Het grote Cityconnect topic - Deel2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

uwmoeder schreef:Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
met zo'n slechte SNR waarden zal je ook wel disconnects hebben zeker?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

Goendi schreef:
Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...


Zou je ni eerst je binnenbekabeling is deftig nazien? Upstream is het goed te doen, enkel downstream is er een issue. Dat gaat niet aan de lijn liggen ze...


Wat bedoel je met binnen bekabeling van de straat tot aan de wanddoos of van de wanddoos tot aan de pc?

xenne schreef:
uwmoeder schreef:Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
met zo'n slechte SNR waarden zal je ook wel disconnects hebben zeker?


Heb hier inderdaad vrij vaak disconnects tot 5* per uur zeer irritant

Nog wat waarden uit de modem

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 10910 Kbps
Upstream Rate: 2167 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
Downstream Line Attenuation: 36
Upstream Line Attenuation: 36
Downstream Transmit Power: 21
Upstream Transmit Power: 15
LOS Errors: 0

PVC Status: UP
Encapsulation: Bridged Mode Only
Multiplexing: LLC
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35

Software Version: 1.19.02
ADSL Version: 7.2.3.0
Boot Code Version: 0.01
MAC Address: xx-xx-xx-xx-xx-xx
System Uptime: 02:20:49:55
Laatst gewijzigd door uwmoeder 25 jan 2008, 18:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

uwmoeder schreef:Wat bedoel je met binnen bekabeling van de straat tot aan de wanddoos of van de wanddoos tot aan de pc?


Het laatste.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

waar uw telefoonlijn binnenkomt naar uw modem. hoeveel meter zit er daar tussen?
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

deej schreef:
uwmoeder schreef:Wat bedoel je met binnen bekabeling van de straat tot aan de wanddoos of van de wanddoos tot aan de pc?


Het laatste.

Ik heb op de bestaande config 2 jaar Chello extreme gedraait met vaak 18mbps. Het enigste dat veranderd is is een langere kabel tussen modem en router. Enige manier om te testen of het daar aan ligt?

Anderzijds is het zo dat de modem maar synct op 11mbit.

ljd schreef:waar uw telefoonlijn binnenkomt naar uw modem. hoeveel meter zit er daar tussen?


Max een meter kabel tussen wanddoos en modem.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

zit er splitter op op u wanddoos?
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

Jup en in de juiste volgorde:
Wanddoos-splitter-telefoon.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb op de bestaande config 2 jaar Chello extreme gedraait met vaak 18mbps.


Totaal irrelevant... Kabelmodem != dsl modem.

Te checken: splitter en kabel van aan contactpunt tot modem. En ben je 100% zeker dat die wanddoos de plek is waar de telefoonlijn effectief binnenkomt? Maw, NTP koperpaar of niet?
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

Het komt wsch in de garage toe op het gelijksvloers. En gaat dan 2 verdiepingen omhoog en daar in die wanddoos steekt hij.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

aw ik zou toch eens kijken als er in je garage ook geen wanddoos is.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

uwmoeder schreef:Your DOWNLOAD Speed:
8873 kbps or 1109 KB/sec

an efficiency of ~37%

up
Your UPLOAD Speed:
1325 kbps or 166 KB/sec

Modem: Linksys AM200
Router: Linksys WRT54G
Afstand tot de centrale: 2,2km
ABO: Cityconnect plus
Sync:
Downstream Rate: 10910 Kbps
Upstream Rate: 2167 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db

Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...


Van wanneer kan je eindelijk spreken van 'deftige ' downstream en upstream waardes?Ik weet dat de regel is hoe hoger hoe beter maar wat moet ik mij daar bij voorstellen? :|
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Downstream Margin: 14 db
Upstream Margin: 23 db
Downstream Line Attenuation: 29 db
Upstream Line Attenuation: 7 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db

kan nog veel beter, maar dit is toch al veel beter dan bij uwmoeder
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:
uwmoeder schreef:Your DOWNLOAD Speed:
8873 kbps or 1109 KB/sec

an efficiency of ~37%

up
Your UPLOAD Speed:
1325 kbps or 166 KB/sec

Modem: Linksys AM200
Router: Linksys WRT54G
Afstand tot de centrale: 2,2km
ABO: Cityconnect plus
Sync:
Downstream Rate: 10910 Kbps
Upstream Rate: 2167 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db

Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...


