Het grote Cityconnect topic - Deel2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

baxxie schreef:kunnen we die database ergens bekijken?

Nu wel :) Iets met verkeerde tabel geselecteerd en een ontbrekende outer join.
Dommel CityConnect Lite
Dommel CityConnect
Dommel CityConnect Plus
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Tis misschien een idee dat iedereen hier met cityconnect ook zijn synchrowaarden post samen met een speedtest of zo. Anders krijg je een vertekend beeld volgens mij.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

beste resultaat tot nu toe:
Dommel.com CityConnect 13619 994 57% 22-01-2008 23:00

wat raar is, 't zijn alleen de cityconnect plussers die precies boven de 1000kbit/s upload geraken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Joro
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jan 2008, 17:51

xenne schreef:beste resultaat tot nu toe:
Dommel.com CityConnect 13619 994 57% 22-01-2008 23:00

wat raar is, 't zijn alleen de cityconnect plussers die precies boven de 1000kbit/s upload geraken


21/1 Lite ook boven 13 Mbit/s (ik).
Laatst gewijzigd door Joro 23 jan 2008, 01:48, in totaal 2 gewijzigd.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Nog wat kinderziektes precies, tjah ge zijt ne early adopter of niet he.
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Draco888 schreef:Nog wat kinderziektes precies, tjah ge zijt ne early adopter of niet he.


Tis te hopen, maar ik denk niet dat ze er veel aan gaan doen. Soit, khoop dat ze de traagste eerst hebben aangesloten. :wink:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Volgens mij gaan ze afwachten tot de meeste early adapters aangesloten zijn en dan zullen ze de resultaten misschien vergelijken ,en het is nog maar het prille begin , vanaf hier kan het alleen maar beteren.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

fieldoxide schreef:Volgens mij gaan ze afwachten tot de meeste early adapters aangesloten zijn en dan zullen ze de resultaten misschien vergelijken ,en het is nog maar het prille begin , vanaf hier kan het alleen maar beteren.


Of verslechteren, meer users = meer bandbreedte in gebruik.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

niemand die een resultaat boven de 14mbit haalt? vind het ook teleurstellend
hoever zitten jullie van de centrale?

als je vergelijkt met alle andere beschikbare internetabo's zijn jullie natuurlijk wel nog altijd het beste af
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

_rEuTeL_ schreef:niemand die een resultaat boven de 14mbit haalt? vind het ook teleurstellend
hoever zitten jullie van de centrale?

als je vergelijkt met alle andere beschikbare internetabo's zijn jullie natuurlijk wel nog altijd het beste af

Inderdaad, wat ik allemaal ni zou doen om dat ook te kunnen hebben :eek:
Kheb meer upload nodig dan die 0,5mbit van nu :(
Afbeelding
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

deej schreef:Die Dommel DSLAM is natuurlijk de allerlaatste nieuwe DSLAM van Alcatel. Misschien brengt een firmware upgrade van dat ding wel raad.


De resultaten van Dommel die tot nu toe hier gepost zijn, zijn gemiddeld genomen heel laag voor adsl2+. Dus ik verwacht ook nog verbeteringen op termijn door firmware upgrades...

Ter vergelijking:
E-Leven biedt ook adsl2+ aan in Leuven (centrale vismarkt), en daar zitten wel modems tussen die effectief syncen op 21Mbps. Gemiddeld (heb nu random een 5tal modems bekeken) tel ik >15Mbit downstream rate. De laagste rate die ik heb gevonden tot nu toe is 9.9Mbit, de 2de laagste 14Mbit.

E-Leven heeft wel andere hardware (BCM96348 ADSL Router), maar dat lijken me eerder 'normale' resultaten te zijn voor adsl2+.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Die resultaten van die technieker die hier een tijdje geleden gepost geweest zijn zagen er toch stukken beter uit.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Devilex schreef:Die resultaten van die technieker die hier een tijdje geleden gepost geweest zijn zagen er toch stukken beter uit.


