Het grote Cityconnect topic - Deel2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

xenne schreef:
fieldoxide schreef:
deej schreef:Net gebabbeld met een collega die sinds gisteren is opgeleverd en die haalde iets meer dan 2 Mbyte (is 16 Mbit) down. Hij synct op 18/1 want hij moet nog een Annex M modem gaan halen.

Heb hem gezegd dat ie eens een speedtest hier moet komen doen en dat ging ie vanavond doen.

Ik heb hier al veel gelezen over synchroniseren op 18/1 ,wat bedoel je daar juist mee en hoe kan je dat testen en de resultaten terugvinden ?
Bedankt voor de info.
op welke waarden je modem synct vind je wel ergens in je modem terug, is afhankelijk van type

Maar wat houdt dat synchroniseren eigenlijk in op zich,wat is daar de definitie van ,enig idee waar je dat in je modem kan terugvinden?
Ik bezit een dlink .
Gieleuh
Member
Member

Ik stap zoiezo over op Dommel CityConnect wanneer deze uit is in Kessel-Lo, TeleNet de deur uit. Maakt me niet uit dat ik geen 20Mbps zal halen, alles zal toch binnengeraken vroeg of laat...

Is bijna de helft goedkoper dan mijn Turbo abonnement, maar bied zoveel meer. Enkel de snelheid is wat lager en dat is iets waar ik absoluut mee kan leren leven... Vroeg of laat zullen deze snelheden wel wat stijgen, omdat mijn de technologie onder de knie krijgt...

tov telenet heeft CityConnect enkel voordelen voor mij:

- geen Limiet (bij TN 65Gb)
- Lagere Prijs (bij TN 60Euro)
- Mailboxen (500MB)
- Webspace (100MB)
- Upload (Tot 3Mbps)
- Onbeperkt aantal computers
- Snelheid zal niet worden gecapped zoals ik bij TN soms heb ondervonden...
jensked
Starter
Starter

En je vergeet: vast IP, dus je kan veel gemakkelijker interessante zaken doen als gameserver spelen, VNC en dergelijke. No need for no-ip anymore :)

Ik ben echt benieuwd hoe het Dommel verhaal zich in de loop van de volgende maanden verderzet.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:
xenne schreef:
fieldoxide schreef:
deej schreef:Net gebabbeld met een collega die sinds gisteren is opgeleverd en die haalde iets meer dan 2 Mbyte (is 16 Mbit) down. Hij synct op 18/1 want hij moet nog een Annex M modem gaan halen.

Heb hem gezegd dat ie eens een speedtest hier moet komen doen en dat ging ie vanavond doen.

Ik heb hier al veel gelezen over synchroniseren op 18/1 ,wat bedoel je daar juist mee en hoe kan je dat testen en de resultaten terugvinden ?
Bedankt voor de info.
op welke waarden je modem synct vind je wel ergens in je modem terug, is afhankelijk van type

Maar wat houdt dat synchroniseren eigenlijk in op zich,wat is daar de definitie van ,enig idee waar je dat in je modem kan terugvinden?
Ik bezit een dlink .

Iemand al enig idee wat de juiste definitie van synchroniseren betekent want ik heb geen idee,zou dat ook willen opzoeken in mijn instellingen van mijn modem/router. :?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ruwweg gesteld: tijdens het synchroniseren wisselen DSLAM en modem gegevens uit om te zien wat hun hoogste snelheden zijn die ze kunnen halen om gegevens uit te wisselen.

Als iemand dus synct op 18/1 betekent dat dat modem en DSLAM overeengekomen zijn dat rekening houdend met de lijnkarakteristieken ze niet verder raken dan 18 Mbit down en 1 Mbit up of er komen problemen van.

Die waarden moeten ergens in je DLink te vinden zijn maar vermits ik er geen heb zou ik ook niet weten waar je die moet vinden. Bij een Speedtouch staan ze netjes onder de tab DSL Connection.
tequila
Plus Member
Plus Member

We zijn hier aangesloten. Belgacom man is vanmorgen langs geweest, was iets niet juist in de kelder. Gek want het heeft ooit gewerkt.

