Afspraak verhuis lijn

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Zaterdag 5 januari ga ik naar een Belgacomwinkel en maak een afspraak voor de verhuis van mijn vaste lijn. Allemaal geen probleem. Meneer verhuist van Roeselare naar Staden, zelfde zone-nummer, geen probleem. Ik heb een ADSL-signaal op die lijn. Geen probleem. Wanneer had meneer graag de afspraak gehad? Vrijdag 8 februari? Geen probleem, in de voormiddag of in de namiddag? Doe maar in de voormiddag dan. Alles in kannen en kruiken en ik als gelukkige mens naar huis.

Begin vorige week kom ik te weten dat ik door externe factoren (te lang om hier uit te leggen en niet relevant in het verhaal) dat ik op vrijdag 8 februari niet aanwezig kan zijn in mijn woonst in Staden.

Donderdag 17 januari bel ik naar Belgacom om mijn huidige afspraak van vrijdag 8 februari te verplaatsen. Vriendelijke mevrouw (met een sappig Antwerps accent) aan de lijn. Afspraakje op 8 februari geannuleerd. Nieuwe afspraak maken. Welke dag had meneer gewild? Doe maar maandag 11 februari. Om één of andere reden kon de juffrouw geen nieuwe afspraak voor mij maken. Belgacom ging mij vrijdag terugbellen hierover.

Vrijdag 18 januari. Belgacom belt niet naar mij.

Maandag 21 januari. Ik bel naar Belgacom. Deze keer een heer aan de lijn (Franstalig, maar heel vlot Nederlands sprekend). Ja, er staat dus een aanvraag voor de verhuis van mijn lijn op maandag 11 februari, maar die is nog niet bevestigd. Er wordt mij aangeraden om nog even te wachten.

Woensdag 23 januari. Ik bel opnieuw naar Belgacom. Deze keer weer een juffrouw aan de lijn (met een Limburgs accent!). De juffrouw vindt geen afspraak of aanvraag voor afspraak terug voor mijn vaste lijn. De juffrouw is zo vriendelijk om voor mij terug een afspraak te maken. De juffrouw zegt mij dat ze wel een aanvraag tot een afspraak kan maken, maar dat ze de afspraak niet kan bevestigen. Ik doe haar mijn verhaal van mijn vorige telefoontjes en ze zegt mij dat ze het gaat doorgeven en het ook aan de persoon die mij dossier behandeld gaat vertellen.

Ondertussen kan ik weer wachten. Ik heb er al heel veel spijt van dat ik mijn afspraak voor 8 februari geannuleerd heb. Ik had wel iets kunnen regelen zodat ik wel in Staden was, als ik had geweten dat dit zoveel problemen ging opleveren.

Ik begin echt schrik te krijgen dat ik tegen dat ik verhuis 9, 10 en 11 februari ik geen telefoonlijn op mijn nieuwe woonst zal hebben. En bijgevolg ook geen Internet. Aangezien ik veel van thuis uit werk en hiervoor Internet nodig heb, is dit wel voor mij heel belangrijk.

Ik hoop maar dat het tegen dan wel in orde kan komen. Ik denk toch dat ik er wel vroeg genoeg bij ben zodat Belgacom meer dan voldoende tijd heeft om een afspraak voor mij te regelen met een Belgacom technieker.

Als het goed verder wordt afgehandeld, dan zal ik dit zeker ook in dit topic laten weten.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
S|N
Plus Member
Plus Member
Provider

Typische OMS problemen.

(rot systeem dat Belgacom verschrikkelijk veel geld heeft gekost en wat veel gemakkelijker zou moeten werken dan de oudere programma's voor bestellingen, afspraken, IAC, IDC (technische diensten) etc...) (NIET dus).

Waarschijnlijk heeft de eerste dame per telefoon uw aanvraag foutief geannuleerd en hangt uw aanvraag volledig vast. Dit moet dan door de rescue dienst die onderbemand is opgevolgd worden. (In mijn Belgacomtijd waren honderden rescuecases in pending geen uitzondering)

Ik heb onlangs nog een afspraak gemaakt (was wel in het A'pense) dus hier niet van toepassing eigenlijk. Maar dit was met eerstvolgende datum 18 februari dus ik vrees dat je als je een technieker nodig hebt je wel eens later aangesloten zal worden.

Hopelijk komt het allemaal goed...
Schakel anders onze vriend Hollebollegijs in. Die weet wel van aanpakken.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

S|N schreef: Hopelijk komt het allemaal goed...
Schakel anders onze vriend Hollebollegijs in. Die weet wel van aanpakken.
Ik ben aan het hopen dat hij dit topic zal lezen. :wink:
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Net nog maar even gebeld.

Vriendelijke mijnheer aan de lijn. Hij zag inderdaad een afspraak staan voor maandag 11 februari. Even kijken of er voldoende ruimte vrij is om een Belgacom technieker te laten langskomen op mijn adres. Dat kan inderdaad, afspraakje bevestigd en ik kan deze week een bevestigingsbrief van Belgacom verwachten.

Drie keer bellen en ik kan geen afspraak krijgen. De vierde keer duurt het welgeteld 2 minuten.

