Momenteel zit mijn huidige configuratie zo in elkaar:
Totaal: 58€
Lijn: BC Classic 17€
Internet Belgacom go 41€
Telefonie: Euphony Light bijna niets
graag zou ik netconnect bij dommel hebben maar dan hebben we 3 verschillende maatschappijen en ik vroeg me af of dat niet anders (en goedkoper kan).
Bij dommel internet en telefonie lijkt goed:
BC Discovery + netconnect = 41€ maar dan moet ik zo'n digitelbox kopen en kabels leggen en zo...
Zijn er andere mogelijkheden? (andere belmaatschappij?, happy time?)
Voip?
Wat als ik naar discovery lijn ga, in welk geval komt dat goedkoper uit?
graag wat verduidelijking, alvast bedankt
Internet en telefonie bij?
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
This horse has been beaten to death, maar goed...
Aangezien je een Go hebt, neem ik aan dat je geen grootverbruiker bent? Dan kan je gerust even kijken naar de goedkoopste ADSL-aanbieder van het moment: dxADSL.
Het zou er dan als volgt uitzien:
Lijn: Belgacom Discovery @ 6,85€
Internet: dxADSL home @ 24,95€
Telefonie: VoIP via Betamax (bv. voipbuster) @ ~3€
Totaalprijs: ~35€
Goedkoper dan dit lijkt me momenteel onmogelijk, via welke combinatie dan ook.
Als je het Scarlet netwerk niet vertrouwt kan je dxADSL vervangen door bv. Dommel netconnect (light), aan respectievelijk 35,95€ of 29,95€ per maand, wat de totaalprijs licht omhoog schroeft, maar je krijgt nog steeds véél meer waar voor je geld dan nu...
Dommel telefonie kan ik trouwens afraden: de tarieven zijn minder gunstig dan bv. Betamax én je zit met een opgelegde router waarvan je geen enkele (!) instelling zelf kan wijzigen.
Aangezien je een Go hebt, neem ik aan dat je geen grootverbruiker bent? Dan kan je gerust even kijken naar de goedkoopste ADSL-aanbieder van het moment: dxADSL.
Het zou er dan als volgt uitzien:
Lijn: Belgacom Discovery @ 6,85€
Internet: dxADSL home @ 24,95€
Telefonie: VoIP via Betamax (bv. voipbuster) @ ~3€
Totaalprijs: ~35€
Goedkoper dan dit lijkt me momenteel onmogelijk, via welke combinatie dan ook.
Als je het Scarlet netwerk niet vertrouwt kan je dxADSL vervangen door bv. Dommel netconnect (light), aan respectievelijk 35,95€ of 29,95€ per maand, wat de totaalprijs licht omhoog schroeft, maar je krijgt nog steeds véél meer waar voor je geld dan nu...
Dommel telefonie kan ik trouwens afraden: de tarieven zijn minder gunstig dan bv. Betamax én je zit met een opgelegde router waarvan je geen enkele (!) instelling zelf kan wijzigen.
Laatst gewijzigd door cloink 27 jan 2008, 12:19, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
niet vergeten dat als je voor telefonie kiest, sowiso een technieker gaat komen. Je gaat waarborg moeten betalen voor modem (100 euro als ik me niet vergis) + je gaat geen pass krijgen voor uw modem.
Betere alternatief lijkt me zelf modem kopen die VOIP aankan + 1 van voipbuster, voipcheap etc nemen
Betere alternatief lijkt me zelf modem kopen die VOIP aankan + 1 van voipbuster, voipcheap etc nemen
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Tja, als je écht een punt maakt van 3 verschillende partners, dan resten je slechts 3 opties:Niezel schreef:Ik ben wel een grootverbruiker, daarom wa het de bedoeling om naar netconnect over te stappen (12->100) maar toen dachten we aan de telefonie en het zou wel een grote mix worden en dat zou ik willen vermijden.
1) Je kiest voor 2 partners: internet bij Dommel en telefonie bij Belgacom
2) Je kiest voor 2 partners: internet en telefonie bij Dommel en een Discoverylijn bij Belgacom
3) Je kiest voor 1 partner: internet, telefonie én raw copper bij Dommel
Bij alle 3 heb ik mijn bedenkingen, maar als het aantal partners prioritair is...
Alvast bedankt voor info, ik heb nog devolgende opties over:

Heeft iemand een voorkeur of er iets aan toe te voegen.
Voip is mijn nog niet helemaal duidelijk, hoe zit het met je telefoon, je apparatuur,...

Heeft iemand een voorkeur of er iets aan toe te voegen.
Voip is mijn nog niet helemaal duidelijk, hoe zit het met je telefoon, je apparatuur,...