Ik kon wel niet dadelijk verbinden, maar na een telefoontje met de helpdesk was dat opgelost. Echter wel alleen als ik mijn router er tussen hang. Er is schijnbaar iets mis met de dhcp instellingen of het functioneren ervan in de modem (Cityconnect Plus hier, dus vast IP).
Op vraag en met de hulp van Dommel wel de firmware geflasht van de speedtouch. De snelheden bleven een beetje uit en nu nog steeds eigenlijk, er staan er een aantal in de database (sommigen ook zonder username, vanop tweede pc). Zij schijnen ook nauw samen te werken met Thomson. Deze gebruiken Dommel misschien als real world testers.
De nieuwe firmware zou wel annex M zijn. Ik heb t nog niet gecheckt, straks nakijken.

Ze hebben mij wel verteld dat ik nog telefoon zou krijgen om die snelheden enzo na te kijken. Ze vonden dat zelf toch niet echt kloppen.
Epo
Plus Member
Plus Member

En wat waren die snelheden dan?

Ook een vraagje: Dat synchen, gebeurt dat eenmalig bij het booten van je modem? Of gebeurt dat bvb elk uur? Want je verbinding is beperkt tot die sync, niet? Als je nu op een ander tijdstip synct, is het dan anders? Sorry, maar ik heb nog nooit ADSL gehad.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Epo schreef:En wat waren die snelheden dan?

Ook een vraagje: Dat synchen, gebeurt dat eenmalig bij het booten van je modem? Of gebeurt dat bvb elk uur? Want je verbinding is beperkt tot die sync, niet? Als je nu op een ander tijdstip synct, is het dan anders? Sorry, maar ik heb nog nooit ADSL gehad.

Heeft iemand enig idee waar je die synchronisatiewaardes kan terugvinden in je modem scherm?
Ik bezit een modem/router van DLINK.
tequila
Plus Member
Plus Member

Epo schreef:En wat waren die snelheden dan?

Wel, zoals ik al zei staan er een aantal in de speedtest database onder mijn nick. Mijn ervaring is wel dat die resultaten trager zijn dan hetgeen ik bereik door bv. iets van de belnet ftp server te halen (fedora recue cd @ 104MB). Daar haal ik ongeveer 15Mbps op terwijl ik in de speedtests nog maar 1 keer boven de 12000+kbps (dus ongeveer 1,5MBps) ben geraakt.

Maar ze zijn ervan op de hoogte en zijn dus ook op zoek naar oplossingen.

PS: ik zit op ongeveer 800m van de centrale
Epo
Plus Member
Plus Member

tequila schreef:Maar ze zijn ervan op de hoogte en zijn dus ook op zoek naar oplossingen.
PS: ik zit op ongeveer 800m van de centrale

Laat zeker weten wat Dommel voorziet als oplossing. Ik zou mijn oplossing hier ook graag wat opkrikken, vooral upload dan (10Mbit/1Mbit op - vermoedelijk - 2,2km van de centrale).
Laatst gewijzigd door Epo 24 jan 2008, 18:19, in totaal 1 gewijzigd.
tequila
Plus Member
Plus Member

Als je modem annex A is, zal dat vermoedelijk ook wel het maximum zijn. Niet?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Epo schreef:Ook een vraagje: Dat synchen, gebeurt dat eenmalig bij het booten van je modem?
1x om de 36uur dacht ik (als je uw sync niet verliest tenminste)
Want je verbinding is beperkt tot die sync, niet?
idd

Als je nu op een ander tijdstip synct, is het dan anders?
kan anders zijn, maar als je stabiele lijn hebt zal het altijd hetzelfde zijn. maar als je lager synct kan je modem eens uittrekken en de volgende keer kan het stuk beter zijn - ik had dat vroeger toen ik moeite had het 3,3 profiel te halen. heb wel de indruk dat de sync bij cityconnect (adsl2) meer zal varieren dan gewone adsl
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

xenne schreef:
Epo schreef:Ook een vraagje: Dat synchen, gebeurt dat eenmalig bij het booten van je modem?
1x om de 36uur dacht ik (als je uw sync niet verliest tenminste)
Want je verbinding is beperkt tot die sync, niet?
idd

