Klachten over Telenet uitgesmeerd in de media.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Een greep uit de klachten tegen Telenet
'Reclame maken, ja. Maar respect voor de klant?'

Telenet is de kampioen van de lezersklachten in onze rubriek Woord en Wederwoord. Sinds nieuwjaar klaagt bijna dagelijks een lezer een onopgelost probleem aan. Een greep hieruit.
'Reclame maken op tv kunnen ze goed, maar hun klanten respecteren is iets heel anders', zegt An Pauwels uit Sint-Job-in-'t-Goor. Telenet wou haar de rekeningen van een naamgenote laten betalen.

Eind 2006 verhuisde Pauwels na een echtscheiding. Ze sloot aan bij Telenet. Omdat ze met een van haar laptops maar niet op het internet raakte, belde ze de klantendienst. Daar zegden ze dat ze eerst de openstaande facturen van twee jaar terug moest betalen. Pauwels antwoordde dat dit onmogelijk was omdat ze nooit eerder aangesloten was. Maar de maatschappij hield vol.

Na een paar keren over en weer bellen eiste de klantendienst van Telenet in december 2007 dat ze bij haar gemeente een attest ging vragen met de beschrijving van waar ze overal gewoond heeft. 'Ik heb dat aangetekend opgestuurd, maar heb nooit antwoord gekregen.'

Nu, meer dan een maand later, is de zaak nog altijd niet opgelost. Meer nog: eerst wist de klantendienst van niets, en uiteindelijk kreeg Pauwels te horen dat haar brief 'nog niet verwerkt is'.

Een ander geval: een familie betaalde een jaar de rekening van een ander. Een dame klaagt dat ze schuldvorderingen krijgt voor rekeningen die de hare niet zijn.

Lezer Rudi De Sutter moest wekenlang op zijn telefoonaansluiting wachten. 'Ik heb die nodig, want mijn vrouw is ziek en ik moet de dokter kunnen bellen.' Op 24 december was hij aangesloten en was hem beloofd dat de telefoon 's anderendaags zou werken. Hij heeft zo'n zestig keer naar Telenet gebeld, en telkens zei men hem dat het binnen de twee à drie dagen zou werken. Op 14 januari kreeg hij uiteindelijk een mail met de opmerking dat zijn telefoon zou moeten werken.

'De service van Telenet is schandalig', zegt De Sutter. 'Je moet vijftien keer op een knopje duwen. Dan zit je in de wachttijd tien minuten naar hetzelfde liedje te luisteren, en intussen zie je je belwaarde van je gsm opgebruiken.' Andere klachten handelen over nieuwe technische snufjes. Paul Moortgat uit Sint-Niklaas klaagt aan dat hij wel voor hogedefinitietelevisie betaalt maar nauwelijks uitzendingen in die kwaliteit krijgt. Dat niet alleen: hij heeft ook plots geen teletekst meer. (bm)



bron: nieuwsblad.be
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=BB1N2IOC

en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.

ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Bart Moerman heeft maar de helft geschreven van wat hem geduldig uitgelegd is. En hij moest ook nog vragen wat het verschil is tussen download en upload.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Zouden ze dit nu echt zelf nog geloven?
Nieuwsblad schreef:Vicepresident Vincent verdedigt de kinderziektes. 'Dit is echte spitstechnologie. België is echt een voorloper voor alles wat digitale televisie is. Wij vinden hier elke dag het wiel opnieuw uit.'



En klanten zijn misnoegd over die drukopdeknop-actie, maar dit antwoord van telenet hierop vind ik ronduit beledigend tov die klanten:
'Ach, dat is een reclameslogan'
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC

en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.

ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.


ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D


Allé de duopolisten dekken elkaar weer met alle middelen in tegen de waarheid die stilletjes aan het licht komt. Om toch maar hun limieten, dure prijzen, manklopende service en dergelijke te blijven verdedigen. europa waar blijf je. Je bent hier dringend nodig om de twee kindertjes op de vingers te tikken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D
Ah, dus eigenlijk zouden we moeten toekomen met de helft van de huidige limiet!

-- wacht effe --

Als gemiddeld slechts 4 GB gebruikt wordt, waarom is er dan een limiet als die toch niet gehaald word, gemiddeld?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

meon schreef:
hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D
Ah, dus eigenlijk zouden we moeten toekomen met de helft van de huidige limiet!

-- wacht effe --

Als gemiddeld slechts 4 GB gebruikt wordt, waarom is er dan een limiet als die toch niet gehaald word, gemiddeld?


tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

hollebollegijs schreef:tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.