Van wanneer kan je eindelijk spreken van 'deftige ' downstream en upstream waardes?Ik weet dat de regel is hoe hoger hoe beter maar wat moet ik mij daar bij voorstellen? :|


IK bedoel daar mee in db uitgedrukt.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat hangt van de gebruikte apparatuur en applicaties af. Over algemeen is vanaf 6db doenbaar.
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

De db waarden zijn toch goed:
Downstream Rate: 11120 Kbps
Upstream Rate: 2266 Kbps
Downstream Margin: 2 db
Upstream Margin: 5 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 36
Downstream Transmit Power: 21
Upstream Transmit Power: 15

Of is de margin ook van belang?

Ik heb pc nu rechtstreeks aan de modem gehangen met nieuwe kabel en nog geen merkbaar verschil. Het zal dus aan de binnenbekabeling liggen.
Nemen die mannen van Belgacom dat voor hun rekening of wie kan dat komen nakijken.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Hang je modem eens aan het aansluitpunt in de garage, en koppel je volledige binneninstallatie los. Kijk dan eens of je syncwaarden verbeteren.
Het is je noise margin dat hoger als 6dB moet zijn. Bij jou is dit momenteel 2 en 5dB. Niet goed dus.

Binnenbekabeling is je eigen verantwoordelijkheid. Voor Dommel klanten kan je niet verwachten dat Belgacom dit gaat oplossen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

uwmoeder schreef:Nemen die mannen van Belgacom dat voor hun rekening of wie kan dat komen nakijken.


Helaas zal dat op je eigen kosten moeten. Normaal gezien kan een goede electricien dat wel oplossen.

Je zou om te testen eigenlijk je modem in de kelder moeten hangen en daar eens met een laptop testen (indien beschikbaar).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Idd. 2 verdiepingen binnenbekabeling is niet echt 'ideaal' te noemen.
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

als u binnenbekabeling vanaf het aansluitpunt in de kelder tot aan u modem ne UTP kabel is, zit daar dan ook veel kwaliteitsverschil op?
ik heb hier een UTP kabel van 20m moeten trekken tot in de kelder.
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

Wij hadden hier geen telefoonlijn dus hebben bij belgacom zo'n discoverylijn genomen.
We kregen maar geen kiestoon op de telefoon, dus naar belgacom gebeld en die zijn toen in de garage wat draden komen versteken in zo'n blauw bakske in de garage.
Het is een oud herenhuis dat in 3 studio's is opgedeeld.
Dus we kunnen alleen op onze lijn het testen en het enigste aansluitingspunt is (denk ik) in onze studio.
Of is er een mogelijkheid van rechtreeks van in de garage af te tappen?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

deej schreef:
uwmoeder schreef:Nemen die mannen van Belgacom dat voor hun rekening of wie kan dat komen nakijken.


Helaas zal dat op je eigen kosten moeten. Normaal gezien kan een goede electricien dat wel oplossen.

Je zou om te testen eigenlijk je modem in de kelder moeten hangen en daar eens met een laptop testen (indien beschikbaar).

gewoon een 50m kabel gaat makkelijker.

een goeie modem kan veel problemen oplossen.

hier veel kabels verlegd, geen resultaat.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wij hadden hier geen telefoonlijn dus hebben bij belgacom zo'n discoverylijn genomen.
We kregen maar geen kiestoon op de telefoon, dus naar belgacom gebeld en die zijn toen in de garage wat draden komen versteken in zo'n blauw bakske in de garage.
Het is een oud herenhuis dat in 3 studio's is opgedeeld.
Dus we kunnen alleen op onze lijn het testen en het enigste aansluitingspunt is (denk ik) in onze studio.
Of is er een mogelijkheid van rechtreeks van in de garage af te tappen?


Ehm, huisbaas contacteren...

gewoon een 50m kabel gaat makkelijker.

een goeie modem kan veel problemen oplossen.

hier veel kabels verlegd, geen resultaat.


Slaat op niet veel eh... "gewoon een 50 meter kabel", zo "gewoon" is dat net niet. Hoe korter die kabel, en hoe beter de weerstand, hoe hoger de kwaliteit. Een goeie modem gaat een slechte kabel niet teniet doen!
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Goendi schreef:
Wij hadden hier geen telefoonlijn dus hebben bij belgacom zo'n discoverylijn genomen.
We kregen maar geen kiestoon op de telefoon, dus naar belgacom gebeld en die zijn toen in de garage wat draden komen versteken in zo'n blauw bakske in de garage.
Het is een oud herenhuis dat in 3 studio's is opgedeeld.
Dus we kunnen alleen op onze lijn het testen en het enigste aansluitingspunt is (denk ik) in onze studio.
Of is er een mogelijkheid van rechtreeks van in de garage af te tappen?