Als je nu op een ander tijdstip synct, is het dan anders?
kan anders zijn, maar als je stabiele lijn hebt zal het altijd hetzelfde zijn. maar als je lager synct kan je modem eens uittrekken en de volgende keer kan het stuk beter zijn - ik had dat vroeger toen ik moeite had het 3,3 profiel te halen. heb wel de indruk dat de sync bij cityconnect (adsl2) meer zal varieren dan gewone adsl

Die 36 uren disconnect gaat niet op voor ADSL2+ van Dommel aangezien er geen gebruik gemaakt wordt van het Turboline netwerk.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:Die 36 uren disconnect gaat niet op voor ADSL2+ van Dommel aangezien er geen gebruik gemaakt wordt van het Turboline netwerk.
ah zo. ik twijfelde eraan - dank voor de info. dus normaal nooit disconnects bij cityconnect?
xyrax
Member
Member

fieldoxide schreef:Heeft iemand enig idee waar je die synchronisatiewaardes kan terugvinden in je modem scherm?

Ik heb ook een dlink adsl modem/router en bij mij staat het onder status en dan adsl line, wel best in internet explorer doen want in firefox zie je blijkbaar de waarden niet.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

xyrax schreef:
fieldoxide schreef:Heeft iemand enig idee waar je die synchronisatiewaardes kan terugvinden in je modem scherm?

Ik heb ook een dlink adsl modem/router en bij mij staat het onder status en dan adsl line, wel best in internet explorer doen want in firefox zie je blijkbaar de waarden niet.

Dat zal mijn probleem zijn dan , ik gebruik firefox . Ga het even testen .
Bedankt voor de tip. 8)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:
xyrax schreef:

Dat zal mijn probleem zijn dan , ik gebruik firefox . Ga het even testen .
Bedankt voor de tip. 8)

zijn het deze waardes?
Rate (Kbps) : 4096 512 ??
xenne
Elite Poster
Elite Poster

fieldoxide schreef:zijn het deze waardes?
yep

mvg,
Dodgey
Starter
Starter

In het laatste kwartier is het spel hier al 3-4 keer uitgevallen... Nog iemand hier last van?
l3art
Starter
Starter

Weet er iemand of bestaande Dommel-klanten de CityConnect formule al kunnen bestellen?
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

l3art schreef:Weet er iemand of bestaande Dommel-klanten de CityConnect formule al kunnen bestellen?

k ben ook wachtende :roll:
het eerste kwartaal van 2008 hadden ze vorig jaar gezegd
tequila
Plus Member
Plus Member

Dodgey schreef:In het laatste kwartier is het spel hier al 3-4 keer uitgevallen... Nog iemand hier last van?

Nope hier al een kleine 2u P2PTV streaming lopen op één pc en redelijk veel aant opzoeken en aant werken op den andere. No complaints ...

Zonet ook vergeten te melden dat ze in hun systeem zagen dat de technieker van Belgacom vanmorgen met zijn testmodem een syncro had van 21040, terwijl ik ogenblikken daarna slechts 16149 haalde.
Echt wel een Speedtouch firmware probleem, dus die snelheidproblemen zullen hopelijk wel opgelost geraken op korte termijn.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

tequila schreef:Zonet ook vergeten te melden dat ze in hun systeem zagen dat de technieker van Belgacom vanmorgen met zijn testmodem een syncro had van 21040, terwijl ik ogenblikken daarna slechts 16149 haalde.

Wat voor modem gebruikte die BGC technieker dan ?
Epo
Plus Member
Plus Member

Dodgey schreef:In het laatste kwartier is het spel hier al 3-4 keer uitgevallen... Nog iemand hier last van?

1x dat ik me duidelijk kan herinneren vandaag. Uitval van een 30tal seconden.
tequila
Plus Member
Plus Member

Uzzi schreef:Wat voor modem gebruikte die BGC technieker dan ?

Geen flauw idee. Zij noemen het modem, de kans lijkt mij groter dat het gewoon iets is om te testen dan een echte modem zoals wij die gebruiken.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:
fieldoxide schreef:zijn het deze waardes?
yep

mvg,

Dat is inderdaad mijn profiel dat ik bij edpnet heb.Nog 5 dagen te gaan en dan is het dommel .
Sunreezer
Plus Member
Plus Member

Ik hoop dat als ze Cittyconnect invoeren in een bepaalde zone ze eerst de bestaande Dommelaars op de hoogte brengen en hen als eerste de kans geven om zich aan te sluiten.
Nic0Las
Member
Member

Devilex schreef:Ik hoop dat als ze Cittyconnect invoeren in een bepaalde zone ze eerst de bestaande Dommelaars op de hoogte brengen en hen als eerste de kans geven om zich aan te sluiten.

