Scarlet One Half zo traag vanwege geen 2Mbps profiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ErwinC
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jan 2008, 09:16
Locatie: Leuven Belgium Europe
Contacteer:

Sinds kort ben ik van Belgacom overgeschakeld naar een Scarlet one.
Groot was mijn verbazing dat voor en na het wijziging van het wachtwoord in mijn router (van Belgacom naar Scarlet) het internet ineens veel trager ging.
Minstens de helf trager en zelfs meer. Scarlet support zei mij dat ik ver van de centrale zit (4,8km) en daarom maar 1Mb meer heb. Nu weet ik dat het niet alleen de afstand die van belang is maar evenzeer de kwaliteit van het koper.
En bovendien als ik gewoon van wachtwoord verander en mijn snelheid ineens van 2 of meer dan 2mbps terugvalt naar 1Mbps dan is dat toch niet normaal want ik gebruik nog altijd datzelfde koper.
Belgacom garandeert mij dat mijn aanlsluiting zonder probleem 2Mbps aankan, 3Mbps weten ze niet zeker. Ik weet niet de juiste snelheid die ik voordien had maar dat was 2 of 3Mbps.
Een terugval van bv 6 naar 5 mbps daar heb je niet zo veel last van dat is tenslotte maar een 17%, maar van 2 naar 1 mbps is een verlies van 50% en dat merk je enorm.

En nu to the point.
Wat blijkt na vele telefoontjes. Scarlet heeft geen profiel van 2Mbps. Dat is het eerste wat ik hier van hoor of lees.
Maw het is 3 of 1 Mbps en ik heb dus 1 gekregen. Maw ik wordt hier afgestraft om van Belgacom naar Scarlet te gaan.
Is hier nu echt niets aan te doen?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Met begrip voor Erwin wiens onredelijke situatie ik begrijp, maar ik zie als onderwerp
Scarlet One Half zo traag vanwege geen 2Mbps profiel

Half zo traag = 2x zo snel?
Tinneke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2007, 19:34

Hoi,
Inderdaad bij de meeste providers die de 6 mbps handhaven kunnen de 2 mbps niet geven.
Ik zit ook bij Scarlet en werd in augustus opeens op die fameuze 1 gezet.
Slechte kwaliteit van mijn lijn hebben ze me doorgegeven.( na 6 weken telefoneren, mailen, en briefschrijven )
Onbegrijpelijk, want ik had al jaren 3.3Mbps...
Mijn gebuur zit bij DommeL en hij heeft 4 Mbps.
Mijn overgebuur zit bij Belgacom en surft ook stabiel aan 3 Mbps.
Het probleem zit wel degelijk bij SCARLET, want als je overal de forums bekijkt is het maar deze provider die de meeste (1) ééns heeft lopen.
Het ligt zeker aan die telefonie die ze bijgeven op hun net...?
Wat zal de toekomst dan brengen, voor de providers, als ze eens moesten beginnen met televisie te geven?? We gaan dan zeker de snelheid terugkrijgen van een inbelmodem...
Ik heb dus ook een nieuw kontrakt aangegaan bij Dommel.
We zien dus wel wat het geeft, maar ze "verzekeren" mij toch ook een min. van 3 Mbps.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wie na het lezen van dit subforum nog altijd naar Scarlet overstapt, vraagt er een beeken om :oops: ... Dus ik zal maar aannemen dat je dit niet gelezen had :D.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

*zucht* Wat hebben ze toch met mijn zalige PI gedaan die Scarletters!

Ik was zelfs doodblij toen ik van Scarlet naar BGC overstapte nu 2-3jaar geleden, ge moet ni vragen. (nu Dommel, zalig op gebrekkige helpdesk/communicatie na, maar heb helpdesk nog nooit echt nodig gehad dus :D).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”