Kotbazen woedend om traag internet

Nieuws omtrent telecom
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

Kriep, die kotbazen zijn een contract met upc aangegaan dat voldeed aan de vereisten om een heel kot met snel internet te voorzien,
telenet veranderd dit contract en zet hier plots limieten op,
is het dan niet logisch dat die kotbazen kwaad zijn, zij hebben helemaal niet getekend voor zo een brol abbonement en zij zouden dit ook nooit gedaan hebben.

u reactie is dus compleet naast de point
ik wens u nog veel geluk bij telenet...

Bovendien zat ik 2 weken geleden op de helpdesk van telenet/UPC waar een kotbaas met de handen in het haar zat. Ze waren die man dan nog eens aan het wijsmaken dat 35Gb/mnd het gootste abbonement is dat er in belgie te krijgen is.
Dat ze dan tenminste zo eerlijk blijven om hun klanten niet te bedriegen....
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Kriep schreef:Eum.... heeft er iemand over het hoofd gezien dat hier sprake is van TurboNet, een product voor de residentiële markt. 16 gebruikers op 1 lijn noem ik niet meer residentiële markt. TurboNet is voorzien voor 4 gebruikers, zeker niet voor het viervoudige.

Moraal van het verhaal: eigenlijk had meneer de kotbaas, den gierigaard, niet veel in de pap te brokken met zijn geroep en getier. Als ik morgen een whateverconnect van Dommel pak en ik sluit er een double digit aantal gebruikers op aan dan ga ik mogen klagen over de snelheid...

Bash me nu maar omdat ik een Telenet-groupie ben...


Euhm waarschijnlijk had de kotbaas een 20/2/FUP van Chello gekregen en zit ie nu voor hetzelfde geld met een 20/1/35. Die kotbazen hadden dat genegotieerd met UPC en nu draait Telenet zonder boe of ba de kraan dicht. Je opmerking is dus volledig naast de kwestie.

Net zoals vele kleine bedrijven die Chello Professional gebruikten voor 99€ per maand ook genaaid zijn geweest door Telenet na de overname.

Telenet doet vervolgens alsof hun bloedt en beschuldigt maar snel iedereen van illegaal downloaden en zegt dan dat er maar 1 PC achter mag zitten terwijl UPC tot 16 pc's toeliet op één verbinding.

Ik denk niet dat de kotbazen hier in de fout zijn gegaan maar dat Telenet weer eens de zoveelste commerciële blunder begaat en zijn klanten gewoon schoffeert en hen bijna moedwillig wegstuurt. Het geeft gewoon aan hoe begaan Telenet met z'n klanten is.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Uhu, ik volg in dit topic. Het is effectief schandalig dat een bedrijf een ander opkoopt, en vervolgens alle contracten die dat ene bedrijf heeft, eenzijdig aanpast naar minderwaardige formules. Ik snap bovendien niet dat dit zomaar kan. Puur juridisch gezien kun je stellen dat op de moment dat het ene bedrijf het andere opkoopt, ze op de hoogte zijn van wat dat bedrijf aanbiedt, en ze zich dus verbinden om die contracten na te komen. Het is zoals bij huurprijzen. verandert een gebouw van eigenaar, dan kan die nieuwe eigenaar niet eenzijdig beslissen dat de huurprijzen fors omhoog moeten. Hij moet die contracten respecteren, en de wetgeving terzake naleven. Het heeft me altijd verbaasd dat er niemand naar een rechtbank stapte om dit ten gronde aan te vechten. En ik gluur hier dan echt wel met een oog naar TIK, ik volg hoegenaamd niet dat zij als gebruikersorganisatie, dit zonder pardon allemaal laten gebeuren. Overleg is mooi, maar als overleg betekend dat Telenet zijn zin doet, dan is het mischien tijd om hardere middelen te gebruiken.

Terzijde, iedereen die UPC had, zitten die nog aangesloten op het kabelnetwerk van UPC, of zijn die overgezet naar het oude kabelnetwerk?
dr S.A.f.
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2004, 16:50
Contacteer:

Goendi schreef:Uhu, ik volg in dit topic. Het is effectief schandalig dat een bedrijf een ander opkoopt, en vervolgens alle contracten die dat ene bedrijf heeft, eenzijdig aanpast naar minderwaardige formules. Ik snap bovendien niet dat dit zomaar kan. Puur juridisch gezien kun je stellen dat op de moment dat het ene bedrijf het andere opkoopt, ze op de hoogte zijn van wat dat bedrijf aanbiedt, en ze zich dus verbinden om die contracten na te komen. Het is zoals bij huurprijzen. verandert een gebouw van eigenaar, dan kan die nieuwe eigenaar niet eenzijdig beslissen dat de huurprijzen fors omhoog moeten. Hij moet die contracten respecteren, en de wetgeving terzake naleven. Het heeft me altijd verbaasd dat er niemand naar een rechtbank stapte om dit ten gronde aan te vechten. En ik gluur hier dan echt wel met een oog naar TIK, ik volg hoegenaamd niet dat zij als gebruikersorganisatie, dit zonder pardon allemaal laten gebeuren. Overleg is mooi, maar als overleg betekend dat Telenet zijn zin doet, dan is het mischien tijd om hardere middelen te gebruiken.