Ik zal het dan maar eens aan u op de man af vragen:
Hollebollegijs, vindt u dat de huidige limieten nog aanvaardbaar en te verantwoorden zijn, wetende dat een toch niet onaardige 6% van de klanten van, in dit geval, de telenetklanten deze overschrijdt?
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

hollebollegijs schreef:tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.


Spreekt u nu uit eigen persoonlijke naam of als Belgacom medewerker?

Dus er staat niets in de weg om de limieten af te schaffen. Dat haal ik toch uit uw redenering.

Dus mogen we allemaal een PM sturen om onze limieten in de vuilbak te smijten, daar gaat u duidelijk voor zorgen. Zowel bij uw bedrijf Belgacom als bij Telenet waar daar hebt u ook goede banden mee daar je informatie hebt die we anders niet te horen krijgen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Dédé schreef:
hollebollegijs schreef:tja, er zijn limieten om misbruik te verkomen. pasop dat is de uitleg van belgacom en telenet, niet de mijne hoor.


Spreekt u nu uit eigen persoonlijke naam of als Belgacom medewerker?

Dus er staat niets in de weg om de limieten af te schaffen. Dat haal ik toch uit uw redenering.

Dus mogen we allemaal een PM sturen om onze limieten in de vuilbak te smijten, daar gaat u duidelijk voor zorgen. Zowel bij uw bedrijf Belgacom als bij Telenet waar daar hebt u ook goede banden mee daar je informatie hebt die we anders niet te horen krijgen.


ik spreek in naam van belgacom, niet uit eigen naam.

limieten afschaffen. juist niet. 95% is tevreden en klaagt niet. dus waarom zou belgacom dit afschaffen. enkel als ze zien dat er meer verbruikt meer door veel meer personen, dan zal belgacom de limieten misschien verhogen maar afschaffen, nee hoor, vergeet dat, dat is belgacom niet van plan.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

wasa schreef:ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots...

Telenet is niet "Vlaams" meer, Telenet is in handen van de Amerikanen!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

meon schreef:hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?


ik weet het dat de meesten hier op UB niet akkoord zijn met belgacom hieromtrent de limieten. maar ja ze zijn er nu eenmaal. en mij persoonlijk kan het niets schelen. ik ben tevreden net zoals de overgrote meerderheid. en nu ben ik ermee weg. goed weekend iedereen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef:ik spreek in naam van belgacom, niet uit eigen naam.

limieten afschaffen. juist niet. 95% is tevreden en klaagt niet. dus waarom zou belgacom dit afschaffen. enkel als ze zien dat er meer verbruikt meer door veel meer personen, dan zal belgacom de limieten misschien verhogen maar afschaffen, nee hoor, vergeet dat, dat is belgacom niet van plan.
Dan heb ik wel een tegenvraag, was er aanvankelijk niet voor het ADSL Go abonnement (met de optie Multi een upload van 4,800 in plaats van actueel 3,300) ?
Ik dacht van wel... 'n quote van april 2005
ZeRoC schreef:heb eens even gekeken naar uw lijn...
uw gewone is perfect in orde, heb wel gezien dat je op 3,7km van de centrale zit. En momenteel staat uw adsl lijn op 4mb, maar ik vrees ervoor dat die snelheid niet haalbaar zal zijn voor u.
Bekijk voor de zekerheid es naar uw binnenbekabeling, en als die ok is dan even bellen naar 0800 22 312, en vragen om uw lijn terug op 3,3mb te zetten
(was toen nog Skynet klant, nu Belgacom klant)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Als Telenet klant vind ik dit echt ronduit schandalig!
Ik heb 2 weken geleden 2 klachten gemeld zowel telefonisch als via mail:
- Telemeter heeft GEEN nachttarief aangerekend
- Ik kan mijn abbo niet via Mijn Telenet veranderen

Tot op heden nog geen enkele respons ontvangen!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Opstappen en wegwezen, Dafke! :P

Ik meen dat hollebolle zelf al gezegd heeft in andere topics dat hij persoonlijk de limieten ook zou afschaffen wat niet wegneemt dat hij ze economisch zeker wel aanvaardbaar vindt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Dafke schreef:Als Telenet klant vind ik dit echt ronduit schandalig!
Ik heb 2 weken geleden 2 klachten gemeld zowel telefonisch als via mail:
- Telemeter heeft GEEN nachttarief aangerekend
- Ik kan mijn abbo niet via Mijn Telenet veranderen
Tot op heden nog geen enkele respons ontvangen!


