Hallo,
Ik ga verhuizen en ben opzoek naar een internet provider.
Na wat rondzoeken, (vooral op dit forum) , ging mijn keuze naar dxAdsl.
Aangezien de afstand tot de centrale redelijk belangrijk is, heb ik eerst een mailke gestuurd naar hun helpdesk.
ik kreeg snel antwoord dat ik maar max 1Mbps kan halen, daar ik redelijk ver van de centrale woon. (afstand in meters stond niet in de mail)
Nu vraag ik me af als dit voor alle providers zo is?
En dus mijn enigste keus Telenet is? of is e-leven ook een optie, want volgens hun site woon ik in de gedegroepeerde zone en kan ik 20Mbps halen.
bedankt voor jullie antwoorden
afstand tot de centrale gelijk voor alle Adsl providers?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
ivm E-leven: Je woont dan misschien wel in een gedegroepeerde zone, maar de wetten van de ADSL-fysica gaan nog steeds op. Misschien dat je via hen (ADSL2+) iets meer dan 1 mbps kan halen, maar te ver is -helaas- te ver voor ADSL.
ja DXadsl vertelde me ook dat zelf met Adsl2+, (die ze trouwens eind van deze maand ook aanbieden) het niet veel verschil zou uitmaken.
Genoodzaakt Telenet te nemen dus.
vind het wel raar dat ik zo ver woon van centrale, want is niet dat ik ergens tussen de velden woon ofzo (zwijnaarde bij gent).
bedankt voor antwoord.
Genoodzaakt Telenet te nemen dus.
vind het wel raar dat ik zo ver woon van centrale, want is niet dat ik ergens tussen de velden woon ofzo (zwijnaarde bij gent).
bedankt voor antwoord.
Ja, best is horen bij BGC of Dommel. Want BGC (en via hun Dommel) gebruiken op hun Turboline netwerk soms mini-DSLAMs om het bereik te verbeteren naar sommige gebieden. Daarom dat ge soms hogere snelheden hebt bij BGC/Dommel dan bij Scarlet/EDP/Dx op hetzelfde adres.
Noem die mini-DSLAMs maar LDC's.Draco888 schreef:Ja, best is horen bij BGC of Dommel. Want BGC (en via hun Dommel) gebruiken op hun Turboline netwerk soms mini-DSLAMs om het bereik te verbeteren naar sommige gebieden. Daarom dat ge soms hogere snelheden hebt bij BGC/Dommel dan bij Scarlet/EDP/Dx op hetzelfde adres.
En op de meeste LDC's, kan en zal Scarlet je ook aansluiten indien mogelijk.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
je zit waarschijnlijk op de centrale in gent sp, da's tamelijk ver ja. binnenkort is er hopelijk VDSLdj44 schreef:vind het wel raar dat ik zo ver woon van centrale, want is niet dat ik ergens tussen de velden woon ofzo (zwijnaarde bij gent).
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Draco888 schreef:Ja, best is horen bij BGC of Dommel. Want BGC (en via hun Dommel) gebruiken op hun Turboline netwerk soms mini-DSLAMs om het bereik te verbeteren naar sommige gebieden. Daarom dat ge soms hogere snelheden hebt bij BGC/Dommel dan bij Scarlet/EDP/Dx op hetzelfde adres.
............... of juist omgekeerd !
Belgacom heeft extra investeringen gedaan en een groot aantal wijkcentrales bijgeplaatst ( ldc ) . Oorspronkelijk was "de telefoondraad" voor mij als abbonee aangesloten op een 4.4 km afgelegen ldc. ( voor telefonie geen probleem ) Dit is nog steeds zo voor de meeste ADSL gebruikers in mijn buurt, tenzij je aanvraag doet voor aansluiting op dichtere ldc.
Moraal van 't verhaal : ik heb nu een lijnprofiel van 6144 kbps ( via edpnet !!)
en mijn buurman met dommel ???? wat denk ge ?
Misschien moet ik zelf ook is navragen of er zo geen ldc bijgezet is, want ik zit op 3,8km volgens mijn laatste lijntest (bijna jaar geleden). En heb er een gevraagd aan Hollebolle voor familie van me die 100m verder wonen, zelfde straat, zelfde kant en die zouden op 1,2km zitten volgens een eerste indicatie. Andere lus zou kunnen, maar zou wel zeer raar zijn.
Bwah eig ni veel te klagen, haal 85% eff hier op de speedtest en 400-420 down en 43-44 up (constant) met wifi.
Bwah eig ni veel te klagen, haal 85% eff hier op de speedtest en 400-420 down en 43-44 up (constant) met wifi.