Ehm, huisbaas contacteren...

gewoon een 50m kabel gaat makkelijker.

een goeie modem kan veel problemen oplossen.

hier veel kabels verlegd, geen resultaat.


Slaat op niet veel eh... "gewoon een 50 meter kabel", zo "gewoon" is dat net niet. Hoe korter die kabel, en hoe beter de weerstand, hoe hoger de kwaliteit. Een goeie modem gaat een slechte kabel niet teniet doen!

aan de switch/router een lange kabel hangen bedoelde ik.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat heeft weinig zin als het om een gebouw gaat dat is opgedeeld in studio's... Het contactpunt ligt dan in de studio, en van beneden tot aan de studio is binnenbekabeling (electricien dus). De switch in de kelder aansluiten is vermoedelijk geen optie.
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

Ik heb nog wel een maat die elektricien is. Ik zal eens vragen of hij de kwaliteit wilt uitmeten. Als die slecht is zal ik eens aan den huisbazin haar oren gaan trekken.
Zolang ze niet zegt: "Maar das toch genoeg om te telefoneren"
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

uwmoeder schreef:Zolang ze niet zegt: "Maar das toch genoeg om te telefoneren"


Of "pak dan Telenet" ;).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fieldoxide schreef:
Van wanneer kan je eindelijk spreken van 'deftige ' downstream en upstream waardes?Ik weet dat de regel is hoe hoger hoe beter maar wat moet ik mij daar bij voorstellen? :|

min 6db, als je minder haalt heb je kans op disconnects. meestal zakt de SNR ook wat weg op drukke momenten ('s avonds)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

deej schreef:
uwmoeder schreef:Zolang ze niet zegt: "Maar das toch genoeg om te telefoneren"


Of "pak dan Telenet" ;).


Ik kom just van den Telenet :p
Ik ben juist overgestapt naar den dommel, kost minder, geen limiet en nieuwsserver.
Alleen de snelheid valt wat tegen als je van 20mbps komt, maar ach ja.
Elk voordeel heeft zijn nadeel zeker.
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

uwmoeder schreef:Ik heb nog wel een maat die elektricien is. Ik zal eens vragen of hij de kwaliteit wilt uitmeten. Als die slecht is zal ik eens aan den huisbazin haar oren gaan trekken.
Zolang ze niet zegt: "Maar das toch genoeg om te telefoneren"


Is het wel degelijk de binnenbekabeling die slecht is, test dit gewoon eerst al eens uit.
Zet je modem gewoon in de kelder en sluit er een laptop op aan en controleer alles, de snelheid enz.......
Indien je daar ook zeer slechte resultaten hebt, dan weet je dat het niet komt van de binnenbekabeling maar van ervoor en moet belgacom dat in orde brengen (maar als ze dit zullen doen is iets anders).

Het is maar een kleine test om te doen die geen geld kost en die niemand stoort.
Voor je verschillende mensen aanspreekt over het probleem kun je het zelf zo eenvoudig al eens proberen

my2cents
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

Aansluiting in de garage is niet mogelijk, vermits het een omgebouwd herenhuis is tot 3 studio's. Er is geen aansluiting in de garage.
Ik zal na de krokusvakantie de lijn eens laten uitmeten door mijne maat.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is het wel degelijk de binnenbekabeling die slecht is, test dit gewoon eerst al eens uit.
Zet je modem gewoon in de kelder en sluit er een laptop op aan en controleer alles, de snelheid enz.......
Indien je daar ook zeer slechte resultaten hebt, dan weet je dat het niet komt van de binnenbekabeling maar van ervoor en moet belgacom dat in orde brengen (maar als ze dit zullen doen is iets anders).