Dat hoop ik ook, maar commercieel gezien zou dat niet de slimste zet zijn, dus ik vrees er voor.
Manmanman ik kan niet wachten tot cityconnect beschikbaar is hier (zone antwerpen)
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

tarzan1990 schreef:
l3art schreef:Weet er iemand of bestaande Dommel-klanten de CityConnect formule al kunnen bestellen?

k ben ook wachtende :roll:
het eerste kwartaal van 2008 hadden ze vorig jaar gezegd

dommel heeft mij een weekje geleden gezegd dat dit vanaf 15 februari zou kunenn. maar ja, dommel en datums :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Mijn modem is vandaag trouwens toegekomen. Hopelijk werkt het woensdag :)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:Mijn modem is vandaag trouwens toegekomen. Hopelijk werkt het woensdag :)

Kan je eens rapporteren met welke firmwares je test en welke snelheden je haalt?

Ik heb vastgesteld dat mijn 546v6 op een gewone ADSL lijn slechtere line attenuation en SNR haalt dan mijn oude 510 :think:. Dat was met de 6.2T firmware. Met de 7.4 firmware (die ondertussen terug is down gehaald om één of andere reden van de Thompson site) gaat het ook niet veel beter. En de upload van de speedtesten loopt vast, iets waar de 510 ook geen last van had. Dus voorlopig boezemt die 5x6v6 reeks me niet veel vertrouwen in als modem.
Goshy
Starter
Starter

Vandaag eindelijk de langverwachte Dommel CityConnect!!!!

Had een beetje schrik van de snelheid maar dat is dus NERGENS voor nodig...

:eek: Dommel CityConnect :eek: Just LOVIT! 8)

Getest met Mac OS X v10.5 & Linksys WAG325N
Afbeelding
Bijlagen
Afbeelding 7.jpg
Speedtest CityConnect
(165.66 KiB) 151 keer gedownload
Telenet eindelijk buiten!!!!
Gieleuh
Member
Member

Geen 3MBPS upload, staat je Annex M aan? Best mooie resultaten :?

Hoeveel meter van je DSLAM?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

waarom staat uw resultaat niet in het overzicht?
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

En mss meer informatie overjezelf aub (afstand tot centrale, prive?, beroep :roll: ). Sorry maar 1 posters die even heel vaag hun snelheid tonen zijn niet meer te vertrouwen :p.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

broli schreef:En mss meer informatie overjezelf aub (afstand tot centrale, prive?, beroep :roll: ). Sorry maar 1 posters die even heel vaag hun snelheid tonen zijn niet meer te vertrouwen :p.

't is ne telenetter ...
En als ik de waarden uit het screenshot opzoek vind ik niets in de database.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
broli schreef:En mss meer informatie overjezelf aub (afstand tot centrale, prive?, beroep :roll: ). Sorry maar 1 posters die even heel vaag hun snelheid tonen zijn niet meer te vertrouwen :p.

't is ne telenetter ...
En als ik de waarden uit het screenshot opzoek vind ik niets in de database.
betrapt :roll: waar mensen zich al niet mee bezig houden vandaag de dag :roll:
Gieleuh
Member
Member

jmmr :( Maar in de toekomst zullen er wel zeker mensen zijn die deze snelheden halen! Daar ben ik van overtuigd!
uwmoeder
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Your DOWNLOAD Speed:
8873 kbps or 1109 KB/sec

an efficiency of ~37%

up
Your UPLOAD Speed:
1325 kbps or 166 KB/sec

Modem: Linksys AM200
Router: Linksys WRT54G
Afstand tot de centrale: 2,2km
ABO: Cityconnect plus
Sync:
Downstream Rate: 10910 Kbps
Upstream Rate: 2167 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db

Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...

Zou je ni eerst je binnenbekabeling is deftig nazien? Upstream is het goed te doen, enkel downstream is er een issue. Dat gaat niet aan de lijn liggen ze...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”