newsserver : problemen? SABnzbd
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ze gaan de nieuwsserver schrappen heb ik horen zeggen, kost hen teveel geld en er zijn genoeg (al dan niet betalende) alternatieven.
(grapje)
(grapje)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik zou er geen probleem mee hebben. Ik gebruik zowiezo al een alternatieve gratis newsserver voor mijn usenet noden.hoy69 schreef: Dat zou wel FERM ZUIGEN
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
als ze ooit stoppen met de binaries nieuwsserver zullen ze wel met het excuus afkomen dat alle ander providers al gebruikt hebben, ttz te veel illegal content
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Kan ik wel inkomen met het oog op Cityconnect abbo's dat dit te duur gaat worden voor hun.Ken schreef:Ze gaan de nieuwsserver schrappen heb ik horen zeggen, kost hen teveel geld en er zijn genoeg (al dan niet betalende) alternatieven.
(grapje)
Zo ontstaan dus geruchten en paniek aanvallen he. En runs op de bank/beurs, gewoon door dat laatste woordje zo klein te zetten.Ken schreef:Ze gaan de nieuwsserver schrappen heb ik horen zeggen, kost hen teveel geld en er zijn genoeg (al dan niet betalende) alternatieven.
(grapje)
Alsof Dommel de Nieuwsservers nu zou opdoeken, nadat ze der nog is serieus in geïnvesteerd hebben een paar maanden geleden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Door de grootte en vooral de kleur was het mij ook niet opgevallen. Bedankt voor de verduidelijking.Draco888 schreef:Zo ontstaan dus geruchten en paniek aanvallen he. En runs op de bank/beurs, gewoon door dat laatste woordje zo klein te zetten.Ken schreef:Ze gaan de nieuwsserver schrappen heb ik horen zeggen, kost hen teveel geld en er zijn genoeg (al dan niet betalende) alternatieven.
(grapje)
Alsof Dommel de Nieuwsservers nu zou opdoeken, nadat ze der nog is serieus in geïnvesteerd hebben een paar maanden geleden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb één avond probleem gehad met newsserver.
Kreeg meerdere mails dat mijn toegang geblokkeerd werd gedurende 15min omdat ik teveel lijntjes zou gebruiken en de vraag om aantal lijntjes op maximum acht te zetten.
Normaal geen probleem, alleen jammer dat het aantal lijntjes ingesteld staat op 6
Kreeg meerdere mails dat mijn toegang geblokkeerd werd gedurende 15min omdat ik teveel lijntjes zou gebruiken en de vraag om aantal lijntjes op maximum acht te zetten.
Normaal geen probleem, alleen jammer dat het aantal lijntjes ingesteld staat op 6
par files afhalen he.. is de ramp ni imo..bwx schreef:heb tegenwoordig veel incompletes tov vroeger, de retentie is serieus aan het afnemen blijkbaar
en als dommel begint te slacken dan nemen we er wel een payserver bij he
nice.thnxditCh schreef:http://news.motzarella.org/Tracer07 schreef: en dat zou welke zijn? ^^
spijtig van de 40 days retention ^^
Zelfs die komen niet complete binnen. Vroeger kon ik makkelijk files van 150dagen+ binnentrekken, nu wordt 70 dagen al een probleem somsTracer07 schreef:par files afhalen he.. is de ramp ni imo..bwx schreef:heb tegenwoordig veel incompletes tov vroeger, de retentie is serieus aan het afnemen blijkbaar
en als dommel begint te slacken dan nemen we er wel een payserver bij he
enig idee trouwens of de retentie van dommel die van Giganews volgtRetention
With the world's longest newsgroup binary retention of 200 days and text retention of 1676 days, you'll get all the articles you're looking for without having to camp out in your favorite groups.
http://www.giganews.com/why.html
zou kunnen, maar zou ook kunnen dat Giganews niet dezelfde regels per klant volgt. Lijkt ook logisch: pay more have more.cloink schreef:Dat lijkt me niet meer dan logisch? Dommel news = Giganews.bwx schreef:enig idee trouwens of de retentie van dommel die van Giganews volgt
- xenne
- Elite Poster
ik heb nog geen problemen ondervonden met retentie.
payserver is voorlopig overbodig, haal altijd mijn max snelheid na de update. zou wel kunnen veranderen als er meer cityconnecters opgeleverd worden vrees ik een beetje. indien nodig gaan we wel terug naar xlned
payserver is voorlopig overbodig, haal altijd mijn max snelheid na de update. zou wel kunnen veranderen als er meer cityconnecters opgeleverd worden vrees ik een beetje. indien nodig gaan we wel terug naar xlned
- xenne
- Elite Poster
dat geschommel is niet normaal. ik heb ook nog last gehad van zeer onregelmatige snelheid (zaagtand) en onvolledige bestanden, in mijn geval lag het volledig aan mijn antivirus dat niet compatibel was met newsleecherfrado schreef:Ik heb het op 7 connecties staan, maar kan er niet echt een snelheid op plakken. Het schommelt gewooon veel te veel:s . Ik haal toch min 200kb/s, wat maar vrij traag is ma bon
- uwmoeder
- Starter Plus
- Contacteer:
Ik heb sinds kort ook dommel en ben zeer te spreken over hun nieuwsservers.
Heb al zaken afgehaald met een ouderdom van 200 dagen.
Voor bestanden die zowel op news als op oldnews staan haal ik meestal 900kb/s voor bestanden die maar op 1 van de 2 staan 450kb/s.
Ik hoop dat ik niet de veel snelheid pik van de bestaande dommelaars
Voor bestanden die zowel op news als op oldnews staan haal ik meestal 900kb/s voor bestanden die maar op 1 van de 2 staan 450kb/s.
- xenne
- Elite Poster
de cityconnecters gaan zeker voor problemen zorgen in de toekomst, zeker als jullie van beide servers tegelijk gaan downloaden - hopelijk steekt dommel daar gauw een stokje voor.uwmoeder schreef:Ik heb sinds kort ook dommel en ben zeer te spreken over hun nieuwsservers.
- xenne
- Elite Poster
normaal is oldnews bedoelt als fall-back server, als iedereen doet was jij doet zal het snel onmogelijk worden met die server te connecteren. maar 't is dommel die maar moet zorgen dat het niet mogelijk is, anders voorspel ik zeker problemen voor iedereen de komende wekenuwmoeder schreef:Mag je niet van 2 servers tegelijk binnenhalen?
- uwmoeder
- Starter Plus
- Contacteer:
Dan heb ik 16 connecties in het totaal.Burny schreef:Normaal krijg je maar 8 threads. Hoeveel heb jij er in gebruik als je van beide servers iets afhaalt?uwmoeder schreef:Mag je niet van 2 servers tegelijk binnenhalen?
@xenne:
Ik dacht dat ik 8 connecties per server kon maken. Ik zal het nu op 4 per server zetten zodat iedereen kan genieten van de nieuwsservers.