overschakelen van TN naar ADSL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
byter

hey,

mja ik ga nie anti tn beginnen maar ik heb gewoon mijn redenen dat ik er van vanaf wil

maar toen TN beschikbaar werd had ik ook bij hun telefonie genomen(achteraf merk je wel dat dit nauwelijks verschilt van BC en dat ik gewoon die analoge lijn had moeten houden)

dus moet ik terug heel wat veranderen ...ik ga morgen naar de TN verdeler en precies vragen wat ik allemaal moet doen om op te zeggen maar ik wou gewoon weten of er nog mensen zijn die overgeschakelt zijn en of die mssn handige tips/info hebben waar ik op moet letten

thx
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Ik weet niemand die overschakeld is ofzo en dus geen tips, maar ik heb wel een aantal vragen hierbij.

Jij hebt nu Telenet en wenst terug over te stappen op Skynet neem ik aan. Nu, is die Telenet account niet met een domiciliëring? En aangezien je dit 3 maandelijks kan opzeggen, zou ik beetje verbaasd zijn kon je gewoon morgen je account opzeggen en even op ADSL overschakelen.

Dus als het je gelukt is, gelieve even een seintje te laten. :-D
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

Gewoon een aangetekende brief schrijven met je klantennummer in en dan ook opgeven op welke datum ze u mogen afsluiten.
Je moet er ni teveel boe op baa bijzette gewoon dat je wil afzien van hun diensten en dat ze uw telefoon en internet lijn mogen stop zetten op die datum ...

Dit vestuur je dan aangetekend naar mechelen, adres staat op uw facturen en zet erbij dat het voor de dienst opzeg is bedoeld.

Voila meer moet ge ni doen, alleen nog naar belgacom gaan dan om terug uw telefoonlijn via belgacom te laten gaan en dan aanvraag van internet bij de gewenste provider.

MVG

Jakke
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik ben ook van telenet naar adsl toen overgeschakeld en ben toen eersrt naar den belgacom gegaan om de datum van de aansluiting van mijn adsl te late vastleggen en toen heb ik idd ook een aangetekende brief gestuurd naar telenet om de afsluiting te vrage en dan kan je die mooi laten afsluiten op de dag dat belgacom hem aansluit. waar je zeker op moet letten is dat je je waarborg van je modem terugkrijgt want daar heb ik ook een jaar op moeten wachten toen maar voor de rest is dat geen probleem.
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

Metal, hebben ze die modem komen halen bij u? Of heb je die zelf moetten binnenleveren of opsturen? Want ik heb voor de moment die modem hier nog wel ligge en uiteraard mijne waarborg nog niet terug gehad...


MVG

Jakke
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi J@kk£

hebben ze die modem komen halen bij u


Ik ben nu juist één jaar overgeschakeld van TN naar Skynet en de ganse installatie van TN + modem is nog steeds in mijn bezit.
Ik heb wel in mijn opzegbrief vermeld dat ze hem ten allen tijde kunnen komen halen.

Wel wacht ik nu al 1 jaar op mijn modemwaarborg :-(
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De student boven mij heeft zijn telenet ook opgezegd. Hij had na 2 maanden zijn waarborg nog niet terug. Hij is dan begonnen met bellen en mailen en kreeg dan spoedig zijn waarborg. Zijn installatie hangt er ook nog altijd. Het zal ze wss goedkoper uitkomen dat ze de boel laten hangen dan dat ze iemand sturen om de boel van de muur te halen en dan weg te gooien.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Yep, ik heb ongeveer hetzelfde gehoord.. maar dat was specifiek als die mensen gingen verhuizen... TN kwam niet meer om de modem. Ge kreeg u waarborg terug, maar ze lieten die bak hangen en disableden de toegang.