Waar haal je dat dat een technieker was ? Ik weet al zeker dat die persoon geen Technieker was ...
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

ditCh schreef:
Devilex schreef:Die resultaten van die technieker die hier een tijdje geleden gepost geweest zijn zagen er toch stukken beter uit.


Waar haal je dat dat een technieker was ? Ik weet al zeker dat die persoon geen Technieker was ...



...
28/12 Andere users bevestigen dit verhaal. Op de userbase.be fora post ineens iemand die aangesloten blijkt te zijn op Cityconnect en post een snelheidsscreenshot om van achterover te vallen. Iedereen serieus hyped, maar het blijkt een Dommel technieker te zijn. Goede nieuws: het product is dan toch geen hoax, en de specs worden waargemaakt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Devilex schreef:28/12 Andere users bevestigen dit verhaal. Op de userbase.be fora post ineens iemand die aangesloten blijkt te zijn op Cityconnect en post een snelheidsscreenshot om van achterover te vallen. Iedereen serieus hyped, maar het blijkt een Dommel technieker te zijn. Goede nieuws: het product is dan toch geen hoax, en de specs worden waargemaakt.


KLopt helaas niet ... de personen in kwestie ( Dommel.aar en de andere ) zijn beide werkzaam bij digipolis te Antwerpen ...
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Da komt hier van in het begin van de topic hoor, da ge ni denk da ik da zelf uitgevonden heb :wink:
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

ditch, weet gij meer over die resultaten van dieje dommel.aar? Zijn die echt? En zit die dommel.aar dan vlak boven de centrale ofzo?
Hoe komt het da die zijn resultaten wel zo hoog zijn en de andere hier nog geen 14Mbit halen?

als ge er een antwoord op weet natuurlijk...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

baxxie schreef:ditch, weet gij meer over die resultaten van dieje dommel.aar? Zijn die echt? En zit die dommel.aar dan vlak boven de centrale ofzo?
Hoe komt het da die zijn resultaten wel zo hoog zijn en de andere hier nog geen 14Mbit halen?

als ge er een antwoord op weet natuurlijk...


Nogmaals die speedtests zijn waarschijnlijk gemaakt via de coorperate verbinding van digipolis. Ik weet van een collega ( van dommel.aar) dat Dommel.aar gewoon wat onnozel wou doen op het forum.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Nog maar eens een testje gedaan:

Your DOWNLOAD Speed:
7871 kbps or 984 KB/sec

an efficiency of ~33%

up
Your UPLOAD Speed:
1191 kbps or 149 KB/sec

Ik ga in de loop van de week mijn Speedtouch 536v6 eens flashen naar de 7 firmware. Andere ADSL2+ users halen daar betere speeds mee...
bp
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jan 2008, 13:36
Locatie: Leuven

vandaag middag is de situatie:
* 1-2 mensen op cityconnect lite vanaf 21/01
* 1-2 mensen op cityconnect vanaf 22/01
* 2-3 mensen op cityconnect plus vanaf 22/01

dus al bij al 4-7 mensen met snelheden tot 14 mbps up, tot 1.4mpbs down

het komt dus eindelijk in orde (snelheden kunnen nog beter, maar service is er al).
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

bp schreef:dus al bij al 4-7 mensen met snelheden tot 14 mbps up, tot 1.4mpbs down


cool, 14 mbps up ;)

wel spijtig van zo'n lage downstream he ;)
bp
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jan 2008, 13:36
Locatie: Leuven

sorry up en down is verkeerd :-D

14mbps down en 1.4 up
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ditCh schreef:
baxxie schreef:ditch, weet gij meer over die resultaten van dieje dommel.aar? Zijn die echt? En zit die dommel.aar dan vlak boven de centrale ofzo?
Hoe komt het da die zijn resultaten wel zo hoog zijn en de andere hier nog geen 14Mbit halen?

als ge er een antwoord op weet natuurlijk...