Terzijde, iedereen die UPC had, zitten die nog aangesloten op het kabelnetwerk van UPC, of zijn die overgezet naar het oude kabelnetwerk?


Ze kunnen dat probleemloos doen. Als klant kan je dan enkel het contract kostenloos ontbinden en uw heil op een ander gaan zoeken, dat is een beetje zoals met de levensverzekeringen gebeurd is dit jaar. Omdat er een gelijkschakeling moet zijn tussen mannen en vrouwen betalen mannen nu overal meer, terwijl die kosten ook contractueel vastgelegd zijn. De enige andere optie die je krijgt is om uw contract niet te verlengen.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

moeten optreden d.m.v. een verplichte clausule [charter met ISP's] in werking laten treden die de ondertekenaar van het contract [in dit geval de kotbaas] het recht geeft en in dit geval TELENET [aanbieder van de geleverde diensten] kosteloos afstand moet kunnen doen van dat contract. Die AV's van Belgacom, Telenet e.a. aanbieders zijn in hun voordeel geschreven en niet in dat van de consument die nog steeds het slachtoffer is van een duopolie met hoge woekertarieven en ouderwetse datalimieten tot gevolg. Dat internet voor iedereen project was ook geen succes en zou beter voorafgegaan moeten worden door "betaalbaar". :wink:
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

De kotbazen hadden zich maar beter moeten informeren wat de overstap naar Telenet betekende, want dan konden ze die brol onmiddellijk en zonder kosten opzeggen. Toen Belgacom de klanten van Easynet overnam ben ik direkt overgestapt naar Dommel, zoniet had ik ook met een duur en achterhaald Belgacom abo moeten sukkelen.

Nu ja alle negatieve berichtgeving over Telenet en Belgacom is positief :lol:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

verb schreef:De kotbazen hadden zich maar beter moeten informeren wat de overstap naar Telenet betekende, want dan konden ze die brol onmiddellijk en zonder kosten opzeggen. Toen Belgacom de klanten van Easynet overnam ben ik direkt overgestapt naar Dommel, zoniet had ik ook met een duur en achterhaald Belgacom abo moeten sukkelen.


Ik denk dat het er groot verschil is tussen de overname dor TN en de overname EN>BC. Welk alternatief hebben de kotbazen? Ik denk niet dat er enig abonnement is waar hetzelfde aangeboden wordt voor een vergelijkbare prijs. Bij de overname door BC van de residentiele EN klanten was er wel genoeg keuze (betere voorwaarden EN goedkoper). EN wist mij trouwens te zeggen dat ik verplicht naar BC moets want dat het anders contractbreuk was. Gelukkig blokkeert BC poort 25 zodat een telefoontje naar BC genoeg was om van een "verandering van voorwaarden" te spreken. Het gevolg was dat ik een uur later bij Dommel zat :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

is dit geen inbreuk op het genot dat u mag verwachten van een al veel te duur abonnement? sluiten Dommel, EDPnet, Scarlet ook poorten en waarom? :eek:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

eco racer schreef: sluiten Dommel ook poorten en waarom? :eek:


Neen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

eco racer schreef:is dit geen inbreuk op het genot dat u mag verwachten van een al veel te duur abonnement? sluiten Dommel, EDPnet, Scarlet ook poorten en waarom? :eek:

EDPnet ook niet voor zover ik weet. Scarlet weet ik niet zeker, maar ik heb er toch geen last van gehad toen ik daar bij zat dus ik denk van niet.
Telenet en Belgacom doen dat voor zover ik weet wel, voor de rest weet ik het niet eigelijk.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goendi schreef:En ik gluur hier dan echt wel met een oog naar TIK, ik volg hoegenaamd niet dat zij als gebruikersorganisatie, dit zonder pardon allemaal laten gebeuren.

Mijnen beste vriend, ik heb vrijdag rond de middag gebeld en gemaild naar de 2 genoemde kotbazen. De ene was niet bereikbaar per telefoon, alleen per email. De andere was foto's gaan trekken en zou mij vrijdag vóór 17u terugbellen.
Da's dus een geval waar de klantenvereniging zélf contact neemt, en waarbij we niet wachten tot de mensen bij ons aankloppen.