Vermoed dat ze dat steeds meer gaan doen, dat laten hangen.. alhoewel.. in situaties zonder verhuis: waste of material eh :)
I love it when a plan comes together!
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Bij ons hebben ze na de opzeg een technieker gestuurd die hier gans den telenet boel is komen halen behalve men modem :p
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

vscomp, ik weet het niet hoor. Maar dat ze alles komen halen behalve de modem vind ik toch wel raar.
Ze zouden alleen de modem maar mogen meepakken. Het is alleen daarvoor dat je waarborg hebt gegeven en niet voor de versterker en de bekabeling.
Ik heb in de tijd nog 10000 bef betaald gehad voor mijn installatie.
Nu is dit natuurlijk weer zo via acties gratis en ook met de tijd veel goedkoper geworden.
De modem mogen ze in princiepe meepakken maar al de rest niet hoor!

MVG

Jakke
Gast

Wat de modem betreft:

TN komt de modem weghalen als je hen telefonisch contacteert op hun 0800 nummer. Ze gaan nooit zelf contact opnemen met de klant (tenzij ze een tekort aan modems hebben zoals vorig jaar). Dus als je niet belt, blijft de modem bij jou staan en heb je dus ook je waarborg niet terug.

De waarborg wordt +/- 14 dagen nadat de technieker langsgeweest is, op je rekening gestort. Dus vergeet zeker je rekeningnummer niet te vermelden aan de telefoon.

Het zal ze wss goedkoper uitkomen dat ze de boel laten hangen dan dat ze iemand sturen om de boel van de muur te halen en dan weg te gooien.


De modems worden niet weggegooid maar teruggestuurd naar de fabrikant (Motorola, etc) voor nazicht. Daarna gaan ze terug in dienst.

Nog iets om op te letten, dan geldt trouwens voor de meeste providers: op het moment dat ze je afsluiten worden ook je mailboxen uitgeschakeld, dus je kan achteraf niet via een andere verbinding nog mails afhalen. Verwittig dus op tijd al je contacts en maak vooraf je mailbox leeg. Idem dito voor webspace.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Gast schreef:De modems worden niet weggegooid maar teruggestuurd naar de fabrikant (Motorola, etc) voor nazicht. Daarna gaan ze terug in dienst.


Vooral in het geval van de oude modems laten ze ze hangen. Die gast boven mij heeft gebeld of ze hem niet kwamen halen en ze zeiden neen. Hij had zo nog een van de eerste modems (eentje die tot 8Mbit gaat). Ze gebruiken die nu niet meer dus laten ze ze gewoon hangen. Dat is toch wat ik gehoord heb. Maar ik kan mis zijn.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

TN komt de modem weghalen als je hen telefonisch contacteert op hun 0800 nummer. Ze gaan nooit zelf contact opnemen met de klant (tenzij ze een tekort aan modems hebben zoals vorig jaar). Dus als je niet belt, blijft de modem bij jou staan en heb je dus ook je waarborg niet terug.


Na op zijn minst 10 telefoons naar TN heb ik dus nog mijn waarborg niet terug. Expliciet gevraagd wat er met de modem moest gebeuren....antwoord...laten staan wij komen er NIET meer om.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Nog iets om op te letten, dan geldt trouwens voor de meeste providers: op het moment dat ze je afsluiten worden ook je mailboxen uitgeschakeld, dus je kan achteraf niet via een andere verbinding nog mails afhalen. Verwittig dus op tijd al je contacts en maak vooraf je mailbox leeg. Idem dito voor webspace.


da van die webspace is niet zo direct waar want ik ben van skynet naar adsl2fit overgestapt een 2 maanden geleden en heb mijn webspace nog altijd. de afsluiting bij skynet is automatish gebeurt want ik heb geen factuur meer van de belgacom gehad voor skynet te betalen maar heb mijn webspace dus nog altijd
Gast

Vooral in het geval van de oude modems laten ze ze hangen.


Kan inderdaad kloppen. Telenet plaatst op dit moment enkel nog Euro-DOCSIS modems, het Europese standaard protocol (Data over Cable Service Interface Specification).

Ik vind het alleen raar dat ze die ook niet op aandringen van de klant komen weghalen. Enfin, de waarborg moeten ze in elk geval wel teruggeven, dit zijn ze contractueel verplicht.

Het is wel algemeen geweten dat er nog steeds veel misloopt op TN, vooral wat betreft administratie en facturatie, dit ter zijde.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”