer maken met textnews.
" server textnews.dommel.be rejected your username and password. (Failes connection to netblock restricted feed 'dommel.com) "
Met nog 85 GB te gaan dus ook geen probleem van limieten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”