Het is maar een kleine test om te doen die geen geld kost en die niemand stoort.
Voor je verschillende mensen aanspreekt over het probleem kun je het zelf zo eenvoudig al eens proberen


U two cents zijn goed advies -kuch-... Even prutsen aan de aansluitingsdoos van Belgacom in de kelder, koperdraadjes losmaken en bevestigen in een connector enkel en alleen om je modem te testen? En wat dan? Vertellen aan Belgacom dat je het te weten kwam door aan hun aansluitingsdoos te prutsen? :) Voorts, als het probleem daar lag, dan is het nog maar de vraag waarom hij wél een goede upstream snelheid haalt! Dat geeft een duidelijk signaal dat het probleem zich op de binnenbekabeling bevind. Checken dus die binnenbekabeling, punt.

Voor anderen met 'two cents', weet aub waar je over spreekt voor je u 'two cents' deelt. Het zal mensen die een probleem aankaarten een hoop miserie besparen!
Gebruikersavatar
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2008, 18:11
Locatie: Leuven/Wezembeek-Oppem
Contacteer:

Die belgacom bakskes krijgt ge ook zomaar niet open, ge hebt daar een speciale sleutel voor nodig.
Iedereen bedankt om hier te reageren. Ik laat binnen twee weken de elektricien eens langskomen en dan weet ik jullie meer te vertellen.
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Goendi schreef:
Is het wel degelijk de binnenbekabeling die slecht is, test dit gewoon eerst al eens uit.
Zet je modem gewoon in de kelder en sluit er een laptop op aan en controleer alles, de snelheid enz.......
Indien je daar ook zeer slechte resultaten hebt, dan weet je dat het niet komt van de binnenbekabeling maar van ervoor en moet belgacom dat in orde brengen (maar als ze dit zullen doen is iets anders).

Het is maar een kleine test om te doen die geen geld kost en die niemand stoort.
Voor je verschillende mensen aanspreekt over het probleem kun je het zelf zo eenvoudig al eens proberen


U two cents zijn goed advies -kuch-... Even prutsen aan de aansluitingsdoos van Belgacom in de kelder, koperdraadjes losmaken en bevestigen in een connector enkel en alleen om je modem te testen? En wat dan? Vertellen aan Belgacom dat je het te weten kwam door aan hun aansluitingsdoos te prutsen? :) Voorts, als het probleem daar lag, dan is het nog maar de vraag waarom hij wél een goede upstream snelheid haalt! Dat geeft een duidelijk signaal dat het probleem zich op de binnenbekabeling bevind. Checken dus die binnenbekabeling, punt.

Voor anderen met 'two cents', weet aub waar je over spreekt voor je u 'two cents' deelt. Het zal mensen die een probleem aankaarten een hoop miserie besparen!


Wel mister goendi voor je zelf zomaar uit je nek lult en over een ander kwaad spreekt weet zelf waarover je praat.
Bij mij staat er naast de contactdoos in mijn kelder een telefoonstekker die zo verder loopt door het huis, mijn lijn is vorig jaar pas terug geactiveerd door belgacom en zij hebben deze aansluiting erbij geplaatst dus waarom zou dit niet mogelijk zijn bij andere mensen ??????

dus my2cents zijn wel in orde en zeker te delen met andere mensen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wel mister goendi voor je zelf zomaar uit je nek lult en over een ander kwaad spreekt weet zelf waarover je praat.
Bij mij staat er naast de contactdoos in mijn kelder een telefoonstekker die zo verder loopt door het huis, mijn lijn is vorig jaar pas terug geactiveerd door belgacom en zij hebben deze aansluiting erbij geplaatst dus waarom zou dit niet mogelijk zijn bij andere mensen ??????


Vriendje, ik werk al jaren met xDSL technologie, weet heus waarover ik praat. Een inleidingsdoos is niet hetzelfde als een contactdoos, en daar plaats je niet even een 'contactdoos' bij als het om een appartementsgebouw gaat. Achter die inleidingsdoos is binnenbekabeling, en deze zijn voor rekening van de eigenaar van het gebouw. Voorts zijn die lijnwaarden enkel op de downstream slecht, dus als het om binnenbekabeling gaat, waarom Belgacom laten langskomen om dat avst te stellen en vervolgens een gepeperde rekening te betalen?