Laatst gewijzigd door Niezel 27 jan 2008, 14:41, in totaal 2 gewijzigd.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
mijn voorkeur: Dommel voor Internet, Belgacom voor de Discoverylijn en een Voip betamax cloon voor Telefonie
mvg,
mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Waarom eigenlijk euphony?Niezel schreef:bedankt voor de antwoorden,
ik zal mijn classic lijn behouden en overstappen naar dommel netconnect. en momenteel nog een beetje bij euphony blijven.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik denk het wel... Waarom trouwens ook een Classic Line?Niezel schreef:(ik denk niet dat het goedkoper kan).
Volgens mij begrijp je de dingen niet helemaal? Misschien even verduidelijken:
1) Internet: da's een no-brainer... Tot 50Gb en indien je Scarlet vertrouwt is dxADSL Home (24,95€) de beste keuze. Meer dan 50Gb of indien je Scarlet niet vertrouwt is Dommel netconnect (35,95€) de beste keuze.
2) De lijn: je kan kiezen tussen een Belgacom-lijn of een raw copper. Aangezien raw copper (13,xx€) duurder is dan de goedkoopste Belgacom-lijn, kies je het beste voor de Discovery-lijn van Belgacom (6,85€).
3) Telefonie: aangezien je een Discovery-lijn hebt is het niet gunstig om deze voor telefonie ook echt te gaan gebruiken, toch niet voor uitgaande gesprekken. Hiervoor gebruik je dan VoIP: telefonie via het internet. Een bekende Betamax-kloon als Voipbuster biedt je bv. gratis telefonie (max. 10 uur per week) aan naar alle vaste lijnen in België en dit voor een bedrag van 12,1€ per 120 dagen (of ongeveer 3€ per maand).
De nood aan een Classic-lijn bij Belgacom en/of een abonnement bij Euphony zie ik niet, tenzij je héél erg veel naar GSM's belt en deze een beter tarief bieden dan de Betamax-klonen (Voipcheap = 0,12€/min naar Belgische GSM's)? Al lijkt me dit verwonderlijk...
Het besluit om netconnect te nemen ligt al vast maar we blijven bij classic lijn en euphony omdat
Het eerste probleem is dat we ongeveer 2 maanden geinvesteerd hebben in een modem en een router (thomson usb en ethernet + d-link DI-524) en we niet direct een apparaat willen bijkopen/veranderen. Het tweede probleem is dat er de router en de modem niet bij het punt staat waar de tefefoonkabels splitsen dus anders gezegd: het zou een heel kabelveranderegedoe om alles in orde te krijgen voor voip.
bedankt voor de info, mss kan iemand me nog vertellen hoe ik met mijn huidige modem en router voip kan krijgen (welke apparaten moet ik bijkopen iets van ata of zo)? mss komt het toch nog interessant uit?
Het eerste probleem is dat we ongeveer 2 maanden geinvesteerd hebben in een modem en een router (thomson usb en ethernet + d-link DI-524) en we niet direct een apparaat willen bijkopen/veranderen. Het tweede probleem is dat er de router en de modem niet bij het punt staat waar de tefefoonkabels splitsen dus anders gezegd: het zou een heel kabelveranderegedoe om alles in orde te krijgen voor voip.
bedankt voor de info, mss kan iemand me nog vertellen hoe ik met mijn huidige modem en router voip kan krijgen (welke apparaten moet ik bijkopen iets van ata of zo)? mss komt het toch nog interessant uit?
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Euh. Ook niet indien je de nieuwe investering binnen enkele maanden hebt terugverdiend?Niezel schreef:Het eerste probleem is dat we ongeveer 2 maanden geinvesteerd hebben in een modem en een router (thomson usb en ethernet + d-link DI-524) en we niet direct een apparaat willen bijkopen/veranderen.
Je hebt een ATA nodig, bv. een van de volgende: http://www.callvoip.nl/handytone.phpNiezel schreef:mss kan iemand me nog vertellen hoe ik met mijn huidige modem en router voip kan krijgen (welke apparaten moet ik bijkopen iets van ata of zo)? mss komt het toch nog interessant uit?
ik weet het niet hoor,
classic -> discovery is 10€ voordeel
euphony -> voipbuster is 5€ voordeel
Maar dan moet ik mijn modem bij mijn handytone 486 zetten en dan 1 netwerkabel naar pc/router?
Is 10-15 eur voordeel /maand maar een eenmalige kost van 60 eur voor handytone?
je weet zeker dat voipbuster niet kost van abo (alleen bij internationaal of mobiel bellen)?
bedankt voor mij alles duidelijk te maken en alle opties duidelijk te maken.
classic -> discovery is 10€ voordeel
euphony -> voipbuster is 5€ voordeel
Maar dan moet ik mijn modem bij mijn handytone 486 zetten en dan 1 netwerkabel naar pc/router?
Is 10-15 eur voordeel /maand maar een eenmalige kost van 60 eur voor handytone?
je weet zeker dat voipbuster niet kost van abo (alleen bij internationaal of mobiel bellen)?
bedankt voor mij alles duidelijk te maken en alle opties duidelijk te maken.