Helaas is het ondertussen oorverdovend stil bij de kotbazen.
Willen ze geholpen worden door Tik of niet?
Is er hier een kotstudent die huurt bij een van die kantoren? Spring daar eens binnen aub...

Aan al de kotstudenten: maak u aub lid. Een plotse verhoging van het aantal leden is een duidelijke indicatie dat er iets aan de hand is.
http://tik.be/user/register
't Is gratis.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Heel kotnet is bedroevend achteruit gegaan hoor. Sinds de omschakeling van UPC naar telenet ligt het internet hier gemiddeld 3 keer per dag plat. Bovendien is de snelheid beperkt tot 200 Kb/s, zeer simpel te zien als je iets download. Dit is enkel op topdagen en in daluren. Anders is het inderdaad al moeilijk om je mail te lezen.
Kotnet was al triestig voor de student:
- 4 gig is 2 keer niks per maand
- 200 Kb/s Maximum
- Torrents enzo zijn allemaal geblokkeerd (maar toch te omzeilen als je weet hoe)
- plat op de meest cruciale momenten

Maar nu is het echt genoeg, ik ga dus de kotbaas overtuigen om over te stappen naar cityconnect in augustus.

Kleine rekensom gaf dat 24 Mbps EN unlimited download goedkoper was :eek:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

in augustus?
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

die hoeveelheid klanten wel aan/koppelen aan het netwerk van Scarlet voor die 24 Mbps adsl formules, dient men enkel meer DSLAMS te voorzien zodat er ook meer aansluitingen kunnen komen?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Scarlet heeft bij mijn weten geen eigen DSLAM staan op de Vismarkt in Leuven.
Je hoeft zelfs geen volledige DSLAM bij te plaatsen. Je koppelt gewoon een extra subrack aan je huidige DSLAM.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

dikken danny schreef:Heel kotnet is bedroevend achteruit gegaan hoor. Sinds de omschakeling van UPC naar telenet ligt het internet hier gemiddeld 3 keer per dag plat. Bovendien is de snelheid beperkt tot 200 Kb/s, zeer simpel te zien als je iets download. Dit is enkel op topdagen en in daluren. Anders is het inderdaad al moeilijk om je mail te lezen.
Kotnet was al triestig voor de student:
- 4 gig is 2 keer niks per maand
- 200 Kb/s Maximum
- Torrents enzo zijn allemaal geblokkeerd (maar toch te omzeilen als je weet hoe)
- plat op de meest cruciale momenten

Waar is de tijd dat video's doorgemaild werden op Kotnet :D.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Mr.T schreef:Scarlet heeft bij mijn weten geen eigen DSLAM staan op de Vismarkt in Leuven.


Klopt. Het rare is dat ze op hun site zeggen van wel :lol:.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Lord Utopia schreef:in augustus?


Kotnet betaal je als kotbaas in augustus/september meteen voor een heel jaar. Dubbel betalen is een beetje teveel van het goede he :)
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

dikken danny schreef:
Lord Utopia schreef:in augustus?


Kotnet betaal je als kotbaas in augustus/september meteen voor een heel jaar. Dubbel betalen is een beetje teveel van het goede he :)


Maar nu lijkt het erop dat Telenet éénzijdig de voorwaarden heeft veranderd, dan kan je zonder problemen weg?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

frankv schreef:Maar nu lijkt het erop dat Telenet éénzijdig de voorwaarden heeft veranderd, dan kan je zonder problemen weg?


Ik dacht net hetzelfde. Volgens mij kunnen al die bazen kosteloos opzeggen.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Denk da ook en misschien zelfs geld terug eisen
Telenet heeft toch eenzijdig het contract gewijzigd
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Dus van de € 300 betaald in september voor het hele jaar valt volgens jullie nog een deel terug te krijgen moesten we nu opzeggen?

Om dat gedaan te krijgen zullen eerst weer bergen verzet moeten worden. Daar heeft niemand zin of tijd voor. En contractwijziging was misschien voor diegenen die een exlusieve upc deal hadden. De meesten hebben gewoon standaard kotnet via upc/telenet waar weinig aan het contract gesleuteld is, enkel de kwaliteit is nog slechter geworden.
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Dat is zelfde situatie als tiscalli -> scarlet of surfadsl -> scarlet. Beste oplossing is http://www.ombudsmantelecom.be voor de opzegging zo vlug mogelijk te regelen :)
FONfanatic
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2008, 03:24
Locatie: Utrecht
Contacteer:

De oplossing is de kotbazen een administratief hulpmiddel te bieden.
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

wifi is bucht
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”