Nu ja, ik ben blij dat ze toch op 11 februari komen, want dat spaart mij een vakantiedag uit.
S|N
Plus Member
Plus Member
Provider

Zou idd mooi nieuws zijn.

:-)

Ik volg het met spanning!! :-D
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

btw wat kost zo'n verhuis en een belgacomtechnieker laten langskomen ?

Ben namelijk van plan mijn lijn te laten heractiveren in een discovery line.... In de belgacomshop wouden ze mij geen prijs geven vooraleer ik zei wat ik met de lijn wou doen ... als bleek dat ik zowel geen intresse had in belgacom adsl als in hun i talk als in hun digitale tv werd de verkoper plotsklaps een pak onvriendelijker en zei hij dat het minstens 69 euro zou zijn tot meer dan 150 € (indien een technieker moet langskomen bij mij thuis) .
Aangezien er geen technieker thuis is moeten langskomen om mij af te sluiten indertijd zou het raar zijn dat het omgekeerde wel waar is .. maar bon
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
S|N
Plus Member
Plus Member
Provider

Fluppeke schreef:btw wat kost zo'n verhuis en een belgacomtechnieker laten langskomen ?

Ben namelijk van plan mijn lijn te laten heractiveren in een discovery line.... In de belgacomshop wouden ze mij geen prijs geven vooraleer ik zei wat ik met de lijn wou doen ... als bleek dat ik zowel geen intresse had in belgacom adsl als in hun i talk als in hun digitale tv werd de verkoper plotsklaps een pak onvriendelijker en zei hij dat het minstens 69 euro zou zijn tot meer dan 150 € (indien een technieker moet langskomen bij mij thuis) .
Aangezien er geen technieker thuis is moeten langskomen om mij af te sluiten indertijd zou het raar zijn dat het omgekeerde wel waar is .. maar bon
Activatie en zelfs installatie van een pstn of discoverylijn is GRATIS. U moet er natuurlijk wel ZELF achter vragen. ;) (verdoken promo's).
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

bedankt voor de tip .. volgende keer gewoon in een andere bgc shop vragen.... deze keer maar beter mn mond houden over voip en adsl van dommel
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Ik wist he...

Paar dagen geleden mijn brief voor de verhuis van mijn vaste lijne gekregen van Belgacom, dus alles in kannen en kruiken... Dacht ik...

Daarnet telefoon gekregen: "U vraagt of wij maandag Skynet ADSL bij u komen installeren."

Antwoord van mij: "Nee, ik heb een aanvraag ingediend om mijn huidige classic lijn te verhuizen en aan te sluiten."

Ok, dat was geen probleem. Meneer ging dat noteren en maandag gingen ze komen.

Misschien dom van mij, maar ik vond het wel de moeite waard om te vermelden dat er wel een actief ADSL-signaal op mijn telefoonlijn moet zitten omdat ik Internet heb bij een andere provider dan Belgacom (Dommel).

Dat was dus blijkbaar veel te ingewikkeld voor de arme man, want hij begon opnieuw over Skynet ADSL. Uiteindelijk heb ik toch maar weer het gesprek naar de telefoonlijn gestuurd uit schrik dat ik die anders ook zou verliezen.

Ik zal maandag wel zien zeker als ze langskomen om mijn lijn aan te sluiten of er een actief ADSL signaal zal opzitten.

Duimen maar!!!
CuBe
Member
Member
Contacteer:
Provider

Meestal als je effectief een technieker over de vloer krijgt, lachen ze eens heel hard als het weer om een misverstand gaat vanuit BGC...
Die zijn da gewend...
ADSL aanvraag of niet, meestal werken die techniekers wel hard om alles opgelost te krijgen hoor!

Heb zelfs eens om half 10 s'avonds telefoon gehad van ne technieker die om 16.00u langs was gekomen bij de verhuis om te checken of nu alles wel echt in orde was.

Mijn conclusie: Maakt nie uit wa je besteld, de mondelinge vraag aan technieker is meestal sneller ;-)
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Inderdaad. Alles is goed verlopen eens de technieker aan mijn deur stond. Van zodra de kabels aangesloten werden, werkte mijn telefoon onmiddellijk op mijn nummer en mijn modem vond ook een ADSL signaal op de lijn en ik was onmiddellijk terug online.

Schitterend werk. Misschien moet Belgacom eens wat aan hun helpdesk en hun communicatie naar klanten toe werken, maar eens de technieker aan je deur staat, is alles wel in orde gekomen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

DarthDavy schreef:Inderdaad. Alles is goed verlopen eens de technieker aan mijn deur stond. Van zodra de kabels aangesloten werden, werkte mijn telefoon onmiddellijk op mijn nummer en mijn modem vond ook een ADSL signaal op de lijn en ik was onmiddellijk terug online.

Schitterend werk. Misschien moet Belgacom eens wat aan hun helpdesk en hun communicatie naar klanten toe werken, maar eens de technieker aan je deur staat, is alles wel in orde gekomen.
Yups, ik ben vorige week ook verhuisd. De BGC technieker heeft wat moeten zoeken (in eerste instantie vond hij mij niet terug in de 'kast'). Bij een tweede poging had hij meer succes. ADSL signaal was direct in orde. Zeer vriendelijke man, goede service
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”