Nogmaals die speedtests zijn waarschijnlijk gemaakt via de coorperate verbinding van digipolis. Ik weet van een collega ( van dommel.aar) dat Dommel.aar gewoon wat onnozel wou doen op het forum.
bedankt voor de info, zag er mij idd erg fake uit. want dat waren 2 posts van nieuwe leden binnen het kwartier ofzo. wat flauw is is dat die persoon zich later nog eens interessant komen maken is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

14Mbits zijn niet de snelheden waarmee ze adverteren op hun website ... al vind ik toch dat dit een zeer mooie snelheid is ... De rest van vlaanderen .. ik incluis ben zeer jaloers .. en ook met deze specs zou ik direct cityconnect nemen indien het hier beschikbaar zou zijn ... .
Het zal bij netconnect moeten worden vrees ik ;)

(ps : klagers ... bedenk eens dat mijn download op sommige momenten jullie upload nog niet overstijgd? ... ik vrees dat er bij scarlet (en resellers) heel wat mensen gaan opstappen indien de problemen blijven)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

^^ maar punt blijft dat sommige mensen in functie van de afstand een veel hogere downloadsnelheid zouden moeten hebben, moet dus echt wel aangepakt worden en spiegelen aan slechtere toestanden bij bvb Scarlet/EDPnet is dus niet de weg die ze moeten bewandelen imo :-D
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Net gebabbeld met een collega die sinds gisteren is opgeleverd en die haalde iets meer dan 2 Mbyte (is 16 Mbit) down. Hij synct op 18/1 want hij moet nog een Annex M modem gaan halen.

Heb hem gezegd dat ie eens een speedtest hier moet komen doen en dat ging ie vanavond doen.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Fluppeke schreef:14Mbits zijn niet de snelheden waarmee ze adverteren op hun website ... al vind ik toch dat dit een zeer mooie snelheid is ... De rest van vlaanderen .. ik incluis ben zeer jaloers .. en ook met deze specs zou ik direct cityconnect nemen indien het hier beschikbaar zou zijn ... .
Het zal bij netconnect moeten worden vrees ik ;)

Inderdaad, wij van den boerenbuiten zijn jaloers.
Het is natuurlijk wel waar dat momenteel de snelheden ver beneden het beloofde zitten, maar we zijn natuurlijk nog maar dag 3 dat Cityconnect effectief 'bestaat'.
Langs de andere kant zijn de snelheden die momenteel gehaald worden toch ook mooie snelheden, die bovendien ver boven het Belgisch gemiddelde uitkomen, om nog maar te zwijgen over de prijs en het L-woord.
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

deej schreef:Net gebabbeld met een collega die sinds gisteren is opgeleverd en die haalde iets meer dan 2 Mbyte (is 16 Mbit) down. Hij synct op 18/1 want hij moet nog een Annex M modem gaan halen.


En hoever zit hij van de centrale? Hoe kun je die afstand voor jezelf testen? Welke modem?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Fluppeke schreef:14Mbits zijn niet de snelheden waarmee ze adverteren op hun website ... al vind ik toch dat dit een zeer mooie snelheid is ... De rest van vlaanderen .. ik incluis ben zeer jaloers .. en ook met deze specs zou ik direct cityconnect nemen indien het hier beschikbaar zou zijn ... .
Het zal bij netconnect moeten worden vrees ik ;)

(ps : klagers ... bedenk eens dat mijn download op sommige momenten jullie upload nog niet overstijgd? ... ik vrees dat er bij scarlet (en resellers) heel wat mensen gaan opstappen indien de problemen blijven)
Jajong, het is en blijft ADSL = afstandsgebonden.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Epo schreef:En hoever zit hij van de centrale? Hoe kun je die afstand voor jezelf testen? Welke modem?