Kun je mij een PM sturen met je klantennummer? Dan zal ik het laten nakijken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ola, Charlotte heeft de weg naar Userbase gevonden :P

Heel diep in mijn binnenste he, dan lach ik ook telkens Telenet negatief in de reclame komt. Dit is nu eigenlijk écht wat ze verdienen :)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Charlotte schreef:
Dafke schreef:Als Telenet klant vind ik dit echt ronduit schandalig!
Ik heb 2 weken geleden 2 klachten gemeld zowel telefonisch als via mail:
- Telemeter heeft GEEN nachttarief aangerekend
- Ik kan mijn abbo niet via Mijn Telenet veranderen
Tot op heden nog geen enkele respons ontvangen!


Kun je mij een PM sturen met je klantennummer? Dan zal ik het laten nakijken.


done!

btw, opzeggen is geen optie voor mij. Ik kan geen ADSL ontvangen :(
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

meon schreef:hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?

Neen. In tegendeel, Belgacom runt statistieken op het gebruik en als er teveel mensen tegen de limiet beginnen aan te lopen dan verhogen ze de limiet.
Dus eigenlijk zouden we met zijn allen op het einde van de maand moeten trachten onze limiet op te gebruiken :wink:.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Astralon schreef:
meon schreef:hollebollegijs, ik vind het nobel dat ge u hier probeert te verweren, maar op userbase gaat ge niet veel mensen vinden die het eens zijn met u (of beter, uw werkgever).
Misschien wel een leuke vraag: zou belgacom een probleem hebben moest -iedereen- maandelijks zijn 12 GB gebruiken?

Neen. In tegendeel, Belgacom runt statistieken op het gebruik en als er teveel mensen tegen de limiet beginnen aan te lopen dan verhogen ze de limiet.
Dus eigenlijk zouden we met zijn allen op het einde van de maand moeten trachten onze limiet op te gebruiken :wink:.

Dat heb ik 5 jaar gedaan, heeft niet veel geholpen.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

hollebollegijs schreef:
wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC

en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.

ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.


ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D


Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

THDBASED schreef:
hollebollegijs schreef:
wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC

en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.

ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.


ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D


Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?


dan komt hier pas piepen en denkt het allemaal al te weten.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

THDBASED schreef:
hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D

Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?

Eigenlijk is dit wel perfect mogelijk.
Waarschijnlijk komt dit dan ook door het stelselmatig klein houden van de limieten, 400MB en 1GB, kan iedereen zulke statistieken verantwoorden.
Een veel duidelijker én juister beeld zou je dan ook maar kunnen krijgen als je het verbruik per abbonement neemt.
Voor expressnet en voor turbonet kan ik me inderdaad niet inbeelden dat 4gig het gemiddelde is, en dat voor die abbonementen het gemiddelde gerust een pak hoger zal zijn.

Je ziet, met statistieken kan je alles bewijzen, mits je ze natuurlijk zo laat klinken dat het in u voordeel is.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het is meer dan gewoonweg treffend, dat bepaalde problemen die ik in mijn "Telenet-tijdperk" (oktober 2000 - januari 2004) voorhad, nu nog steeds voorkomen, een voorbeeld:
  • Verkeerde factureringen, vooral in combinatie met volumeblokken
  • Meter die wel/niet/teveel/teweinig verkeer meerekend en nachtsurfen niet altijd even juist afhandeld.
  • Mijn Telenet die weeral eens niet werkt (ik vraag me af aan welke revisie ze ondertussen al zitten? 9.02.43.7.9.452-157 ?)
  • Mank lopen van communicatie in het algemeen


Ik stel anders voor dat ze nog eens op de knop drukken?
"Resetting system configuration to defaults. Are you sure you want to continue? (y/n)" :-D
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

hollebollegijs schreef:
THDBASED schreef:
hollebollegijs schreef:
wasa schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=BB1N2IOC

en weeral minimaliseren ze de verhalen van de consumenten, want die weten toch niet goed wat ze vertellen. net zoals 'maar 6 %' over hun limiet gaat bij de internet klanten, rara hoeveel procent meer dan dikwijls tegen die limiet aanhangt, en hoeveel extra geld in het laatje ze binnenkrijgen iedere maand.

ongelofelijk dat bedrijf, echte vlaamse trots.. en je kan hier maar 1 ding uit afleiden, op korte termijn gaat er niets veranderen. wegwezen is de enige boodschap die ze verstaan.


ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D


Geloof ik niks van en Telenet en Belgacom weten dit maar al te goed dat hier niets van waar is. Waarom verdedigen ze zich hier zo sterk tegen denk je?


dan komt hier pas piepen en denkt het allemaal al te weten.


Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik had al lang vraag over hoe ze berekenen of dat er iemand "toe komt" met de gegeven limiet, mss weet holle het?
als ik volume bijkoop dan verhoog ik zogezegd mijn limiet, betekent dan dat ik word gerekend bij mensen die toekomen?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!


hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.

In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven :wink:
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar :evil:
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Astralon schreef:
THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!


hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.

In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven :wink:
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar :evil:


Ik weet dat hij bij Belgacom werkt. Ken nog mensen die met cijfers en nieuwe producten naar buiten kwamen nog voor ze publiek gemaakt werden. Een vriend van een vriend die bij Telenet/Belgacom werkt en de allerlaatste nieuwtjes wist. Een "sanitair manager" (a.k.a Wc-madam) werkt er zeker ook bij Telenet/Belgacom maar weten ze daarmee iets van de producten af. En nu zeg ik niet dat hij daar niets van afweet, maar het is mijn recht om dat in vraag te trekken.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

THDBASED schreef:
Astralon schreef:
THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!


hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.

In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven :wink:
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar :evil:


Ik weet dat hij bij Belgacom werkt. Ken nog mensen die met cijfers en nieuwe producten naar buiten kwamen nog voor ze publiek gemaakt werden. Een vriend van een vriend die bij Telenet/Belgacom werkt en de allerlaatste nieuwtjes wist. Een "sanitair manager" (a.k.a Wc-madam) werkt er zeker ook bij Telenet/Belgacom maar weten ze daarmee iets van de producten af. En nu zeg ik niet dat hij daar niets van afweet, maar het is mijn recht om dat in vraag te trekken.


dat is je volste recht, maar wees gerust, ik weet voldoende over de belgacom produkten en diensten. en werk hier al lang genoeg. ken dus de geschiedenis
en ik zal niets bekend maken wat niet mag geweten zijn hoor. als ik hier eens moest vertellen, wat ik allemaal wist over belgacom in de nabije toekomst.... :-D
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

hollebollegijs schreef:
THDBASED schreef:
Astralon schreef:
THDBASED schreef:Dus jij weet wie ik ben en waar ik werk. Geweldig helderziend!


hollebollegijs werkt bij Belgacom, dus als jij zegt dat je hem niet gelooft betekent dat je ofwel beter geplaatst bent binnen Telenet / Belgacom of je maakt hem uit voor leugenaar.

In het eerste geval kan je gewoon zeggen dat die 4 GB niet klopt en ons de correcte getalleen geven :wink:
In tweede geval zou ik mij onthouden van elk commentaar :evil:


Ik weet dat hij bij Belgacom werkt. Ken nog mensen die met cijfers en nieuwe producten naar buiten kwamen nog voor ze publiek gemaakt werden. Een vriend van een vriend die bij Telenet/Belgacom werkt en de allerlaatste nieuwtjes wist. Een "sanitair manager" (a.k.a Wc-madam) werkt er zeker ook bij Telenet/Belgacom maar weten ze daarmee iets van de producten af. En nu zeg ik niet dat hij daar niets van afweet, maar het is mijn recht om dat in vraag te trekken.


dat is je volste recht, maar wees gerust, ik weet voldoende over de belgacom produkten en diensten. en werk hier al lang genoeg. ken dus de geschiedenis
en ik zal niets bekend maken wat niet mag geweten zijn hoor. als ik hier eens moest vertellen, wat ik allemaal wist over belgacom in de nabije toekomst.... :-D


Ik hoop het, ik hoop het. Veel te laat maar toch ik hoop het :)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

als ik hier eens moest vertellen, wat ik allemaal wist over belgacom in de nabije toekomst....
Dank je wel om onrechtstreeks mijn info en vermoedens te bevestigen :wink:
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Gaan ze nog meer mensen uitzuigen ? Nog duurder worden ?

BGC is en blijft een ex monopolist ... met een historisch netwerk dat het hunne niet is .
Eenmaal de realiteit.

Verder vind ik het zwak om op mensen te spelen ipv op de bal. Het feit dat iemand maar 6 posts heeft hoeft daarom nog niet beantwoord worden met 'hij komt hier maar pas piepen en hij denkt het allemaal te weten'
Dergelijke commentaar zegt meer over diegene die het zegt ...

