Valse berekeningen bij telenet rondselaars ??

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Op het autosalon stond een opdringerige telenet verkoper ... hij vroeg waarom ik geen telenet was en ik zei dat ik met die 12 GB absoluut niet toekom.. Daarna zei hij dat ik toch goedkoper uit was bij telenet en hij zou dat bewijzen ..

Ik zei dat ik bij dommel was aan 35€ / maand met een 100 GB limiet ... (snelheid 4mbits) waarvan ik er een 28 tal effectief verbruik . Bellen deed ik met VOIP ( hij schreef op ... 0€) ... Zelfs het BGC discovery lijn van 6 € telde hij niet bij (heb het em ook niet verteld hé )... .
WAT de man echter wel goed moest instuderen van telenet is het feit dat mijn analoge tv van telenet mij x aantal € per maand koste ... wat hij dus ook opschreef.. Hij kwam uit ... een bedrag eind in de 40 euro


Daarna begon hij met zijn telenet oplossing ...
Snelheid zou ook 4 mbit zijn .. en de extra limiet zou mij 3€ / 10 GB kosten (terwijl ik dacht dat telenet 1€/GB aanrekende!! ) .. En hij schreef een bedrag op van om en bij de 40 € ... waarna ik opmerkte ..dus als ik de kost van die extra limiet aftrek .. kost het basis abbo 34 euro .... waarna hij knikte.
Hij ging verder .. voor telefoon eveneens 0€ bij telenet gratis bellen i daluren blablabla (vermoedelijk een van hun packs ? )
Waarna hij dan weer over tv begon ..waar ik 15 % zou op besparen indien ik digitale tv nam ...
Hij telde alles op en kwam uit ... 1 of 2 euro's meer dan mijn huidige oplossing .. waarin hij de discovery line niet eens heeft meegerekend...


Nu ben ik geen doorsnee gebruiker waardoor ik uiteraard niet ben inegegaan op dat aanbod (hij had het wel door toen ik begon over een fritzbox voor voip .. en over de aankoop van hun digicorder die hij mooi had verzwegen ...) Maar los daarvan ... als ik de tarieven op de website van telenet bekijk weet ik bij god niet waar hij sommige bedragen haalde... Zo lees ik 1€/GB en zie ik nergens een internet abbo aan 34€/maand ...

Ik vraag me dan ook af of dit wettelijk niet is verboden en hoop dat de mensen op het autosalon slim genoeg zijn om niet in die trukken te trappen.
Laatst gewijzigd door Fluppeke 23 jan 2008, 19:25, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Fluppeke schreef:Ik vraag me dan ook af of dit wettelijk niet is verboden en hoop dat de mensen op het autosalon slim genoeg zijn om niet in die trukken te trappen.


Verboden bij wet. Als je de naam weet van die verkoper, kan je klacht indienen hiervoor. Valse verkooppraktijken.

Zeker die 3€/10GB is een duidelijke rode vlag, als men over TN spreekt. Zowat de enigste ISP's die 0.4/0.3€/GB leveren zijn EDPnet, Dommel enz, aka ADSL ISP's. Of hij moest iets weten wat we niet weten? ;) Betwijfel het.

Ik ken dat type mensen. Zo hebben we er ook op ons werk. Beloven, beloven, beloven, zodat ze kunnen verkopen. En wie moet die beloften waarmaken, we natuurlijke, de arme programmeurs. Maar intussen heeft de verkoop zijn/haar commissie al op zak he ;) En dan loopt het mis, oververkoop, valse beloften die niet waar gemaakt kunnen worden, technische onmogelijk of lastige te implementeren zaken... *zucht*

Een tip, nooit iets beslissen zonder eerst het net te raadplegen. Reviews, ervaringen van gebruikers, informatie correctheid enz enz.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Wat stond die eigenlijk op het AUTOsalon te doen?

Maar goed, zulke praktijken zouden toch niet mogen gebeuren. Dit zijn inderdaad valse verkoopspraktijken.
Moest die dat tegen mij gezegd hebben, ik had hem het allemaal eens mooi op een papiertje laten zetten (om dan even te bezinnen om te zien wat er verder mee te doen) of nog leuker hem eens goed onder tafel geklapt. Want dit kan toch echt niet hoor.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik heb zin om naar het autosalon te gaan, speciaal om die verkoper te zoeken.
Om heel zijn uitleg aan te horen.
En om dan te zeggen "Ik heb hier de gsm-nummer van Piet Spiessens, Vice President Innovation & Business Development, onder speed dial zitten. Kunt ge uw uitleg daar eens tegen herhalen?"

Pwnd!!! :lol:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Paleis 1 ...stand van telenet... Sprak vrij goed nederlands al kon hij zijn frans accent niet verbergen... .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

Telenet ExpressNet 42,91 €

12 GB / maand + 1.02 € per extra GB

PRIJS PER GB: 3.57 €

EDPnet ADSL 24 Mbps 39.95 € + BGC DL 6.85 € = 46.80 €

60 GB / maand+ 0.25 eurocent/extra GB

PRIJS PER GB: 0.78 €

HOE MEER mensen zich gaan bezighouden met het vergelijken en posten van de tarieven etc. hoemeer er zullen overschakelen :wink:

mwa ik vertel ook iedereen die ik ken dat TELENET bandieten zijn :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eco racer 23 jan 2008, 19:48, in totaal 7 gewijzigd.
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Fluppeke schreef:Paleis 1 ...stand van telenet... Sprak vrij goed nederlands al kon hij zijn frans accent niet verbergen... .


Awel, ge weet toch dat Telenet de markt volgt :lol: ze gaan de concurentie aan met Dommel :lol: :lol: :lol:
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

wie weet was het belachelijke koen wouters [die ze mij wel mochten ..schieten] in/tijdens dakar, die pipo kost de TELENET klanten fortuinen, maar dat is gedaan binnekort :lol: :eek:
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik zou wel willen dat iemand een klacht gaat neerleggen tegen die verkoper, en laat ze het maar eens voelen in hun portemonnee :)

Zoals zij klanten leegzuigen, moet je ook geen compassie met hebben met die geld wolven !
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

ga morgen bellen met Telenet en een packet aanvragen nl een telenet vlag en een aansteker ... ik zal die vlag met plezier voor het telenetkantoor in brand steken en het filmpje op youtube zetten, protest voor te duur internet moet kunnen hé !!! :wink: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”