Geen idee, geen idee, Asus WL600
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kost wel 60 euro natuurlijk :-D
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

Was UPC Extreme hier ook nog maar... Good old times, tot Telenet weer binnen moest komen...
Dodgey
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2006, 02:34

Gieleuh schreef:Was UPC Extreme hier ook nog maar... Good old times, tot Telenet weer binnen moest komen...


Idem, maar blijven klagen zal UPC helaas niet terug brengen... :-(

Vind het trouwens opvallend bij de 'last 100 results' dat de meeste mensen op Cityconnect en Cityconnect Lite vlot over de 10Mbit raken, terwijl nog niemand van de Cityconnect Plussers dat gehaald heeft... :P
bp
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jan 2008, 13:36
Locatie: Leuven

vergelijking met edpnet max24 dyn userbase resultaten... de allerbeste result is 16 mbps, daarna is het meer 14 mbps voor de beste. hun upload is vaak rond de 0.8 mbps...

dus ja dommel cityconnect doet het nog vrij goed met 14 mbps en 1 mbps up.

ter info, op userbase is scarlet 20 vaak rond de 10 mbps voor de beste (met een top op 15 mbps), upload is 0.8 mbps.

nisschien is de 24 mbps de 'bitrate' en dus zeker geen data snelheid (zoals een seriele cable 9600 bauds aankan, maar er maar 8 op 10 bits data kan zijn, en nog minder met parity bits...)

'bitrate' is natuurlijk moeilijker te defineren in een ADSL verbinding (data is niet bit per bit gezonden maar met worden gecodeerd, zie I-Q plan modulatie en constellatie)
ex-mobistar adsl connect user, switched to dommel cityconnect lite!
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dommel doet het absoluut niet slecht ;) enkel een beetje spijtig dat nog niemand op een korte afstand opgeleverd is en een annex M modem heeft :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

deej schreef:Net gebabbeld met een collega die sinds gisteren is opgeleverd en die haalde iets meer dan 2 Mbyte (is 16 Mbit) down. Hij synct op 18/1 want hij moet nog een Annex M modem gaan halen.

Heb hem gezegd dat ie eens een speedtest hier moet komen doen en dat ging ie vanavond doen.


Ik heb hier al veel gelezen over synchroniseren op 18/1 ,wat bedoel je daar juist mee en hoe kan je dat testen en de resultaten terugvinden ?
Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:Ik heb hier al veel gelezen over synchroniseren op 18/1


18Mbps/1Mbps ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fieldoxide schreef:
deej schreef:Net gebabbeld met een collega die sinds gisteren is opgeleverd en die haalde iets meer dan 2 Mbyte (is 16 Mbit) down. Hij synct op 18/1 want hij moet nog een Annex M modem gaan halen.

Heb hem gezegd dat ie eens een speedtest hier moet komen doen en dat ging ie vanavond doen.


Ik heb hier al veel gelezen over synchroniseren op 18/1 ,wat bedoel je daar juist mee en hoe kan je dat testen en de resultaten terugvinden ?
Bedankt voor de info.
op welke waarden je modem synct vind je wel ergens in je modem terug, is afhankelijk van type
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

L-army schreef:Dommel doet het absoluut niet slecht ;) enkel een beetje spijtig dat nog niemand op een korte afstand opgeleverd is en een annex M modem heeft :)


Korte afstand? Tis ni da leuven zo groot is he, ik hou mijn hart al vast als ze in een grote stad gaan opleveren. Als ge veel chance hebt synct ge dan tegen 2mbps ofwa?

Nuja, ofda den boerenbuiten nu jaloers is of ni, da kan mij eerlijk gezegd niets schelen, maar tot nu toe vindik dommel hun cityconnect toch wel heel zwak zenne, en zo te zien, (nog) geen waardig alternatief voor chello. Zoals zovelen wil ik hier heel graag verandering in zien alvorens zelf over te schakelen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”