En wa kan mij het schelen wat het gemiddelde verbruik is van de adsl abbo's ... ook light abbo's zijn bij de concurentie een pak voordeliger. BGC is voor niets de voordeligste keuze. En veel produkten zitten in een koppelverkoop (zoals de tv) .. terwijl ze pas toegegeven hebben met hun abbo's dat blijkbaar adsl zonder vaste lijn wel kan .. iets wat ze ook jaren vtegengesproken hebben...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:ken iemand die bij telenet werkt en het gemiidelde verbruik per maand ligt niet hoger dan ongeveer 4 GB iedere maand. bij belgacom is dat ongeveer hetzelfde hoor. niet iedereen hangt constant aan zijn pc om vanalles te down- en uploaden hoor. :-D

Hollebollegijs heeft gelijk: het gemiddelde ligt inderdaad rond de 4 GiB/maand.
Kijk naar mijn sig voor meer details. Dat is een grafiek van een lognormale distributie.

Ik denk niet dat het veel zin heeft om te discussiëren over cijfers. De cijfers zijn wat ze zijn, en beursgenoteerde bedrijven hebben er geen enkel belang bij om onjuiste cijfers te publiceren.
Wie zich druk maakt over de eventuele juistheid van de cijfers, versplit energie in een verloren achterhoedegevecht.

Waar we het over moeten hebben, is de interpretatie van deze cijfers.
Daarna moeten we het hebben over de conclusies uit deze interpretaties.
Daaruit kunnen we dan bepaalde aanbevelingen afleiden.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Het "probleem" is dat de limieten inderdaad voldoende zijn voor de overgrote meerderheid. Zelfs met fanatiek youtuben moet je toch effe moeite doen. En voor die paar procent grootverbruikers gaanz e heus niets aanpassen, ze krijgen teveel van die volumeblokken.

Het support gedeelte daarentegen is inderdaad wel problematisch. Een bedrijf met zoveel inkomsten zou toch wel support mogen hebben waarin zo'n dingen gewoon niet gebeuren. We hebben 2 mogelijkheden: 1) de organisatie is TE ingewikkeld en TE log om dergelijke problemen te voorkomen, en 2) ze zeggen grondig "f*** de klant" terwijl met een beetje goede wil al die problemen opgelost zijn.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Fluppeke schreef:Gaan ze nog meer mensen uitzuigen ? Nog duurder worden ?

BGC is en blijft een ex monopolist ... met een historisch netwerk dat het hunne niet is .
Eenmaal de realiteit.

Verder vind ik het zwak om op mensen te spelen ipv op de bal. Het feit dat iemand maar 6 posts heeft hoeft daarom nog niet beantwoord worden met 'hij komt hier maar pas piepen en hij denkt het allemaal te weten'
Dergelijke commentaar zegt meer over diegene die het zegt ...

En wa kan mij het schelen wat het gemiddelde verbruik is van de adsl abbo's ... ook light abbo's zijn bij de concurentie een pak voordeliger. BGC is voor niets de voordeligste keuze. En veel produkten zitten in een koppelverkoop (zoals de tv) .. terwijl ze pas toegegeven hebben met hun abbo's dat blijkbaar adsl zonder vaste lijn wel kan .. iets wat ze ook jaren vtegengesproken hebben...


belgacom heeft nooit gezegd dat het technisch niet mogelijk was om een adsl zonder een telefoonlijn in dienst te krijgen.
wat in het verleden het geval was, was dat de voorwaarde om adsl te kunnen krijgen, dat je moest beschikken over een telefoonlijn losstaande van het technisch feit hierrond. dat is iets anders.

en belgacom is duurder dan op een ander. dat geef ik zonder probleem toe. maar verklaar jij nu maar eens waarom het aantal belgacom adsl klanten de laatste jaren maar altijd stijgt. ik ken het antwoord. jij ook?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De verheerlijkte service ! :D
En het wegpesten van klanten bij Telenet.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Hollebollegrijs hoe zit het nu feitelijk met VDSL2 testen. En zullen er nog dit jaar VDSL2 abos komen want mijnen baas is die 256kb/s upload beu :). Zeker als je elke dag een paar bestanden van 10mb of groter moet uploaden.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lord Utopia schreef:De verheerlijkte service ! :D
En het wegpesten van klanten bij Telenet.


nee, toch niet. de betrouwbaarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”