Ga u lange tenen elders vertonen. Zie da ge weet waar ge van spreekt als ge mensen 'raad' geeft die hen achteraf op kosten jaagt.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Vriendje, ik werk al jaren met xDSL technologie, weet heus waarover ik praat. Een inleidingsdoos is niet hetzelfde als een contactdoos, en daar plaats je niet even een 'contactdoos' bij als het om een appartementsgebouw gaat. Achter die inleidingsdoos is binnenbekabeling, en deze zijn voor rekening van de eigenaar van het gebouw. Voorts zijn die lijnwaarden enkel op de downstream slecht, dus als het om binnenbekabeling gaat, waarom Belgacom laten langskomen om dat avst te stellen en vervolgens een gepeperde rekening te betalen?

Ga u lange tenen elders vertonen. Zie da ge weet waar ge van spreekt als ge mensen 'raad' geeft die hen achteraf op kosten jaagt.


Ne mens zou bijna denken dat ge iets moet compenseren door hier zo'n groten bek op te zetten. Of kan uw ego het niet aan moest het geen gelijk krijgen?

FWIW: dit is een forum, hier geven mensen vrijelijk hun mening. Als die fout blijkt te zijn, so be it. Dat er dan een bullebak met groot ego meent iedereen het zwijgen op te moeten leggen is zijn probleem, niet het onze.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Is het weer van dat?
Leer toch eindelijk eens vriendelijk met elkaar om te gaan, op het Userbase forum.
Nu het toch wat rustiger geworden is na de pro & contra meningen over diverse providers...

Zolang we een goede en snelle verbinding hebben zal het wel gaan zeker :???:

:wink:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

FWIW: dit is een forum, hier geven mensen vrijelijk hun mening. Als die fout blijkt te zijn, so be it. Dat er dan een bullebak met groot ego meent iedereen het zwijgen op te moeten leggen is zijn probleem, niet het onze.


Ow oei de vrijheid van meningsuiting. Serieus? En onder dat motto is het goed om derden foutief advies te geven, pretenderen dat het realiteit is en ongetwijfeld nergens te bekennen zijn als de benadeelde de rekening gepresenteert krijgt?

Terzijde, ik gaf 'vrijelijk mijn mening', met dit verschil dat ik zeker van mijn stuk ben. Het was overigens niet naar u gericht, maar als u zich geroepen voelt om te reageren, bent u dan ook bereid de kosten van die mens te dekken als hij toch het bewuste advies opvolgt?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Terzijde, ik gaf 'vrijelijk mijn mening', met dit verschil dat ik zeker van mijn stuk ben. Het was overigens niet naar u gericht, maar als u zich geroepen voelt om te reageren, bent u dan ook bereid de kosten van die mens te dekken als hij toch het bewuste advies opvolgt?


Waarom? Die man moet voor zichzelf toch kunnen beslissen wat hij al dan niet doet. Als iemand na één post te lezen op een forum meteen tot die actie overgaat dan verdient hij het om op de blaren te zitten.

Dit gezegd zijnde, ik twijfel niet aan uw kennis, het is uw stijl die allesbehalve is.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Waarom? Die man moet voor zichzelf toch kunnen beslissen wat hij al dan niet doet. Als iemand na één post te lezen op een forum meteen tot die actie overgaat dan verdient hij het om op de blaren te zitten.


De waarom is simpel. Als iemand je om raad vraagt, en je geeft die wetende dat hij op die raad zal vertrouwen, ben je verantwoordelijk als het verkeerd uitdraait. Velen nemen daar een loopje mee, wat in feite helemaal niet correct is naar diegene aan wie je raad geeft.

Dit gezegd zijnde, ik twijfel niet aan uw kennis, het is uw stijl die allesbehalve is.


Hum die is idd niet altijd even vriendelijk :p
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Goendi heeft een groot ego probleem ..weet ik al zeer lang en je kan hem op zijn plaats zetten zoals ik deed ... maar dan zal hij gewoon naast de kwestie beginnen lullen...
Goendi is ook operator van topradio channel op irc ...wrs ook om het een en ander te compenseren en mensen lastig te vallen.

Mensen met een probeel willen raad en mogelijke oplossingen ... iemand die op een normale manier een oplossing aanbied die achteraf niet blijkt te werken heeft toch zn best gedaan ... hoeft zichzelf niets te verwijten.

Goendi denkt alleswetende god te zijn ... iemand van de admins die hem eens kunnen waarschuwen?
Anders vrees ik dat er nog veel mensen problemen gaan krijgen met die gast.

Ik vind het erg dat (nieuwe) mensen die hier op het forum komen kijken op zoek naar info met zo iemand worden geconfrontreerd
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”